Rozkłady powakacyjne 2020
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Na Mogilskiej będzie 36/h w szczycie... Może faktycznie 12 do Rakowic?
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Przymiarki do Mistrzejowice Wieczysta? Wtedy te wszystkie 4x można będzie przerobić na "pełnowartościowe" linie i puścić nową trasą?
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Na DT brak miejsca - tam się ledwo mieszczą "17" i "19".
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Ale co to za argument? Czy to taka duża różnica czy "49" pojedzie do TAKW, do Rakowic czy do Tunelu? Podstawowe zadanie (obsługa potoku Bieżanów - Rondo Mogilskie) nadal byłoby spełnione
![Sarkazm ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Potok Tunel - Huta jest dość spory, więc po co wycinać taką linię i kreować potworka?
![Szok :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Możesz mieć rację
![Sarkazm ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 994
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Ok, tylko pytanie, PO CO utrzymywanie de facto stanu sprzed pandemii (poza 50 i 52), skoro spadek ilości pasażerów to będzie pewnie ok. 30%, jak nie więcej (większość studentów odpada, spora część pracowników biur również).Kaszmir pisze: ↑10 wrz 2020, 15:02 Teraz jest okres który dowodzi że właśnie częste linie najmniej się opłacają mieszkańcom. Od 21 września jedyne dwa tramwaje, które będą dalej pocięte to... "50" i "52", w szczycie co 7,5 minuty zamiast co 5. Gdyby zamiast "52" co 5 minut były przed pandemią dwie linie, np. jedna z ~f=7,5 i druga z ~f=15, to zapewne obie dalej by kursowały bez zmian i nie byłoby cięć na tych ciągach. Przykładem choćby "6+13", "8+10" czy "1+5".
Niestety, w Krakowie częste linie tnie się najłatwiej. I nawet jak dasz coś częstszego, to i tak co chwilę będzie przycinane na ferie itd., a koniec końców potną stale. "50" i "52" to najnowsze przykłady, lecz niejedyne. Pamiętacie, co ile kiedyś kursowało "130"?
Cały czas mówimy o tym, że jest żenująca obsługa KMK w weekendy, wieczorami, że jest żenująca oferta aglo itd., a tymczasem przy spadku popytu o ok. 30% będziemy mieli np... 36 poc/h w godzinach szczytu na Mogilskiej
![Duże szczęście, bardzo dobry humor :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Mnie chodzi o to, że zmienia się "rynek", jeśli chodzi o KMK. Przed pandemią główny cel to było przewiezienie jak największej ilości osób do pracy / szkoły w godzinach szczytu. A obecnie... nie. I pakowanie setek mln pln w jak największą ilość kursów w szczycie, olewając wieczory, weekendy, kmk aglo itd. jest imho bezsensu.
Po prostu robimy układ KMK pod przewiezienie wielkich mas ludzi w godzinach szczytu, gdy tych ludzi w tych godzinach... nie ma już w takiej ilości jak wcześniej. A za to w weekendy masz np. autobusy co pół godziny itd.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Żadna większość studentów nie odpada
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Sarkazm ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Autobus co 30 minut w weekendy na wielu liniach to skandal. Ludzie normalnie jeżdżą i to powinni przywrócić.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Zaskoczył mnie powrót f7,5/f15 i widzę że nie tylko mnie.
No ale często jeżdżące tramwaje musiały wrócić - szykuje się spora podwyżka cen biletów, więc to by źle wyglądało gdyby jeździły rzadziej i jeszcze było drożej.
Czemu już od 21 września? Ktoś wie?
Będzie śmiesznie jeśli przez wyższe ceny biletów odpadną niektórzy pasażerowie + kolejni z tych powodów które opisał kot_feliks. Z biletów więcej nie będą mieli, a za kursy trzeba będzie MPK zapłacić.
![Szok :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
No ale często jeżdżące tramwaje musiały wrócić - szykuje się spora podwyżka cen biletów, więc to by źle wyglądało gdyby jeździły rzadziej i jeszcze było drożej.
Czemu już od 21 września? Ktoś wie?
Będzie śmiesznie jeśli przez wyższe ceny biletów odpadną niektórzy pasażerowie + kolejni z tych powodów które opisał kot_feliks. Z biletów więcej nie będą mieli, a za kursy trzeba będzie MPK zapłacić.
Czyli mieszkańcom nie opłacają się częste linie bo obniża się im ilość kursów oraz nie opłacają się im dwie linie po jednej trasie, bo jedną z nich się zawiesza
![Szok :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Jakby chociaż "17" i "12" wymienić końcówkami to będzie więcej kursów w Tunelu w ciągu dnia, a tak to tylko szczyt wzmocniony.
Uczelnie już ogłosiły, że głównie pracują w trybie mieszanym lub zdalnym.Krakowianin pisze: ↑10 wrz 2020, 16:22 Żadna większość studentów nie odpada We wtorek był artykuł, gdzie minister szkolnictwa wyższego mówił, że uczelnie mają normalnie wrócić do pracy Więc oferta tez wraca.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Uczelnie mają autonomię. Ja nadal mam stacjonarnie tylko małą część zajęć, znajomi nie mają wcale.Krakowianin pisze: ↑
Żadna większość studentów nie odpadaWe wtorek był artykuł, gdzie minister szkolnictwa wyższego mówił, że uczelnie mają normalnie wrócić do pracy
Więc oferta tez wraca.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Ale Tunel nie wymaga wzmocnień w godzinach pozaszczytowych.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Zastanawia mnie tylko co przy zmianie częstotliwości stanie się z linią "24" (a konkretnie z jej taborem). Ciąg kurdwanowski na podwyższeniu częstotliwości zyskuje bardzo niewiele, wręcz niezauważalnie (16 kursów/h zamiast 15). Odcinek Bronowice-Bronowice Małe zresztą identycznie. Nie wszyscy jednak będą w stanie przerzucić się z "24" na "4", "6", "8" czy "50". Logicznym jest, że obecny tabor 2x105Na/NGT6 wówczas tam nie wystarczy. Na więcej trójskładów raczej nie ma co liczyć (wręcz spodziewam się rozłączenia tego, co połączono na "52"), jednak czy na linię tą trafi chociaż tabor 32m, bo bez tego jakoś ciężko mi sobie będzie wyobrazić tą linię przy f~15?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 994
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Akurat uczelniom to rząd może raczej "naskoczyć"Krakowianin pisze: ↑10 wrz 2020, 16:22 Żadna większość studentów nie odpadaWe wtorek był artykuł, gdzie minister szkolnictwa wyższego mówił, że uczelnie mają normalnie wrócić do pracy
Więc oferta tez wraca.
![Sarkazm ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Natomiast tu nawet nie chodzi o to, czy studenci wrócą do Krk, czy też nie. Mogą wrócić i w 100% w takiej samej ilości, jak wcześniej, ale przecież nie wszystkie zajęcia będą stacjonarnie.
Oczywiście większa ilość kursów = lepiej. Niemniej mnie chodzi o jedną podstawową rzecz: pandemia w bardzo mocny sposób zmieniła sposób poruszania się ludzi (jest bardziej nieregularny, mniejsze potoki w szczycie, większe zapotrzebowanie poza itd.), a KMK z tego co widać ma być nadal zorganizowana w sposób, jak przed pandemią (czyli wielkie masy ludzi jadących w szczycie i... resztę olewamy).
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Jeśli sami twierdzą że 30% odeszło z KMK to czemu przywracają pełną ofertę? Rozumiem że dla tych co zostali tramwaje częstsze niż co 10 minut to ważna sprawa tylko czy nie woleliby oni f10/f20 ale przy starej cenie?
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Dokładnie. Po pierwszych dniach września można zauważyć, że na większości linii podróżuje trochę mniej pasażerów, niż było to w marcu, przed zamknięciem szkół i przejściem wielu osób na pracę zdalną. Też uważam, że jeśli podniesienie częstotliwości tramwajów do 7,5/15 ma być kosztem podwyżki cen biletów, to nie będzie to opłacalne dla podróżujących KM. Przez to jeszcze więcej osób może się przesiąść do samochodu.pasazer_mobilisu pisze: ↑11 wrz 2020, 11:54 Jeśli sami twierdzą że 30% odeszło z KMK to czemu przywracają pełną ofertę? Rozumiem że dla tych co zostali tramwaje częstsze niż co 10 minut to ważna sprawa tylko czy nie woleliby oni f10/f20 ale przy starej cenie?
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Konieczny jest złoty środek... Jeśli między zwiększeniem częstotliwości a podwyżkami cen biletów jest znak równości, to też jest to trochę nie w porządku. Bezpośrednie porównywanie do sytuacji sprzed covid'a nie jest możliwe. Z racji obecnej sytuacji nie wyobrażam sobie bowiem takich glonojadów, jakie wcześniej bywały w tramwajach czy autobusach. Nawet do 50 przy f=5 trudno czasem było się wcisnąć... Jestem w stanie zrozumieć zatem krok w postaci f=7,5/15, bo jednak zdecydowanie zmienił się próg akceptacji dla ścisku i tłoku w pojazdach KM.
Jeśli jednak ma być to "szantaż" do podwyżki cen, to nie jest to dobre podejście. Szantażem raczej się nie zachęci do akceptacji, lecz zbuntowania. W tym przypadku ten bunt może się objawić odpływem kolejnej grupy pasażerów i paradoksalnie wyjść na gorzej. Była już taka sytuacja, że obniżka akcyzy na alkohol spowodowała wzrost wpływów z jej tytułu. Wyciągnijmy więc z tego wnioski zawczasu...
Jeśli jednak ma być to "szantaż" do podwyżki cen, to nie jest to dobre podejście. Szantażem raczej się nie zachęci do akceptacji, lecz zbuntowania. W tym przypadku ten bunt może się objawić odpływem kolejnej grupy pasażerów i paradoksalnie wyjść na gorzej. Była już taka sytuacja, że obniżka akcyzy na alkohol spowodowała wzrost wpływów z jej tytułu. Wyciągnijmy więc z tego wnioski zawczasu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 0 gości