Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Po co tworzyć 4xx, nie lepiej po prostu wzmocnić 172/572?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
ZTP tłumaczył, że tramwaj na GN nie staje na Opolskiej, bo to na pętli KG założyli główny punkt przesiadkowy.
No to mamy propozycję kolejnej linii, która jedzie Opolską
No to mamy propozycję kolejnej linii, która jedzie Opolską
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Z wydłużeniem 513 jest problem, bo kierowcy stracą dostęp do punktów socjalnych... Na MCO chyba dalej punktu nie ma, na nowej pętli na Prądniku tym bardziej.
Zresztą nie wiem czy akurat będą tam potoki na 18m. Bo od Krowodrzy zostaną dwa przystanki "Pachońskiego PR" i ta nowa pętla... A tam nie ma w tej chwili aż tylu bloków, żeby wygenerować taki ruch. Już lepiej byłoby wydłużyć 144 przez Glogera i nowy łącznik, ta okolica się zdecydowanie bardziej rozbudowała. A linia obsłużyłaby przystanki "Piaszczysta", "Glogera" i coś w rejonie "Glogera Granica Miasta". Tylko problemem będzie również dostęp do punktu socjalnego, bo na Rżące nie ma. Chyba, że zjazdy 144 na ładowanie na Bieżanów potraktujemy jako dostęp do punktu soc.
Zresztą nie wiem czy akurat będą tam potoki na 18m. Bo od Krowodrzy zostaną dwa przystanki "Pachońskiego PR" i ta nowa pętla... A tam nie ma w tej chwili aż tylu bloków, żeby wygenerować taki ruch. Już lepiej byłoby wydłużyć 144 przez Glogera i nowy łącznik, ta okolica się zdecydowanie bardziej rozbudowała. A linia obsłużyłaby przystanki "Piaszczysta", "Glogera" i coś w rejonie "Glogera Granica Miasta". Tylko problemem będzie również dostęp do punktu socjalnego, bo na Rżące nie ma. Chyba, że zjazdy 144 na ładowanie na Bieżanów potraktujemy jako dostęp do punktu soc.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Zdecydowanie też taki wariant byłby lepszy - na sam początek wystarczy zająć się 572 (kursy w międzyszczycie i weekendy), ewentualnie rozszerzyć f-20 na 172 w soboty do końca dnia. Bo na ten moment, w weekendy w 172 lubi być bardzo przytulnie.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Trasa 438 jest dobra, pod warunkiem, że na liczbie kursów nie oberwie 138. A na nim nie ma za bardzo co pociąć, bo jest f20 w dz. p., f20/30 w soboty, f 30 w święta. Między Prądnicką a Azorami, autobus pusty nie jeździ. Natomiast nasuwa się pytanie, po co do trójki linii 138/172/572, które jakoś często nie jeżdżą (no, może poza 172 w dz.p.), dokłada się czwartą w postaci 438? Skoro cały ciąg ma potencjał, to chyba w pierwszej kolejności należy pomyśleć, aby 572 dostało pełny rozkład, a 138 f15 przynajmniej w godzinach szczytu. Jeśli uruchomienie 438 spowoduje pocięcie 138, to uważam, że 438 powinno kursować w zachodniej części miasta po trasie 138 (czyli przez Azory, Makowskiego, Krowoderskich Zuchów i Prądnicką). No i, dodatkowo, węzeł przesiadkowy na tramwaje jest na KG, a nie na tym megaolbrzymim rondzie na Opolskiej, gdzie ważniejsze było wydłubanie tunelu niż zrobienie przystanku tramwajowego.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Chciałem zauważyć, że ZTP broniło rękami i nogami wydłużenia 192 na lotnisko, bo NIE MA KIEROWCÓW. A tymczasem tu widzimy wysyp nowych linii, które musza zaangażować kilkanaście lub kilkadziesiąt kolejnych nowych pracowników. Nie mogę się doczekać II kwartału 2024 aż przewietrzą w ZTP stołki.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Nowy Prezydent może mieć inną wizje na komunikację dokonać zmian w Zarządzie ZTP. I plany pójdą do kosza. Wielokrotnie zapowiadane plany nie dochodziły do realizacji lub ulegały kolejnym modyfikacją. Wspomnę choćby o kiedyś planowanej linii "54" której nie wprowadzono.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Obawiam się, że dawcami dla 438 będzie 138, 172, 572 i może jeszcze 182/482.pablo pisze: ↑16 gru 2023, 10:48 Trasa 438 jest dobra, pod warunkiem, że na liczbie kursów nie oberwie 138. A na nim nie ma za bardzo co pociąć, bo jest f20 w dz. p., f20/30 w soboty, f 30 w święta. Między Prądnicką a Azorami, autobus pusty nie jeździ. Natomiast nasuwa się pytanie, po co do trójki linii 138/172/572, które jakoś często nie jeżdżą (no, może poza 172 w dz.p.), dokłada się czwartą w postaci 438? Skoro cały ciąg ma potencjał, to chyba w pierwszej kolejności należy pomyśleć, aby 572 dostało pełny rozkład, a 138 f15 przynajmniej w godzinach szczytu. Jeśli uruchomienie 438 spowoduje pocięcie 138, to uważam, że 438 powinno kursować w zachodniej części miasta po trasie 138 (czyli przez Azory, Makowskiego, Krowoderskich Zuchów i Prądnicką). No i, dodatkowo, węzeł przesiadkowy na tramwaje jest na KG, a nie na tym megaolbrzymim rondzie na Opolskiej, gdzie ważniejsze było wydłubanie tunelu niż zrobienie przystanku tramwajowego.
Swoją drogą 438 mogłaby mieć swój numer i kursować w normalnych godzinach i przekierować je do os. Na Stoku kosztem 511, które dubluje 501.
Pozostałe kursy z 511 dać na przywrócenie 139 i wydłużenie np. do Chełmońskiego.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Gdy zacząłem myśleć o układzie linii autobusowych po otwarciu tramwaju na Meissnera, zasadne wydało mi się wydłużenie linii "168" do Osiedla na Stoku:
"168" Chełmońskiego Pętla - ..., Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa-Nila, Prądnicka, Opolska, Lublańska, Dobrego Pasterza, (dalej po obecnej trasie "182") - Osiedle na Stoku
"182" byłoby wyprostowane przez Bora-Komorowskiego i Okulickiego (zamiast "511"), zaś "511" stałoby się niemalże cieniem "501", który w Nowej Hucie jechałby przez Osiedle Zielone zamiast "132".
W każdym razie nie sądzę, że wschodnia część trasy planowanej "438" przetrwa bez zmian po otwarciu tramwaju na Meissnera. Od Dobrego Pasterza trasę tej linii do Osiedla Piastów zastąpiłby tramwaj (najprawdopodobniej "52"). Ponadto połączenie Osiedla Piastów z węzłem Wiślicka zapewnia już "159", które po otwarciu linii tramwajowej nie będzie raczej potrzebowało wsparcia.
Martwię się także o częstotliwość linii w tamtym rejonie. "138" i "168" wciąż nie mają f-15 w szczycie, tylko "niesynchronizowalne" f-20. Obawiam się, że poprzez powstanie "438" mogłoby nastąpić cięcie tych linii do f-30/40.
"168" Chełmońskiego Pętla - ..., Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa-Nila, Prądnicka, Opolska, Lublańska, Dobrego Pasterza, (dalej po obecnej trasie "182") - Osiedle na Stoku
"182" byłoby wyprostowane przez Bora-Komorowskiego i Okulickiego (zamiast "511"), zaś "511" stałoby się niemalże cieniem "501", który w Nowej Hucie jechałby przez Osiedle Zielone zamiast "132".
W każdym razie nie sądzę, że wschodnia część trasy planowanej "438" przetrwa bez zmian po otwarciu tramwaju na Meissnera. Od Dobrego Pasterza trasę tej linii do Osiedla Piastów zastąpiłby tramwaj (najprawdopodobniej "52"). Ponadto połączenie Osiedla Piastów z węzłem Wiślicka zapewnia już "159", które po otwarciu linii tramwajowej nie będzie raczej potrzebowało wsparcia.
Martwię się także o częstotliwość linii w tamtym rejonie. "138" i "168" wciąż nie mają f-15 w szczycie, tylko "niesynchronizowalne" f-20. Obawiam się, że poprzez powstanie "438" mogłoby nastąpić cięcie tych linii do f-30/40.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A na ile jest to sytuacja związana z przebudową al. 29L? Pytam bo nie wiem jak to obecnie wygląda.
Z tego co wiem będzie. Nie wiem czy już od razu, ale w przeciwieństwie do MCO był w projekcie.
Według mnie lotnisko jest po prostu drażliwym tematem i szukają pretekstu po prostu. Wydaje mi się, że założenie jest po prostu takie, że to Mobilis pozyska nowych kierowców, a MPK jak sobie zbilansuje to co odzyska z zabranych linii pod kątem tego żeby mieć odpowiednią rezerwę kadrową to dostanie nowe linie. Natomiast nie wiadomą jest czy Mobilis znajdzie nowych kierowców, a nie kosztem przejęcia ludzi z MPK, na pewno będzie to dla nich duże wyzwanie.edek3253 pisze: ↑16 gru 2023, 10:54 Chciałem zauważyć, że ZTP broniło rękami i nogami wydłużenia 192 na lotnisko, bo NIE MA KIEROWCÓW. A tymczasem tu widzimy wysyp nowych linii, które musza zaangażować kilkanaście lub kilkadziesiąt kolejnych nowych pracowników. Nie mogę się doczekać II kwartału 2024 aż przewietrzą w ZTP stołki.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Wypowiedź w Lovekrakow brzmi, że MPK ma mieć dwanaście więcej wozów, więc brzmi jak zwiększenie pracy przewozowej. Zresztą "198" czy "116", które mają być uruchomione jeszcze przed wyborami, już ją zwiększą. Acz biorąc pod uwagę jakie są problemy kadrowe nawet teraz, to mam obawy jak to się skończy. Część kierowców zresztą jest bardzo zła bo nawet obecnie planiści ledwo spinają całość, a co dopiero jak dojdą kolejne brygady.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ztp-z ... 54292.htmlW 2023 roku tabor autobusowy w ruchu to ok. 518 pojazdów MPK i ok. 73 pojazdów Mobilisu. Po zmianach ma to być ok. 530 w przypadku MPK i ok. 133 Mobilisu.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Zastanawiam się jeszcze nad kwestią przejazdu "125" dołem przez Rondo Mogilskie. Po otwarciu tramwaju na Meissnera liczba kursów tramwajowych na Mogilskiej znacząco wzrośnie i nie jestem pewien, czy "125" dalej będzie się na dole mieścić.
W każdym razie przejazd tej linii przez Mogilską i Cystersów ma prawdopodobnie mniejsze pokrywanie się trasy tej linii z "14".
W każdym razie przejazd tej linii przez Mogilską i Cystersów ma prawdopodobnie mniejsze pokrywanie się trasy tej linii z "14".
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Taki ciekawy moim zdaniem głos czytelnika GK
https://gazetakrakowska.pl/krakow-zmian ... 1-18176953W planach jest wydłużenie linii 125 do Dworca Głównego Wschód. Należy uruchomić połączenie dalekosiężne, pośpieszne w inny rejon centrum Krakowa. Ponieważ tworzenie nowych połączeń jest bardzo kosztowne najlepiej wydłużyć obecne połączenie.
Wobec tego proponuję skierować linię 513 ulicą Marii Orwid, Wielicką, Mała Góra, Bieżanowska, Półłanki, Agatową do pętli Złocień.
Proponowane przystanki na wydłużonej trasie Węzeł Wielicki, Korepty i Bieżanów Pomnik.
Pomijane byłyby przystanki:
- Jerzmanowskiego z uwagi koniecznośc przekroczenia trzech pasów ruchliwej ulicy Wielickiej w celu lewoskrętu w ul. Orwid.
- Madejówka, Duża Góra i Agatowa, przystaki n/ż z małym ruchem.
Czas przejazdu od przystanku Szpital Uniwersytecki/Instytut Pediatrii do os. Złocień wynosiłby od 10 do 12 minut, co przy częstotliwości 15 minut w godzinach szczytu wymagałby dodatkowych dwóch autobusów, a poza szczytem i w weekendy jeden autobusów.
Ponadto czas wyrównawczy wynoszący obecnie 9-12 minut w godzinach szczytu na pętli MCO, uległby wydłużeniu do około 18 minut na pętli Złocień, co może spowodować, że odjazdy ze Złocienia będą punktualne.
Mieszkańcy Złocienia zyskają szybki dojazd do Bonarki, oraz Ronda Matecznego oraz punktów przy Alejach.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Jakoś wiosną 2022 (parę miesięcy przed skróceniem "125"), pytaliśmy z jednym mieszkańcem Złocienia o możliwość wydłużenia "503" tamże, właśnie po to by był dojazd do Bonarki czy Alej. ZTP się nie zgodziło, uzasadniali to tym, że przejazdy kolejowe mogłyby wpływać na rozkład
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Przecież ""503" nie obsługuje Bonarki...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości