Czyżyny, Avia

- Linie, trasy, rozkłady
fysztof
Ekspert
Posty: 734
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: fysztof » 23 maja 2024, 8:52

Jest wiele miejsc w Krakowie, gdzie światła są co kilkaset metrów. Zazwyczaj są tak zgrane, że staje się najwyżej raz. Poza tym po raz kolejny wychodzi przyspawanie części do fotela samochodowego... Kaszmir wspomniał, że jest spora grupa osób, dla których kładka jest przeszkodą - niepełnosprawni, niewidomi, rodzice z wózkami, rowerzyści itd. Zresztą dla każdego pieszego wejście i zejście jest dodatkowym wysiłkiem i dodatkowym wydłużeniem drogi...
A Wy to wszystko ignorujecie, bo trzeba by zwolnić swym pojazdem? No podziwiam...

scyzor663
Znawca
Posty: 114
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: scyzor663 » 23 maja 2024, 9:17

Jeżdżę tam prawie codziennie (samochodem) i naprawdę nie widzę problemu w dodatkowych światłach. I tak wąskim gardłem jest w jednym kierunku skrzyżowanie z Wiślicką, a w drugim Rondo 308. Przejście jest tam bardzo potrzebne, często widać ludzi stojących na pasie zieleni, czekających aż będzie szansa przebiec na drugą stronę.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 561
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: kbieniu7 » 24 maja 2024, 10:08

scyzor663 pisze: 23 maja 2024, 9:17 Jeżdżę tam prawie codziennie (samochodem) i naprawdę nie widzę problemu w dodatkowych światłach. I tak wąskim gardłem jest w jednym kierunku skrzyżowanie z Wiślicką, a w drugim Rondo 308. Przejście jest tam bardzo potrzebne, często widać ludzi stojących na pasie zieleni, czekających aż będzie szansa przebiec na drugą stronę.
Dokładnie tak, na tej trasie w godzinach szczytu i tak punktem determinującym przepustowość jest skrzyżowanie z Wiślicką. Można te światła zgrać tak, aby w stronę południową była zielona fala tak, aby pojazdy które już pokonały skrzyżowanie z Wiślicką nie zatrzymywały się i uniknąć chwilowych "cofek". Identycznie jest na nowym skrzyżowaniu Marii Konopnickiej/Orawska - jadąc od Kamieńskiego, jeśli przejedziemy Mateczny, to na Orawskiej się nie zatrzymamy.

A nowe skrzyżowania i przejścia są potrzebne - miasto się rozbudowuje, tuż obok wyrosło osiedle na kilka(naście) tysięcy mieszkańców. Po drugiej stronie Stella-Sawickiego zresztą też są biurowce (Życzkowskiego) a MPZP przewiduje jeszcze więcej zabudowy tamże.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości