Komunikacja miejska w 2023 roku
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Wystarczyło po prostu 701 puścić: OS.NA STOKU - RONDO GRZEGÓRZECKIE.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
I tak i nie... nie wiem czy przez Architektów minęłyby się dwa 18 m pojazdy... tam jest ciężko nawet osobówkę wyminąć, bo parkujące auta zawężają jezdnię.Adrian14 pisze: 22 lis 2023, 6:56 Wystarczyło po prostu 701 puścić: OS.NA STOKU - RONDO GRZEGÓRZECKIE.
Cóż z kilku możliwych wariantów i opcji "oszczędności" vs. "komfort pasażerów" wybrano te pierwsze... najprościej chyba byłoby tu dać osobne 714, które załatwiłoby sprawę.
Przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł z Galerią Kazimierz... zatoka jest, toaleta stacjonarna jak najbardziej. A przesiadki na Grzegórzeckim byłyby może i nawet krótsze... z ronda dalej przez Kotlarską, GK, Daszyńskiego, Grzegórzecką i do Huty...
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Skąd takie wyliczenia? Sprawdziłem rozkłady, przez większość weekendu będzie min. 5-6 minut na przesiadkę na r. Czyżyńskim. Tu na dowód:kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 0:45Czyli przy tych rozkładach, które są, pasażerowie jadący ze Wzgórz -> Al. Pokoju, będą mieli przy opóźnieniu 1-2 minut... 20 minutową przerwę w podróży na Czyżyńskim?![]()
![]()
* przyjazdy "701" ze Wzgórz: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 701__3__33
* odjazdy "701" do r. Grzegórzeckiego: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... =701__1__2
Np. w sobotę przyjazd 04 19 34 49, odjazd 10 25 40 55. W niedzielę przyjazd 15 35 55, odjazd 01 21 41.
A jeszcze dochodzą inne linie, np. z Kocmyrzowskiej jeździ "5".
Pomijając problemy z punktem socjalnym, dla pasażerów byłaby to gorsza oferta. Tak to przynajmniej osoby jadące z dalszego odcinka (np. z M1, czy mieszkańcy Łęgu przesiadający się na Centralnej) mają autobus do r. Grzegórzeckiego, a więc już w miarę do centrum.kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 0:45Wtedy taką 701, nawet chcąc robić jak największe oszczędności, można by zakończyć po prostu na... Ofiar Dąbia, gdzie byłaby przesiadka na tramwaje. Zapewne 1-2 brygady mniej, mniej wzkm itd...
Można by - jak też tu było proponowane - wydzielić po prostu osobną linię "714" Czyżyny Dworzec - R. Grzegórzeckie. Wtedy byłoby to czyteljniejsze. Ma to jednak wady: mogłoby wymagać więcej brygad, zwiększałoby liczbę wzkm, a do tego pasażerowie jadący w stronę Huty musieliby się dodatkowo przesiadać. Coś za coś.
Dalej jednak brakuje zaplecza - miejsca gdzie kierowca może siąść i spokojnie zjeść posiłek, wypić herbatę. Choć może na dwa dni by to przeszło.pjetrek pisze: 22 lis 2023, 9:46Przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł z Galerią Kazimierz... zatoka jest, toaleta stacjonarna jak najbardziej.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Można również wydzielić linię "714" ale pozostawić łączenia brygad i oznaczyć na rozkładach od strony R.Grzegórzeckiego: "Od przystanku Czyżyny Dworzec, możliwość kontynuowania podróży tym samym autobusem jako linia 701 do Wzgórz Krzesławickich."Kaszmir pisze: 22 lis 2023, 12:17 Można by - jak też tu było proponowane - wydzielić po prostu osobną linię "714" Czyżyny Dworzec - R. Grzegórzeckie. Wtedy byłoby to czyteljniejsze. Ma to jednak wady: mogłoby wymagać więcej brygad, zwiększałoby liczbę wzkm, a do tego pasażerowie jadący w stronę Huty musieliby się dodatkowo przesiadać. Coś za coś.
-
- Znawca
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
O panie... Tam to już 20 lat temu, jeszcze za dobrych "siódemkowych" czasów punktu nie było, a ta budowla na pętli, której forma architektoniczna do starych punktów może nawiązywać, była zaadaptowana wówczas częściowo na małą kwiaciarnię, częściowo na kiosk typu "ruch", ale te interesy niedługo później przestały zipieć i została pusta buda. Jako chłopak rodem z Grzegórzek wszystko to doskonale pamiętam.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Myślałem podobnie, acz wg mnie takie przebieranki na r. Czyżyńskim byłyby mylące dla pasażerów. Ludzie by wysiadali myśląc, że to koniec trasy, po czym autobus zmieniałby numer i jechał dalej. Część osób by się zorientowała i wsiadła z powrotem (byliby sfrustrowani), a część by nie zauważyła i w ogóle została na przystanku (ci dopiero byliby wściekli). Jasne, w rozkładzie byłoby to opisane jednak nie każdy ogarnia tak dobrze jak miłośnicy. A chodzi o to, by nie prowadzić do frustracji pasażerów.Dr2 pisze: 22 lis 2023, 12:28Można również wydzielić linię "714" ale pozostawić łączenia brygad i oznaczyć na rozkładach od strony R.Grzegórzeckiego: "Od przystanku Czyżyny Dworzec, możliwość kontynuowania podróży tym samym autobusem jako linia 701 do Wzgórz Krzesławickich."
No i wyszukiwarki mogłyby sobie z tym nie radzić bo zakładają czas na przesiadkę, np. 3 albo 5 minut. W takiej sytuacji podpowiadałyby, że podróż można kontynuować dopiero następnym "701".
Chyba żeby zrobić jednostronne "714" Czyżyny Dworzec - R. Grzegórzeckie, które całą trasę (z ronda Grzegórzeckiego do Wzgórz) wracałoby jako "701"?
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
To nie miasto jest operatorem istniejących punktów socjalnych, tylko MPK (które również użycza ich kierowcom Mobilisu np. na Cichym Kąciku).kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 0:45 Swoją drogą z tymi punktami socjalnymi to też ciekawe, że milionowego miasta nie stać na jeden, dosłownie JEDEN, mobilny punkt socjalny np. w kontenerze, na tego typu okazje.
A nie podejrzewam, żeby MPK było skłonne kupować dodatkowy kontener socjalny i trzymać go potem gdzieś miesiącami czy latami na którejś z zajezdni "w razie czego"

Obecnie chyba jest tam jakiś sklep czy serwis rowerowyzubrzyk111 pisze: 22 lis 2023, 12:49 O panie... Tam to już 20 lat temu, jeszcze za dobrych "siódemkowych" czasów punktu nie było, a ta budowla na pętli, której forma architektoniczna do starych punktów może nawiązywać, była zaadaptowana wówczas częściowo na małą kwiaciarnię, częściowo na kiosk typu "ruch", ale te interesy niedługo później przestały zipieć i została pusta buda. Jako chłopak rodem z Grzegórzek wszystko to doskonale pamiętam.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Bardzo dobry serwis trzeba dodać 
Ja się zastanawiam jeszcze jak będą rozwiązane rozkłady na słupkach i wyświetlacze 701, czy pasażerowie na odcinku WZG - CD będą mieli szansę się dowiedzieć z nich, że linia dalej jedzie na Grzegórzeckie czy rozkład i kierunek będzie jak co dzień.

Ja się zastanawiam jeszcze jak będą rozwiązane rozkłady na słupkach i wyświetlacze 701, czy pasażerowie na odcinku WZG - CD będą mieli szansę się dowiedzieć z nich, że linia dalej jedzie na Grzegórzeckie czy rozkład i kierunek będzie jak co dzień.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Ale w tych wyliczeniach zakładasz, że ludzie będą sobie radośnie biegać na drugi koniec ronda, przesiadając się z 701 na... 701Kaszmir pisze: 22 lis 2023, 12:17 Skąd takie wyliczenia? Sprawdziłem rozkłady, przez większość weekendu będzie min. 5-6 minut na przesiadkę na r. Czyżyńskim. Tu na dowód:
* przyjazdy "701" ze Wzgórz: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 701__3__33
* odjazdy "701" do r. Grzegórzeckiego: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... =701__1__2
Np. w sobotę przyjazd 04 19 34 49, odjazd 10 25 40 55. W niedzielę przyjazd 15 35 55, odjazd 01 21 41.


Ja założyłem, że jeśli autobus jedzie na Dworzec w Czyżynach, to można się przesiąść wtedy tam. I wtedy masz:
- przyjazd, np.: 14:17-8, 37-8, 57-8;
- odjazd: 14:19, 39, 59;
W sumie przez moment nawet założyłem, że może robiłby to ten sam autobus, tylko po prostu kierowca by się zmieniał

Potem obudziłem się, że to jednak Kraków, więc raczej nikt się nawet nad tym nie zastanawiał, a gdyby miało to wygenerować choćby o 1 PLN wyższe koszty na KMK, to odpada

A tak masz owszem, przyjazd na Czyżyńskie np. 14:16, odjazd 14:21, ale Z DRUGIEGO KOŃCA RONDA.
Szczerze, wolałbym się już przesiąść prawie drzwi w drzwi na Dworcu Czyżyny, niż biegać po całym rondzie.
No byłoby to zdecydowanie straszne. Zamiast kombinować przy byle każdym remoncie / objeździe, wydawać $ na dodatkowe wzkm, uwalać ludziom dojazd, "trzeba by trzymać jeden kontener socjalny" gdzieś na zajezdni. Okropne, straszne i nie do przeskoczenia w tej wielkości mieście.suchy pisze: 22 lis 2023, 15:27 To nie miasto jest operatorem istniejących punktów socjalnych, tylko MPK (które również użycza ich kierowcom Mobilisu np. na Cichym Kąciku).
A nie podejrzewam, żeby MPK było skłonne kupować dodatkowy kontener socjalny i trzymać go potem gdzieś miesiącami czy latami na którejś z zajezdni "w razie czego"
Pomijam, że ten kontener mógłby kupić choćby ZTP, czy ZDMK.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Jak dla mnie, problem łatwy do rozwiązania, ZTP lub ZDMK kupuje przykładowo 2 takie kontenery, albo chociaż nająć np. od ZUE/Strabaga/BUDOPOLa ich kontenery socjalne z dostawą na dowolne miejsce w aglomeracji krakowskiej, ale to KRK i tu nie można pomyślećsuchy pisze: 22 lis 2023, 15:27 To nie miasto jest operatorem istniejących punktów socjalnych, tylko MPK (które również użycza ich kierowcom Mobilisu np. na Cichym Kąciku).
A nie podejrzewam, żeby MPK było skłonne kupować dodatkowy kontener socjalny i trzymać go potem gdzieś miesiącami czy latami na którejś z zajezdni "w razie czego"![]()

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Ale nie trzeba nawet od żadnego dewelopera nic wynajmowaćGoMeZz391 pisze: 22 lis 2023, 18:43 Jak dla mnie, problem łatwy do rozwiązania, ZTP lub ZDMK kupuje przykładowo 2 takie kontenery, albo chociaż nająć np. od ZUE/Starbaga/BUDOPOLa ich kontenery socjalne z dostawą na dowolne miejsce w aglomeracji krakowskiej, ale to KRK i tu nie można pomyśleć![]()

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Toaleta przenośna nie spełnia wymogów przepisów bhp.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Nie na drugi koniec ronda, tylko między przystankami na al. Jana Pawła II i al. Pokoju. Czyli średni dystans (ani najbliższy, ani najdłuższy na rondzie). Przejść to się da w 2-3 minuty, zatem akurat jest zapas czasu.kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 17:36Ale w tych wyliczeniach zakładasz, że ludzie będą sobie radośnie biegać na drugi koniec ronda, przesiadając się z 701 na... 701Już samo to brzmi "trochę" absurdalnie, prawda?
![]()
A że z "701" na "701"? Nie pierwszy i nie ostatni raz się to zdarza. "701" na ten weekend stanie się po prostu linią (częściowo) okrężną. Nic nowego, a mam wrażenie jakby część miłośników traktowało to jako rozwiązanie rodem z science-fiction. "888" uruchamiane co roku na Wszystkich Świętych też jest linią okrężną, i tak samo zdarza się pasażerom jadącym "888" z r. Barei przesiadać na Prądniku na "888" w stronę Majora. I jakoś nikt, nigdy temu się nie dziwił

Wyjazdy z pętli zostały ułożone tak, by na regularnej części trasy (od ronda Czyżyńskiego do Wzgórz) kursy odjeżdżały o tych samych godzinach co zwykle w weekendy (no, z dokładnością do jednej minuty). Sam kiedyś pisałeś, że ciągłe przesuwanie godzin odjazdów działa przeciwko pasażerom i niszczy ich zaufanie do km. No to tu zrobiono dobrą robotę i zachowano rozkład.kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 17:36Ja założyłem, że jeśli autobus jedzie na Dworzec w Czyżynach, to można się przesiąść wtedy tam. I wtedy masz:
- przyjazd, np.: 14:17-8, 37-8, 57-8;
- odjazd: 14:19, 39, 59;
Nie rozumiem tego pomysłu. Przerwy na pętli są nie tylko by kierowca odpoczął, lecz też by nadrabiać ew. spóźnienia. A w takim rozwiązaniu nie byłoby w ogóle jak ich nadrobić - kierowca kolejnego kursu nie odjechałby nie mając autobusu. I w efekcie nie tylko nie byłoby jak nadrobić spóźnienia, to jeszcze by się one kumulowały w ciągu dnia.kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 17:36W sumie przez moment nawet założyłem, że może robiłby to ten sam autobus, tylko po prostu kierowca by się zmieniał![]()
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
No tylko nie dziwię się potem, że ludzie wybierają auto, jak nie jest problemem przesiadka na zasadzie "przejść na drugi koniec ronda 2-3 minuty, i trzymać kciuki, żeby autobus, którym przyjechałeś nie był opóźniony, bo inaczej masz jeszcze ekstra 20 min w plecy"Kaszmir pisze: 22 lis 2023, 22:39 Nie na drugi koniec ronda, tylko między przystankami na al. Jana Pawła II i al. Pokoju. Czyli średni dystans (ani najbliższy, ani najdłuższy na rondzie). Przejść to się da w 2-3 minuty, zatem akurat jest zapas czasu.

W takim Wiedniu potrafią specjalnie projektować infrastukturę, żebyś miał przesiadkę drzwi w drzwi, u nas problemem nie jest przejście +/- 150m, bez pewności, że zdążysz na przesiadkę.
A potem zdziwienie, że w modal split auta to już >50%

NIekoniecznie, bo krótką przerwę na nadrobienie opóźnienia można zaplanować na Grzegórzeckim i na WzgórzachKaszmir pisze: 22 lis 2023, 22:39Nie rozumiem tego pomysłu. Przerwy na pętli są nie tylko by kierowca odpoczął, lecz też by nadrabiać ew. spóźnienia. A w takim rozwiązaniu nie byłoby w ogóle jak ich nadrobić - kierowca kolejnego kursu nie odjechałby nie mając autobusu. I w efekcie nie tylko nie byłoby jak nadrobić spóźnienia, to jeszcze by się one kumulowały w ciągu dnia.


I w sumie nie wiem, w czym to miałoby być gorsze również z punktu widzenia kierowców przez te dwa dni, poza tym, że zamiast pilnować autobusu, kierowca mógłby sobie odpocząć realnie 20 min w PKRze.
Niemniej wiedząc z czego się wziął pomysł na to dziwactwo, ja generalnie nie mam pretensji do ZTP. Robią co mogą i starają się wymyślić cokolwiek z tego, co mają dostępne. Niemniej ta 701 to bardzo ładna kwintesencja tego, jak zarządzany jest Krk i jak skrajnie absurdalne zaczynamy mieć problemy

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
To nie ma być przenośna toaleta (TOITOI), tylko pełny kontener sanitarno-socjalny. Masz w nim dostęp do CWU, do miski klozentowej, części socjalnej dla pracowników, a całość ogrzewana.
Na większośći placów budowy, pracownicy korzystają z kontenera socjalnego i sanitarnego, które są dwoma odzielnymi.
Nikt tu nie mówi, aby wykorzystać go na stałe, a jako tymczasowe punkty.

https://ecocontainers.com/typ/kontener-sanitarny/ec-03
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości