Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 428
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice/Azory

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: miloszkasperczyk » 20 kwie 2023, 14:22

dominQ92 pisze: 20 kwie 2023, 13:41 Nie piszę, że ma obsługiwać wszystkie przystanki. Tak w sumie to tylko przystanek Łokietka można dodać. Wybickiego pozostałoby z obsługą przez 102 i 140.
To za kompromisowe rozwiązanie można byłoby uznać dodanie obsługi przystanku Łokietka przez 337 i zmianę jego statusu na NŻ
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

pjetrek
Ekspert
Posty: 772
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pjetrek » 20 kwie 2023, 15:37

miloszkasperczyk pisze: 20 kwie 2023, 14:22 To za kompromisowe rozwiązanie można byłoby uznać dodanie obsługi przystanku Łokietka przez 337 i zmianę jego statusu na NŻ
337 ma docelowo jeździć w obie strony przez trasę wolbromską. Także nie pomoże ani na Pachońskiego ani na Łokietka.

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 21 kwie 2023, 18:27

A czy na Krowodrzę Górkę zostanie przedłużony z Dworca Towarowego jakiś tramwaj? Bo mieszkańcy na południe od ciągu Opolskiej wyraźnie tracą na tych zmianach. Żabiniec i okolice Prądnickiej/Zdrowej tracą 164 oraz linie aglo służące jako dojazd do tramwaju na pętlę na Krowodrzy, zachodnia część Krowodrzy dostaje rzadsze 144 i 154. Czyli cała ta okolica traci, bo tramwajów nie przybywa. A pętla KG nadal będzie punktem przesiadkowym dla aglo z Zielonek (no bo gdzie one miałyby kończyć jak nie na KG?), a także dla Toń, Giebułtowa, Pękowic oraz dla pasażerów 168 i 138 od strony Azorów. Wydaje się, że minimum należy przedłużyć z DT 17. Bo piątki nadal nie ma, czyli jest gorzej niż było, a będzie jeszcze gorzej skoro linie autobusowe dalszego zasięgu są likwidowane (164) lub ścinane (144). Żeby można było uznać, że się nie pogarsza oferty w tej okolicy, to 164 z Prądnickiej znikać nie może, a tramwajów nie może być mniej niż w normalnym układzie (mam na myśli 3,5,18,50 - razem było 32 kursy/h w szczycie).

Nicko
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2022, 18:41
Lokalizacja: Skawina

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Nicko » 21 kwie 2023, 18:43

pablo pisze: 21 kwie 2023, 18:27 A czy na Krowodrzę Górkę zostanie przedłużony z Dworca Towarowego jakiś tramwaj? Bo mieszkańcy na południe od ciągu Opolskiej wyraźnie tracą na tych zmianach. Żabiniec i okolice Prądnickiej/Zdrowej tracą 164 oraz linie aglo służące jako dojazd do tramwaju na pętlę na Krowodrzy, zachodnia część Krowodrzy dostaje rzadsze 144 i 154. Czyli cała ta okolica traci, bo tramwajów nie przybywa. A pętla KG nadal będzie punktem przesiadkowym dla aglo z Zielonek (no bo gdzie one miałyby kończyć jak nie na KG?), a także dla Toń, Giebułtowa, Pękowic oraz dla pasażerów 168 i 138 od strony Azorów. Wydaje się, że minimum należy przedłużyć z DT 17. Bo piątki nadal nie ma, czyli jest gorzej niż było, a będzie jeszcze gorzej skoro linie autobusowe dalszego zasięgu są likwidowane (164) lub ścinane (144). Żeby można było uznać, że się nie pogarsza oferty w tej okolicy, to 164 z Prądnickiej znikać nie może, a tramwajów nie może być mniej niż w normalnym układzie (mam na myśli 3,5,18,50 - razem było 32 kursy/h w szczycie).
Jeżeli dobrze pamiętam, kiedyś chyba mówiono o wydłużeniu 17 lub 19 do KG po otwarciu i wydłużeniu 18 i 50 do GN

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 21 kwie 2023, 19:00

Kiedyś takie plany były (hipotetycznie), ale teraz na grafikach nie widać aby coś z DT było wydłużane na KG albo do Górki Narodowej.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Jelczyk » 21 kwie 2023, 19:28

Niech chociaż coś wydłużą na czas braku 5tki.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: PKPfan » 21 kwie 2023, 20:23

To byłby już w ogóle hit hitów jeśli na północy zostalibyśmy tylko z 18 i 50 na GN i 3 kończącą na Krowodrzy...

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: judash » 21 kwie 2023, 22:38

"5" powinna kursować już dzisiaj, ale nie - przecież kasy nie ma ... 5020podobno.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6860
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 22 kwie 2023, 12:30

pjetrek pisze: 19 kwie 2023, 21:14Zastanawiam się nad sensem istnienia 137 po uruchomieniu tramwaju. Licząc odległości od każdego obecnego przystanku 137 do nowej linii jest nie dalej niż 650 m (przystanek Mackiewicza), a średnio wychodzi około 400. Czy będzie to miało sens?
Też mam wątpliwości. Nawet na Meiera wg mnie linia nie będzie popularna bo to duże kluczenie - podjeżdżać dwa przystanki do tramwaju, "w poprzek" kierunku jazdy do centrum, a i sam tramwaj przecież kluczy. Zresztą pasażerowie z Meiera już słusznie protestują, że chcą autobus przez al. 29 Listopada do centrum, jak "503", a nie jazdę naokoło i jeszcze z przesiadką. Do tego "137" będzie się ciągle przeplatać z tramwajem - z "18" spotka się cztery razy (Kuźnicy K., Siewna, Szpital Narutowicza, N. Kleparz).

Zastanawiam się - głośno myśląc - czy nie lepiej zrezygnować ze "137", a w zamian z Meiera zapewnić linię do centrum ("513"?) i ew. wzmocnić "287" na Siewnej.
dominQ92 pisze: 19 kwie 2023, 21:53 :arrow: 120 Krowodrza Górka - Bratysławska - Wybickiego - po swojej trasie - Bronowice Małe
Tylko to jest to o czym wspominałem: jeśli pociągnąć "120" z Toń do Bratysławskiej, to stamtąd N. Kleparz jest ledwie ~800 m dalej niż Krowodrza Górka. I dlatego lepiej tę linię pociągnąć do NK bo koszt marginalny, a w zamian o wiele lepsze połączenie, jadące do centrum i oferujące dużo więcej przesiadek ;) I koniecznie również "220/240/290" by wszystkie autobusy w stronę Łokietka dało się złapać w jednym miejscu.
pablo pisze: 21 kwie 2023, 19:00Kiedyś takie plany były (hipotetycznie), ale teraz na grafikach nie widać aby coś z DT było wydłużane na KG albo do Górki Narodowej.
Na tych grafikach nie ma też zaznaczonego skróconego "164" więc chyba że zaznaczono tylko te linie, które pojadą przez tereny nowej trasy, czyli na północ od Krowodrzy Górki. Plan jest by wydłużyć "17" lub "19" do KG, acz pewnie samo ZTP jest ostrożne z deklaracjami bo nie są pewni budżetu. Warto też uwzględnić, że "3" prawdopodobnie zostanie wszystkimi kursami do KG - przed budową połowa międzyszczytowych była skrócona do DT.

Choć i tak mam podobne odczucia co Ty. Może dojść do paradoksu, że mimo otwarcia nowego odcinka, liczba kursów do centrum oraz ich łączna pojemność ulegnie zmniejszeniu. "513" pocięte, "164" skrócone do NK (choć to może uda się zmienić), "257", "277" i "280" skrócone do nowej pętli, "144", "154" i "169/469" obcięte w szczycie, a wzmocnień właściwie brak nie licząc dłuższego taboru na "537". A pasażerów przecież przybędzie.

Leszek06
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2023, 14:55

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Leszek06 » 22 kwie 2023, 15:00

A czy coś wiadomo jaki autobus będzie miał pętlę na nowej Trasie Wolbromskiej??

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6860
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 22 kwie 2023, 15:27

Leszek06 pisze: 22 kwie 2023, 15:00A czy coś wiadomo jaki autobus będzie miał pętlę na nowej Trasie Wolbromskiej??
Na wtorkowym spotkaniu urzędnik ZTP wspominał, że po otwarciu reszty Trasy Wolbromskiej, chcą rozmawiać z gminą Zielonki by odcinek był obsłużony przez nową linię aglomeracyjną.

Leszek06
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2023, 14:55

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Leszek06 » 22 kwie 2023, 17:57

Może 337 pod nową galerią powinienem się zatrzymywać na Glogera.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Jelczyk » 22 kwie 2023, 18:05

Leszek06 pisze: 22 kwie 2023, 15:00 A czy coś wiadomo jaki autobus będzie miał pętlę na nowej Trasie Wolbromskiej??
A gdzie będzie ta pętla?

tomta1
Ekspert
Posty: 720
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: tomta1 » 22 kwie 2023, 18:25

Przy projektowanym rondzie (skrzyżowanie Trasy Wolbromskiej z budowanym łącznikiem do ul. Glogera oraz planowanym łącznikiem do ul. Pękowickiej), w jego południowo-zachodnim narożniku.

M0096
Miłośnik
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: M0096 » 22 kwie 2023, 18:54

Wydaje mi się, że w przyszłości może tam trafić "144".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], clash i 4 gości