Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 02 sie 2024, 21:38

pjetrek pisze: 02 sie 2024, 20:51 Trochę szkoda, że nie zdecydowano się na skierowanie 137 i 637 przez Bociana, pasem tramwajowym do KK. Dzięki temu ulica KK miałaby dwukierunkowej obsługę autobusową. A tak to 137 w kierunku KG będzie właściwie dla nikogo...
Może jest jakiś zapis że te odcinki nie mogą być wykorzystywane na spółkę z tramwajami? W końcu zatramwaje czy potencjalnie wydłużone 669 będzie jeździć bez obecności pojazdów szynowych

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 02 sie 2024, 21:39

Karol1994 pisze: 02 sie 2024, 14:08 Przywrócenie ruchu tramwajowego od pętli Prokocim do pętli Nowy Bieżanów P+R oraz rozpoczęcie remontu torowiska na ul. Kalwaryjskiej i Wadowickiej



https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/980-2024
Czy nie warto by na czas remontu dołożyć "304" przystanku na Rondzie Grunwaldzkim? Znacząco ułatwiłoby to przesiadki na tramwaje.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 02 sie 2024, 21:55

Ydhflx pisze: 02 sie 2024, 21:39Czy nie warto by na czas remontu dołożyć "304" przystanku na Rondzie Grunwaldzkim? Znacząco ułatwiłoby to przesiadki na tramwaje.
Zastanawiam się ile osób by skorzystało z takiej opcji? Czy nie jest tak, że większość i tak będzie się przesiadać na Bieżanowskiej bo będzie dużo szybciej?

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 02 sie 2024, 22:09

Kaszmir pisze: 02 sie 2024, 21:55 Zastanawiam się ile osób by skorzystało z takiej opcji? Czy nie jest tak, że większość i tak będzie się przesiadać na Bieżanowskiej bo będzie dużo szybciej?
"301" za to dostało ten przystanek nawet na stałe; choć przyznam, pasażerem tej linii nie jestem.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 05 sie 2024, 21:29

Kaszmir pisze: 02 sie 2024, 21:02
Rozwiązań było przynajmniej kilka:
- dać tymczasowo linii "11" pełen wymiar godzin w weekendy,

Obrazek
Nowy komunikat z dzisiaj na stronie ZTP mówi o pełnych od 6-22 godzinach kursowania "11" w weekendy. Presja ma sens. :)

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 06 sie 2024, 7:24

tomaszep42 pisze: 05 sie 2024, 21:29 Nowy komunikat z dzisiaj na stronie ZTP mówi o pełnych od 6-22 godzinach kursowania "11" w weekendy. Presja ma sens. :)
Również wczoraj jak czytałem ten komunikat zaraz po aktualizacji wydawało mi się, że również z "8" jest coś inaczej niż kilka dni temu. I rzeczywiście dobrze wnioskowałem bo jest teraz napisane, że będzie kursować przez cały dzień co 10 minut.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 06 sie 2024, 9:08

Obie decyzje bardzo na plus :) Wobec przekierowania "10", to "8" będzie jedynym połączeniem z Łagiewnik do I obwodnicy i całodzienne f10 się przyda.

Dalej zastanawiam się, czy nie lepiej skierować "10" przez Kapelankę.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 838
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: lukaszpdg » 06 sie 2024, 9:12

Może by tak "904" zmienić trasę od Kamieńskiego Wiadukt przez Powstańców Śląskich, Limanowskiego i od Korony po stałej trasie do PB? Fakt, Rondo Matecznego traci, ale w zamian Korona i Plac Wolnica będą obsługiwane, gdzie wg aktualnej zmiany trasy te dwa przystanki zostaną bez linii nocnej przez 3 tygodnie. Jedynym minusem jest dłuższy czas przejazdu o jakieś 3-4 minuty.

Co do wydłużenia godzin "11", to dobrze że się obudzili, bo duże osiedla przy Grota-Roweckiego, Bobrzyńskiego + z Zakrzówka zostałoby z zaledwie "18" i "52".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 06 sie 2024, 9:46

lukaszpdg pisze: 06 sie 2024, 9:12Może by tak "904" zmienić trasę od Kamieńskiego Wiadukt przez Powstańców Śląskich, Limanowskiego i od Korony po stałej trasie do PB? Fakt, Rondo Matecznego traci, ale w zamian Korona i Plac Wolnica będą obsługiwane, gdzie wg aktualnej zmiany trasy te dwa przystanki zostaną bez linii nocnej przez 3 tygodnie.
Dobry pomysł! Rondo Matecznego dalej będzie mieć "904".

Ew. skierować "610" po ulicach równoległych do Kalwaryjskiej, jak "710"? Choć pewnie część mieszkańców by protestowała że hałas. I czy przegubowce by się tam zmieściły? W sumie nie napisano, jaki tabor będzie na "710". Pomysł ze skierowaniem przez Limanowskiego jest prostszy.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 08 sie 2024, 9:49

Ktoś na forum wspominał gdzieś że na 75 jeżdżą Stadlery. Wiecie czy to tak tymczasowo (jak w przypadku 79 swego czasu) czy już do końca jej istnienia?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 08 sie 2024, 14:41

tomaszep42 pisze: 05 sie 2024, 21:29Nowy komunikat z dzisiaj na stronie ZTP mówi o pełnych od 6-22 godzinach kursowania "11" w weekendy. Presja ma sens. :)
Pojawiły się rozkłady. Niestety obietnice jedno, rzeczywistość drugie. "11" niby będzie mieć wydłużone godziny kursowania, jednak nie aż tyle ile twierdzi komunikat. Ostatnie kursy wieczorne w weekendy będą wyjeżdżać z końcówek o 20:24-20:30 (zależnie od kierunku) i docierać do końca trasy o 21:02-21:06 (link). Drodzy urzędnicy, gdzie to kursowanie do godz. 22? Czy 21:06 to już godzina 22?

Czyli Ruczaj dalej od ok. 20:40-20:50 będzie odcięty od połączenia z i do Łagiewnik.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 08 sie 2024, 15:06

Kaszmir pisze: 08 sie 2024, 14:41 i docierać do końca trasy o 21:02-21:06 (link). Drodzy urzędnicy, gdzie to kursowanie do godz. 22? Czy 21:06 to już godzina 22?
Trzeba sprawdzić w twojej aplikacji czy zjazd do zajezdni następuje przed czy po 22 :>

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: suchy » 08 sie 2024, 15:18

elot360 pisze: 08 sie 2024, 15:06 Trzeba sprawdzić w twojej aplikacji czy zjazd do zajezdni następuje przed czy po 22 :>
Z Maków raczej na pewno przed 22 - przyjazd na Maki o 21.02, czas zjazdu do Łagiewnik zajmuje 14 minut. A wagon raczej nie stoi 46 minut na Makach, żeby dobiło do 22.00 :D

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 532
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 08 sie 2024, 17:38

Właśnie jestem ciekaw, czy zjazdy i wyjazdy na Mały Płaszów, będą odbywać się przez Kapelankę, czy może jednak przez Estakadę i Kurdwanów, by nie dociążać Kapelanki.. Gdyby istniał łącznik na Wielickiej to i z Bieżanowa mogłyby się wyjazdy poruszać..

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: impuls » 09 sie 2024, 0:12

elot360 pisze: 08 sie 2024, 9:49 Ktoś na forum wspominał gdzieś że na 75 jeżdżą Stadlery. Wiecie czy to tak tymczasowo (jak w przypadku 79 swego czasu) czy już do końca jej istnienia?
Nie wiem jak długo jeszcze będzie '75'. Ale na pewno w Stadlerach ta linia zyskuje pasażerów. W stosunku do '44' różnica jest spora. Różnica jest nawet do okresu linii '75' jak ją obsługiwały EU8N. Dzisiaj obserwowałem i na środkowym odcinku w obie strony wagony zwykle miały siedzenia zajęte i kilka osób stało. Teraz na ciągu JP najsłabszą frekwencję ma '5'. Część pasażerów widać woli poczekać na lepszy tramwaj, przy wysokich częstotliwościach.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bayer2003, Bing [Bot], Kaszmir i 7 gości