Dojazd do lotniska Kraków Airport

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6858
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 24 cze 2024, 11:16

kot_feliks pisze: 24 cze 2024, 9:48- SKA1 powinna mieć na pewno f30 od rana do ok 23-24 (i to również w kontekście Wieliczki);
SKA1 powinno mieć docelowo f15-20, przynajmniej na trasie do lotniska. Liczę, że zwiększona częstotliwość "300" wywrze teraz presję na Urzędzie Marszałkowskim by zacząć działać w temacie częstotliwości.
kot_feliks pisze: 24 cze 2024, 9:48- wydłużenie wybranych kursów '192' (tych kończących w Olszanica Bory) - tutaj bym się jednak zastanawiał, bo oznacza to wpakowanie do tej '192' dodatkowych pasażerów z lotniska, a pewnie nie o to chodzi. A przy f15 na '300' już się da na to sensownie przesiadać;
"300" ma zwiększoną częstotliwość tylko od ok. 8:30 do 21:30. W szczególności rano, gdy pracownicy lotniska dojeżdżają do pracy, dalej częstotliwość jest niska. A i "192" w wariantach do Olszanicy Borów ma tylko f30/40 (a na wakacje f40/60). Mieszkańcy Woli Justowskiej przez wiele lat mieli bezpośredni dojazd i ten dojazd powinno się im oddać.

WIK
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: WIK » 24 cze 2024, 13:51

WIK wielokrotnie apelował poprzez email do Marszałka w sprawie SKA1 co 30min przez cały dzień oraz przywrócenia nocnych kursów do Wieliczki. Tłumaczenie braki taborowe. Nie oddano częstotliwości sprzed remontu w 2017r. Obiecywano zwiększenie do 20min.

Robert
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Robert » 24 cze 2024, 14:54

300 powinno niezależnie od 902 kursować też w nocy. Taka linia 24h w godz. 4:00 - 1:00 z F15 a poza z F60 (naprzemiennie z 902 byłoby F30)
Jest dużo przylotów w okolicy północy - planowo a wiadomo bywają opóźnienia, więc jest jeszcze dużo pasażerów o okolicy g. 1:00...
Podobnie z wylotami - jeśli pierwsze są już od g. 5:30-6:00 to pasażerowie na lotnisku pojawiają się już na g. 4...
Nie wspominając o pracownikach lotniska - oni muszą być przed pasażerami rano i zostają po pasażerach w nocy.
Na upartego taka linia 300 z F15 całą dobę też miałaby sens - bo najspokojniej na lotnisku jest tylko w okolicy 2-3 w nocy..

Teraz F15 jest między 9 a 21 i to w obydwu kierunkach... ten rozkład układał ktoś kto nie ma zielonego pojęcia jak wygląda ruch na lotnisku...

Zresztą patrząc ogólnie na rozkłady jazdy to zajmują się tym idioci niestety. Zwłaszcza przy weekendach to widać gdzie wieczorami potrzebne są wzmocnienia (piątkowe i sobotnie wyjścia na miasto, niedzielnie powroty zza miasta) a część linii jeździ tylko w g. 9-19...

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 540
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kowalik » 25 cze 2024, 20:54

Coś ruszyło w temacie, od 15 lipca KMŁ w ramach SKA1 uruchamia dodatkowe kursy w relacji Kraków Główny - Kraków Lotnisko zapewniając takt 30 minutowy do godziny 22.

Kierman
Ekspert
Posty: 601
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kierman » 26 cze 2024, 13:00

Czyli wychodzi na to, że musiała się zmienić władza i układy, żeby skruszyć beton (a raczej jakieś lobby) i ruszył temat zwiększenia częstotliwości na liniach do lotniska

AnimowanyAnonim
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: AnimowanyAnonim » 27 cze 2024, 22:05

"572" na lotnisko stałaby się dość niebezpiecznie długą linią, która mogłaby generować spore opóźnienia. Może lepsze byłoby "372" po trasie:
Airport - Mydlniki Granica Miasta (?) - Młynówka SKA - Bronowice SKA (pomijamy BM) - ROK - Conrada - Mehoffera - Sosabowskiego - Mackiewicza - Imbramowska - Opolska Estakada - Lublańska - Bora Komorowskiego - Os. Oświecenia - Mistrzejowice

Taka linia oprócz tego, że wzmocniłaby lotnisko to pomogłaby mieszkańcom Mydlnik, którzy obecnie są tylko zdani na 2 linie oraz połączyłaby Mistrzejowice z Bronowicami.

PS: tak, wiem, że wiadomość wygląda jakby kompletnie znikąd wleciała. Czytałem wcześniejsze wiadomości i chciałem się do nich odnieść :)

krawiec
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: krawiec » 27 cze 2024, 23:08

Kierman pisze: 26 cze 2024, 13:00 Czyli wychodzi na to, że musiała się zmienić władza i układy, żeby skruszyć beton (a raczej jakieś lobby) i ruszył temat zwiększenia częstotliwości na liniach do lotniska
Tylko władza nie wysłuchała, że najwięcej samolotów odlatuje o 6 i przylatuje między 23 a północą i wtedy trzeba pociągów co 30 min.

krawiec
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: krawiec » 27 cze 2024, 23:11

AnimowanyAnonim pisze: 27 cze 2024, 22:05 "572" na lotnisko stałaby się dość niebezpiecznie długą linią, która mogłaby generować spore opóźnienia. Może lepsze byłoby "372" po trasie:
Airport - Mydlniki Granica Miasta (?) - Młynówka SKA - Bronowice SKA (pomijamy BM) - ROK - Conrada - Mehoffera - Sosabowskiego - Mackiewicza - Imbramowska - Opolska Estakada - Lublańska - Bora Komorowskiego - Os. Oświecenia - Mistrzejowice

Taka linia oprócz tego, że wzmocniłaby lotnisko to pomogłaby mieszkańcom Mydlnik, którzy obecnie są tylko zdani na 2 linie oraz połączyłaby Mistrzejowice z Bronowicami.

PS: tak, wiem, że wiadomość wygląda jakby kompletnie znikąd wleciała. Czytałem wcześniejsze wiadomości i chciałem się do nich odnieść :)
Estakadą koło Serenady? Powrót z Bohomolca w lewo w Dobrego Pasterza i w Bora-Komorowskiego?
Na końcowym odcinku w Mistrzejowicach powinien zatrzymywać się na Marchołta i Kurzei jeszcze.

edek3253
Specjalista
Posty: 295
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: edek3253 » 27 cze 2024, 23:17

Mydlniki mimo wszystko mają dobre połączenie pociągiem, od Wapiennika linię GZ gminy Zabierzów. Tutaj mogłoby kursować 302 na trasie Kraków Airport - S52 - ROK - Krowodrza Górka - Nowy Kleparz.

AnimowanyAnonim
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: AnimowanyAnonim » 28 cze 2024, 8:11

To prawda, mają Mydlniki pociąg, ale de fecto tylko do centrum i na Zabłocie/Płaszów/Bieżanów. A taka linia by dała im dostęp do rejonów obecnie dostępnych jedynie po przesiadce.
Plus Mistrzejowice mają na zachód linie tylko na dworzec i Miasteczko Studenckie, tam też by pomogło. (Nie liczę tu linii z oświecenia, bo ludziom z głębszych Mistrzejowic one nic nie robią jako bezpośrednie)
krawiec pisze: 27 cze 2024, 23:11 Estakadą koło Serenady? Powrót z Bohomolca w lewo w Dobrego Pasterza i w Bora-Komorowskiego?
Na końcowym odcinku w Mistrzejowicach powinien zatrzymywać się na Marchołta i Kurzei jeszcze.
Tak, oraz mógłby się zatrzymywać, bo to już końcówka w sumie.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: elot360 » 28 cze 2024, 14:08

AnimowanyAnonim pisze: 27 cze 2024, 22:05 "572" na lotnisko stałaby się dość niebezpiecznie długą linią, która mogłaby generować spore opóźnienia. Może lepsze byłoby "372" po trasie:
Airport - Mydlniki Granica Miasta (?) - Młynówka SKA - Bronowice SKA (pomijamy BM) - ROK - Conrada - Mehoffera - Sosabowskiego - Mackiewicza - Imbramowska - Opolska Estakada - Lublańska - Bora Komorowskiego - Os. Oświecenia - Mistrzejowice
Jeśli dobrze zrozumiałem, proponowana przez Ciebie linia jest tylko 2 kilometry krótsza od potencjalnie wydłużonego 572. Czy to wystarczająca różnica dla linii która ma minimalnie 17 kilometrów długości? Wydaje mi się że 572 na odcinku Wiślicka - Aleja Przyjaźni specjalnie nie obrywa, a na obecnej trasie uważam że najtrudniej przebić się przez Opolską pomiędzy A29L a ROK, czyli na odcinku tożsamym z proponowaną linią 372. Prosiłbym o potwierdzenie czy moje obserwacje są słuszne.

Druga sprawa, łatwiej pewnie dorzucić kilka dodatkowych brygad do 572 niż tworzyć zupełnie nową linię na części trasy już istniejącej, i modlić się by nie wycięli kursów tej pierwszej. Chyba że 372 ma być zastępstwem za 572, na podobnej trasie?

Trzecia sprawa, powrót z Mistrzejowic. Z Jurczaka można skręcić tylko w lewo w stronę Osiedla Akademickiego PK, jadąc Dobrego Pasterza również. Którędy w takim razie proponowane 372 miałoby jechać w stronę lotniska, na około przez Osiedle Złotego Wieku i prawoskręt z Wiślickiej? Przez Park Wodny i Rondo Barei jak 138? A może unieważnić zakaz skrętu w prawo z DP w Bora-Komorowskiego dla KMK, przy założeniu że przegub fizycznie jest w stanie złamać się na tym skrzyżowaniu?

boms
Znawca
Posty: 130
Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: boms » 28 cze 2024, 17:36

elot360 pisze: 28 cze 2024, 14:08 Trzecia sprawa, powrót z Mistrzejowic. Z Jurczaka można skręcić tylko w lewo w stronę Osiedla Akademickiego PK, jadąc Dobrego Pasterza również. Którędy w takim razie proponowane 372 miałoby jechać w stronę lotniska, na około przez Osiedle Złotego Wieku i prawoskręt z Wiślickiej? Przez Park Wodny i Rondo Barei jak 138? A może unieważnić zakaz skrętu w prawo z DP w Bora-Komorowskiego dla KMK, przy założeniu że przegub fizycznie jest w stanie złamać się na tym skrzyżowaniu?
Ten zakaz skrętu w prawo ściągnęli wraz z rozpoczęciem budowy tramwaju do Mistrzejowic. Wraz ze ściągnięciem zakazu wyprofilowali ten zakręt to przegub powinien na spokojnie się wyrobić. Co do jazdy przez Jurczaka to nie jestem jakoś przekonany. Dość ciasno, auta żeby jechać z Jurczaka w stronę Wiślickiej muszą dojeżdżać do linii bezwzględnego zatrzymania by cokolwiek zobaczyć, a autobus bez najechania na przeciwny kierunek ruchu nie ma szans się przecisnąć. A ruch jest tam dość spory.

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 192
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: stefan » 28 cze 2024, 17:45

elot360 pisze: 28 cze 2024, 14:08 JWydaje mi się że 572 na odcinku Wiślicka - Aleja Przyjaźni specjalnie nie obrywa, a na obecnej trasie uważam że najtrudniej przebić się przez Opolską pomiędzy A29L a ROK, czyli na odcinku tożsamym z proponowaną linią 372. Prosiłbym o potwierdzenie czy moje obserwacje są słuszne.
Jak dobrze dowali w popołudniowym szczycie to nawet 20 minut od Kocmyrzowskiego do Wandy można jechać...

AnimowanyAnonim
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: AnimowanyAnonim » 30 cze 2024, 18:41

elot360 pisze: 28 cze 2024, 14:08 Wydaje mi się że 572 na odcinku Wiślicka - Aleja Przyjaźni specjalnie nie obrywa, a na obecnej trasie uważam że najtrudniej przebić się przez Opolską pomiędzy A29L a ROK, czyli na odcinku tożsamym z proponowaną linią 372. Prosiłbym o potwierdzenie czy moje obserwacje są słuszne.
572 najbardziej korkuje się przed skrzyżowaniem z Wiślicką, gdzie buspasa brak a korki potrafią tam go mocno opóźnić. Od estakady kolejowej przy Placu Imbramowskim jest buspas de facto cały czas, do ROK.
elot360 pisze: 28 cze 2024, 14:08 Druga sprawa, łatwiej pewnie dorzucić kilka dodatkowych brygad do 572 niż tworzyć zupełnie nową linię na części trasy już istniejącej, i modlić się by nie wycięli kursów tej pierwszej. Chyba że 372 ma być zastępstwem za 572, na podobnej trasie?
Myślałem o utworzeniu jej jako kolejnej linii, a nawet przy zredukowaniu 572 do f~20 powinniśmy wyjść na plus.
elot360 pisze: 28 cze 2024, 14:08 Trzecia sprawa, powrót z Mistrzejowic. Z Jurczaka można skręcić tylko w lewo w stronę Osiedla Akademickiego PK, jadąc Dobrego Pasterza również. Którędy w takim razie proponowane 372 miałoby jechać w stronę lotniska, na około przez Osiedle Złotego Wieku i prawoskręt z Wiślickiej? Przez Park Wodny i Rondo Barei jak 138? A może unieważnić zakaz skrętu w prawo z DP w Bora-Komorowskiego dla KMK, przy założeniu że przegub fizycznie jest w stanie złamać się na tym skrzyżowaniu?
Przejazd "jak 138" wydaje się bezpieczniejszy, chociaż pytanie czy przy budowie tego tramwaju częstotliwość linii się nie rozsypie? Pod względem punktualności lepszy byłby ten prawoskręt z DP...

Kojak
Ekspert
Posty: 811
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kojak » 01 lip 2024, 11:46

Wczoraj jechałem właśnie z lotniska 300 i 179.
300 jeździ co 15 min i taka częstotliwość daje duży komfort i zachęca do korzystania. Poza tym autobus nie jest przepełniony wtedy, jak ja jechałem to było tak 50% wykorzystane
I przydałyby się takie półki na duże walizki. W rzeźni zamiast tyle miejsc na wózki można zrobić takie półki z rurek.
90% osób wysiadło przy kinie Kijów. Ja na Grunwaldzkim za 4 min był 179. Cała podróż trwała jakieś 45 - 50 min.
To uważam, że za 6zł podróż 50 min jest uczciwie. Taksówką zapłaciłbym pewnie z 80 zł jak nie lepiej.
Raz że teraz taksówki pobierają dodatkową opłatę za wjazd na lotnisko. A dwa, że odkąd zmieniono prawo dotyczące praw jazdy dla przewoźników to cała rzesza imigrantów ze wschodu już nie może jeździć, więc realnie uberów jest mniej i przez to są droższe.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości