Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Ale dlaczego? Ma nie wystarczyć środków, czy co masz na myśli?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Choćby dlatego że mówi się tylko o trasie do Mistrzejowic a o Azorach cisza. I już by coś w terenie grzebali jak to robią w rejonie Prądnika Czerwonego.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Poruszałem już tę kwestię zarówno na tym forum jak i na SSC - jeśli przy zachowaniu f na 3, 18 i 50 dodatkowo wydłużymy 17/19 do KG (lub GN), wzmocnimy "5" do f7,5 to będziemy mieli problem między DT a KG i gwarantowany kłopot z przejazdem przez Bratysławską (do obecnych 32 kursów/h doszłoby kolejne 12). Zakładając, że 5 wróci od września i zachowamy f na pozostałych liniach do Krowodrzy, to przedłużenie jeszcze samej 19 do KG już w zasadzie wyczerpie przepustowość odcinka DT-KG.Kaszmir pisze: 21 sie 2023, 10:40 Wydłużenie "17/19" do GN zaproponowałem w sytuacji, gdy "50" nie będzie wyrabiać. A jeśli tak będzie, to właśnie naturalne jest by poprowadzić linie jej śladem właśnie po to, by ją odciążyły. Natomiast na razie wg mnie wystarczyłoby wydłużyć obie do KG - problem w tym, że ZTP tego nie planuje i chce pociągnąć tylko jedną. Co do Azorów, jeśli będzie potrzeba, można wzmocnić "5" do f7,5, nawet jako kursy wariantowe na części trasy.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A ktoś w ogóle planuje wzmocnić 5 do f7,5? Natomiast faktem jest, że sygnalizacja przy Bratysławskiej w kwestii tramwajowej działa gorzej niż przed przebudową. Ciąg tramwajowy (i relacja Wybickiego-Twardego) miał w cyklu dwie fazy zielonego światła - na przemian z ciągiem Wybickiego-Bratysławska i ciągiem Twardego-Bratysławska. Teraz tak chyba nie jest.PKPfan pisze: 21 sie 2023, 19:55 Poruszałem już tę kwestię zarówno na tym forum jak i na SSC - jeśli przy zachowaniu f na 3, 18 i 50 dodatkowo wydłużymy 17/19 do KG (lub GN), wzmocnimy "5" do f7,5 to będziemy mieli problem między DT a KG i gwarantowany kłopot z przejazdem przez Bratysławską (do obecnych 32 kursów/h doszłoby kolejne 12). Zakładając, że 5 wróci od września i zachowamy f na pozostałych liniach do Krowodrzy, to przedłużenie jeszcze samej 19 do KG już w zasadzie wyczerpie przepustowość odcinka DT-KG.
-
- Pasażer
- Posty: 49
- Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Teraz sygnalizacja na Bratysławskiej działa lepiej niż przed remontem. Przed remontem cykl wynosił 110 sekund i w tym czasie tramwaj otrzymywał otwarcie dwa razy. Obecnie cykl w zależności od pory dnia ma 90-100 sekund i tramwaj w tym czasie otrzymuje otwarcie trzy razy, z czego dwie fazy są fazami priorytetowymi i obsługują tylko tramwaj, natychmiast kończąc zielone na grupach kolizyjnych.pablo pisze: 21 sie 2023, 23:24 A ktoś w ogóle planuje wzmocnić 5 do f7,5? Natomiast faktem jest, że sygnalizacja przy Bratysławskiej w kwestii tramwajowej działa gorzej niż przed przebudową. Ciąg tramwajowy (i relacja Wybickiego-Twardego) miał w cyklu dwie fazy zielonego światła - na przemian z ciągiem Wybickiego-Bratysławska i ciągiem Twardego-Bratysławska. Teraz tak chyba nie jest.
Oczywiście połowa motorniczych stoi z otwartymi drzwiami, a priorytet jest tam nadawany po sygnale zablokowania drzwi, więc bez tego na sygnał czeka się dłużej.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Według mnie nie do końca dobrze, bo wczoraj miałem sytuacyje, gdy tramwaj miał zielone, a piesi równolegle do tramwaju nie.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No właśnie, albo jeszcze inny przypadek. Tramwaj podjeżdża, obsługuje przystanek, drzwi zablokowane, piesi równolegle dostali zielone a tramwaj stoi...mkm3 pisze: 22 sie 2023, 8:19 Według mnie nie do końca dobrze, bo wczoraj miałem sytuację, gdy tramwaj miał zielone, a piesi równolegle do tramwaju nie.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Tutaj znacznie większy problem niż z sygnalizacją jest z notorycznym blokowaniem skrzyżowania przez kierowców, którzy na nie wjechali nie upewniając się czy w ogóle będą mogli je opuścić (szczególnie w popołudniowym szczycie). I NIKT z tym absolutnie nic nie robi a tramwaj sobie stoi i stoi, pomimo że ma zielone, bo zwyczajnie nie może przejechać - a za nim grzecznie w kolejce ustawiają się kolejne, które nie mogą przez to wjechać na przystanek Bratysławska i w ten oto sposób robią nam się tam korki tramwajowe. Obecnie przy ograniczonej wakacyjnej f i zawieszonej "5" to jeszcze na szczęście są niewielkie i szybko udaje się je rozjeżdżać, ale jeśli po wakacjach (lub od października) wróci f5 na "50" i przywrócona zostanie "5", to przy 32 kursach/h popołudniu już będzie ciasno a widok 2-3 tramwajów czekających na możliwość wjazdu na przystanek Bratysławska znowu stanie się normą. Więc jeśli upchamy tam jeszcze kolejne linie (19), to będzie z tym przejazdem coraz ciężej.. Gdyby tam ustawić policję/straż miejską to mieliby kopalnię pieniędzy z mandatów...pittorseque pisze: 22 sie 2023, 8:14 Teraz sygnalizacja na Bratysławskiej działa lepiej niż przed remontem. Przed remontem cykl wynosił 110 sekund i w tym czasie tramwaj otrzymywał otwarcie dwa razy. Obecnie cykl w zależności od pory dnia ma 90-100 sekund i tramwaj w tym czasie otrzymuje otwarcie trzy razy, z czego dwie fazy są fazami priorytetowymi i obsługują tylko tramwaj, natychmiast kończąc zielone na grupach kolizyjnych.
Oczywiście połowa motorniczych stoi z otwartymi drzwiami, a priorytet jest tam nadawany po sygnale zablokowania drzwi, więc bez tego na sygnał czeka się dłużej.
-
- Pasażer
- Posty: 49
- Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Bo w fazie priorytetowej piesi nie dostają zielonego równolegle do tramwaju. Piesi dostają zielone tylko w 1 z trzech faz tramwajowych, bo w dwóch się nie mieszczą.mkm3 pisze: 22 sie 2023, 8:19 Według mnie nie do końca dobrze, bo wczoraj miałem sytuacje, gdy tramwaj miał zielone, a piesi równolegle do tramwaju nie.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No to teraz znam już przyczynę tego, że tramwaj teraz stoi dłużej na światłach niż dawniej.pittorseque pisze: 22 sie 2023, 8:14 Teraz sygnalizacja na Bratysławskiej działa lepiej niż przed remontem. Przed remontem cykl wynosił 110 sekund i w tym czasie tramwaj otrzymywał otwarcie dwa razy. Obecnie cykl w zależności od pory dnia ma 90-100 sekund i tramwaj w tym czasie otrzymuje otwarcie trzy razy, z czego dwie fazy są fazami priorytetowymi i obsługują tylko tramwaj, natychmiast kończąc zielone na grupach kolizyjnych.
Oczywiście połowa motorniczych stoi z otwartymi drzwiami, a priorytet jest tam nadawany po sygnale zablokowania drzwi, więc bez tego na sygnał czeka się dłużej.
-
- Pasażer
- Posty: 49
- Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No nie, tramwaj stoi krócej... Wcześniej cykl trwał 110 sekund i sygnał był powtarzany co około 50 sekund. Teraz cykl trawa od 90 do 100 sekund, i sygnał dla tramwaju powtarza się co około 30-35 sekund. To jak może stać dłużej?pablo pisze: 22 sie 2023, 11:21 No to teraz znam już przyczynę tego, że tramwaj teraz stoi dłużej na światłach niż dawniej.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No przecież napisałeś, że priorytet nadawany jest po sygnale zablokowania drzwi przez motorniczego, a część motorniczych stoi z otwartymi drzwiami i przez to na sygnał czeka się dłużej. Zrozumiałem to jako warunek konieczny, by było zielone światło dla tramwaju. Nawet co 30 kilka sekund, a nie co 50 jak wcześniej. Ale tylko w sytuacji, gdy motorniczy blokuje drzwi. Jak nie blokuje, to faza dla przejazdu tramwaju "przepada" i trzeba doliczyć drugie 30 sekund, czyli może być 60-70 sekund razem. Wcześniej było 50 i chyba nie było to związane nawet z obecnością tramwaju. Więc jest krócej, ale gdy motorniczy nie zablokuje drzwi, to jest dłużej.pittorseque pisze: 22 sie 2023, 11:51 No nie, tramwaj stoi krócej... Wcześniej cykl trwał 110 sekund i sygnał był powtarzany co około 50 sekund. Teraz cykl trawa od 90 do 100 sekund, i sygnał dla tramwaju powtarza się co około 30-35 sekund. To jak może stać dłużej?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Wzmocnienie "5" to tylko głośne myślenie na daleką przyszłość, takie "co by było gdyby". Przy wydłużeniu "17+19" na ciągu do KG będzie 40 kursów/h. Dla porównania, przy Kablu są obecnie w roku szkolnym 44/h.PKPfan pisze: 21 sie 2023, 19:55jeśli przy zachowaniu f na 3, 18 i 50 dodatkowo wydłużymy 17/19 do KG (lub GN), wzmocnimy "5" do f7,5 to będziemy mieli problem między DT a KG i gwarantowany kłopot z przejazdem przez Bratysławską (do obecnych 32 kursów/h doszłoby kolejne 12).
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Wiem, wiem, ale przy Kablu nie masz takiego problematycznego skrzyżowania jak to z Bratysławską, które dzień w dzień na dłuższe momenty potrafi się całkowicie zablokować przez bezmyślnych kierowców, co opisałem kilka postów wyżej (oczywiście mowa o godzinach szczytu w dni robocze) - w obecnej sytuacji po prostu nie potrafię sobie wyobrazić jak tamtędy miałoby przejechać 40 czy 44 kursy/h, skoro już przy 32/h pojawiają się problemy..Kaszmir pisze: 22 sie 2023, 15:08 Wzmocnienie "5" to tylko głośne myślenie na daleką przyszłość, takie "co by było gdyby". Przy wydłużeniu "17+19" na ciągu do KG będzie 40 kursów/h. Dla porównania, przy Kablu są obecnie w roku szkolnym 44/h.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Zawsze po przedłużeniu pary "17+19" do KG będzie można wrócić do rozwiązania na "3", czyli skrócenie części kursów do DT. I to nawet w szczycie, tak żeby zrobić tam miejsce dla szczytowej "19".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: LLoan, pasazer_mobilisu i 6 gości