Azory, Łokietka, Chełmońskiego

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: MichalTyniec » 25 sie 2023, 3:51

cynamon pisze: 24 sie 2023, 23:22 Przecież takie przetrasowanie 112 i 162 wykończyłoby ich rozkłady jazdy, gdyby przy jednoczesnym remoncie Dębnickiego i zamknięciu Zwierzynieckiej/Kościuszki miały doczłapać pod Cracovię. Nie mam pojęcia ile wozów trzeba by dodać i jak długie wirtualne przerwy wstawić, żeby mogły o czasie w szczycie wyruszyć z powrotem.
O punktualność to się muszą martwić linie od strony Bonarki, ile może taka linia tu stracić skoro na Grunwaldzkie przyjeżdża punktualna a dalej jedzie buspasem, jedynie od Konopnickiej do Jubilata będzie sajgon i tyle, jeden wóz to jest max do dodania.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Scania_9640 » 25 sie 2023, 5:01

MichalTyniec pisze: 25 sie 2023, 3:51 O punktualność to się muszą martwić linie od strony Bonarki, ile może taka linia tu stracić skoro na Grunwaldzkie przyjeżdża punktualna a dalej jedzie buspasem, jedynie od Konopnickiej do Jubilata będzie sajgon i tyle, jeden wóz to jest max do dodania.

A gdzie 112/162 będzie miała punkt socjalny? Dodatkowo przed Muzeum Narodowym linia musiałaby zjechać z Bus Pasu żeby skręcić na światłach w lewo w celu nawrócenia (chociaż du*a by mu wystawała na główny pas) a jakby to nie przeszło to musiałby jechać nawrócić za światła co by jeszcze więcej stracił czasu jadąc w korkach zwykłymi pasami.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: MichalTyniec » 25 sie 2023, 5:21

Scania_9640 pisze: 25 sie 2023, 5:01 A gdzie 112/162 będzie miała punkt socjalny? Dodatkowo przed Muzeum Narodowym linia musiałaby zjechać z Bus Pasu żeby skręcić na światłach w lewo w celu nawrócenia (chociaż du*a by mu wystawała na główny pas) a jakby to nie przeszło to musiałby jechać nawrócić za światła co by jeszcze więcej stracił czasu jadąc w korkach zwykłymi pasami.
To na tej Cracovii jest ten punkt w końcu czy nie, bo już ktoś pisał dawno temu że niby coś zrobili dla kierowców, a ile by stracił czasu? 5 minut? To jest nieporównywalna strata do linii jadących z południa.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Scania_9640 » 25 sie 2023, 6:02

MichalTyniec pisze: 25 sie 2023, 5:21 To na tej Cracovii jest ten punkt w końcu czy nie, bo już ktoś pisał dawno temu że niby coś zrobili dla kierowców, a ile by stracił czasu? 5 minut? To jest nieporównywalna strata do linii jadących z południa.
Przecież cały czas piszemy tutaj że nie ma, ale że powinni wreszcie coś postawić. Ja podejrzewam że straciliby co najmniej 10 minut.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: yosujiro » 25 sie 2023, 6:28


MichalTyniec pisze: To na tej Cracovii jest ten punkt w końcu czy nie, bo już ktoś pisał dawno temu że niby coś zrobili dla kierowców, a ile by stracił czasu? 5 minut? To jest nieporównywalna strata do linii jadących z południa.
Był na czas przebudowy Królowej Jadwigi tylko dla kierowców Mobilisu w starym kiosku. Już nie ma.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Kaszmir » 25 sie 2023, 7:01

Ydhflx pisze: 24 sie 2023, 20:39Mimo wszystko, pasażerowie aglo będą woleć 173, bo ono staje na dole, i nie trzeba stać na światłach, tak samo wysiadając na Bronowicach SKA. Zresztą, Bronowice SKA wrzuciłem przy okazji, najgorzej na zmianach wychodzi Chełmońskiego i rejon ROK + przesiadkowicze na nim.

Do tego pasażerowie może i się pomieszczą, ale oferta jest okrajana. Wprawdzie 310 skracamy tymczasowo - ale na rok, i to zakładając że nie będzie opóźnień. Zdecydowanie wystarczająco czasu, żeby zastanowić się nad układem a nie ciąć i "jakoś to będzie". Więc przez najbliższy rok Chełmońskiego będzie mieć 0 kursów/h do ronda Grunwaldzkiego, a rondo Ofiar Katynia - 4. Obecnie mają odpowiednio 4 i 9.

Ogólnie zmiany odbieram mimo to pozytywnie, natomiast w świetle możliwego skrócenia 310, nie mogę się zgodzić aby były korzystne dla wszystkich.
Myślę, że się zgadzamy. Też nie uważam zmian za korzystne dla wszystkich, a jedynie że wypadkowo są na plus. Głównie chodziło mi o to, że wg mnie "173" powinien wyrobić, nawet mimo ścięcia z f12 na f15 i ewentualnego skrócenia "310", właśnie dzięki temu że "164" podbierze część pasażerów.

Skrócenie "310" jakoś bardzo mnie nie martwi, póki jest tymczasowe. Mam wrażenie, że sporo osób jedzie nim do Alej by i tak się przesiąść na inne autobusy, i ta przesiadka dalej będzie możliwa. Gdyby przekierowali "310" do N. Kleparza czy w ogóle skrócili np. do Cichego Kącika, wtedy miałbym większe obawy o "173".

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: MichalTyniec » 25 sie 2023, 7:28

yosujiro pisze: 25 sie 2023, 6:28 Był na czas przebudowy Królowej Jadwigi tylko dla kierowców Mobilisu w starym kiosku. Już nie ma.
No to szkoda że go nie zostawili, nic nie myślą.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: yosujiro » 25 sie 2023, 7:41

Ja tam nie dziwię się Mobilisowi, że nie chciał za ten kiosk płacić dla jednej rzadko jeżdżącej linii.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: MichalTyniec » 25 sie 2023, 7:54

yosujiro pisze: 25 sie 2023, 7:41 Ja tam nie dziwię się Mobilisowi, że nie chciał za ten kiosk płacić dla jednej rzadko jeżdżącej linii.
Pewnie że tak, tylko czemu MPK o tym nie myśli.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Kierman » 25 sie 2023, 8:31

Postawienie takich kontenerów jak na Piaskach czy Pod Fortem na pewno jest wiele tańsze niż budowa czegoś od zera czy remont starego kiosku. A jest też prostsze i dużo szybsze. Już dawno takie powinny stać na MCO, Chełmońskiego czy Cracovii.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Kaszmir » 25 sie 2023, 9:47

Jak się dowiedziałem, plany się zmieniły. Wszystkie kursy "194+494" pojadą przez Stachiewicza, a w zamian przez Wybickiego i Łokietka pojedzie "144" ;-)

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: yosujiro » 25 sie 2023, 9:53

Zmiana właściwie na plus, ale się zastanawiam jaki jest w sumie sens dawać tam teraz 144, skoro będzie dość mocne 120+420?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2023, 9:53 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: kot_feliks » 25 sie 2023, 9:55

Już tylko 8 dni do nowych rozkładów, więc gdzieś pewnie w okolicy przyszłej środy/czwartku uda się ustalić ostateczną wersję ;)

Ja się zawsze zastanawiam, co takiego spektakularnego dzieje się zawsze w ostatnim tygodniu przed zmianami, że nigdy nie można ustalić tych wszystkich zmian wcześniej ;)

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: yosujiro » 25 sie 2023, 9:57

Akurat to proste. Wszystkie propozycje zmian idą wcześniej do rad dzielnic, wyciekają do miłośników, więc jak ktoś zaczyna głośno krzyczeć, że mu się nie podoba, to szukają złotego środka

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: pablo » 25 sie 2023, 10:05

Kaszmir pisze: 25 sie 2023, 9:47 Jak się dowiedziałem, plany się zmieniły. Wszystkie kursy "194+494" pojadą przez Stachiewicza, a w zamian przez Wybickiego i Łokietka pojedzie "144" ;-)
Ale potem 194 na KG, a 494 na Azory? To Makowskiego nadal będzie mieć 4 kursy z jednego przystanku i 4 z drugiego. A Prądnik Biały straci połączenie z Azorami, jakie zapewniało 144. W tych całych zmianach najgłupsze jest to, że rozdziela się 194 na końcówce i zamienia na parę 194+494.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], tramwajowy i 2 gości