Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
judash
Ekspert
Posty: 622
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: judash » 29 sty 2024, 22:26

I jak się ma wydłużanie "193" do tych wszystkich bredni, które podnoszono przy skracaniu "184"? W tym mieście nie ma żadnej wizji na transport. Wygrana Kuliga będzie tylko trwaniem w tym wszystkim, choć Gibała także niczego dobrego nie wróży.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 29 sty 2024, 22:31

Od opinii politycznych jest na forum stosowny temat, proszę ich nie wrzucać do pozostałych wątków.

brovar
Specjalista
Posty: 498
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: brovar » 29 sty 2024, 23:16

Skierowanie linii "193" na GN daje szybsze połączenie z przesiadką na Papierni prądnickich "18"/"50" w dotarciu na KG niż jazda na około 45 minut "52" + "5"/"50" z RM.
PS W kuluarach mówi się, ze "105" zostanie przedłużona na Piastów wraz z rozpoczęciem ferii zimowych.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

krawiec
Specjalista
Posty: 330
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: krawiec » 30 sty 2024, 8:12

brovar pisze: 29 sty 2024, 23:16 Skierowanie linii "193" na GN daje szybsze połączenie z przesiadką na Papierni prądnickich "18"/"50" w dotarciu na KG niż jazda na około 45 minut "52" + "5"/"50" z RM.
PS W kuluarach mówi się, ze "105" zostanie przedłużona na Piastów wraz z rozpoczęciem ferii zimowych.
A po co chcą przedłużać 105? Trochę tego nie rozumiem?
Żeby realizować politykę pierdyliona linii zewsząd dowsząd? Jak tak bardzo chcą połączyć os. Piastów z dworcem to niech wydłużą 482 i przywrócą jej dawne kursowanie.

Kacper
Miłośnik
Posty: 67
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kacper » 30 sty 2024, 9:04

krawiec pisze: 30 sty 2024, 8:12 A po co chcą przedłużać 105? Trochę tego nie rozumiem?
Żeby realizować politykę pierdyliona linii zewsząd dowsząd? Jak tak bardzo chcą połączyć os. Piastów z dworcem to niech wydłużą 482 i przywrócą jej dawne kursowanie.
Myślę, że chodzi głównie o wielkie nowe blokowisko położone za urzędem skarbowym, w okolicach przystanku Powstańców Wiadukt. Stamtąd w zasadzie brak sensownego dojazdu nigdzie - tylko 193 w jedną stronę wijące się po osiedlach Nowej Huty a w drugą za chwilę pętla na Prądniku.

Do pętli na Piastów z wielu bloków jest naprawdę całkiem daleko i skierowanie tam takiej ciekawej i szybkiej relacji do dworca wydaje mi się być zasadne, ale zobaczymy w praniu jak to wyjdzie.
Przy okazji to może trochę odciąży 52, bo zazwyczaj w godzinach szczytu to już na Kleeberga nie ma wolnych miejsc siedzących :)

Adrian14
Ekspert
Posty: 832
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Adrian14 » 30 sty 2024, 9:28

Nawet z samego Piastowa 105 będzie mega atrakcyjne. Jedynie co może być minusem to korki przy Urzędzie Skarbowym które trochę zepsują punktualność.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: MichalTyniec » 30 sty 2024, 9:29

105 przestanie istnieć po tym przedłużeniu na Piastów, taki korek wczoraj był na Prądniku o 15 a zresztą zawsze w szczycie tak jest że przez 10 minut nic z miejsca się nie ruszało więc nie wiem jak można tak idiotyczny pomysł realizować i niszczyć punktualną linię jaką jest teraz po przebudowie 29 Listopada.

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Ad7 » 01 lut 2024, 12:56

280 od 3 lutego 2 kursy więcej w tygodniu

malax5
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 20 lut 2020, 14:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: malax5 » 02 lut 2024, 19:05

Gmina Michałowice poinformowała, że odbyła spotkania z gminą Zielonki i ZTP ws. pętli Górka Narodowa

Za nami 2 spotkania konsultacyjne pomiędzy Zarządem Transportu Publicznego w Krakowie – gminą Michałowice i gminą Zielonki dotyczące węzła przesiadkowego Górka Narodowa P+R.
🚍Przekazaliśmy wraz z przedstawicielami innych gmin Wasze zgłoszenia na przepełnione autobusy 307.
📊W odpowiedzi na nasze zgłoszenia, przeprowadzono badania napełnienia autobusów 307 przy pomocy automatycznych zliczarek.
Co się okazało? Wg przekazanych danych:
🚌maksymalne napełnienie na kierunku Kraków to 64 osoby (kurs o 5.48),
🚌maksymalne napełnienie na kierunku Michałowice to 59 osób (kurs o 12.59).
📊Pojemność maksymalna autobusów to od 85 do 95 osób.
📈Od września br. ZTP będzie miał do dyspozycji więcej pojazdów w wyniku nowej umowy z firmą Mobilis i wtedy pojawią się możliwości skierowania nowych linii na GN P+R.
⚙️W wyniku błędów projektowych, nie zaplanowano najkrótszego dojścia pomiędzy przystankiem 307 przy al. 29 listopada i węzłem GN P+R.
🔩Miasto Kraków zna problem i podejmie próby pozyskania terenu pod budowę wygodnego przejścia dla pasażerów. Jak komentują eksperci, takie rzeczy mogą się (niestety) wydarzyć przy tak dużych inwestycjach.
👥Odbyliśmy spotkanie w formacie ZTP – gmina Michałowice – gmina Iwanowice w sprawie rozkładów i częstotliwości linii 257 i 277.
📈Udało się nam wspólnie ustalić, że od 26 lutego br. na linii 277 pojawią się 3 nowe kursy. Obecnie trwają konsultacje rozkładów jazdy.

scyzor663
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: scyzor663 » 02 lut 2024, 19:26

Ciekawe kiedy te pomiary napełnień były wykonywane i jaka jest dokładność zaliczania z czujników.

Już pomijam fakt trzecioświatowych standardów napełnień. Przy 60 osobach w 12m autobusie już nie jest komfortowo, 90 to totalna abstrakcja.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 02 lut 2024, 19:42

Prośba, jeśli podajecie informacje z gmin, urzędów itp., dodajcie proszę link by można było łatwo znaleźć te posty. Wspomniany wpis gminy Michałowice jest tutaj: https://www.facebook.com/GminaMichalowi ... CTEHaiTtyl

Zastanawiam się, czy te trzy dodatkowe kursy oznaczają zwiększenie częstotliwości w międzyszczycie (obecnie jest f120), czy raczej wydłużenie godzin szczytu (z f60)?

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: miloszkasperczyk » 02 lut 2024, 20:01

Kaszmir pisze: 02 lut 2024, 19:42 Prośba, jeśli podajecie informacje z gmin, urzędów itp., dodajcie proszę link by można było łatwo znaleźć te posty. Wspomniany wpis gminy Michałowice jest tutaj: https://www.facebook.com/GminaMichalowi ... CTEHaiTtyl

Zastanawiam się, czy te trzy dodatkowe kursy oznaczają zwiększenie częstotliwości w międzyszczycie (obecnie jest f120), czy raczej wydłużenie godzin szczytu (z f60)?
Są projekty rozkładów dla 257 i 277: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0807272724
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

judash
Ekspert
Posty: 622
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: judash » 04 lut 2024, 19:17

Po rewelacjach o "105" pytanie czy "513" też co drugim kursem?

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 160
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Zorza Polarna » 04 lut 2024, 19:28

Teraz tak sobie myślę że ZTP dosłownie nie myśli...
Bo będzie tak:

105 do Prądnika normalnie
105A co 2 kursy do Piastów
405 do Cm. Prądnik Czerwony

Ja nie wiem po co z jednej linii robią takiego pająka....
judash pisze: 04 lut 2024, 19:17 Po rewelacjach o "105" pytanie czy "513" też co drugim kursem?
Ironicznie zrobią pewnie z 5 alternatywnych tras dla niej Do Prądnika Białego zachód i ciul wie gdzie jeszcze. Patrząc jak zrobili to z 105-tką.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2024, 19:33 przez Zorza Polarna, łącznie zmieniany 2 razy.
Kobierzyn im my <3

scyzor663
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: scyzor663 » 04 lut 2024, 19:29

To już trzeba to było uporządkować. 105 dwukierunkowo do Prądnika z f30, i 405 dwukierunkowo do Piastów zf30 + likwidacja wariantów do Cmentarza.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości