Chyba Grunwaldzkie miałeś na myśli. Reszta się oczywiście zgadza, dobrze podsumowane.kot_feliks pisze: 29 lip 2023, 18:17 Fajny przykład z 184:
- mieliście bezpośrednie połączenie Prądnik - Mogilskie - Dietla - Grzegórzeckie;
[...]
Rozkłady powakacyjne 2023
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Fajnie by było jakby „132” pojechało do Cracovii. Po pierwsze linia będzie pewnie mieć wzięcie i pewnie będą chcieli na niej przeguby, a przegub ciężko wyrabia w Ogrodową przez te słupki. Po drugie wreszcie byłoby połączenie Mistrzejowic i Huty z Alejami dalej niż Czarnowiejska, wiadomo można się przesiąść na Placu Inwalidów jednak takie dodatkowe mini ułatwienie byłoby fajne. Taka linia od Huty powinna jechać co najmniej do Kleparza.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Poproszę o propozycję innej rekompensaty relacji Dworzec Główny Zachód - al. 29 Listopada w zamian za pocięte "105". Bez "132" linie w tej relacji nie wyrobią.damian_krk2 pisze: 30 lip 2023, 14:46 Fajnie by było jakby „132” pojechało do Cracovii. Po pierwsze linia będzie pewnie mieć wzięcie i pewnie będą chcieli na niej przeguby, a przegub ciężko wyrabia w Ogrodową przez te słupki. Po drugie wreszcie byłoby połączenie Mistrzejowic i Huty z Alejami dalej niż Czarnowiejska, wiadomo można się przesiąść na Placu Inwalidów jednak takie dodatkowe mini ułatwienie byłoby fajne. Taka linia od Huty powinna jechać co najmniej do Kleparza.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Wg mnie zamiast dawać Prądnikowi "199", trzeba było awansować "105" do f7,5. W zamian, do Mydlnik można było wysłać "159" - trasa krótsza i bardziej punktualna niż "139", a też dojeżdża do UR. Wtedy "132" jako "439" (bo przez os. Zielone) do Przybyszewskiego albo Cichego Kącika.
Wszędzie byłoby tyle samo kursów ile zaplanowano (przynajmniej w dni powszednie, bo te podano), a zamiast rozbijania na linie f15, byłoby mocne "105" i mocne "139+439". Coś jak w tym temacie.
Wszędzie byłoby tyle samo kursów ile zaplanowano (przynajmniej w dni powszednie, bo te podano), a zamiast rozbijania na linie f15, byłoby mocne "105" i mocne "139+439". Coś jak w tym temacie.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Propozycja bardzo ciekawa.
Na końcowym odcinku trzeba by jednak "139" i "439" rozdzielić. Na Przybyszewskiego raczej nie zmieści się 8 kursów/h i nie widzę potrzeby aż takiej liczby kursów na Cichym Kąciku.
Na końcowym odcinku trzeba by jednak "139" i "439" rozdzielić. Na Przybyszewskiego raczej nie zmieści się 8 kursów/h i nie widzę potrzeby aż takiej liczby kursów na Cichym Kąciku.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Tak się zastawiam, skoro połowa kursów 194 pojedzie od Stachiewicza w lewo na pętlę Azory pod numerem 494, to niewykluczone jest pocięcie 130 do f15. Na Wrocławskiej pojawiłaby się druga linia - np kursujące również z dworca 154, które do Łobzowa byłoby jak 130, a następnie przez Wybickiego i Łokietka wracałoby na dotychczasową trasę. A po otwarciu tramwajów pewnie już nie do PB tylko do Toń(?).
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Oczywiście "154" byłoby z f-30/40, czyli koordynacja występowałaby tylko z co drugim kursem "130". Jak dla mnie to kolejna propozycja zniechęcająca do komunikacji miejskiej w myśl idei, że im więcej linii tym lepiej. Niemniej przy zapowiadanym "pączkowaniu" kolejnych linii wydaje się taka trasa możliwa.pablo pisze: 30 lip 2023, 18:30 Tak się zastawiam, skoro połowa kursów 194 pojedzie od Stachiewicza w lewo na pętlę Azory pod numerem 494, to niewykluczone jest pocięcie 130 do f15. Na Wrocławskiej pojawiłaby się druga linia - np kursujące również z dworca 154, które do Łobzowa byłoby jak 130, a następnie przez Wybickiego i Łokietka wracałoby na dotychczasową trasę. A po otwarciu tramwajów pewnie już nie do PB tylko do Toń(?).
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
To, że taka ewentualność nie jest dobra, to akurat się zgadzam. Ale widać, że jeszcze niedawno mieliśmy sporo linii autobusowych jeżdżących co 10 minut lub częściej, a zostaną zaledwie dwie pewne (179/awansująca/, 194/rozdzielone z jednej strony/) plus może trzy kolejne (mam nadzieję, że 502 i może to 130 się uchowa, nie wiadomo co z 304); czyli każda linia często jeżdżąca staje się wrogiem nowego systemu opartego na f15. Uwalono 139, 105 a wcześniej 129/429. Jedynym pozytywnym zaskoczeniem to 179. I cała masa negatywnych - linie pn-pd miały f12 będą mieć f15, linie wsch-zach miały f15 w międzyszczycie, a dostaną f20.M0096 pisze: 30 lip 2023, 20:05 Oczywiście "154" byłoby z f-30/40, czyli koordynacja występowałaby tylko z co drugim kursem "130". Jak dla mnie to kolejna propozycja zniechęcająca do komunikacji miejskiej w myśl idei, że im więcej linii tym lepiej. Niemniej przy zapowiadanym "pączkowaniu" kolejnych linii wydaje się taka trasa możliwa.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2023, 23:33 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
No to byłoby zdecydowanie lepsze, niż pierdyliard linii zewsząd dowsządKaszmir pisze: 30 lip 2023, 16:38 Wg mnie zamiast dawać Prądnikowi "199", trzeba było awansować "105" do f7,5. W zamian, do Mydlnik można było wysłać "159" - trasa krótsza i bardziej punktualna niż "139", a też dojeżdża do UR. Wtedy "132" jako "439" (bo przez os. Zielone) do Przybyszewskiego albo Cichego Kącika.
Wszędzie byłoby tyle samo kursów ile zaplanowano (przynajmniej w dni powszednie, bo te podano), a zamiast rozbijania na linie f15, byłoby mocne "105" i mocne "139+439". Coś jak w tym temacie.

Niemniej nadal kompletnie nie rozumiem tej koordynacji autobusów w szczycie za wszelką cenę, skoro to kompletnie nic nie da, a generuje jedynie problemy. Jeszcze raz:
- koordynacja rozkładów potrzebna jest przede wszystkim poza szczytem, kiedy nie ma takich korków, a KMK jeździ rzadziej - ale wtedy jej... nie zrobiono (autobusy vs. tramwaje)

- jakie ma znaczenie koordynacja co do minuty przy dużym f autobusów w szczycie, skoro opóźnienia poszczególnych brygad potrafią sięgać i... kilkudziesięciu minut? W tych godzinach to jest imho dla linii jeżdżących z dużą f drugorzędne (i w praktyce i tak nie będzie funkcjonować), a f powinna być dopasowana do popytu (czyli np. f7,5, f10, f12 - w zależności, jaki jest popyt). Natomiast u nas akurat wtedy za wszelką próbuje się wprowadzić synchronizację, z korkami na każdym kroku, co skutkuje debilizmami jak wspomniane np. powyżej 105...
Czyli:
- wtedy, kiedy w praktyce i tak się linii nie skoordynuje (korki) - wprowadza się za wszelką cenę koordynację, w jej imię niedopasowując f na poszczególnych liniach do potrzeb;
- wtedy, kiedy koordynacja rozkładów naprawdę dużo by dała (między szczyt, wieczory, weekendy) - olewa się to

Ponownie, organizacyjny majstersztyk
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
I ta na siłę wprowadzana koordynacja może spowodować, że część linii kursujących co 20 minut otrzyma f30, bo "musi" być f15 albo f30. Ktoś chyba wziął nagrodę za "racjonalizację"kot_feliks pisze: 30 lip 2023, 23:32 Czyli:
- wtedy, kiedy w praktyce i tak się linii nie skoordynuje (korki) - wprowadza się za wszelką cenę koordynację, w jej imię niedopasowując f na poszczególnych liniach do potrzeb;
- wtedy, kiedy koordynacja rozkładów naprawdę dużo by dała (między szczyt, wieczory, weekendy) - olewa się to![]()
Ponownie, organizacyjny majstersztyk

Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Jeżeli po wakacjach ma obowiązywać na autobusach f15/f20 a na tych mniej ważnych f30/f40, to można się spodziewać, że większość linii magistralnych pozostanie na wakacyjnych rozkładach jazdy, a te niemagistralne nawet mogą w niektórych przypadkach zaliczyć cięcia. W tej chwili większość głównych linii ma f15/f20, ciekawe jak będzie na przyszłe wakacje, skoro standard wakacyjnych częstotliwości przejdzie na rok szkolny?
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Szczytowa też ma sens.kot_feliks pisze: 30 lip 2023, 23:32Niemniej nadal kompletnie nie rozumiem tej koordynacji autobusów w szczycie za wszelką cenę, skoro to kompletnie nic nie da, a generuje jedynie problemy.
1) Korki nie są zawsze i wszędzie w szczycie. Przykład - kilka tygodni temu, w dzień powszedni w roku szkolnym, sprawdzałem odjazdy autobusów przy Bonarce w kier. południowym w godz. 14-15. I wtedy jechały punktualnie, na 0-3 min opóźnienia max, zależnie od brygady.
2) Brygady często są ustawiane na końcówkach by odjechać o czasie rozkładowym (nawet jeśli innej brygady).
3) Lepsze planowanie podróży, w tym w wyszukiwarkach. Wyszukiwarka będzie w stanie zaproponować lepsze opcje jeśli np. autobusy z danego przystanku odjeżdżają co parę minut. A nie że np. jadą dwa razem, a potem 15-20 minut czekania na kolejny.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Jeśli ceną za przymusową koordynację szczytową jest pocięcie częstotliwości, to nie ma to sensu. Mało tego - jest szkodliwe. Już się można domyślać, że większość linii magistralnych w relacji pn-pd straci po jednym kursie na godzinę w szczycie.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
To jest tak jak z maksymalizacją - część straci kursy, część zyska. Przy maksymalizacji kilka linii też pojechało rzadziej (np. "19"). Na razie nie znamy pełnej siatki, jedynie fragmenty. Z tych fragmentów wiemy, że kursy zyskają "136" (plus wydłużenie), "152", "179", "189", "192", dojdą też linie "132" i "513". Także to nie tylko cięcia.pablo pisze: 02 sie 2023, 12:06Jeśli ceną za przymusową koordynację szczytową jest pocięcie częstotliwości, to nie ma to sensu.
Wg mnie bazowe f7,5/15 w szczycie jest trafione. Problem jest z międzyszczytem - oparcie się o f20 to dla mnie nieporozumienie, zwłaszcza gdy tramwaje kursują z f15.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Ale f7,5/15 pociąga za sobą f30. Jest sporo linii, które mają f20 i nie awansują do f15. Czyli co, zetną je do f30? Międzyszczyt z f20 to jest całkowite nieporozumienie - główne linie relacji zach-wsch zostaną pocięte w imię nie wiadomo czego, jakichś chorych ubzdurzeń urzędniczych. A jak linia nie załapie się na f20 w międzyszczycie to będzie musiała mieć f40. Jeśli chodzi o wieczór - to strach się bać. Zwłaszcza, że ten wieczór w Krakowie jest wyjątkowo wcześnie.Kaszmir pisze: 02 sie 2023, 12:21
Wg mnie bazowe f7,5/15 w szczycie jest trafione. Problem jest z międzyszczytem - oparcie się o f20 to dla mnie nieporozumienie, zwłaszcza gdy tramwaje kursują z f15.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości