Komunikacja miejska w 2023 roku
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Wystarczyło po prostu 701 puścić: OS.NA STOKU - RONDO GRZEGÓRZECKIE.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
I tak i nie... nie wiem czy przez Architektów minęłyby się dwa 18 m pojazdy... tam jest ciężko nawet osobówkę wyminąć, bo parkujące auta zawężają jezdnię.Adrian14 pisze: 22 lis 2023, 6:56 Wystarczyło po prostu 701 puścić: OS.NA STOKU - RONDO GRZEGÓRZECKIE.
Cóż z kilku możliwych wariantów i opcji "oszczędności" vs. "komfort pasażerów" wybrano te pierwsze... najprościej chyba byłoby tu dać osobne 714, które załatwiłoby sprawę.
Przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł z Galerią Kazimierz... zatoka jest, toaleta stacjonarna jak najbardziej. A przesiadki na Grzegórzeckim byłyby może i nawet krótsze... z ronda dalej przez Kotlarską, GK, Daszyńskiego, Grzegórzecką i do Huty...
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Skąd takie wyliczenia? Sprawdziłem rozkłady, przez większość weekendu będzie min. 5-6 minut na przesiadkę na r. Czyżyńskim. Tu na dowód:kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 0:45Czyli przy tych rozkładach, które są, pasażerowie jadący ze Wzgórz -> Al. Pokoju, będą mieli przy opóźnieniu 1-2 minut... 20 minutową przerwę w podróży na Czyżyńskim?
* przyjazdy "701" ze Wzgórz: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 701__3__33
* odjazdy "701" do r. Grzegórzeckiego: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... =701__1__2
Np. w sobotę przyjazd 04 19 34 49, odjazd 10 25 40 55. W niedzielę przyjazd 15 35 55, odjazd 01 21 41.
A jeszcze dochodzą inne linie, np. z Kocmyrzowskiej jeździ "5".
Pomijając problemy z punktem socjalnym, dla pasażerów byłaby to gorsza oferta. Tak to przynajmniej osoby jadące z dalszego odcinka (np. z M1, czy mieszkańcy Łęgu przesiadający się na Centralnej) mają autobus do r. Grzegórzeckiego, a więc już w miarę do centrum.kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 0:45Wtedy taką 701, nawet chcąc robić jak największe oszczędności, można by zakończyć po prostu na... Ofiar Dąbia, gdzie byłaby przesiadka na tramwaje. Zapewne 1-2 brygady mniej, mniej wzkm itd...
Można by - jak też tu było proponowane - wydzielić po prostu osobną linię "714" Czyżyny Dworzec - R. Grzegórzeckie. Wtedy byłoby to czyteljniejsze. Ma to jednak wady: mogłoby wymagać więcej brygad, zwiększałoby liczbę wzkm, a do tego pasażerowie jadący w stronę Huty musieliby się dodatkowo przesiadać. Coś za coś.
Dalej jednak brakuje zaplecza - miejsca gdzie kierowca może siąść i spokojnie zjeść posiłek, wypić herbatę. Choć może na dwa dni by to przeszło.pjetrek pisze: 22 lis 2023, 9:46Przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł z Galerią Kazimierz... zatoka jest, toaleta stacjonarna jak najbardziej.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Można również wydzielić linię "714" ale pozostawić łączenia brygad i oznaczyć na rozkładach od strony R.Grzegórzeckiego: "Od przystanku Czyżyny Dworzec, możliwość kontynuowania podróży tym samym autobusem jako linia 701 do Wzgórz Krzesławickich."Kaszmir pisze: 22 lis 2023, 12:17 Można by - jak też tu było proponowane - wydzielić po prostu osobną linię "714" Czyżyny Dworzec - R. Grzegórzeckie. Wtedy byłoby to czyteljniejsze. Ma to jednak wady: mogłoby wymagać więcej brygad, zwiększałoby liczbę wzkm, a do tego pasażerowie jadący w stronę Huty musieliby się dodatkowo przesiadać. Coś za coś.
-
- Znawca
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
O panie... Tam to już 20 lat temu, jeszcze za dobrych "siódemkowych" czasów punktu nie było, a ta budowla na pętli, której forma architektoniczna do starych punktów może nawiązywać, była zaadaptowana wówczas częściowo na małą kwiaciarnię, częściowo na kiosk typu "ruch", ale te interesy niedługo później przestały zipieć i została pusta buda. Jako chłopak rodem z Grzegórzek wszystko to doskonale pamiętam.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Myślałem podobnie, acz wg mnie takie przebieranki na r. Czyżyńskim byłyby mylące dla pasażerów. Ludzie by wysiadali myśląc, że to koniec trasy, po czym autobus zmieniałby numer i jechał dalej. Część osób by się zorientowała i wsiadła z powrotem (byliby sfrustrowani), a część by nie zauważyła i w ogóle została na przystanku (ci dopiero byliby wściekli). Jasne, w rozkładzie byłoby to opisane jednak nie każdy ogarnia tak dobrze jak miłośnicy. A chodzi o to, by nie prowadzić do frustracji pasażerów.Dr2 pisze: 22 lis 2023, 12:28Można również wydzielić linię "714" ale pozostawić łączenia brygad i oznaczyć na rozkładach od strony R.Grzegórzeckiego: "Od przystanku Czyżyny Dworzec, możliwość kontynuowania podróży tym samym autobusem jako linia 701 do Wzgórz Krzesławickich."
No i wyszukiwarki mogłyby sobie z tym nie radzić bo zakładają czas na przesiadkę, np. 3 albo 5 minut. W takiej sytuacji podpowiadałyby, że podróż można kontynuować dopiero następnym "701".
Chyba żeby zrobić jednostronne "714" Czyżyny Dworzec - R. Grzegórzeckie, które całą trasę (z ronda Grzegórzeckiego do Wzgórz) wracałoby jako "701"?
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
To nie miasto jest operatorem istniejących punktów socjalnych, tylko MPK (które również użycza ich kierowcom Mobilisu np. na Cichym Kąciku).kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 0:45 Swoją drogą z tymi punktami socjalnymi to też ciekawe, że milionowego miasta nie stać na jeden, dosłownie JEDEN, mobilny punkt socjalny np. w kontenerze, na tego typu okazje.
A nie podejrzewam, żeby MPK było skłonne kupować dodatkowy kontener socjalny i trzymać go potem gdzieś miesiącami czy latami na którejś z zajezdni "w razie czego"
Obecnie chyba jest tam jakiś sklep czy serwis rowerowyzubrzyk111 pisze: 22 lis 2023, 12:49 O panie... Tam to już 20 lat temu, jeszcze za dobrych "siódemkowych" czasów punktu nie było, a ta budowla na pętli, której forma architektoniczna do starych punktów może nawiązywać, była zaadaptowana wówczas częściowo na małą kwiaciarnię, częściowo na kiosk typu "ruch", ale te interesy niedługo później przestały zipieć i została pusta buda. Jako chłopak rodem z Grzegórzek wszystko to doskonale pamiętam.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Bardzo dobry serwis trzeba dodać
Ja się zastanawiam jeszcze jak będą rozwiązane rozkłady na słupkach i wyświetlacze 701, czy pasażerowie na odcinku WZG - CD będą mieli szansę się dowiedzieć z nich, że linia dalej jedzie na Grzegórzeckie czy rozkład i kierunek będzie jak co dzień.
Ja się zastanawiam jeszcze jak będą rozwiązane rozkłady na słupkach i wyświetlacze 701, czy pasażerowie na odcinku WZG - CD będą mieli szansę się dowiedzieć z nich, że linia dalej jedzie na Grzegórzeckie czy rozkład i kierunek będzie jak co dzień.
-
- Ekspert
- Posty: 1200
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Ale w tych wyliczeniach zakładasz, że ludzie będą sobie radośnie biegać na drugi koniec ronda, przesiadając się z 701 na... 701 Już samo to brzmi "trochę" absurdalnie, prawda?Kaszmir pisze: 22 lis 2023, 12:17 Skąd takie wyliczenia? Sprawdziłem rozkłady, przez większość weekendu będzie min. 5-6 minut na przesiadkę na r. Czyżyńskim. Tu na dowód:
* przyjazdy "701" ze Wzgórz: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 701__3__33
* odjazdy "701" do r. Grzegórzeckiego: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... =701__1__2
Np. w sobotę przyjazd 04 19 34 49, odjazd 10 25 40 55. W niedzielę przyjazd 15 35 55, odjazd 01 21 41.
Ja założyłem, że jeśli autobus jedzie na Dworzec w Czyżynach, to można się przesiąść wtedy tam. I wtedy masz:
- przyjazd, np.: 14:17-8, 37-8, 57-8;
- odjazd: 14:19, 39, 59;
W sumie przez moment nawet założyłem, że może robiłby to ten sam autobus, tylko po prostu kierowca by się zmieniał Wtedy mógłbyś kontynuować podróż z Kocmyrzowskiej na al. Pokoju bez przesiadki, z wjazdem na Dworzec Czyżyny. I w sumie to mogłoby być najlepsze rozwiązanie w obecnej sytuacji (tj. zmiana kierowców, co jest przecież praktykowane w wielu miastach na świecie).
Potem obudziłem się, że to jednak Kraków, więc raczej nikt się nawet nad tym nie zastanawiał, a gdyby miało to wygenerować choćby o 1 PLN wyższe koszty na KMK, to odpada
A tak masz owszem, przyjazd na Czyżyńskie np. 14:16, odjazd 14:21, ale Z DRUGIEGO KOŃCA RONDA.
Szczerze, wolałbym się już przesiąść prawie drzwi w drzwi na Dworcu Czyżyny, niż biegać po całym rondzie.
No byłoby to zdecydowanie straszne. Zamiast kombinować przy byle każdym remoncie / objeździe, wydawać $ na dodatkowe wzkm, uwalać ludziom dojazd, "trzeba by trzymać jeden kontener socjalny" gdzieś na zajezdni. Okropne, straszne i nie do przeskoczenia w tej wielkości mieście.suchy pisze: 22 lis 2023, 15:27 To nie miasto jest operatorem istniejących punktów socjalnych, tylko MPK (które również użycza ich kierowcom Mobilisu np. na Cichym Kąciku).
A nie podejrzewam, żeby MPK było skłonne kupować dodatkowy kontener socjalny i trzymać go potem gdzieś miesiącami czy latami na którejś z zajezdni "w razie czego"
Pomijam, że ten kontener mógłby kupić choćby ZTP, czy ZDMK.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Jak dla mnie, problem łatwy do rozwiązania, ZTP lub ZDMK kupuje przykładowo 2 takie kontenery, albo chociaż nająć np. od ZUE/Strabaga/BUDOPOLa ich kontenery socjalne z dostawą na dowolne miejsce w aglomeracji krakowskiej, ale to KRK i tu nie można pomyślećsuchy pisze: 22 lis 2023, 15:27 To nie miasto jest operatorem istniejących punktów socjalnych, tylko MPK (które również użycza ich kierowcom Mobilisu np. na Cichym Kąciku).
A nie podejrzewam, żeby MPK było skłonne kupować dodatkowy kontener socjalny i trzymać go potem gdzieś miesiącami czy latami na którejś z zajezdni "w razie czego"
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Ale nie trzeba nawet od żadnego dewelopera nic wynajmować Jest firma, która zajmuje się profesjonalnym wynajmem toalet przenośnych, a w swojej ofercie ma również różnego rodzaju przenośne pawilony sanitarno-biurowe. Myślę, że wynajem takich rarytasów na weekend, tydzień czy dłużej rozwiązałby niejeden problem pachworkowych linii zastępczo-zastępczych. A firma zajmuje się kompleksowo obsługą takich punktów.GoMeZz391 pisze: 22 lis 2023, 18:43 Jak dla mnie, problem łatwy do rozwiązania, ZTP lub ZDMK kupuje przykładowo 2 takie kontenery, albo chociaż nająć np. od ZUE/Starbaga/BUDOPOLa ich kontenery socjalne z dostawą na dowolne miejsce w aglomeracji krakowskiej, ale to KRK i tu nie można pomyśleć
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Toaleta przenośna nie spełnia wymogów przepisów bhp.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Nie na drugi koniec ronda, tylko między przystankami na al. Jana Pawła II i al. Pokoju. Czyli średni dystans (ani najbliższy, ani najdłuższy na rondzie). Przejść to się da w 2-3 minuty, zatem akurat jest zapas czasu.kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 17:36Ale w tych wyliczeniach zakładasz, że ludzie będą sobie radośnie biegać na drugi koniec ronda, przesiadając się z 701 na... 701 Już samo to brzmi "trochę" absurdalnie, prawda?
A że z "701" na "701"? Nie pierwszy i nie ostatni raz się to zdarza. "701" na ten weekend stanie się po prostu linią (częściowo) okrężną. Nic nowego, a mam wrażenie jakby część miłośników traktowało to jako rozwiązanie rodem z science-fiction. "888" uruchamiane co roku na Wszystkich Świętych też jest linią okrężną, i tak samo zdarza się pasażerom jadącym "888" z r. Barei przesiadać na Prądniku na "888" w stronę Majora. I jakoś nikt, nigdy temu się nie dziwił
Wyjazdy z pętli zostały ułożone tak, by na regularnej części trasy (od ronda Czyżyńskiego do Wzgórz) kursy odjeżdżały o tych samych godzinach co zwykle w weekendy (no, z dokładnością do jednej minuty). Sam kiedyś pisałeś, że ciągłe przesuwanie godzin odjazdów działa przeciwko pasażerom i niszczy ich zaufanie do km. No to tu zrobiono dobrą robotę i zachowano rozkład.kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 17:36Ja założyłem, że jeśli autobus jedzie na Dworzec w Czyżynach, to można się przesiąść wtedy tam. I wtedy masz:
- przyjazd, np.: 14:17-8, 37-8, 57-8;
- odjazd: 14:19, 39, 59;
Nie rozumiem tego pomysłu. Przerwy na pętli są nie tylko by kierowca odpoczął, lecz też by nadrabiać ew. spóźnienia. A w takim rozwiązaniu nie byłoby w ogóle jak ich nadrobić - kierowca kolejnego kursu nie odjechałby nie mając autobusu. I w efekcie nie tylko nie byłoby jak nadrobić spóźnienia, to jeszcze by się one kumulowały w ciągu dnia.kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 17:36W sumie przez moment nawet założyłem, że może robiłby to ten sam autobus, tylko po prostu kierowca by się zmieniał
-
- Ekspert
- Posty: 1200
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
No tylko nie dziwię się potem, że ludzie wybierają auto, jak nie jest problemem przesiadka na zasadzie "przejść na drugi koniec ronda 2-3 minuty, i trzymać kciuki, żeby autobus, którym przyjechałeś nie był opóźniony, bo inaczej masz jeszcze ekstra 20 min w plecy"Kaszmir pisze: 22 lis 2023, 22:39 Nie na drugi koniec ronda, tylko między przystankami na al. Jana Pawła II i al. Pokoju. Czyli średni dystans (ani najbliższy, ani najdłuższy na rondzie). Przejść to się da w 2-3 minuty, zatem akurat jest zapas czasu.
W takim Wiedniu potrafią specjalnie projektować infrastukturę, żebyś miał przesiadkę drzwi w drzwi, u nas problemem nie jest przejście +/- 150m, bez pewności, że zdążysz na przesiadkę.
A potem zdziwienie, że w modal split auta to już >50%
NIekoniecznie, bo krótką przerwę na nadrobienie opóźnienia można zaplanować na Grzegórzeckim i na Wzgórzach W zamian miałbyś przejazd bez przesiadki po całej trasie 701 w jedną i drugą stronęKaszmir pisze: 22 lis 2023, 22:39Nie rozumiem tego pomysłu. Przerwy na pętli są nie tylko by kierowca odpoczął, lecz też by nadrabiać ew. spóźnienia. A w takim rozwiązaniu nie byłoby w ogóle jak ich nadrobić - kierowca kolejnego kursu nie odjechałby nie mając autobusu. I w efekcie nie tylko nie byłoby jak nadrobić spóźnienia, to jeszcze by się one kumulowały w ciągu dnia.
I w sumie nie wiem, w czym to miałoby być gorsze również z punktu widzenia kierowców przez te dwa dni, poza tym, że zamiast pilnować autobusu, kierowca mógłby sobie odpocząć realnie 20 min w PKRze.
Niemniej wiedząc z czego się wziął pomysł na to dziwactwo, ja generalnie nie mam pretensji do ZTP. Robią co mogą i starają się wymyślić cokolwiek z tego, co mają dostępne. Niemniej ta 701 to bardzo ładna kwintesencja tego, jak zarządzany jest Krk i jak skrajnie absurdalne zaczynamy mieć problemy
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
To nie ma być przenośna toaleta (TOITOI), tylko pełny kontener sanitarno-socjalny. Masz w nim dostęp do CWU, do miski klozentowej, części socjalnej dla pracowników, a całość ogrzewana.
Na większośći placów budowy, pracownicy korzystają z kontenera socjalnego i sanitarnego, które są dwoma odzielnymi.
Nikt tu nie mówi, aby wykorzystać go na stałe, a jako tymczasowe punkty.
https://ecocontainers.com/typ/kontener-sanitarny/ec-03
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Kaszmir i 1 gość