
Rozkłady powakacyjne 2023
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Jeśli wzmocnią "152", które na dużym odcinku pokrywa się z "502" to... no właśnie
"130" może dostanie f7,5. Krótka trasa i cięcia na innych liniach powinny to umożliwić.

Re: Rozkłady powakacyjne 2023
damian_krk2 pisze: 28 lip 2023, 17:15Jeśli efektem tej całej głupiej optymalizacji będzie f-30 w weekendy na liniach magistralnych to to będzie żenada miejska a nie komunikacja.
Na szczęście nie powinno być tak źle, przy "513" podano, że 'w dni wolne co 20 min. w godzinach 9.00–18.00 oraz co 30 min. w pozostałych godzinach.' Można domniemywać, że tak będzie cała komunikacja zorganizowana. No i tu w tym konkretnym przypadku naprawdę zaszkoczenie na plus - co już ktoś zauważył - że "503"+"513" w weekend dadzą f=10/15. Tak powinno jeszcze na kilku liniach;-)
Szczerze mówiąc może być nawet tak, że póki co... w ogóle nie rozwiążą. To znaczy dopuszczam mentalnie taką opcję, że nie cała autobusowa KM od razu zostanie 'zsynchronizowana'. Takie linie dość niezależne mogą póki co pozostać z dotychczasowymi układami, np. "130" z f=10 czy "502" z f=10/15. Bo ścinanie ich do f=15/20 to byłaby przesada i nawet ZTP to wie, a z drugiej strony może nie być teraz środków na zrobienie z nich f=7,5/10. Tak samo f=10 może pozostać np. na "304".Ciekawe jak rozwiążą kwestie 502 czy 130.
Ciekawe też czy inne agloekspresy zostaną podciągnięte do f=15/20 czy zostaną z f=15/30.
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
A ja myślę że ZTP jest na tyle odważne by ściąć 502 do f15/20, 130 do f15.
-
- Pasażer
- Posty: 24
- Rejestracja: 22 lip 2023, 17:24
- Lokalizacja: Na ogół w krzakach.
- Kontakt:
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Widocznie do Kombinatu było dla ZTP za drogo. Na tyle za drogo, że trzeba wpakować ją na Bronowice, żeby był punkt socjalny.Parówczak pisze: 28 lip 2023, 12:14 501 to przede wszystkim od lat ma fatalną końcówkę na środku skrzyżowania. Jak można zrobić taki bubel? Dajcie spokój z jakimś 439. Będzie normalny numer w końcu.
Odzysk - Handel - Konsumpcja
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Czy naprawdę weekendowe f=20 nie może pozostać wydłużone do godziny 20? Rozumiem że według ZTP mieszkańcy o 19 zasiadają w domach przed TV i oglądają serwisy informacyjne.. Zwłaszcza w letnie weekendy, kiedy zmierzch zapada przed 21.. A później zatłoczone pojazdy, o wieczorach niedzielnych w liniach kursujących przez dworce już nie wspominając.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Nie wydłużą Ci, bo rozkłady są tak ułożone (cięcia), żeby brygadę obsługiwał jeden kierowca, praca na 10h od 9-19Kowalik pisze: 28 lip 2023, 19:30 Czy naprawdę weekendowe f=20 nie może pozostać wydłużone do godziny 20? Rozumiem że według ZTP mieszkańcy o 19 zasiadają w domach przed TV i oglądają serwisy informacyjne.. Zwłaszcza w letnie weekendy, kiedy zmierzch zapada przed 21.. A później zatłoczone pojazdy, o wieczorach niedzielnych w liniach kursujących przez dworce już nie wspominając.
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Co do 502, to może da się wydłużyć 132 przez Warszawską, Plac Matejki, Basztową Dunajewskiego do Cracovii, wraz z przekierowaniem Lublańską i Bora-Komorowskiego?Wojciech pisze: 28 lip 2023, 17:26 Jeśli wzmocnią "152", które na dużym odcinku pokrywa się z "502" to... no właśnie"130" może dostanie f7,5. Krótka trasa i cięcia na innych liniach powinny to umożliwić.
Ale to kolejne rozdrabnianie linii.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Nie. 132 ma być wzmocnieniem 139. Może jechać do Cracovii ale Alejami. Na Jancarza i Bohomolca są naprawdę spore zapełnienia. Serenada wbrew pozorom generuje spore potoki, a potem Park Wodny również jest niezłym generatorem. Teraz w wakacje 139 i 182 jeżdżą na fulla napchane. Nawet poza szczytem. Wg mnie 482 jest potrzebne w wakacje, zwłaszcza że 182 łapie opóźnienia przez budowę S7/S52.eurokierzaw pisze: 28 lip 2023, 20:39 Co do 502, to może da się wydłużyć 132 przez Warszawską, Plac Matejki, Basztową Dunajewskiego do Cracovii, wraz z przekierowaniem Lublańską i Bora-Komorowskiego?
Ale to kolejne rozdrabnianie linii.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
"132" wspomaga pocięte "105" na DGZ, więc raczej nie bardzo jest możliwość jego wywalenia stąd. Pocięte "105" i "129" nie dadzą rady obsłużyć potoków z DGZ na al. 29 Listopada w roku akademickim.krawiec pisze: 28 lip 2023, 20:55 Nie. 132 ma być wzmocnieniem 139. Może jechać do Cracovii ale Alejami. Na Jancarza i Bohomolca są naprawdę spore zapełnienia. Serenada wbrew pozorom generuje spore potoki, a potem Park Wodny również jest niezłym generatorem. Teraz w wakacje 139 i 182 jeżdżą na fulla napchane. Nawet poza szczytem. Wg mnie 482 jest potrzebne w wakacje, zwłaszcza że 182 łapie opóźnienia przez budowę S7/S52.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Właśnie. Autobusy na weekend są traktowane gorzej niż tramwaje. Za dużo przepalamy pieniędzy na f20 na tramwajach w sobotę od 5 rano. Oczywiście w sobotę ludzie pracują, ale w końcu pasażerowie autobusów też pracują. A tam linie magistralne mają f20 dopiero od około 9. Gdyby f20 na tramwajach w soboty wprowadzić od 7-8, to wtedy za zaoszczędzone pieniądze można by zrobić lepsze f na autobusach w sobotę i niedzielę, a konkretnie wydłużyć czas kursowania z częstotliwością f20. W soboty f20 powinno wchodzić zarówno na autobusach jak i na tramwajach od 7-8, a nie, że autobusy są od 9-10, a tramwaje od 5-6. Pocięcie dwóch porannych godzin na tramwajach starczyłoby również na wprowadzenie f20 na autobusach do 20 może i 21. Bo żenujące jest to f30 od 18.Kowalik pisze: 28 lip 2023, 19:30 Czy naprawdę weekendowe f=20 nie może pozostać wydłużone do godziny 20? Rozumiem że według ZTP mieszkańcy o 19 zasiadają w domach przed TV i oglądają serwisy informacyjne.. Zwłaszcza w letnie weekendy, kiedy zmierzch zapada przed 21.. A później zatłoczone pojazdy, o wieczorach niedzielnych w liniach kursujących przez dworce już nie wspominając.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Tak. Tutaj argumentem była koordynacja z tramwajami na dwa sposoby. Pierwszy to takt na wspólnych ciągach - takich wciąż trochę jest. Np. gdy "184" przeszło na f15 całodzienne, było skoordynowane z "19" od r. Mogilskiego do Starowiślnej. To się przydawało poza szczytem, a teraz nie będzie możliwe z "17". Inny przykład to "4" i "142".kot_feliks pisze: 28 lip 2023, 1:06Niby mamy mieć koordynację autobusów z tramwajami, tyle, że ta koordynacja... nie będzie obowiązywać poza szczytem, czyli w godzinach, kiedy faktycznie by się przydała. W tym okresie autobusy z f20, tramwaje z f15.
Drugi to właśnie koordynacja na pętlach. Na tramwaje kursujące z f7,5 i tak czeka się max parę minut, więc można by było skoordynować autobusy z tramwajami f15. Np. w Małym Płaszowie z "6" do centrum, w N. Bieżanowie z "9", na Kurdwanowie z "24" itp. Teraz to też nie będzie możliwe.
Wg mnie całodzienne f15 było mniej kontrowersyjne do wprowadzenia bo w Hucie wiele linii i tak miało taką częstotliwość, a na zachodzie przejście z f12/20 na f15/15 oznaczałoby przesunięcia kursów, lecz nie ich zabranie. A tak to dla części linii, a tym samym osiedli na końcach, to będą po prostu cięcia - czy to poza szczytem (linie huckie), czy w szczycie (linie zachodnie).ant_sm pisze: 28 lip 2023, 6:50Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że przy układzie mniej linii, a częściej pojawiają się również problemy. Bo w międzyszczycie z 7,5 schodzisz na 10 lub 15. Jak zejdziesz na 10 to znowu koordynacji nie masz, chociaż czekanie na przesiadkę będzie krótsze. Jak zejdziesz na 15 to masz koordynację w teorii, ale kasujesz połowę kursów.
Do tego f7,5 na najważniejszych trasach i całość by się spięła. Np. "179" mogło dostać f7,5/15 - myślę, że i tak byłoby to odebrane na plus nawet mimo -1 poza szczytem bo w zamian w szczycie byłoby +3. Do tego "174" też +1 poza szczytem i byłby takt do Bonarki. Podobnie dało się próbować na innych ciągach. Pewnie "194" byłby kandydatem do całodniowego f7,5 bo nawet przy f10 jest ciasno, lecz tu dawcą można było zrobić "136" które i tak stanie się wspomagaczem do r. Grunwaldzkiego - mogło np. zostać jako szczytówka. W obu podanych przypadkach ("174+179", "136+194") mielibyśmy zatem łącznie poza szczytem f7,5 zamiast półtaktu 10+5+5.
-
- Znawca
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Kaszmir jak możesz to przyjrzyj się rozkładom porannym na Małym Płaszowie. Po wakacjach można coś zmienić a tam podobno jest niezły bubel. Mianowicie: 6 przyjeżdża ze dwie minuty po 125 bodajże, a minutę wcześniej odjeżdżają 123, 128 i 158 w efekcie przesiadka na jakiekolwiek linie, które jadą dalej niż tramwaj nie bardzo jest możliwa. Jest tam jakiś babol, o którym słyszałem a nie mam możności teraz tego wszystkiego dokładnie posprawdzać.
Edit: Na szybko, 6 przyjeżdża na Mały Płaszów o 5:26, 123 jest o 5:25, 158 jest o 5:27.
Może nie ten dział ale pomyślałem, że po wakacjach można to poprawić więc niech zostanie w powakacyjnych
Edit: Na szybko, 6 przyjeżdża na Mały Płaszów o 5:26, 123 jest o 5:25, 158 jest o 5:27.
Może nie ten dział ale pomyślałem, że po wakacjach można to poprawić więc niech zostanie w powakacyjnych

Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
A co będzie z liniami, które nie załapią się na f15/20? Przykładowo, jak autobus przed wakacjami jeździł z f20/f30, to teraz w ramach przymusowej koordynacji dostanie f30/f40? Wiadomo coś na ten temat?
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
No właśnie dobre pytanie, też jestem ciekawy bo mnie to akurat dotyczypablo pisze: 29 lip 2023, 11:39 A co będzie z liniami, które nie załapią się na f15/20? Przykładowo, jak autobus przed wakacjami jeździł z f20/f30, to teraz w ramach przymusowej koordynacji dostanie f30/f40? Wiadomo coś na ten temat?
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Fajny przykład z 184:
- mieliście bezpośrednie połączenie Prądnik - Mogilskie - Dietla - Grzegórzeckie;
- skrócimy 184, ale przecież zapewniamy przesiadkę na tramwaje (ta sama f);
- zmienimy f na 184 tak, aby przesiadka nie była z definicji możliwa;
Za chwilę:
- wytniemy w ogóle 184, "bo mało kto jeździ";
- rozbudujemy kolejne ulice, "bo ludzie nie chcą korzystać z KMK"
- mieliście bezpośrednie połączenie Prądnik - Mogilskie - Dietla - Grzegórzeckie;
- skrócimy 184, ale przecież zapewniamy przesiadkę na tramwaje (ta sama f);
- zmienimy f na 184 tak, aby przesiadka nie była z definicji możliwa;
Za chwilę:
- wytniemy w ogóle 184, "bo mało kto jeździ";
- rozbudujemy kolejne ulice, "bo ludzie nie chcą korzystać z KMK"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości