Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 459
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: sorig » 21 sie 2023, 12:43

Ale dlaczego? Ma nie wystarczyć środków, czy co masz na myśli?

tomek_m
Ekspert
Posty: 512
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: tomek_m » 21 sie 2023, 13:01

Choćby dlatego że mówi się tylko o trasie do Mistrzejowic a o Azorach cisza. I już by coś w terenie grzebali jak to robią w rejonie Prądnika Czerwonego.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: PKPfan » 21 sie 2023, 19:55

Kaszmir pisze: 21 sie 2023, 10:40 Wydłużenie "17/19" do GN zaproponowałem w sytuacji, gdy "50" nie będzie wyrabiać. A jeśli tak będzie, to właśnie naturalne jest by poprowadzić linie jej śladem właśnie po to, by ją odciążyły. Natomiast na razie wg mnie wystarczyłoby wydłużyć obie do KG - problem w tym, że ZTP tego nie planuje i chce pociągnąć tylko jedną. Co do Azorów, jeśli będzie potrzeba, można wzmocnić "5" do f7,5, nawet jako kursy wariantowe na części trasy.
Poruszałem już tę kwestię zarówno na tym forum jak i na SSC - jeśli przy zachowaniu f na 3, 18 i 50 dodatkowo wydłużymy 17/19 do KG (lub GN), wzmocnimy "5" do f7,5 to będziemy mieli problem między DT a KG i gwarantowany kłopot z przejazdem przez Bratysławską (do obecnych 32 kursów/h doszłoby kolejne 12). Zakładając, że 5 wróci od września i zachowamy f na pozostałych liniach do Krowodrzy, to przedłużenie jeszcze samej 19 do KG już w zasadzie wyczerpie przepustowość odcinka DT-KG.

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 21 sie 2023, 23:24

PKPfan pisze: 21 sie 2023, 19:55 Poruszałem już tę kwestię zarówno na tym forum jak i na SSC - jeśli przy zachowaniu f na 3, 18 i 50 dodatkowo wydłużymy 17/19 do KG (lub GN), wzmocnimy "5" do f7,5 to będziemy mieli problem między DT a KG i gwarantowany kłopot z przejazdem przez Bratysławską (do obecnych 32 kursów/h doszłoby kolejne 12). Zakładając, że 5 wróci od września i zachowamy f na pozostałych liniach do Krowodrzy, to przedłużenie jeszcze samej 19 do KG już w zasadzie wyczerpie przepustowość odcinka DT-KG.
A ktoś w ogóle planuje wzmocnić 5 do f7,5? Natomiast faktem jest, że sygnalizacja przy Bratysławskiej w kwestii tramwajowej działa gorzej niż przed przebudową. Ciąg tramwajowy (i relacja Wybickiego-Twardego) miał w cyklu dwie fazy zielonego światła - na przemian z ciągiem Wybickiego-Bratysławska i ciągiem Twardego-Bratysławska. Teraz tak chyba nie jest.

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pittorseque » 22 sie 2023, 8:14

pablo pisze: 21 sie 2023, 23:24 A ktoś w ogóle planuje wzmocnić 5 do f7,5? Natomiast faktem jest, że sygnalizacja przy Bratysławskiej w kwestii tramwajowej działa gorzej niż przed przebudową. Ciąg tramwajowy (i relacja Wybickiego-Twardego) miał w cyklu dwie fazy zielonego światła - na przemian z ciągiem Wybickiego-Bratysławska i ciągiem Twardego-Bratysławska. Teraz tak chyba nie jest.
Teraz sygnalizacja na Bratysławskiej działa lepiej niż przed remontem. Przed remontem cykl wynosił 110 sekund i w tym czasie tramwaj otrzymywał otwarcie dwa razy. Obecnie cykl w zależności od pory dnia ma 90-100 sekund i tramwaj w tym czasie otrzymuje otwarcie trzy razy, z czego dwie fazy są fazami priorytetowymi i obsługują tylko tramwaj, natychmiast kończąc zielone na grupach kolizyjnych.

Oczywiście połowa motorniczych stoi z otwartymi drzwiami, a priorytet jest tam nadawany po sygnale zablokowania drzwi, więc bez tego na sygnał czeka się dłużej.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: mkm3 » 22 sie 2023, 8:19

Według mnie nie do końca dobrze, bo wczoraj miałem sytuacyje, gdy tramwaj miał zielone, a piesi równolegle do tramwaju nie.

tomek
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 19 lut 2020, 9:15

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: tomek » 22 sie 2023, 8:34

mkm3 pisze: 22 sie 2023, 8:19 Według mnie nie do końca dobrze, bo wczoraj miałem sytuację, gdy tramwaj miał zielone, a piesi równolegle do tramwaju nie.
No właśnie, albo jeszcze inny przypadek. Tramwaj podjeżdża, obsługuje przystanek, drzwi zablokowane, piesi równolegle dostali zielone a tramwaj stoi...

PKPfan
Miłośnik
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: PKPfan » 22 sie 2023, 9:05

pittorseque pisze: 22 sie 2023, 8:14 Teraz sygnalizacja na Bratysławskiej działa lepiej niż przed remontem. Przed remontem cykl wynosił 110 sekund i w tym czasie tramwaj otrzymywał otwarcie dwa razy. Obecnie cykl w zależności od pory dnia ma 90-100 sekund i tramwaj w tym czasie otrzymuje otwarcie trzy razy, z czego dwie fazy są fazami priorytetowymi i obsługują tylko tramwaj, natychmiast kończąc zielone na grupach kolizyjnych.

Oczywiście połowa motorniczych stoi z otwartymi drzwiami, a priorytet jest tam nadawany po sygnale zablokowania drzwi, więc bez tego na sygnał czeka się dłużej.
Tutaj znacznie większy problem niż z sygnalizacją jest z notorycznym blokowaniem skrzyżowania przez kierowców, którzy na nie wjechali nie upewniając się czy w ogóle będą mogli je opuścić (szczególnie w popołudniowym szczycie). I NIKT z tym absolutnie nic nie robi a tramwaj sobie stoi i stoi, pomimo że ma zielone, bo zwyczajnie nie może przejechać - a za nim grzecznie w kolejce ustawiają się kolejne, które nie mogą przez to wjechać na przystanek Bratysławska i w ten oto sposób robią nam się tam korki tramwajowe. Obecnie przy ograniczonej wakacyjnej f i zawieszonej "5" to jeszcze na szczęście są niewielkie i szybko udaje się je rozjeżdżać, ale jeśli po wakacjach (lub od października) wróci f5 na "50" i przywrócona zostanie "5", to przy 32 kursach/h popołudniu już będzie ciasno a widok 2-3 tramwajów czekających na możliwość wjazdu na przystanek Bratysławska znowu stanie się normą. Więc jeśli upchamy tam jeszcze kolejne linie (19), to będzie z tym przejazdem coraz ciężej.. Gdyby tam ustawić policję/straż miejską to mieliby kopalnię pieniędzy z mandatów...

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pittorseque » 22 sie 2023, 9:06

mkm3 pisze: 22 sie 2023, 8:19 Według mnie nie do końca dobrze, bo wczoraj miałem sytuacje, gdy tramwaj miał zielone, a piesi równolegle do tramwaju nie.
Bo w fazie priorytetowej piesi nie dostają zielonego równolegle do tramwaju. Piesi dostają zielone tylko w 1 z trzech faz tramwajowych, bo w dwóch się nie mieszczą.

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 22 sie 2023, 11:21

pittorseque pisze: 22 sie 2023, 8:14 Teraz sygnalizacja na Bratysławskiej działa lepiej niż przed remontem. Przed remontem cykl wynosił 110 sekund i w tym czasie tramwaj otrzymywał otwarcie dwa razy. Obecnie cykl w zależności od pory dnia ma 90-100 sekund i tramwaj w tym czasie otrzymuje otwarcie trzy razy, z czego dwie fazy są fazami priorytetowymi i obsługują tylko tramwaj, natychmiast kończąc zielone na grupach kolizyjnych.

Oczywiście połowa motorniczych stoi z otwartymi drzwiami, a priorytet jest tam nadawany po sygnale zablokowania drzwi, więc bez tego na sygnał czeka się dłużej.
No to teraz znam już przyczynę tego, że tramwaj teraz stoi dłużej na światłach niż dawniej.

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pittorseque » 22 sie 2023, 11:51

pablo pisze: 22 sie 2023, 11:21 No to teraz znam już przyczynę tego, że tramwaj teraz stoi dłużej na światłach niż dawniej.
No nie, tramwaj stoi krócej... Wcześniej cykl trwał 110 sekund i sygnał był powtarzany co około 50 sekund. Teraz cykl trawa od 90 do 100 sekund, i sygnał dla tramwaju powtarza się co około 30-35 sekund. To jak może stać dłużej?

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 22 sie 2023, 12:34

pittorseque pisze: 22 sie 2023, 11:51 No nie, tramwaj stoi krócej... Wcześniej cykl trwał 110 sekund i sygnał był powtarzany co około 50 sekund. Teraz cykl trawa od 90 do 100 sekund, i sygnał dla tramwaju powtarza się co około 30-35 sekund. To jak może stać dłużej?
No przecież napisałeś, że priorytet nadawany jest po sygnale zablokowania drzwi przez motorniczego, a część motorniczych stoi z otwartymi drzwiami i przez to na sygnał czeka się dłużej. Zrozumiałem to jako warunek konieczny, by było zielone światło dla tramwaju. Nawet co 30 kilka sekund, a nie co 50 jak wcześniej. Ale tylko w sytuacji, gdy motorniczy blokuje drzwi. Jak nie blokuje, to faza dla przejazdu tramwaju "przepada" i trzeba doliczyć drugie 30 sekund, czyli może być 60-70 sekund razem. Wcześniej było 50 i chyba nie było to związane nawet z obecnością tramwaju. Więc jest krócej, ale gdy motorniczy nie zablokuje drzwi, to jest dłużej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 22 sie 2023, 15:08

PKPfan pisze: 21 sie 2023, 19:55jeśli przy zachowaniu f na 3, 18 i 50 dodatkowo wydłużymy 17/19 do KG (lub GN), wzmocnimy "5" do f7,5 to będziemy mieli problem między DT a KG i gwarantowany kłopot z przejazdem przez Bratysławską (do obecnych 32 kursów/h doszłoby kolejne 12).
Wzmocnienie "5" to tylko głośne myślenie na daleką przyszłość, takie "co by było gdyby". Przy wydłużeniu "17+19" na ciągu do KG będzie 40 kursów/h. Dla porównania, przy Kablu są obecnie w roku szkolnym 44/h.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: PKPfan » 22 sie 2023, 16:13

Kaszmir pisze: 22 sie 2023, 15:08 Wzmocnienie "5" to tylko głośne myślenie na daleką przyszłość, takie "co by było gdyby". Przy wydłużeniu "17+19" na ciągu do KG będzie 40 kursów/h. Dla porównania, przy Kablu są obecnie w roku szkolnym 44/h.
Wiem, wiem, ale przy Kablu nie masz takiego problematycznego skrzyżowania jak to z Bratysławską, które dzień w dzień na dłuższe momenty potrafi się całkowicie zablokować przez bezmyślnych kierowców, co opisałem kilka postów wyżej (oczywiście mowa o godzinach szczytu w dni robocze) - w obecnej sytuacji po prostu nie potrafię sobie wyobrazić jak tamtędy miałoby przejechać 40 czy 44 kursy/h, skoro już przy 32/h pojawiają się problemy..

dominQ92
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: dominQ92 » 23 sie 2023, 9:34

Zawsze po przedłużeniu pary "17+19" do KG będzie można wrócić do rozwiązania na "3", czyli skrócenie części kursów do DT. I to nawet w szczycie, tak żeby zrobić tam miejsce dla szczytowej "19".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości