Nie do końca - przy obecnych cenach i kosztach działalności, nie wiadomo kiedy będzie ogłoszony kolejny przetarg (ten na 40m oraz kontrowersyjne 26m). Do tego, od ogłoszenia przetargu do dostaw jeszcze daaaaaaleka droga - zapewne kilkanaście zmian SIWZ, jakieś protesty do KIO, odwołania od wyników, potem sam proces produkcyjny...Kaszmir pisze: 18 wrz 2023, 9:13 Co by to mogło być - są jacyś kandydaci?
Z drugiej strony, po tylu zakupach nowych tramwajów w ostatnich latach, zastanawiam się czy sprowadzenie używanych wagonów, nawet jeśli w świetnym stanie, nie będzie postrzegane przez publikę jako "dziadowanie"?
Więc gdyby przetarg został ogłoszony dzisiaj, to nowych wagonów można byłoby się spodziewać najwcześniej za jakieś 3 lata, pod koniec 2026.
A jakoś nie słychać nic na temat takowego ogłoszenia - więc sprawa przeciągnie się pewnie jeszcze z kolejny rok albo dwa.
A na ten przykład całkowite wycofanie 105tek byłoby znacząco lepsze wizerunkowo niż "dziadowanie" w postaci sprowadzenia kilkunastu używanych wagonów w ich zamian - zwłaszcza że być może byłyby to wagony w lepszym stanie technicznym niż obecne 105tki (może np. niska podłoga, klima?)
