Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Powiem szczerze: zwyczajnie nie wierzę w to, że rozcięcie "139" zostanie zrobione uczciwie. Na bank będą towarzyszyć temu cięcia. A to na jednym końcu, a to na drugim, a to Huta znów oberwie, a to powstaną szczytówki pod byle pretekstem zawieszane... Wnioski pasażerów z pewnością też zawierały takie postulaty.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Ciekawe którzy mieszkańcy południa wnioskują o pocięcie i uwalenie "503", żeby zrekompensować majstrowanie przy "139".
Ciekawe którzy mieszkańcy Huty wnioskują o kolejne pogorszenie komunikacji tamże.
Szanowny ZTP, może będziesz mieć odwagę wskazać wśród swoich przedstawicieli na początek?
Ciekawe którzy mieszkańcy Huty wnioskują o kolejne pogorszenie komunikacji tamże.
Szanowny ZTP, może będziesz mieć odwagę wskazać wśród swoich przedstawicieli na początek?
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Zmiany mogą być dobre, acz ZTP trochę podłożyło sobie minę dwoma sprawami:
1) ogłosiło zmiany w wakacje i co wiele osób odbiera f15 na "139" jako cięcia , mimo, że w wakacje 2022 czy ferie 2023 też było f15,
2) nie podało szczegółów dodatkowych linii do Mydlnik i Kombinatu, więc ludzie nie wiedzą czy całość zmian po wakacjach będzie na plus czy minus.
Wg mnie powinni poczekać te dwa miesiące i ogłosić to z pełną pompą bo tak to rzeczywiście nie wiadomo co np. pojedzie do Kombinatu, z jaką częstotliwością i na jakim odcinku będzie wspomagać "139".
Podobnie, jak otwierano tramwaj do Kurdwanowa to ścięto ówczesne linie jadące przez Kamieńskiego ("124" skrócenie do r. Grunwaldzkiego, "194" likwidacja), a jak otwierano tramwaj do Płaszowa to pogorszyła się oferta na Saskiej i Stoczniowców. A przecież do żadnego z tych rejonów tramwaj nie dociera.
Zresztą nawet nie wiadomo co pojedzie do Mydlnik, "513" to tylko nasze domysły. Równie dobrze może "513" skończy na N. Kleparzu, a do Mydlnik pojedzie np. "479" (pod innym numerem) albo jednak "136" (skoro i tak mają je wydłużać do os. Podwawelskiego od 2024)? Mnie w tym wszystkim bardziej martwi kwestia os. Gotyk (tu by się przydało "513") i odcinka właśnie do N. Bieżanowa.
I choć ogólnie też jestem zwolennikiem mniejszej liczby linii za to częstszych, tak są miejsca które są wyjątkami. Choćby właśnie Mydlniki. Jeśli ma być 8 kursów/h to wg mnie dobrze by połowa pojechała z Czarnowiejskiej w prawo, a druga połowa w lewo. Połączenie w stronę południa jest potrzebne, zyska też węzeł przesiadkowy w Bronowicach Małych który obecnie nie ma w ogóle połączenia w stronę południowych Alej czy r. Grunwaldzkiego.
1) ogłosiło zmiany w wakacje i co wiele osób odbiera f15 na "139" jako cięcia , mimo, że w wakacje 2022 czy ferie 2023 też było f15,
2) nie podało szczegółów dodatkowych linii do Mydlnik i Kombinatu, więc ludzie nie wiedzą czy całość zmian po wakacjach będzie na plus czy minus.
Wg mnie powinni poczekać te dwa miesiące i ogłosić to z pełną pompą bo tak to rzeczywiście nie wiadomo co np. pojedzie do Kombinatu, z jaką częstotliwością i na jakim odcinku będzie wspomagać "139".
Tu chodzi o funkcję, a nie dokładną trasę. Obecnie "503" robi za główne "okno na świat" na północnym odcinku. Czy ktoś jedzie do Rynku, Alej, czy gdziekolwiek indziej, korzysta głównie z "503". Do tego dochodzi trochę pasażerów z aglo, m.in. z "217" czy "247". Po otwarciu torowiska, część przesiądzie się do tramwajów. Jasne, do N. Kleparza czy Alej "pięćsetka" dojedzie szybciej, jednak już taka "18" może skusić bezpośrednim dojazdem do Rynku, a "50" do R. Mogilskiego czy Zabłocia.
Podobnie, jak otwierano tramwaj do Kurdwanowa to ścięto ówczesne linie jadące przez Kamieńskiego ("124" skrócenie do r. Grunwaldzkiego, "194" likwidacja), a jak otwierano tramwaj do Płaszowa to pogorszyła się oferta na Saskiej i Stoczniowców. A przecież do żadnego z tych rejonów tramwaj nie dociera.
Zresztą nawet nie wiadomo co pojedzie do Mydlnik, "513" to tylko nasze domysły. Równie dobrze może "513" skończy na N. Kleparzu, a do Mydlnik pojedzie np. "479" (pod innym numerem) albo jednak "136" (skoro i tak mają je wydłużać do os. Podwawelskiego od 2024)? Mnie w tym wszystkim bardziej martwi kwestia os. Gotyk (tu by się przydało "513") i odcinka właśnie do N. Bieżanowa.
Ja mam mieszane uczucia, wszystko zależy od szczegółów. Jeśli "139" dostanie bliźniaczy autobus, coś jak "439", to w praktyce będzie jedna linia. Przykładowo, gdyby do "139" Kombinat - Mydlniki dodano "439" o tych samych końcówkach lecz przez os. Zielone, to ja bym zmiany ocenił na plus. Łącznie i tak byłoby f7,5, ot z minimalnie innym przebiegiem na trzech przystankach w Hucie.kot_feliks pisze: ↑16 cze 2023, 19:15Cały czas mówi się, ze jest pierdyliard linii zewsząd dowsząd, że nie da się tego skoordynować ze sobą, że przepala się w ten sposób $. No więc co robi miasto? Rozdziela jeszcze te linie, które miały w miarę mocny takt na oddzielne...
I choć ogólnie też jestem zwolennikiem mniejszej liczby linii za to częstszych, tak są miejsca które są wyjątkami. Choćby właśnie Mydlniki. Jeśli ma być 8 kursów/h to wg mnie dobrze by połowa pojechała z Czarnowiejskiej w prawo, a druga połowa w lewo. Połączenie w stronę południa jest potrzebne, zyska też węzeł przesiadkowy w Bronowicach Małych który obecnie nie ma w ogóle połączenia w stronę południowych Alej czy r. Grunwaldzkiego.
-
- Specjalista
- Posty: 230
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
A ja myślę że będzie to wyglądało tak - 139 co 15 min w Hucie nic w zamian, 199 co 15 minut i tu do Mydlnik może 513 z MCO i jeszcze zrobią szczytówkę ze "105" ![Złość :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Złość :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Wiesz, w wydaniu ZTP to będzie tak fantastyczna jedna linia jak 4+44. Na siłę ucięta, pozbawiona kluczowych przystanków (jak Bagatela dla 44), zawieszana połowicznie jak 44 na miesiące z powodu czyjegoś widzimisię itd. Więc w praktyce to nigdy nie będzie jedna linia. To będzie tylko wspomnienie po dobrej linii...
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
A teraz to "139" nie jest cięte? Wakacje f15. Ferie f15. Także w okresach wolnych od nauki prawdopodobnie wyjdzie to samo co obecnie. Za to w roku szkolnym jest szansa na f7,5 zamiast f10.fysztof pisze: ↑17 cze 2023, 16:38Wiesz, w wydaniu ZTP to będzie tak fantastyczna jedna linia jak 4+44. Na siłę ucięta, pozbawiona kluczowych przystanków (jak Bagatela dla 44), zawieszana połowicznie jak 44 na miesiące z powodu czyjegoś widzimisię itd. Więc w praktyce to nigdy nie będzie jedna linia. To będzie tylko wspomnienie po dobrej linii...
ZTP potwierdziło w komentarzach, że będzie dodatkowa linia do Kombinatu:tomaszep42 pisze: ↑17 cze 2023, 14:38A ja myślę że będzie to wyglądało tak - 139 co 15 min w Hucie nic w zamian,
ZTP pisze:Docelowo do Mydlnik oraz do Kombinatu chcemy skierować dodatkowe linie co 15min, tak by przywrócić częstotliwość połączeń w kierunku centrum co 7,5min.
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 4288003787ZTP pisze:Linie wspomagające dla Mydlnik i Kombinatu planujemy uruchomić po wakacjach.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Pasażerowie wyjdą na tym jak Zabłocki na mydle. Ile razy można dać się nabierać na tego typu numery?!
-
- Ekspert
- Posty: 657
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Przecież na wakacje zostanie f15 więc tak jak zawsze, po wakacjach druga linia z taką samą f więc nie rozumiem kto o co się denerwuje, ja bym chciał coś takiego u siebie a nie zanosi się.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Oby tylko nie uruchomili tej huckiej linii, tak jak odwiesili 429 po wakacjach..
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Jeżeli uruchomią wspomagające na całej trasie, to rzeczywiście wyjdzie na +. Jednak, dużo osób po prostu obawia się że tak nie będzie - po pierwsze rozcinamy już, a wzmocnienia nie mają nawet zaplanowanej trasy; a po drugie to jeżeli miałoby być f~7,5 na końcówkach wraz z pokrywaniem (czyli średnio nawet f~5 w centrum, to byłyby to solidne wzmocnienia - tymczasem pieniędzy brakuje i tnie się coraz więcej linii.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Wg mnie sam pomysł z podzieleniem "139" jest dobry, ponieważ dla tej linii rozkład jazdy praktycznie nie istnieje. Trasa "199" daje nadzieję, że będzie jeździć dużo regularniej. Niestety trasa nowego "139" wciąż będzie dość długa, a pętla Przybyszewskiego wydaje się nie być przystosowana do długiej, podatnej na opóźnienia, całodziennej linii.
Do pętli Mydlniki Wapiennik planowana jest druga linia, czyli to osiedle prawdopodobnie zyskana na zmianach. Zależnie od tego, czy "linia z południa" (513) będzie jeździć także w weekendy, Mydlniki mogą zyskać także w te dni.
Co do "105" to likwidacja tej linii jest wyjątkowo nieprawdopodobna. Linia ta potrafić być przepełniona po pierwszych dwóch przystankach (tych nie obsługiwanych przez nową "199"). Prawdopodobne wydaje się ścięcie częstotliwości "105" w dół (do f-15/20) w związku z uruchomieniem nowej linii oraz ujednolicania częstotliwości. Na wschodzie wydaje się prawdopodobne utworzenie "439" kursujące tylko w dni powszednie na trasie Dworzec Główny Zachód - ... - trasa "105" - trasa" 139" - Kombinat. Przy czym za kilka lat ta linia i tak zostanie zlikwidowana w związku z otwarciem trasy tramwajowej na Meissnera (+ zakładam zawieszenia na wakacje, ferie, czy długie weekendy).
Zastanawiam się jeszcze nad koordynacją tego wszystkiego ze "159". "139" jest poza szczytem i w weekendy skoordynowane z tą linią, a przy nagłym rozmnożeniu się linii, czy dalej będzie istotna ta koordynacja, czy "159" będzie sobie tak samoistnie istniało tworząc stada, z którąś w tych ("139" i "199") linii.
Do pętli Mydlniki Wapiennik planowana jest druga linia, czyli to osiedle prawdopodobnie zyskana na zmianach. Zależnie od tego, czy "linia z południa" (513) będzie jeździć także w weekendy, Mydlniki mogą zyskać także w te dni.
Co do "105" to likwidacja tej linii jest wyjątkowo nieprawdopodobna. Linia ta potrafić być przepełniona po pierwszych dwóch przystankach (tych nie obsługiwanych przez nową "199"). Prawdopodobne wydaje się ścięcie częstotliwości "105" w dół (do f-15/20) w związku z uruchomieniem nowej linii oraz ujednolicania częstotliwości. Na wschodzie wydaje się prawdopodobne utworzenie "439" kursujące tylko w dni powszednie na trasie Dworzec Główny Zachód - ... - trasa "105" - trasa" 139" - Kombinat. Przy czym za kilka lat ta linia i tak zostanie zlikwidowana w związku z otwarciem trasy tramwajowej na Meissnera (+ zakładam zawieszenia na wakacje, ferie, czy długie weekendy).
Zastanawiam się jeszcze nad koordynacją tego wszystkiego ze "159". "139" jest poza szczytem i w weekendy skoordynowane z tą linią, a przy nagłym rozmnożeniu się linii, czy dalej będzie istotna ta koordynacja, czy "159" będzie sobie tak samoistnie istniało tworząc stada, z którąś w tych ("139" i "199") linii.
-
- Specjalista
- Posty: 230
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
ZTP już nieraz udowodnił, że potrafi robić różne "nieprawdopodobne" rzeczy... Likwidacja 114, 208, sprowadzenie 125 do "ogryzka" dawnej trasy, 244 do N. Bieżanowa Płd, zrobienie z magistralnej linii "4" linii kursującej co 15 minut z mało sensownym wspomaganiem wiecznie zawieszanej "44" , brak połączenia Alei z Dworcem Gł Wschód skąd odjeżdżają z Krakowa autobusy, itd itd... Długo by wymieniać. Oczywiście od razu się "105" nie wytnie, tylko ograniczy częstotliwość a potem zawiesi najpierw w niedzielę, potem soboty aż wreszcie zrobi się z niej szczytówkę...M0096 pisze: ↑17 cze 2023, 20:20 Co do "105" to likwidacja tej linii jest wyjątkowo nieprawdopodobna. Linia ta potrafić być przepełniona po pierwszych dwóch przystankach (tych nie obsługiwanych przez nową "199"). Prawdopodobne wydaje się ścięcie częstotliwości "105" w dół (do f-15/20) w związku z uruchomieniem nowej linii oraz ujednolicania częstotliwości.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Jeśli ubędzie 1 autobus 139 na 15 minut, myślisz, że korki będą mniejsze?M0096 pisze: ↑17 cze 2023, 20:20 Wg mnie sam pomysł z podzieleniem "139" jest dobry, ponieważ dla tej linii rozkład jazdy praktycznie nie istnieje. Trasa "199" daje nadzieję, że będzie jeździć dużo regularniej. Niestety trasa nowego "139" wciąż będzie dość długa, a pętla Przybyszewskiego wydaje się nie być przystosowana do długiej, podatnej na opóźnienia, całodziennej linii.
Korki są wytworem polityki miasta, tj. zwężania z 2 jezdni do 1, bez tworzenia bus pasów. Ale w to im (ZTP) graj. Zrobimy dobrze pasażerom, zlikwidujemy linię, zmniejszymy f. Jeśli miasto nic nie zrobi z polityką drogową, to rozkład dla 139 z f 7,5, czy f 10, czy f 15 nie będzie istniał, bo liczba samochodów w korkach nie zmniejszy się, a nawet powiększy, bo nikomu nie będzie się chciało czekać 15 minut na autobus, bo w tym czasie, będzie w połowie drogi do domu/pracy.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
I tak 139 zostanie na odcinku najbardziej zakorkowanym. Na Przybyszewskiego przerwy muszą być krótkie więc w stronę Huty prawie zawsze będzie spóźniony. Mogli już dać:
139 do Cichego Kącika
159 do Chełmońskiego po trasie 511
511 do SKA (mógłby stać w zatoce 139), a 199 nie musi tam u góry stawać, ewentualnie na przystanku 120.
Dodatkowo powinni coś dołożyć na przystanek Armii Krajowej.
139 do Cichego Kącika
159 do Chełmońskiego po trasie 511
511 do SKA (mógłby stać w zatoce 139), a 199 nie musi tam u góry stawać, ewentualnie na przystanku 120.
Dodatkowo powinni coś dołożyć na przystanek Armii Krajowej.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Dla Nowej Huty zmiana jest tylko na minus, nie zniweluje się opóźnień, ograniczono częstotliwość, autobusy będą miały bardzo krótkie przerwy na końcówce, co nie pozwoli na wyrównanie czasów. Jak dla mnie zmiana nieprzemyślana, zrobiona, aby coś zrobić i się chwalić, że się zrobiło.
Historia ostatnich 20 lat i przygód linii 169 (wersji huckiej), 439 pokazało, że zabawy ze 139 i dodatkowych linii zawsze kończą się na niekorzyść pasażerów.
Historia ostatnich 20 lat i przygód linii 169 (wersji huckiej), 439 pokazało, że zabawy ze 139 i dodatkowych linii zawsze kończą się na niekorzyść pasażerów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości