Jakoś nie widzę niektórych linii m.in. 1,3, 50 czy 52 w dobie pandemii jak studenci wrócą co 10 minut jedynie, dlatego co f-7,5 musi wrócić, ale z korektami...pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 17:50Moim zdaniem też, dlatego optuję za utrzymaniem f10/20, w porównaniu z układem z 8 stycznia 2018 mamy dwie linie więcej.
Rozkłady powakacyjne 2020
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Problemy z punktualnością zdarzają się w zasadzie tylko na liniach obsługiwanych przez E1+c3 lub GT8x. Rozwiązaniem byłaby więc wymiana taboru na "10" (chociażby na STL), przy czym musiałby się to wiązać z wymianą torowiska na Ptaszyckiego :/.Kaszmir pisze: 21 sie 2020, 10:39Kontrargumentem za jest zwiększenie punktualności. Natomiast zgadzam się z Tobą, też uważam że plusy (m.in. punktualność) są jednak mniejsze niż minusy.Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 10:26Ponadto niektórym zależy na relacji Huta-Podgórze, co z krakowskich linii zapewnia tylko "10". Zakończenie tej linii w centrum nie wyjdzie więc na korzyść chyba nikomu (dla niektórych byłaby to decyzja negatywna, dla innych neutralna).
Wydaje mi się też, że (prawie?) nikt z postulujących zamianę końcówek "2" i "10" nie odniósł się do naszego głównego argumentu, czyli osłabienia relacji z Podgórzem, w tym spięcia głównych węzłów przesiadkowych - r. Mogilskiego i r. Matecznego.
Mogilskie z Matecznym (wprawdzie po innej trasie) łączą również "17" oraz "19", więc osłabienie tej relacji byłoby stosunkowo niewielkie (przy czym jednak odczuwalne). Głównym argumentem jest utrata bezpośredniego połączenia Huty z Podgórzem, gdyż właśnie ta relacja najbardziej na takiej zmianie by ucierpiała.
Żegnamy więc pętlę Walcownia raz na zawszeKaszmir pisze: 21 sie 2020, 16:36 Mamy to! "44" wraca, lecz na trasie do... Dworca Towarowego. Chyba mogę zostać prorokiemDo tego odcinek do Walcowni zostaje uznany za wyłączony trwale, więc "22" na stałe do Kopca Wandy. Z kolei "6" tymczasowo do Cichego Kącika.
Powrót „44” i inne zmiany powakacyjne 2020 – tramwaje
https://krabok.wordpress.com/2020/08/21 ... -tramwaje/Odcinek torowiska do Walcowni zostanie uznany za trwale nieczynny, w związku z czym „22” już tam nie wróci. Dalej wyłączony będzie też jeden tor na Salwatorze, przez co „6” pojedzie objazdowo do Cichego Kącika. Do tego wciąż w dni powszednie obowiązywać będą obniżone częstotliwości co 10/20 minut (zamiast 7,5/15) – dobrze chociaż, że w weekendy kursowanie co 20 minut ma być z powrotem wydłużone do końca dnia.* „1”, „2”, „3”, „4”, „8”, „10”, „13”, „16”, „17”, „19”, „24”, „52” – wrócą na stałe trasy („8”, „19” – od 29 sierpnia),
* „6” – będzie skierowana na tymczasową trasę: Kurdwanów – … – Filharmonia – Cichy Kącik, kursowanie bez zmian we wszystkie dni tygodnia,
* „22” – trasa Kopiec Wandy – Borek Fałęcki zostanie uznana za stałą (od 29 sierpnia),
* „44” – nowa linia na trasie Kopiec Wandy – Kombinat – jak linia „4” – Stary Kleparz – Długa – Dworzec Towarowy, tylko w godzinach szczytu, co 20 minut,
* „70” – likwidacja,
* „0” – nowa trasa stała: Dajwór – Limanowskiego – Krakowska – Św. Gertrudy – Dominikańska – Cichy Kącik – Basztowa – Westerplatte – Starowiślna – Dajwór.

"44" - dobrze, że linia ta powróciła, przynajmniej na odcinku Kombinat - Stary Kleparz będzie ona wspomagała dosyć napełnioną "4". Ciąg bronowicki wprawdzie dalej nie dostaje wsparcia, jednak układ ten powinien już niektóre problemy rozwiązać. Dodatkowa zaleta - zapewnienie bezpośredniej relacji Długa-Mogilskie-Huta, z której również powinni skorzystać niektórzy pasażerowie.
"6" - w wątku tym pojawiały się głosy, że linia na CK powinna kursować przez PWŚ. Tymczasowa zmiana trasy linii "6" da odpowiedź na to, czy jest to dobre rozwiązanie.
Zmiana częstotliwości - niestety, przy obecnym stanie finansów zmiana konieczna :/. Mam jednak dwa pytania - po pierwsze czy wszystkie linie f~7,5 staną się liniami f~10, a linie f~15 liniami f~20, czy może będą pewne linie, przechodzące np. z f~15 do f~10? Po drugie - co z liniami "50" oraz "52"? Są to dosyć ważne oraz napełnione linie i f~10 może na nich nie wystarczyć.
Podsumowując - moim zdaniem zmiany jednoznacznie ciężkie do ocenienia, zobaczymy co z nich wyniknie i przede wszystkim czy f~7,5/15 wróci z powrotem od października (co niektórzy tutaj piszą), czy też nie.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2020, 18:14 przez Bayer2003, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Coś pomieszałeśBayer2003 pisze: 21 sie 2020, 17:58 Mam jednak dwa pytania - po pierwsze czy wszystkie linie f~7,5 staną się liniami f~15, a linie f~10 liniami f~20, czy może będą pewne linie, przechodzące np. z f~15 do f~10?

Krakowiaki i Uffoki?
Nie karmić troli 

Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Dopiero teraz uświadomiłem sobie co ja napisałempasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 18:04Coś pomieszałeśBayer2003 pisze: 21 sie 2020, 17:58 Mam jednak dwa pytania - po pierwsze czy wszystkie linie f~7,5 staną się liniami f~15, a linie f~10 liniami f~20, czy może będą pewne linie, przechodzące np. z f~15 do f~10?![]()


I może Protram 405N

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Też mam wątpliwości, natomiast tego jak będzie nie wiem ani ja, ani Ty ani nawet dyrektor ZTP.Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 18:19 Tak, to pewne, przy czym mam wątpliwości, czy na f~10 taki tabor na pewno na te linie wystarczy
Ciężko wyobrazić sobie scenariusz że wracamy do 240 brygad i f7,5/f15 ale niektóre tramwaje wożą powietrze, więc zmniejszamy ilość kursów.
Większe szanse są w drugą stronę: robimy f10/f20 i jeśli sytuacja będzie tego wymagać dorzucamy więcej kursów - może jakieś wtyczki, może tylko w szczytach, może część linii a nie wszystkie (tutaj problemem będzie zachowanie synchronizacji).
Nie mam jednak wątpliwości, że liczba pasażerów będzie mniejsza niż rok temu - praca zdalna, rowery/UTO, ktoś się mógł na KMK obrazić i zakupić 4 kółka, a ktoś (np. dzieci do szkół) może być wożony np. z powodu bezpieczeństwa.
Jestem też ciekaw czy kryzys i ogólna niepewność nie wpłynęła na liczbę studentów w ogóle - może ktoś ma takie dane z jakiejś krakowskiej uczelni?
No i jeszcze osławiona druga fala, której przyjście jesienią może znów zamknąć szkoły, pożyjemy - zobaczymy.
Nie karmić troli 

Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Trzeba będzie po wakacjach dobrze podejść do kwestii pomiarów - już po pierwszych dniach sytuacja zacznie się stawać jasna.pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 18:38Też mam wątpliwości, natomiast tego jak będzie nie wiem ani ja, ani Ty ani nawet dyrektor ZTP.Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 18:19 Tak, to pewne, przy czym mam wątpliwości, czy na f~10 taki tabor na pewno na te linie wystarczy
To akurat prawda. Moim zdaniem zmniejszenie częstotliwości liniom "2", "16", "17" czy "21" wyjdzie tylko na dobre.pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 18:38 Ciężko wyobrazić sobie scenariusz że wracamy do 240 brygad i f7,5/f15 ale niektóre tramwaje wożą powietrze, więc zmniejszamy ilość kursów.
Szczerze to osobiście zostawiłbym f~10 i f~20 i obserwował napełnienia. Na odcinkach, gdzie będą one spore, od października utworzyłbym kolejne dwie lub trzy linie f~20 w godzinach szczytu (robocze nazwy: "7", "15", "23", lecz w przypadku znaczącego pokrywania się z trasą innej linii może być i "4x"). Zdecydowanie byłoby to najlepsze rozwiązanie, pytanie tylko - na ile realne?pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 18:38 Większe szanse są w drugą stronę: robimy f10/f20 i jeśli sytuacja będzie tego wymagać dorzucamy więcej kursów - może jakieś wtyczki, może tylko w szczytach, może część linii a nie wszystkie (tutaj problemem będzie zachowanie synchronizacji).
Z pewnością, jednak czy będzie to liczba mniejsza niż rok temu o ponad 20% (taka będzie skala cięć)? Osobiście wątpię, jednak zobaczymy.pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 18:38 Nie mam jednak wątpliwości, że liczba pasażerów będzie mniejsza niż rok temu - praca zdalna, rowery/UTO, ktoś się mógł na KMK obrazić i zakupić 4 kółka, a ktoś (np. dzieci do szkół) może być wożony np. z powodu bezpieczeństwa.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Sprawa jest rozwojowa, na UJ decydują dziekani i jeden z moich właśnie zmienił decyzję z zajęć stacjonarnych na hybrydowe. I to nie 50/50, a 25% na uczelni i 75% zdalnie.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Teraz bądź tutaj mądry i jak ułożyć transport pod studentów?Lw25 pisze: 21 sie 2020, 19:45 Sprawa jest rozwojowa, na UJ decydują dziekani i jeden z moich właśnie zmienił decyzję z zajęć stacjonarnych na hybrydowe. I to nie 50/50, a 25% na uczelni i 75% zdalnie.
-
- Specjalista
- Posty: 233
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Niech lepiej juz zostawia 70, pojezdzi 2 tygodnie i znowu beda jakies zmiany. 10 na stala trase, ale która? Na Salwator czy Cichy Kącik?
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Niestety na takie jak były przed remontami.NowaHutaWschód pisze: 21 sie 2020, 20:14 Niech lepiej juz zostawia 70, pojezdzi 2 tygodnie i znowu beda jakies zmiany. 10 na stala trase, ale która? Na Salwator czy Cichy Kącik?
Co do zarzutu z zamianą końcówek "10" i "2", którą proponowałem, to przecież nikomu się nie dogodzi, żeby zapewnić bezpośrednie relacje. A w czym problem dla jadących z Huty przesiąść się na inną linię? Ciągle doszukujecie się, że jakaś relacja jest potrzebna, to tak trzeba byłoby linii pierdyliard, żeby każdy był usatysfakcjonowany. Skoro mamy niby promowany system przesiadkowy, coraz więcej ludzi kupowało sieciówki czy jak studenci maja semestralny bilet to im to lotto.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Stała trasa "10" ma swoje zakończenie raczej nie na Salwatorze/CK, tylko na ŁagiewnikachNowaHutaWschód pisze: 21 sie 2020, 20:14 Niech lepiej juz zostawia 70, pojezdzi 2 tygodnie i znowu beda jakies zmiany. 10 na stala trase, ale która? Na Salwator czy Cichy Kącik?

Przesiadki to potrzeba dobrej koordynacji, która przy taborze E1+c3 raczej nigdy się nie udaje. Sama w sobie przesiadka nie jest wielkim problemem, jednak czekanie kilka minut na kolejny tramwaj już tak. Decyzja o powrocie starej dobrej "10" po ponad roku z pewnością ucieszy wielu mieszkańców Krakowamkm3 pisze: 21 sie 2020, 20:18Niestety na takie jak były przed remontami.NowaHutaWschód pisze: 21 sie 2020, 20:14 Niech lepiej juz zostawia 70, pojezdzi 2 tygodnie i znowu beda jakies zmiany. 10 na stala trase, ale która? Na Salwator czy Cichy Kącik?
Co do zarzutu z zamianą końcówek "10" i "2", którą proponowałem, to przecież nikomu się nie dogodzi, żeby zapewnić bezpośrednie relacje. A w czym problem dla jadących z Huty przesiąść się na inną linię? Ciągle doszukujecie się, że jakaś relacja jest potrzebna, to tak trzeba byłoby linii pierdyliard, żeby każdy był usatysfakcjonowany. Skoro mamy niby promowany system przesiadkowy, coraz więcej ludzi kupowało sieciówki czy jak studenci maja semestralny bilet to im to lotto.

Ostatnio zmieniony 21 sie 2020, 20:24 przez Bayer2003, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Obawiam się że sprawa jest dynamiczna, nawet nie tylko ze względu na decyzje o trybie działania szkół/uczelni, a różnych sposobów kombinowania, ktoś zobaczy że o 7-9 jest tłok to jeśli ma możliwość zmieni środek transportu albo godziny podróży - wszędzie gdzie pracowałem robiły się grupki przyjeżdżających na 7 i na 10, bez względu na to czy chodziło o KMK czy dojazdy autem jeżdżenie na 8-9 było po prostu mniej komfortowe i dłuższe.
Nie wiem jak "17" ale reszta to linie z potokami pasażerskimi na autobus przegubowy, niższa f to problem przy przesiadkach, ale jeśli ktoś całą podróż odbywa tylko jedną z tych linii to wielkiej różnicy nie odczuje.Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 19:20 To akurat prawda. Moim zdaniem zmniejszenie częstotliwości liniom "2", "16", "17" czy "21" wyjdzie tylko na dobre.
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 19:20 Na odcinkach, gdzie będą one spore, od października utworzyłbym kolejne dwie lub trzy linie f~20 w godzinach szczytu
Trochę się zrobi przez to bajzel, już mamy dwie linie więcej (niektórzy przecież marzyli o systemie mniej linii, a częściej), a zanim nowe linie zyskają pasażerów minie trochę czasu. My sobie czytamy komunikaty ZTP zwykle w dniu opublikowania, ale większość pasażerów o nowej linii dowie się dopiero gdy zobaczy jadący na niej pojazd.
Spadek z 8 na 6 i z 4 na 3 kursy na godzinie to 25%, są jednak nowe linie więc właściwie trzeba by było policzyć każdy ciąg i popularne relacje z osobna i wtedy można jakąś wartość podać. Ja jednak myślę że może być mniej pasażerów o blisko 20%.Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 19:20 Z pewnością, jednak czy będzie to liczba mniejsza niż rok temu o ponad 20% (taka będzie skala cięć)?
Jedynie dostosowując ofertę do zmieniających się potrzeb.
25% zajęć na uczelni daje możliwość by nie ściągać wszystkich studentów jednocześnie, ktoś może to zrobić dla bezpieczeństwa, a przy okazji KMK na tym skorzysta.Lw25 pisze: 21 sie 2020, 19:45 Sprawa jest rozwojowa, na UJ decydują dziekani i jeden z moich właśnie zmienił decyzję z zajęć stacjonarnych na hybrydowe. I to nie 50/50, a 25% na uczelni i 75% zdalnie.
No właśnie niby, przecież dochodzą dwie kolejne linie i jesteśmy dalej od "mniej ale częściej". Ludzie też nie lubią przesiadek, jeśli nie muszą lub nie zaoferują im one naprawdę sporego zysku czasowego to wolą połączenia bezpośrednie, Kaszmir nieraz przytaczał o ile minut dłuższe połączenie bezpośrednie będzie chętniej wybierane od krótszego ale z przesiadką.
Nie karmić troli 

-
- Specjalista
- Posty: 233
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Akurat ostatnia stała zmiana była na CKBayer2003 pisze: 21 sie 2020, 20:21Stała trasa "10" ma swoje zakończenie raczej nie na Salwatorze/CK, tylko na ŁagiewnikachNowaHutaWschód pisze: 21 sie 2020, 20:14 Niech lepiej juz zostawia 70, pojezdzi 2 tygodnie i znowu beda jakies zmiany. 10 na stala trase, ale która? Na Salwator czy Cichy Kącik?. Zakończą się remonty, więc nie ma raczej zbytnich powodów do dalszego trzymania "70".
Przesiadki to potrzeba dobrej koordynacji, która przy taborze E1+c3 raczej nigdy się nie udaje. Sama w sobie przesiadka nie jest wielkim problemem, jednak czekanie kilka minut na kolejny tramwaj już tak. Decyzja o powrocie starej dobrej "10" po ponad roku z pewnością ucieszy wielu mieszkańców Krakowamkm3 pisze: 21 sie 2020, 20:18Niestety na takie jak były przed remontami.NowaHutaWschód pisze: 21 sie 2020, 20:14 Niech lepiej juz zostawia 70, pojezdzi 2 tygodnie i znowu beda jakies zmiany. 10 na stala trase, ale która? Na Salwator czy Cichy Kącik?
Co do zarzutu z zamianą końcówek "10" i "2", którą proponowałem, to przecież nikomu się nie dogodzi, żeby zapewnić bezpośrednie relacje. A w czym problem dla jadących z Huty przesiąść się na inną linię? Ciągle doszukujecie się, że jakaś relacja jest potrzebna, to tak trzeba byłoby linii pierdyliard, żeby każdy był usatysfakcjonowany. Skoro mamy niby promowany system przesiadkowy, coraz więcej ludzi kupowało sieciówki czy jak studenci maja semestralny bilet to im to lotto..
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
To teżpasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 17:50Brzmisz jakbyś miał jakąś bombę, jeśli to będzie "138" na Mrozowej to będę zawiedziony

Właśnie chodzi o przesiadki - ronda Mogilskie i Grzegórzeckie nie są dla większości docelowym punktem podróży, a jedynie węzłem przesiadkowym. Ci ludzie i tak się już przesiadają i dlatego właśnie te przystanki powinny wg mnie być dobrze spięte. Piszesz "przesiąść się na inną linię", jednak innej nie ma - "17" kursuje tylko przez parę godzin, a "184/484" zostało właśnie zabrane.mkm3 pisze: 21 sie 2020, 20:18Co do zarzutu z zamianą końcówek "10" i "2", którą proponowałem, to przecież nikomu się nie dogodzi, żeby zapewnić bezpośrednie relacje. A w czym problem dla jadących z Huty przesiąść się na inną linię?
Nie upieram się przy "10". Nawet wolałbym "19" z dwukrotnie większą liczbą kursów, również w weekendy, zamiast "10". Jednak Wy chcecie ją po prostu zabrać, nie dając nic w zamian.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
"6" będzie mieć pełny całotygodniowy rozkład czy taki jak przed remontem Krakowskiej? Cieszę się, że linia ta wraca z sensownym rozkładem i mamy połączenie tramwajowe z Kącika na Krakowską i Wielicką, zobaczymy jak się będzie sprawować.Kaszmir pisze: 21 sie 2020, 16:36Mamy to! "44" wraca, lecz na trasie do... Dworca Towarowego. Chyba mogę zostać prorokiemDo tego odcinek do Walcowni zostaje uznany za wyłączony trwale, więc "22" na stałe do Kopca Wandy. Z kolei "6" tymczasowo do Cichego Kącika.
"44" - cieszę się, że "czwórka" odzyskuje częściową godność (pełna godność byłaby gdyby linia ta pojechała do Bronowic Małych)
"22" - to dobrze, że nie będą nas łudzić, że Walcownia wróci i uznano trasę tymczasową za stałą

Na razie nie będzie potrzeby wyższej częstotliwości, bo we wrześniu może być różniepasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 17:05Pisałem 100 razy, że f7,5/f15 nie wróci, a np. Zieleńczanin był przekonany, że częstsze tramwaje wrócą.

No ale np. na moim kierunku przeprowadzenie laboratoriów z Chemii organicznej zdalnie jest niemożliwe. Na Ruczaju prawie wszystkie Wydziały będą funkcjonować w miarę normalnie (z wyjątkiem Wydziału Zarządzania i kierunków informatycznych).pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 17:50To oczywiście zależy od danych zajęć, myślę że takie ćwiczenia z "Języka C" jakie pamiętam z UJ-otu nic by nie straciły na zdalnej formie.
Co masz na myśli?pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 18:38 Jestem też ciekaw czy kryzys i ogólna niepewność nie wpłynęła na liczbę studentów w ogóle - może ktoś ma takie dane z jakiejś krakowskiej uczelni?
Zachęcam Ciebie i wszystkich Forumowiczów do obserwacji (zdjęcia i filmiki będą bardzo mile widzianeBayer2003 pisze: 21 sie 2020, 19:20Trzeba będzie po wakacjach dobrze podejść do kwestii pomiarów - już po pierwszych dniach sytuacja zacznie się stawać jasna.

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], kry5 i 4 gości