Rozkłady powakacyjne 2020

- Linie, trasy, rozkłady
Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 10 wrz 2020, 15:18

Na Mogilskiej będzie 36/h w szczycie... Może faktycznie 12 do Rakowic?

WDZ
Specjalista
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: WDZ » 10 wrz 2020, 15:26

Przymiarki do Mistrzejowice Wieczysta? Wtedy te wszystkie 4x można będzie przerobić na "pełnowartościowe" linie i puścić nową trasą?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 10 wrz 2020, 15:31

mkm3 pisze: 10 wrz 2020, 15:1612 mogłaby tunelem do DT jechać lub na Cm. Rakowicki.
Na DT brak miejsca - tam się ledwo mieszczą "17" i "19".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 10 wrz 2020, 15:44

mkm3 pisze: 10 wrz 2020, 15:16Nie "49", bo jest tylko szczytówką.
Ale co to za argument? Czy to taka duża różnica czy "49" pojedzie do TAKW, do Rakowic czy do Tunelu? Podstawowe zadanie (obsługa potoku Bieżanów - Rondo Mogilskie) nadal byłoby spełnione ;)
mkm3 pisze: 10 wrz 2020, 15:16Albo w ogóle "5" i "12" połączyć w 1 linię, a za to "19" co 7,5 min.
Potok Tunel - Huta jest dość spory, więc po co wycinać taką linię i kreować potworka? :shock:
WDZ pisze: 10 wrz 2020, 15:26 Przymiarki do Mistrzejowice Wieczysta? Wtedy te wszystkie 4x można będzie przerobić na "pełnowartościowe" linie i puścić nową trasą?
Możesz mieć rację ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

kot_feliks
Ekspert
Posty: 994
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: kot_feliks » 10 wrz 2020, 16:17

Kaszmir pisze: 10 wrz 2020, 15:02 Teraz jest okres który dowodzi że właśnie częste linie najmniej się opłacają mieszkańcom. Od 21 września jedyne dwa tramwaje, które będą dalej pocięte to... "50" i "52", w szczycie co 7,5 minuty zamiast co 5. Gdyby zamiast "52" co 5 minut były przed pandemią dwie linie, np. jedna z ~f=7,5 i druga z ~f=15, to zapewne obie dalej by kursowały bez zmian i nie byłoby cięć na tych ciągach. Przykładem choćby "6+13", "8+10" czy "1+5".

Niestety, w Krakowie częste linie tnie się najłatwiej. I nawet jak dasz coś częstszego, to i tak co chwilę będzie przycinane na ferie itd., a koniec końców potną stale. "50" i "52" to najnowsze przykłady, lecz niejedyne. Pamiętacie, co ile kiedyś kursowało "130"?
Ok, tylko pytanie, PO CO utrzymywanie de facto stanu sprzed pandemii (poza 50 i 52), skoro spadek ilości pasażerów to będzie pewnie ok. 30%, jak nie więcej (większość studentów odpada, spora część pracowników biur również).

Cały czas mówimy o tym, że jest żenująca obsługa KMK w weekendy, wieczorami, że jest żenująca oferta aglo itd., a tymczasem przy spadku popytu o ok. 30% będziemy mieli np... 36 poc/h w godzinach szczytu na Mogilskiej :D

Mnie chodzi o to, że zmienia się "rynek", jeśli chodzi o KMK. Przed pandemią główny cel to było przewiezienie jak największej ilości osób do pracy / szkoły w godzinach szczytu. A obecnie... nie. I pakowanie setek mln pln w jak największą ilość kursów w szczycie, olewając wieczory, weekendy, kmk aglo itd. jest imho bezsensu.

Po prostu robimy układ KMK pod przewiezienie wielkich mas ludzi w godzinach szczytu, gdy tych ludzi w tych godzinach... nie ma już w takiej ilości jak wcześniej. A za to w weekendy masz np. autobusy co pół godziny itd.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 10 wrz 2020, 16:22

kot_feliks pisze: 10 wrz 2020, 16:17 większość studentów odpada
Żadna większość studentów nie odpada :) We wtorek był artykuł, gdzie minister szkolnictwa wyższego mówił, że uczelnie mają normalnie wrócić do pracy ;) Więc oferta tez wraca.
kot_feliks pisze: 10 wrz 2020, 16:17 A za to w weekendy masz np. autobusy co pół godziny itd.
Autobus co 30 minut w weekendy na wielu liniach to skandal. Ludzie normalnie jeżdżą i to powinni przywrócić.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1416
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: pasazer_mobilisu » 10 wrz 2020, 16:43

Zaskoczył mnie powrót f7,5/f15 i widzę że nie tylko mnie.
No ale często jeżdżące tramwaje musiały wrócić - szykuje się spora podwyżka cen biletów, więc to by źle wyglądało gdyby jeździły rzadziej i jeszcze było drożej.

Czemu już od 21 września? Ktoś wie?

Będzie śmiesznie jeśli przez wyższe ceny biletów odpadną niektórzy pasażerowie + kolejni z tych powodów które opisał kot_feliks. Z biletów więcej nie będą mieli, a za kursy trzeba będzie MPK zapłacić.
Kaszmir pisze: 10 wrz 2020, 15:02 Pewnie "49" będą zawieszać przy każdej okazji i dlatego chcą trzymać osobny rozkład - podobnie jak z "482", "429" itd.
Kaszmir pisze: 10 wrz 2020, 15:02 Teraz jest okres który dowodzi że właśnie częste linie najmniej się opłacają mieszkańcom. Od 21 września jedyne dwa tramwaje, które będą dalej pocięte to... "50" i "52"
Czyli mieszkańcom nie opłacają się częste linie bo obniża się im ilość kursów oraz nie opłacają się im dwie linie po jednej trasie, bo jedną z nich się zawiesza :shock:

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1035
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: mkm3 » 10 wrz 2020, 18:27

Kitek pisze: 10 wrz 2020, 15:44 Ale co to za argument? Czy to taka duża różnica czy "49" pojedzie do TAKW, do Rakowic czy do Tunelu? Podstawowe zadanie (obsługa potoku Bieżanów - Rondo Mogilskie) nadal byłoby spełnione
Jakby chociaż "17" i "12" wymienić końcówkami to będzie więcej kursów w Tunelu w ciągu dnia, a tak to tylko szczyt wzmocniony.
Krakowianin pisze: 10 wrz 2020, 16:22 Żadna większość studentów nie odpada We wtorek był artykuł, gdzie minister szkolnictwa wyższego mówił, że uczelnie mają normalnie wrócić do pracy Więc oferta tez wraca.
Uczelnie już ogłosiły, że głównie pracują w trybie mieszanym lub zdalnym.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Lw25 » 10 wrz 2020, 19:09

Krakowianin pisze:
Żadna większość studentów nie odpada :) We wtorek był artykuł, gdzie minister szkolnictwa wyższego mówił, że uczelnie mają normalnie wrócić do pracy ;) Więc oferta tez wraca.
Uczelnie mają autonomię. Ja nadal mam stacjonarnie tylko małą część zajęć, znajomi nie mają wcale.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 10 wrz 2020, 19:35

mkm3 pisze: 10 wrz 2020, 18:27Jakby chociaż "17" i "12" wymienić końcówkami to będzie więcej kursów w Tunelu w ciągu dnia, a tak to tylko szczyt wzmocniony.
Ale Tunel nie wymaga wzmocnień w godzinach pozaszczytowych.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1413
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 10 wrz 2020, 20:04

Zastanawia mnie tylko co przy zmianie częstotliwości stanie się z linią "24" (a konkretnie z jej taborem). Ciąg kurdwanowski na podwyższeniu częstotliwości zyskuje bardzo niewiele, wręcz niezauważalnie (16 kursów/h zamiast 15). Odcinek Bronowice-Bronowice Małe zresztą identycznie. Nie wszyscy jednak będą w stanie przerzucić się z "24" na "4", "6", "8" czy "50". Logicznym jest, że obecny tabor 2x105Na/NGT6 wówczas tam nie wystarczy. Na więcej trójskładów raczej nie ma co liczyć (wręcz spodziewam się rozłączenia tego, co połączono na "52"), jednak czy na linię tą trafi chociaż tabor 32m, bo bez tego jakoś ciężko mi sobie będzie wyobrazić tą linię przy f~15?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kot_feliks
Ekspert
Posty: 994
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: kot_feliks » 10 wrz 2020, 20:16

Krakowianin pisze: 10 wrz 2020, 16:22 Żadna większość studentów nie odpada :) We wtorek był artykuł, gdzie minister szkolnictwa wyższego mówił, że uczelnie mają normalnie wrócić do pracy ;) Więc oferta tez wraca.
Akurat uczelniom to rząd może raczej "naskoczyć" ;)

Natomiast tu nawet nie chodzi o to, czy studenci wrócą do Krk, czy też nie. Mogą wrócić i w 100% w takiej samej ilości, jak wcześniej, ale przecież nie wszystkie zajęcia będą stacjonarnie.

Oczywiście większa ilość kursów = lepiej. Niemniej mnie chodzi o jedną podstawową rzecz: pandemia w bardzo mocny sposób zmieniła sposób poruszania się ludzi (jest bardziej nieregularny, mniejsze potoki w szczycie, większe zapotrzebowanie poza itd.), a KMK z tego co widać ma być nadal zorganizowana w sposób, jak przed pandemią (czyli wielkie masy ludzi jadących w szczycie i... resztę olewamy).

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1416
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: pasazer_mobilisu » 11 wrz 2020, 11:54

Jeśli sami twierdzą że 30% odeszło z KMK to czemu przywracają pełną ofertę? Rozumiem że dla tych co zostali tramwaje częstsze niż co 10 minut to ważna sprawa tylko czy nie woleliby oni f10/f20 ale przy starej cenie?

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: prezes » 11 wrz 2020, 12:19

pasazer_mobilisu pisze: 11 wrz 2020, 11:54 Jeśli sami twierdzą że 30% odeszło z KMK to czemu przywracają pełną ofertę? Rozumiem że dla tych co zostali tramwaje częstsze niż co 10 minut to ważna sprawa tylko czy nie woleliby oni f10/f20 ale przy starej cenie?
Dokładnie. Po pierwszych dniach września można zauważyć, że na większości linii podróżuje trochę mniej pasażerów, niż było to w marcu, przed zamknięciem szkół i przejściem wielu osób na pracę zdalną. Też uważam, że jeśli podniesienie częstotliwości tramwajów do 7,5/15 ma być kosztem podwyżki cen biletów, to nie będzie to opłacalne dla podróżujących KM. Przez to jeszcze więcej osób może się przesiąść do samochodu.

fysztof
Ekspert
Posty: 734
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: fysztof » 11 wrz 2020, 13:44

Konieczny jest złoty środek... Jeśli między zwiększeniem częstotliwości a podwyżkami cen biletów jest znak równości, to też jest to trochę nie w porządku. Bezpośrednie porównywanie do sytuacji sprzed covid'a nie jest możliwe. Z racji obecnej sytuacji nie wyobrażam sobie bowiem takich glonojadów, jakie wcześniej bywały w tramwajach czy autobusach. Nawet do 50 przy f=5 trudno czasem było się wcisnąć... Jestem w stanie zrozumieć zatem krok w postaci f=7,5/15, bo jednak zdecydowanie zmienił się próg akceptacji dla ścisku i tłoku w pojazdach KM.
Jeśli jednak ma być to "szantaż" do podwyżki cen, to nie jest to dobre podejście. Szantażem raczej się nie zachęci do akceptacji, lecz zbuntowania. W tym przypadku ten bunt może się objawić odpływem kolejnej grupy pasażerów i paradoksalnie wyjść na gorzej. Była już taka sytuacja, że obniżka akcyzy na alkohol spowodowała wzrost wpływów z jej tytułu. Wyciągnijmy więc z tego wnioski zawczasu...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 0 gości