Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
fysztof
Ekspert
Posty: 728
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: fysztof » 06 lip 2023, 13:51

Kaszmir pisze: 05 lip 2023, 22:57 (...)
2) Jeśli "194" dostanie f15, to... strach się bać. Oby nic takiego nie było nawet rozważane. Zresztą to by oznaczało cięcia na Klinach bo zamiast 10-11 kursów/h w kier. Grota-Roweckiego, zostałoby 8.
Zwyczajem ZTP z już kilku doświadczeń - będzie mniej kursów, ale za to... też mniejszymi autobusami i na krótszej trasie :lol: :lol: :lol:
Wojciech pisze: 06 lip 2023, 13:15 Teraz to już z górki pójdzie:
1) f15 na "136" i "194", pełna koordynacja,
2) f15 na "194" i "144", koordynacja na wspólnym odcinku,
3) f15 na "144" i "173", koordynacja na wspólnym odcinku.
I mamy ujednolicenie częstotliwości jak ta la la.
Zapewne tak :evil: Jeszcze należy dopisać kontynuację w postaci ujednolicenia "164" i "179" do "144" i "173", zatem także "169/469". Pozostaje pytanie o takie linie jak "304" czy "301" i postawę Wieliczki. Ale może być tak jak teraz, że po prostu 'wyłamią się' z systemu.

Wobec powyższego chciałbym żyć złudzeniem, że będzie powiązane na przykład z:
- powstaniem "513" na trasie Bieżanów Nowy - Kamieńskiego - Aleje - Armii Krajowej - Mydlniki z f=15/20 (nie zapominajmy bowiem, że już zapowiedziano uwalenie "503" do f=15/20)
- powstaniem "579" po trasie "179" z f=15/20
- ujednoliceniem "169/469" do jednego "169" na obecnej trasie "469" z f=15
No i przede wszystkim częstotliwość f=15 powinna obowiązywać przez cały dzień, a nie tylko w szczycie! Tramwaje jakoś nie schodzą z f, dlaczego pasażerowie magistralnych linii autobusowych są poszkodowani?

Docelowo natomiast, jeśli ktokolwiek chce jeszcze przyciągać ludzi do KM, to f=15 powinno być standardem także w weekendy i na tramwajach i na autobusach. Ale to dopiero marzenie ściętej głowy w tym fatalnie zarządzanym mieście.

krawiec
Specjalista
Posty: 332
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: krawiec » 06 lip 2023, 17:47

Ja nie zdziwiłbym się gdyby 164 (zamiast 513) wylądowało na Mydlnikach po otwarciu Górki Narodowej.

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: pablo » 07 lip 2023, 7:18

Wiele wskazuje na to, że pożegnamy linie autobusowe kursujące częściej niż co 15 minut. Jedyne dwie, które chyba ciężko byłoby uwalić, to 130 i 304. Skoro udało się pociąć 139, 105, 503 i prawdopodobnie 502 (okaże się po wakacjach), to 194 i tym bardziej 179 też się uda. A tyle mogło być linii f7,5...

krawiec
Specjalista
Posty: 332
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: krawiec » 07 lip 2023, 7:35

Mamy przecież Wielką synchronizację viewtopic.php?t=1810&start=60
Do 130 też się dobiorą. Pretekstem może być 154 ;)

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: pablo » 07 lip 2023, 7:50

krawiec pisze: 07 lip 2023, 7:35 Mamy przecież Wielką synchronizację viewtopic.php?t=1810&start=60
Do 130 też się dobiorą. Pretekstem może być 154 ;)
W sumie masz rację. Wystarczy 154 od N. Kleparza wysłać przez Wrocławską i Łokietka, zrobić przystanek koło wylotu Poznańskiej przy nowych blokach przed wiaduktem i dać f15 zarówno 154 jak i 130.
A gdyby 301 wzmocnić do f15, to 304 też można pociąć do f15. Chyba że Wieliczka się postawi takiej reformie. I zostanie okrągłe zero częstych autobusów. :(

krawiec
Specjalista
Posty: 332
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: krawiec » 07 lip 2023, 8:28

Idea miasta 15 minutowego będzie zrobiona. Po krakosku

kry5
Pasażer
Posty: 31
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: kry5 » 25 sie 2023, 8:30

136 prawdopodobnie nie zostaje jednak przedłużone do os. Podwawelskiego :(. Chociaż najwięcej, w zasadzie cały 194 wysiada na "Muzeum Narodowe". Dobrym pomysłem byłoby podciągnięcie 136 np. do Cracovii. Miało być polepszenie dla Klin, będzie tak jak było czyli na glonojada od września.
Mam nadzieję że nie spr. się skrócenie 310 do Cracovii. Bo z ROK było szybkie połączenie na Podwawelskie, 164 (odpada bo niestety na Mydlniki) teraz będzie pierdyliard przesiadek :(

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5906
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 25 sie 2023, 8:33

"136" docelowo ma trafić na os. Podwawelskie. Wstrzymano zmiany bo do tej pętli pojadą teraz tymczasowo linie aglomeracyjne z Salwatora i trochę brakuje miejsca.

kry5
Pasażer
Posty: 31
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: kry5 » 25 sie 2023, 8:37

Kaszmir pisze: 25 sie 2023, 8:33 "136" docelowo ma trafić na os. Podwawelskie. Wstrzymano zmiany bo do tej pętli pojadą teraz tymczasowo linie aglomeracyjne z Salwatora i trochę brakuje miejsca.
Docelowo?? Ale rozumiesz ile będzie trwał minimum remont na Salwatorze? Min. rok, a mieszkańcy Klin gniotą się w 194 już od kilkunastu miesięcy, mogli więc puścić 136 do Cracovii jak jakieś odciążenie. Słowo "docelowo" akurat tutaj jest marnym pocieszeniem, niech jeszcze wykopią na Zwierzynieckiej jakieś kości to remont z roku zmieni się na dwa.
Najgorsze jest to że jest niby 106,136,196 ale mało kto jedzie tak żeby na Łagiewniki, potem => na Mateczny=> i potem na Aleje... bo większość niestety z Klin wali bezpośrednio na Aleje. A ZIKIT mi odpisze "żeby nie bagatelizować węzła Łagiewniki bo to ważny węzeł przesiadkowy" jasne że ważny ale nie w relacji na ATW! Albo Czarnowiejską! Gdzie od października walną studenci.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1071
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: yosujiro » 25 sie 2023, 8:45

To niech ją wydłużą do Cracovii/ Komorowskiego na czas remontu. I z głowy, a do tego jeszcze lepiej odciąży 194. Tyle, że jeszcze by się to ludziom spodobało i by chcieli, żeby tak było na stałe

kry5
Pasażer
Posty: 31
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: kry5 » 25 sie 2023, 9:00

yosujiro pisze: 25 sie 2023, 8:45 To niech ją wydłużą do Cracovii/ Komorowskiego na czas remontu. I z głowy, a do tego jeszcze lepiej odciąży 194. Tyle, że jeszcze by się to ludziom spodobało i by chcieli, żeby tak było na stałe Obrazek
Dokładnie to byłoby super rozwiązanie, ale nierealne pewnie :(

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 191
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Mr. Passenger » 25 sie 2023, 13:40

kry5 pisze: 25 sie 2023, 8:37 Docelowo?? Ale rozumiesz ile będzie trwał minimum remont na Salwatorze? Min. rok, a mieszkańcy Klin gniotą się w 194 już od kilkunastu miesięcy, mogli więc puścić 136 do Cracovii jak jakieś odciążenie. Słowo "docelowo" akurat tutaj jest marnym pocieszeniem, niech jeszcze wykopią na Zwierzynieckiej jakieś kości to remont z roku zmieni się na dwa.
Najgorsze jest to że jest niby 106,136,196 ale mało kto jedzie tak żeby na Łagiewniki, potem => na Mateczny=> i potem na Aleje... bo większość niestety z Klin wali bezpośrednio na Aleje. A ZIKIT mi odpisze "żeby nie bagatelizować węzła Łagiewniki bo to ważny węzeł przesiadkowy" jasne że ważny ale nie w relacji na ATW! Albo Czarnowiejską! Gdzie od października walną studenci.
Jeżeli "194" przynajmniej w szczycie zostaje z f7,5 to moim zdaniem przedłużanie "136" do Podwawelskiego na ten moment nie ma za bardzo sensu. Przede wszystkim, obecnie Grunwaldzkie jest permanentnie zakorkowane przez remont Mostu Dębnickiego, więc "136" nawracające na tarczy ronda na start łapałoby kilka minut opóźnienia (plus światła na Bułhaka potrafią przytrzymać). A wydłużanie do Cracovii to wrzucanie tej linii w dodatkowe korki przed Mostem Dębnickim w obie strony (czyli albo super długa przerwa na Cracovii albo zaczynanie nowego kursu z kilkoma minutami opóźnienia na start).
Sam nie jestem wielkim zwolennikiem istnienia "136" i zamiast niego wolałbym mocniejsze "106" i całodzienne "194" z mocnym rozkładem, ale jeśli ta linia musi istnieć to niech jeździ do Łagiewnik. Po otwarciu TŁ korki na Brożka się odczuwalnie zmniejszyły, więc na swojej trasie "136" jest całkiem punktualne i podłapuje tych pasażerów, którzy przesiadają się z "ruczajowych" tramwajów na Lipińskiego, a w drugą stronę daję możliwość złapania czegokolwiek na Klinach w stronę tramwaju, gdy akurat jest dziura między opóźnionymi kursami "194".

kry5
Pasażer
Posty: 31
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: kry5 » 25 sie 2023, 13:43

Mr. Passenger pisze: 25 sie 2023, 13:40 Jeżeli "194" przynajmniej w szczycie zostaje z f7,5 to moim zdaniem przedłużanie "136" do Podwawelskiego na ten moment nie ma za bardzo sensu. Przede wszystkim, obecnie Grunwaldzkie jest permanentnie zakorkowane przez remont Mostu Dębnickiego, więc "136" nawracające na tarczy ronda na start łapałoby kilka minut opóźnienia (plus światła na Bułhaka potrafią przytrzymać). A wydłużanie do Cracovii to wrzucanie tej linii w dodatkowe korki przed Mostem Dębnickim w obie strony (czyli albo super długa przerwa na Cracovii albo zaczynanie nowego kursu z kilkoma minutami opóźnienia na start).
Sam nie jestem wielkim zwolennikiem istnienia "136" i zamiast niego wolałbym mocniejsze "106" i całodzienne "194" z mocnym rozkładem, ale jeśli ta linia musi istnieć to niech jeździ do Łagiewnik. Po otwarciu TŁ korki na Brożka się odczuwalnie zmniejszyły, więc na swojej trasie "136" jest całkiem punktualne i podłapuje tych pasażerów, którzy przesiadają się z "ruczajowych" tramwajów na Lipińskiego, a w drugą stronę daję możliwość złapania czegokolwiek na Klinach w stronę tramwaju, gdy akurat jest dziura między opóźnionymi kursami "194".
I widzisz problem polega na tym że 194 będzie miało mocny rozkład (~7,5), tylko co ten rozkład oznacza przy tak ogromnych potokach z Kobierzyńskiej i Klin gdzie nie ma tramwaju jest inną sprawą.....

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 191
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Mr. Passenger » 25 sie 2023, 16:23

Zgadzam się, moim zdaniem "194" obsługuje samodzielnie zbyt duży obszar (Podwawelskie, stary Ruczaj, część Os. Europejskiego, Kobierzyn, Kliny) i w tym rejonie na wczoraj jest potrzebna druga linia w stronę Alej, ale patrząc na tegoroczny budżet i ogrom cięć we wszystkich rejonach, raczej trzeba pozbyć się złudzeń, że stanie się to w najbliższym czasie. Obawiam się, że "494" powstało głównie po to by po cichu zabrać parę porannych i wieczornych kursów z mocnego rozkładu "194", ale przynajmniej w szczycie autobus do Alej będzie co 7,5 minuty (w teorii), a nie co 15.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 161
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 26 sie 2023, 2:22

Mr. Passenger pisze: 25 sie 2023, 16:23 Zgadzam się, moim zdaniem "194" obsługuje samodzielnie zbyt duży obszar (Podwawelskie, stary Ruczaj, część Os. Europejskiego, Kobierzyn, Kliny) i w tym rejonie na wczoraj jest potrzebna druga linia w stronę Alej, ale patrząc na tegoroczny budżet i ogrom cięć we wszystkich rejonach, raczej trzeba pozbyć się złudzeń, że stanie się to w najbliższym czasie. Obawiam się, że "494" powstało głównie po to by po cichu zabrać parę porannych i wieczornych kursów z mocnego rozkładu "194", ale przynajmniej w szczycie autobus do Alej będzie co 7,5 minuty (w teorii), a nie co 15.
Jako mieszkaniec Kobierzyna zmuszony łazić na Komuny Paryskiej i absolutnie się z tym zgadzam. Ta linia już na przystanku Skośna jest obładowana (w okresie szkolnym) co sprawia że co poniektórzy nie mogli wejść do autobusu. Moim zdaniem powinna powstać linia przyspieszona "506" kursująca na poniższej trasie:

POD FORTEM - Bartla - Krygowskiego - Borkowska - Zawiła - Babińskiego - Bunscha - CZERWONE MAKI P+R - Bobrzyńskiego - Grota Roweckiego - Kapelanka - Monte Cassino - Konopnickiej - Aleja Trzech Wieszczów - Piłsudskiego - Straszewskiego - Podwale - Dunajewskiego - Basztowa - Lubicz - Rondo Mogilskie ( aby ograniczyć opóźnienia linia by kursowała pod rondem, tak jak tramwaje) - Mogilska - Meissnera - młyńska - Lublańska - Rondo Barei - Strzelców - PRĄDNIK CZERWONY

Linia by wtedy miała sporo zalet:
  • odciążenie 194
  • Kobierzyn i Pod Fortem z dojazdem do Czerwonych Maków P+R bez przesiadki (204 w tej roli się nie sprawdza,wiem z autopsji)
  • Kobierzyn w końcu miałby bezpośredni dojazd do centrum bez przymusu łażenia na 194
  • Studenci z Klinów mieliby bezpośredni dojazd do Kampusu UJ
  • W końcu rozwiązany zostałby problem ze starą 194-ką (co studentów woziła z centrum do kampusu)
  • Mieszkańcy Klinów mieliby bezpośredni dojazd do dworca (Teatr Słowackiego), Ronda Mogilskiego Barei, Miechowity - ważnych punktów przesiadkowych
  • Linia przez przejazd po pasie dla tramwajów na odc: TAURON ARENA WIECZYSTA -TEATR SŁOWACKIEGO nie zaliczałaby dużych opóźnień oraz ułatwiałaby życie pasażerom dzięki szybkiej przesiadce z tramwaju na autobus na rondzie mogilskim + linia nie stałaby w korku zaraz za przystankiem "Rondo Mogilskie" na ul. Lubicz
  • Kraków w końcu miałby dojazd bezpośrednią linią do Szpitala Babińskiego z którego usług korzysta coraz większa część Krakowian (Skoro robią 513 do MCO to i czemu tu ma być gorzej :D )



ewentualnie jakby zrobili ten łącznik między Spacerową/Komuny Paryskiej to linia mogłaby jechać tak:

KOBIERZYN VICTORIA (Pętla znajdowałaby się przed zjazdem na ul. Spacerową, na działce obok domu na Spacerowej 27, ewentualnie trochę wcześniej obok rozjazdki na Sidzińską) - Spacerowa - Komuny Paryskiej - Zawiła - Babińskiego - ... - PRĄDNIK CZERWONY

To do powyższych zalet bym dodał:


  • Mieszkańcy Komuny Paryskiej [nie musieliby łazić na 194 i kruczyć przez Borkowską albo łazić kilkaset metrów na przystanek na Zawiłej
  • Otwarcie nowej nitki połączeń na Komuny Paryskiej
  • Słoneczne Kliny z dostępem do autobusu
  • Łatwiejszy dojazd i dotarcie do budynku szpitala 4B - chyba najbardziej obleganego ze wszystkich budynków szpitala oraz boisk KS Victoria Kobierzyn




Ale szczerze i tak z tego wszystkiego nie zrobiliby nic bo nie mają kasy, taboru, kierowców, pozwalali na budowę tylu bloków na Klinach a teraz mają związane ręce a Kobierzyn marginalizują/stygmatyzują tylko do bram szpitala.......
Kobierzyn im my <3

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość