Czyżyny, Avia
Re: Czyżyny, Avia
Jest wiele miejsc w Krakowie, gdzie światła są co kilkaset metrów. Zazwyczaj są tak zgrane, że staje się najwyżej raz. Poza tym po raz kolejny wychodzi przyspawanie części do fotela samochodowego... Kaszmir wspomniał, że jest spora grupa osób, dla których kładka jest przeszkodą - niepełnosprawni, niewidomi, rodzice z wózkami, rowerzyści itd. Zresztą dla każdego pieszego wejście i zejście jest dodatkowym wysiłkiem i dodatkowym wydłużeniem drogi...
A Wy to wszystko ignorujecie, bo trzeba by zwolnić swym pojazdem? No podziwiam...
A Wy to wszystko ignorujecie, bo trzeba by zwolnić swym pojazdem? No podziwiam...
Re: Czyżyny, Avia
Jeżdżę tam prawie codziennie (samochodem) i naprawdę nie widzę problemu w dodatkowych światłach. I tak wąskim gardłem jest w jednym kierunku skrzyżowanie z Wiślicką, a w drugim Rondo 308. Przejście jest tam bardzo potrzebne, często widać ludzi stojących na pasie zieleni, czekających aż będzie szansa przebiec na drugą stronę.
Re: Czyżyny, Avia
Dokładnie tak, na tej trasie w godzinach szczytu i tak punktem determinującym przepustowość jest skrzyżowanie z Wiślicką. Można te światła zgrać tak, aby w stronę południową była zielona fala tak, aby pojazdy które już pokonały skrzyżowanie z Wiślicką nie zatrzymywały się i uniknąć chwilowych "cofek". Identycznie jest na nowym skrzyżowaniu Marii Konopnickiej/Orawska - jadąc od Kamieńskiego, jeśli przejedziemy Mateczny, to na Orawskiej się nie zatrzymamy.scyzor663 pisze: 23 maja 2024, 9:17 Jeżdżę tam prawie codziennie (samochodem) i naprawdę nie widzę problemu w dodatkowych światłach. I tak wąskim gardłem jest w jednym kierunku skrzyżowanie z Wiślicką, a w drugim Rondo 308. Przejście jest tam bardzo potrzebne, często widać ludzi stojących na pasie zieleni, czekających aż będzie szansa przebiec na drugą stronę.
A nowe skrzyżowania i przejścia są potrzebne - miasto się rozbudowuje, tuż obok wyrosło osiedle na kilka(naście) tysięcy mieszkańców. Po drugiej stronie Stella-Sawickiego zresztą też są biurowce (Życzkowskiego) a MPZP przewiduje jeszcze więcej zabudowy tamże.
Re: Czyżyny, Avia
Jak myślicie czy warto utrzymać jednokierunkową obsługę DH Wanda przez 152, po przywróceniu 142?
Z moich obserwacji wynika, że spory odsetek pasażerów podjeżdża z Dąbrowskiej i Kościuszkowskiego tylko pod Wandę.
Z moich obserwacji wynika, że spory odsetek pasażerów podjeżdża z Dąbrowskiej i Kościuszkowskiego tylko pod Wandę.
Re: Czyżyny, Avia
Na prośbę Mieszkańców staramy się razem z RDXIV Czyżyny o wyznaczenie brakującego przystanku "Os. Akademickie PK" dla linii "159", "172" i "608" jadąc w stronę ronda Polsadu:
https://krabok.wordpress.com/2025/06/16 ... 159-i-172/
Podejrzewaliśmy, że problemem może być nachylenie terenu (konieczność budowy rampy i schodów - koszty) oraz to, że w tym miejscu jest podniesiona dopuszczalna prędkość pojazdów. Wprawdzie jest buspas, jednak tylko tymczasowy. ZTP też uważa że może to być problematyczne, jednak zaznaczył że w ich opinii pozostawienie buspasa na stałe rozwiązałoby problem. Ogólnie urzędnicy wydają się być pozytywni co do pomysłu
Teraz czekamy na odpowiedź Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury:
https://krabok.wordpress.com/2025/07/05 ... wiedz-ztp/
A tu link do mapy, o które miejsce chodzi:
https://www.google.pl/maps/place/Krak%C ... FQAw%3D%3D
https://krabok.wordpress.com/2025/06/16 ... 159-i-172/
Podejrzewaliśmy, że problemem może być nachylenie terenu (konieczność budowy rampy i schodów - koszty) oraz to, że w tym miejscu jest podniesiona dopuszczalna prędkość pojazdów. Wprawdzie jest buspas, jednak tylko tymczasowy. ZTP też uważa że może to być problematyczne, jednak zaznaczył że w ich opinii pozostawienie buspasa na stałe rozwiązałoby problem. Ogólnie urzędnicy wydają się być pozytywni co do pomysłu

https://krabok.wordpress.com/2025/07/05 ... wiedz-ztp/
A tu link do mapy, o które miejsce chodzi:
https://www.google.pl/maps/place/Krak%C ... FQAw%3D%3D
Re: Czyżyny, Avia
Bez sensu inicjatywa. Do przystanku Wiślicka/Cogiteon jest ok. 400 m. Pomijam fakt, że dostanie się do tego przystanku będzie trudne, o czym mowa w artykule.
Powstanie kolejna Aleja Pokoju z przystankami co 3 kroki.
Powstanie kolejna Aleja Pokoju z przystankami co 3 kroki.
Re: Czyżyny, Avia
Mam takie samo zdanie. Bez sensu. I pomyśleć, że ten pomysł z przystankiem zapewne został wymyślony przez studentów, ludzi młodych którym tak ciężko przejść 400 m do przystanku "Wiślicka". Ręce opadają.krawiec pisze: 05 lip 2025, 19:51 Bez sensu inicjatywa. Do przystanku Wiślicka/Cogiteon jest ok. 400 m. Pomijam fakt, że dostanie się do tego przystanku będzie trudne, o czym mowa w artykule.
Powstanie kolejna Aleja Pokoju z przystankami co 3 kroki.

Bawmy się dalej i twórzmy przystanki już nie co 200-300m tylko co 100m.

-
- Pasażer
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 mar 2022, 23:19
Re: Czyżyny, Avia
Do Wiślickiej jest 400 metrów licząc od przystanku "Os. Akademickie PK", ale ludzie nie mieszkają przy samym przystanku. Od najbardziej odległych bloków do niego jest 350-400m, więc dystans do Wiślickiej jest już z grubsza 800m. Dodam, że spacer przy ruchliwej drodze krajowej, do tego chodnikiem bez cienia, nie należy do zbyt przyjemnych.
Re: Czyżyny, Avia
Za to wspinaczka po schodach już należy do przyjemnych...Dmytro Bondar pisze: 05 lip 2025, 22:34 Do Wiślickiej jest 400 metrów licząc od przystanku "Os. Akademickie PK", ale ludzie nie mieszkają przy samym przystanku. Od najbardziej odległych bloków do niego jest 350-400m, więc dystans do Wiślickiej jest już z grubsza 800m. Dodam, że spacer przy ruchliwej drodze krajowej, do tego chodnikiem bez cienia, nie należy do zbyt przyjemnych.
Mieszkanie w Krakowie nie należy do przyjemnych, są ruchliwe ulice, chodniki bez cienia, oświetlenia... Z tych oddalonych bloków, to może lepiej po przeciwprostokątnej chodzić, a nie po przyprostokątnych. Przynajmniej tak twierdzi Pitagoras. W zasadzie, to można podjechać 129...
Jak tak naprawiacie świat, to jest jeszcze niesparowany przystanek Chopina i Kawiory. Z pewnością będą miały więcej pasażerów niż Os. Akademickie na Bora - Komorowskiego. Odległości od nieistniejących przestanków Chopina/Kawiory porównywalne a nawet większa niż odległości ww. wymienione.
Re: Czyżyny, Avia
Akurat te dwie linie (159 i 172) zostały puszczone przez Bora Komorowskiego w celu skrócenia czasu przejazdu od Wiślickiej do Ronda Polsadu więc dokładanie im przystanków zadziała w odwrotną stronę zwłaszcza że można się przesiąść na Wiślickiej na ten jeden przystanek. Co do 608 to można go puścić przez Dobrego Pasterza. Myślę że tam się bardziej przyda w nocy niż na Bora Komorowskiego.Kaszmir pisze: 05 lip 2025, 18:23 Na prośbę Mieszkańców staramy się razem z RDXIV Czyżyny o wyznaczenie brakującego przystanku "Os. Akademickie PK" dla linii "159", "172" i "608" jadąc w stronę ronda Polsadu:
https://krabok.wordpress.com/2025/06/16 ... 159-i-172/
Podejrzewaliśmy, że problemem może być nachylenie terenu (konieczność budowy rampy i schodów - koszty) oraz to, że w tym miejscu jest podniesiona dopuszczalna prędkość pojazdów. Wprawdzie jest buspas, jednak tylko tymczasowy. ZTP też uważa że może to być problematyczne, jednak zaznaczył że w ich opinii pozostawienie buspasa na stałe rozwiązałoby problem. Ogólnie urzędnicy wydają się być pozytywni co do pomysłuTeraz czekamy na odpowiedź Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury:
https://krabok.wordpress.com/2025/07/05 ... wiedz-ztp/
A tu link do mapy, o które miejsce chodzi:
https://www.google.pl/maps/place/Krak%C ... FQAw%3D%3D
Re: Czyżyny, Avia
Ja jednak będę bronić pomysłu uruchomienia tego przystanku. Nie walczymy o dodanie zupełnie nowego postoju, a uzupełnienie listy istniejących peronów. Wszak wszystkie zwykłe (nieprzyspieszone) autobusy mają tu przystanek, oprócz właśnie "159", "172" i "608". Co więcej, nawet te wymienione linie zatrzymują się jadąc w drugą stronę - chodzi zatem jedynie o dodanie przystanku do pary.
To trochę tak jakby tramwaje jadące do N. Bieżanowa zatrzymywały się na "Ćwiklińskiej" tylko w jedną stronę. Czy dziwiłoby Was wtedy, gdyby mieszkańcy prosili o dodanie brakującego peronu w drugą stronę?
Pomysłów aby iść na Wiślicką, zwłaszcza "po przeciwprostokątnej", nie rozumiem - wszak po drodze są budynki PK, potem pole które zimą zamienia się w błoto, a na samej Wiślickiej brakuje przejścia po zachodniej stronie więc trzeba obchodzić całe skrzyżowanie, trzy zestawy sygnalizacji.
Nie chodzi też o podchodzenie na "129" na Stella-Sawickiego, przecież akurat "129" zatrzymuje się na "Os. Akademickim PK" i to w obie strony. Tu chodzi konkretnie o dostęp do autobusów jadących w stronę Bora-Komorowskiego i dalej. "159" to jedyna linia na Miasteczko Studenckie, a "172" jedyna do np. centrów handlowych przy r. Ofiar Katynia.
A wspomniany przystanek w przyszłości może być jeszcze ważniejszy, wszak po oddaniu torowiska na Dobrego Pasterza można się spodziewać, że tym więcej autobusów pojedzie przez Bora-Komorowskiego by nie dublować tramwajów.
Co więcej, samo ZTP dostrzega wspomnianą potrzebę i jest przychylne nowemu peronowi. Zaznacza jednak, że potrzeba by buspas był utrzymany na stałe (a to nie jest pewne, i nie zależy od ZTP tylko od Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury). Co zresztą może być tym bardziej na plus bo być może ten przystanek właśnie pomoże jako argument by utrzymać buspas na Bora-Komorowskiego na stałe.
To trochę tak jakby tramwaje jadące do N. Bieżanowa zatrzymywały się na "Ćwiklińskiej" tylko w jedną stronę. Czy dziwiłoby Was wtedy, gdyby mieszkańcy prosili o dodanie brakującego peronu w drugą stronę?
Pomysłów aby iść na Wiślicką, zwłaszcza "po przeciwprostokątnej", nie rozumiem - wszak po drodze są budynki PK, potem pole które zimą zamienia się w błoto, a na samej Wiślickiej brakuje przejścia po zachodniej stronie więc trzeba obchodzić całe skrzyżowanie, trzy zestawy sygnalizacji.
Nie chodzi też o podchodzenie na "129" na Stella-Sawickiego, przecież akurat "129" zatrzymuje się na "Os. Akademickim PK" i to w obie strony. Tu chodzi konkretnie o dostęp do autobusów jadących w stronę Bora-Komorowskiego i dalej. "159" to jedyna linia na Miasteczko Studenckie, a "172" jedyna do np. centrów handlowych przy r. Ofiar Katynia.
A wspomniany przystanek w przyszłości może być jeszcze ważniejszy, wszak po oddaniu torowiska na Dobrego Pasterza można się spodziewać, że tym więcej autobusów pojedzie przez Bora-Komorowskiego by nie dublować tramwajów.
Co więcej, samo ZTP dostrzega wspomnianą potrzebę i jest przychylne nowemu peronowi. Zaznacza jednak, że potrzeba by buspas był utrzymany na stałe (a to nie jest pewne, i nie zależy od ZTP tylko od Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury). Co zresztą może być tym bardziej na plus bo być może ten przystanek właśnie pomoże jako argument by utrzymać buspas na Bora-Komorowskiego na stałe.
Re: Czyżyny, Avia
Ale np. pod AGH też linie 144,173,194 zatrzymują się tylko w jednym kierunku. Czasem układ drogi jest jaki jest i nic na to nie poradzimyKaszmir pisze: 22 lip 2025, 16:46 To trochę tak jakby tramwaje jadące do N. Bieżanowa zatrzymywały się na "Ćwiklińskiej" tylko w jedną stronę. Czy dziwiłoby Was wtedy, gdyby mieszkańcy prosili o dodanie brakującego peronu w drugą stronę?

A uruchomienie linii tramwajowej może właśnie zmienić kierunki pasażerów i sprawić, że zamiast na autobus na "dół", będą woleli podejść na tramwaj na Bohomolca.
Re: Czyżyny, Avia
W przypadku "AGH" autobusy się nie zatrzymują bo potem musiałyby zmienić trzy pasy na krótkim odcinku, fizycznie trudne przy dużym ruchu. Natomiast w przypadku "Os. Akademickiego PK" właśnie badamy czy jest możliwość wyznaczenia postoju i wydaje się, że jedynym co potrzeba to utrzymanie buspasa na stałepjetrek pisze: 22 lip 2025, 17:12Ale np. pod AGH też linie 144,173,194 zatrzymują się tylko w jednym kierunku. Czasem układ drogi jest jaki jest i nic na to nie poradzimy![]()

Ci mieszkańcy nie będą podchodzić na tramwaj bo do przystanku będą mieć wg google 1,2 km, czyli 17 minut piechotą (liczę ze środka osiedla więc niektórzy będą mieć mniej, niektórzy więcej - link). Do tego tramwaj zapewnia inne relacje niż autobus bo ZTP unika dublowania się tych środków transportu.pjetrek pisze: 22 lip 2025, 17:12A uruchomienie linii tramwajowej może właśnie zmienić kierunki pasażerów i sprawić, że zamiast na autobus na "dół", będą woleli podejść na tramwaj na Bohomolca.
Dziś rozmawiałem z przedstawicielami ZTP i mają podobne odczucia, też stwierdzili że dodanie tego przystanku może być tym ważniejsze po oddaniu torowiska.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości