Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 29 lip 2024, 9:20

kry5 pisze: 29 lip 2024, 6:24 Wróciłem właśnie z Wiednia, wyjeździłem się komunikacją za wszystkie czasy. Wiedeń a Kraków dzieli wielka przepaść, pomijając 5 linii metra,. Większość głównych linii autobusowych kursuje w niedziele co 10 minut. Cały czas coś podjeżdża....
Czy u nas planuje się coś zmienić w tej kwestii, uważam ze autobus co 30 minut to koszmar, sam nie wychodzę na żadne wycieczki z mpk w weekend bo to droga przez mękę.....
Ale to nie tak, bo u nas kursów na głównych ciągach potrafi być często więcej. Tylko w Wiedniu masz jedną linię z f10, a u nas np. 4 linie z f30, jadące 1/1/1/27.

To samo jest zresztą z tramwajami, u nas bardzo często dany ciąg obsługuje większa ilość kursów, no tyle, że jest to pierdyliard linii zewsząd dowsząd.

Nie mówiąc o wieczorach, gdzie w tramwajach jest niesamowite przepalanie $ na wożenie tlenu, byleby tylko było bezpośrednie połączenie.

kucyk
Ekspert
Posty: 2405
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 29 lip 2024, 17:03

Od najbliższej soboty tramwaje dojadą do Prokocimia. Niestety tylko połowicznie bo będą to linie: "3" oraz "13". Linia "9" nadal jeździć będzie do Borku Fałęckiego:
Przywrócenie ruchu tramwajowego od przystanku Bieżanowska do pętli Prokocim
dnia 3.08.2024
3, 9, 10, 13, 50, 69, 709, 769

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 3.08.2024 r. (sobota) przywrócony zostanie ruchu tramwajowy pomiędzy przystankiem Bieżanowska a pętlą Prokocim:



linia 3 zostanie przywrócona na stałą, skróconą trasę: Krowodrza Górka P+R – … – Prokocim;
linia 9 nadal będzie kursować po trasie zmienionej: Rondo Hipokratesa – … – przystanek Bieżanowska – Nowosądecka, Witosa, Trasa Łagiewnicka, Zakopiańska – Borek Fałęcki;
linia 10 zostanie przywrócona na stałą trasę: Pleszów – Kurdwanów P+R;
linia 13 zostanie przywrócona na stałą, skróconą trasę: Bronowice – … – Prokocim;
linia 50 nadal będzie realizować wszystkie kursy do pętli Kurdwanów P+R;
linia 69 nadal będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach: Górka Narodowa P+R – … – przystanek Bieżanowska – Nowosądecka, Witosa – Kurdwanów P+R;
w noce kursowania linii tramwajowej 69 nadal będzie funkcjonować linia autobusowa 769 na trasie: Nowy Bieżanów P+R – Ćwiklińskiej, Teligi, Wielicka, Wolska, Nowosądecka – przystanek Bieżanowska 09 – Wielicka, Teligi, Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów P+R;
linia 709 nadal będzie funkcjonować na trasie:
Nowy Bieżanów P+R – Ćwiklińskiej, Teligi, Wielicka, Wolska, Nowosądecka – przystanek Bieżanowska – Wielicka, Teligi, Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów P+R;
linia będzie obsługiwała przystanki: Nowy Bieżanów P+R 03 (przystanek początkowy), Ćwiklińskiej 03/04, Nowy Prokocim 03/04, Teligi 03/04, Prokocim Szpital 03/04 (na ul. Teligi), Prokocim 71/72, Wlotowa 03/04, Bieżanowska 75/09, Nowy Bieżanów P+R 02 (przystanek końcowy);
linia będzie kursować z częstotliwością co 5 min w godz. szczytu oraz co 7,5 min poza oraz w soboty i dni świąteczne.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linie 3, 9, 13 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii. Ponadto:

bilety okresowe wykupione na linię 3 zachowują ważność:
w autobusach linii 709 na całej długości trasy;
bilety okresowe wykupione na linię 9 zachowują ważność:
w autobusach linii 709 na całej długości trasy;
w autobusach linii 163 na całej długości trasy;
bilety okresowe wykupione na linię 13 zachowują ważność:
w autobusach linii 709 na całej długości trasy.
Źródło:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/972-2024


Nie rozumiem dlaczego "9" nie może mieć wspólnego toru na pętli "Prokocim" razem z "13"? Również dlaczego nie może wrócić nocna "69" do tej pętli? :oops: :? :o

Coraz bardziej wydziwiają z tymi zmianami podczas objazdów. :roll:

krawiec
Specjalista
Posty: 425
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 29 lip 2024, 17:15

kucyk pisze: 29 lip 2024, 17:03

Nie rozumiem dlaczego "9" nie może mieć wspólnego toru na pętli "Prokocim" razem z "13"? Również dlaczego nie może wrócić nocna "69" do tej pętli? :oops: :? :o

Coraz bardziej wydziwiają z tymi zmianami podczas objazdów. :roll:
Oszczędności?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Scania_9640 » 29 lip 2024, 18:50

kucyk pisze: 29 lip 2024, 17:03 Od najbliższej soboty tramwaje dojadą do Prokocimia. Niestety tylko połowicznie bo będą to linie: "3" oraz "13". Linia "9" nadal jeździć będzie do Borku Fałęckiego:



Źródło:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/972-2024


Nie rozumiem dlaczego "9" nie może mieć wspólnego toru na pętli "Prokocim" razem z "13"? Również dlaczego nie może wrócić nocna "69" do tej pętli? :oops: :? :o

Coraz bardziej wydziwiają z tymi zmianami podczas objazdów. :roll:

Ponownie chodzi o punkt socjalny. Linia 9 nie miałaby wtedy żadnego punktu, ani na Prokocimiu ani na Hipokratesa. Myślcie ludzie zanim coś napiszecie.
A Ty kucyk sam kilka dni temu przyznałes rację o punktach bo była nowa czemu 9 na Borek

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 29 lip 2024, 19:20

Scania_9640 pisze: 29 lip 2024, 18:50 A Ty kucyk sam kilka dni temu przyznałes rację o punktach bo była nowa czemu 9 na Borek
To się nazywa karma. Albo hipokryzja ;)

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: judash » 30 lip 2024, 11:33

Jeśli chodzi o linię "108" to nie wykluczałbym, że docelowo będzie ona dedykowana do obsługi Stelmachów i Piaskowej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 30 lip 2024, 19:04

kot_feliks pisze: 29 lip 2024, 9:20Ale to nie tak, bo u nas kursów na głównych ciągach potrafi być często więcej. Tylko w Wiedniu masz jedną linię z f10, a u nas np. 4 linie z f30, jadące 1/1/1/27.
Problemem jest też to, że o ile na wspólnych ciągach autobusy potrafią być skoordynowane do porządnej częstotliwości, tak na obrzeżach zwykle się rozdzielają. I tak, "513" nie dojeżdża do N. Bieżanowa więc np. na Aleksandry zostaje samo "503" do centrum. Z Rżąki czy Prądnika Białego samo "144". Z Pod Fortem "194" itd. Wszystkie w weekendy mają f30.
kot_feliks pisze: 29 lip 2024, 9:20To samo jest zresztą z tramwajami, u nas bardzo często dany ciąg obsługuje większa ilość kursów, no tyle, że jest to pierdyliard linii zewsząd dowsząd.

Nie mówiąc o wieczorach, gdzie w tramwajach jest niesamowite przepalanie $ na wożenie tlenu, byleby tylko było bezpośrednie połączenie.
Z tramwajami się nie zgodzę. Obecna liczba linii jest wg mnie optymalna (albo bliska optymalnej - kwestia tworków typu "44", "49").

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 758
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kbieniu7 » 30 lip 2024, 23:40

Kaszmir pisze: 30 lip 2024, 19:04 Z tramwajami się nie zgodzę. Obecna liczba linii jest wg mnie optymalna (albo bliska optymalnej - kwestia tworków typu "44", "49").
Popieram. I jak zawsze mówię: wzmocnić "4" do f7,5, "44" przeznaczyć jako wzmocnienie "24" od Kurdwanowa do Basztowej LOT i dalej Długą do DT :P

tomaszep42
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 31 lip 2024, 18:08

Kaszmir pisze: 30 lip 2024, 19:04 Problemem jest też to, że o ile na wspólnych ciągach autobusy potrafią być skoordynowane do porządnej częstotliwości, tak na obrzeżach zwykle się rozdzielają. I tak, "513" nie dojeżdża do N. Bieżanowa więc np. na Aleksandry zostaje samo "503" do centrum.
503 i 513 dodatkowo taki kwiatek że na wspólnej trasie jeden z nich zatrzymuje się przy Kamieńskiego, a drugi nie :?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 31 lip 2024, 18:31

Z tego 513 na Kamieńskiego tak rzadko ktoś korzysta, najczęściej kierowcy z Woli, że zasadniczo nie wygląda, żeby był jakoś bardzo potrzebny...

kucyk
Ekspert
Posty: 2405
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 31 lip 2024, 19:09

kbieniu7 pisze: 30 lip 2024, 23:40 Popieram. I jak zawsze mówię: wzmocnić "4" do f7,5, "44" przeznaczyć jako wzmocnienie "24" od Kurdwanowa do Basztowej LOT i dalej Długą do DT :P
Spytam się a skąd chcesz zabrać na to pieniądze? :)

Karol1994
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Karol1994 » 02 sie 2024, 14:08

Przywrócenie ruchu tramwajowego od pętli Prokocim do pętli Nowy Bieżanów P+R oraz rozpoczęcie remontu torowiska na ul. Kalwaryjskiej i Wadowickiej
od 12.08.2024
3, 8, 9, 10, 13, 17, 50, 69, 709, 710, 769
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 12.08.2024 r. (poniedziałek) przywrócony zostanie ruch tramwajów od pętli Prokocim do pętli Nowy Bieżanów P+R oraz wstrzymany zostanie ruch tramwajowy na odcinku Łagiewniki – Korona, ze względu na prace naprawcze:



linie 3 i 13 zostaną przywrócone na stałe trasy;
linia 8 zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną:
Borek Fałęcki – … – przystanek Łagiewniki – Brożka, Kapelanka, Monte Cassino, Dietla, Stradomska – … – Bronowice Małe;
linia 9 będzie kursowała na trasie skróconej w związku z przebudową pętli Mistrzejowice:
Nowy Bieżanów P+R – Ćwiklińskiej, Teligi, Wielicka – … – Rondo Hipokratesa
linia 10 zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną:
Kurdwanów P+R – Witosa, Nowosądecka, Wielicka, Limanowskiego – przystanek Korona – Krakowska – … – Pleszów;
linia 17 zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną:
Dworzec Towarowy – … – przystanek Starowiślna – Dietla, Krakowska, (powrót: Limanowskiego, Starowiślna) – Korona;
linia 50 zostaną przywrócone kursy do pętli Borek Fałęcki;
linia 69 od nocy z 16/17.08.2024 r. (piątek/sobota) zostanie przywrócona na stałą trasę;
linie 106 i 136 będą na przystanku Łagiewniki 07 obsługiwać stanowisko nr 1 (razem z linią 178);
linie 709 i 769 zostaną zlikwidowane;
linia 710 – zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa na trasie:
Łagiewniki – Tischnera, Wadowicka, Konopnickiej, Ludwinowska, Długosza, Plac Emila Serkowskiego, Warneńczyka, Rollego, Legionów Piłsudskiego – Korona – Kalwaryjska, Warneńczyka, Zamoyskiego, Kamieńskiego, Wadowicka, Brożka – Łagiewniki;
linia będzie obsługiwała przystanki: Łagiewniki 07 (początkowy na stawisku nr 2), Łagiewniki 06 (na ul. Wadowickiej), Rzemieślnicza 03/04, Rondo Matecznego 06/71 (na ul. Wadowickiej), Plac Serkowskiego 71 (w rejonie posesji nr 11), Korona 03, Zamoyskiego 71 (w rejonie posesji nr 41), Podskale 71 (w rejonie posesji nr 68 przy ul. Zamoyskiego), Rondo Matecznego 71 (na ul. Wadowickiej, po zjeździe z ronda), Łagiewniki 09, Łagiewniki (przystanek końcowy na pętli)
linia będzie kursować w dni powszednie co 7,5 min w godz. szczytu oraz co 10 min poza, w soboty i dni świąteczne co 15 min w godz. porannych i co 10 min w pozostałych godzinach.
Rozkłady zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linie 8, 10, 17 i 19 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii oraz w autobusach linii 710 na całej trasie. Ponadto:

bilety okresowe wykupione na linię 8 zachowują ważność:
we wszystkich autobusach na odcinku Rondo Matecznego – Rondo Grunwaldzkie – Plac Inwalidów / Biprostal / Bronowice SKA;
bilety okresowe wykupione na linię 10 zachowują ważność:
we wszystkich tramwajach na odcinku Łagiewniki – Kapelanka – Stradom;
w autobusach linii 133 i 135 na odcinku Kurdwanów P+R – Łagiewniki;
bilety okresowe wykupione na linię 17 zachowują ważność:
we wszystkich tramwajach na odcinku Starowiślna – Czerwone Maki P+R;
bilety okresowe wykupione na linię 19 zachowują ważność:
w tramwajach linii 22 na odcinku Borek Fałęcki – Rondo Grzegórzeckie;
w tramwajach linii 50 na odcinku Borek Fałęcki – Krowodrza Górka P+R.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/980-2024

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 02 sie 2024, 14:11

Przebudowa kanalizacji deszczowej na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej

Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 10.08.2024 r. (sobota) z powodu przebudowy kanalizacji deszczowej na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej zostaną wprowadzone zmiany w kursowaniu linii 137, 537 i 637. Zmiana dla linii 637 nastąpi od nocy 10/11.08.2024 r. (sobota/niedziela):

w kierunku Os. Gotyk i Dworca Głównego Wschód zostaną skierowane na trasy objazdowe:
Krowodrza Górka P+R / Witkowice – … – Kuźnicy Kołłątajowskiej – przystanek Natansona 01 – Słomczyńskiego, Papierni Prądnickich, Banacha, Al. 29 Listopada – … – Os. Gotyk / Dworzec Główny Wschód;
na trasie objazdowej linie 137 i 637 będą obsługiwały przystanki: Kuźnicy Kołłątajowskiej 71 (zlokalizowany na ul. Słomczyńskiego przy skrzyżowaniu z ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej), Papierni Prądnickich 05, a linia 537 tylko przystanek Kuźnicy Kołłątajowskiej 71;
bez obsługi pozostaną przystanki: Kuźnicy Kołłątajowskiej 03 i Ks. Meiera 03.
w kierunku Krowodrzy Górki P+R i Witkowic zostaną skierowane na trasy objazdowe:
Os. Gotyk / Dworzec Główny Wschód – … – Al. 29 Listopada, Siewna, Mackiewicza/Dożynkowa – … – Krowodrza Górka P+R / Witkowice;
na trasie objazdowej linia 137 będzie obsługiwała przystanki: Ks. Meiera 02 i Zawodzie 02, a linia 537 przystanki: Zawodzie 02 i Siewna Wiadukt 04;
bez obsługi pozostaną przystanki: Ks. Meiera 04, Kuźnicy Kołłątajowskiej 04, Natansona 02, Siewna 01.
Rozkłady zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linie 137 i 537 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach. Ponadto:

bilety okresowe wykupione na linię 137 i 537 zachowują ważność:
w tramwajach linii 18, 50 i 75 na odcinku Siewna Wiadukt – Kuźnicy Kołłątajowskiej.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/981-2024

Wszystko wskazuje na to że długo oczekiwany łącznik ulic Kuźnicy Kołłątajowskiej i Papierni Prądnickich doczeka się otwarcia

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: pjetrek » 02 sie 2024, 20:51

Trochę szkoda, że nie zdecydowano się na skierowanie 137 i 637 przez Bociana, pasem tramwajowym do KK. Dzięki temu ulica KK miałaby dwukierunkowej obsługę autobusową. A tak to 137 w kierunku KG będzie właściwie dla nikogo...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 02 sie 2024, 21:02

Karol1994 pisze: 02 sie 2024, 14:08Przywrócenie ruchu tramwajowego od pętli Prokocim do pętli Nowy Bieżanów P+R oraz rozpoczęcie remontu torowiska na ul. Kalwaryjskiej i Wadowickiej

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/980-2024
Czerwone Maki tracą "17" i nie dostają nic w zamian? Czyli do Dworca Głównego zostaje "52", w weekendy 3 kursy/h (trzy razy mniej niż "17" i "52" w roku szkolnym). Co więcej, "11" i "578" mają ograniczone godziny kursowania w weekendy, czyli np. wieczorem nie będzie nic (!) z i do Łagiewnik. Z tego wynika kolejny problem, jeśli np. ktoś pojedzie "178", to nawet nie będzie miał na co się przesiąść w Łagiewnikach by kontynuować podróż w stronę Czerwonych Maków. Serio?

Rozwiązań było przynajmniej kilka:
- dać tymczasowo linii "11" pełen wymiar godzin w weekendy,
- albo wydłużyć tymczasowo "178" do Czerwonych Maków,
- albo nawet wydłużyć tymczasowo coś z Kurdwanowa przez TŁ do Czerwonych Maków,
tymczasem nie zrobiono nic i zostawiono Ruczaj bez pełnowymiarowego połączenia.

W Trasie Łagiewnickiej dalej podobny problem - w weekendy rano i wieczorem bez połączenia w stronę Łagiewnik bo zostaje sama "50". Tu tak samo, uczynienie "11" całodniową by pomogło.

Nie przekonuje mnie też kierowanie "10" przez Wielicką i Kabel. Aby zachować połączenie do dwóch przystanków (Plac Wolnica, Korona), zabrano ją z Łagiewnik i Trasy Łagiewnickiej (w sumie pięć przystanków). Nie wiem czy nie lepsze byłoby w zamian przekierowanie przez Kapelankę.

Dorzucam schemat ze strony ZTP:

Obrazek

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], JGK i 3 gości