Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: suchy » 22 sie 2024, 12:57

Bayer2003 pisze: 22 sie 2024, 11:10 Rozumiem, że nie da się przynajmniej tymczasowo na Kopcu Wandy czegoś bardziej przyzwoitego niż toi-toi postawić?
A co byś chciał na tym zad*piu postawić, żeby spełniało wymogi rozporządzenia - czyli dostęp do prądu oraz BIEŻĄCEJ wody i kanalizacji? ;)
Jakoś wątpię, żeby działka na terenie pętli była uzbrojona w media - a podciągnięcie takowych to nie jest hop 1-2 tygodnie, tylko raczej pewnie 1-2 lata (projekt, potem budowa).

Ponadto, do PKR musi być jakikolwiek sensowny dojazd, np. dla służb technicznych, albo dla dostawców dostarczających baniaki z wodą do picia.
A od strony tzw. "starej" ulicy Igołomskiej jest tam jedynie jakaś żwirowa wyboista dróżka - więc dodatkowo trzeba byłoby jeszcze zaprojektować i wybudować w tym miejscu drogę :D

https://www.google.pl/maps/search/kopie ... ?entry=ttu

mejtolx
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 21 sie 2022, 3:08

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: mejtolx » 22 sie 2024, 13:41

Wiadomo, że do tego byłaby potrzebna piąta brygada co stanowi problem przy dwukierunkowych ale można albo 16 wydłużyć do Pleszowa lub po prostu 21 skierować na Miśnieńską, co i tak byłoby lepsze bo ma pełny rozkład, a 16 tak jak teraz zostawić na Piastów.

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: suchy » 22 sie 2024, 14:41

mejtolx pisze: 22 sie 2024, 13:41 Wiadomo, że do tego byłaby potrzebna piąta brygada co stanowi problem przy dwukierunkowych ale można albo 16 wydłużyć do Pleszowa lub po prostu 21 skierować na Miśnieńską, co i tak byłoby lepsze bo ma pełny rozkład, a 16 tak jak teraz zostawić na Piastów.
A po co 3 linie na Pleszowie? Aż takie tłumy tam jeżdżą, że potrzeba 12 kursów/h (w roku szkolnym), w tym 8 jadących przez Ptaszyckiego? ;)

mejtolx
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 21 sie 2022, 3:08

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: mejtolx » 22 sie 2024, 15:02

suchy pisze: 22 sie 2024, 14:41 A po co 3 linie na Pleszowie? Aż takie tłumy tam jeżdżą, że potrzeba 12 kursów/h (w roku szkolnym), w tym 8 jadących przez Ptaszyckiego? ;)
Oczywiście, że nie ale punktu socjalnego w innym miejscu nie znajdziesz, ale o wiele lepszym pomysłem gdyby rzeczywiście pojawiła się przejazdówka na Mistrzejowicach byłoby tam po prostu skierowanie 21 z socjalem właśnie na Pleszowie.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: LLoan » 22 sie 2024, 15:09

Przejazdówka na Mistrzejowicach jest nieopłacalnym pomysłem, m.in. ze względu na konieczność kierowania wagonów do obsługi linii z Podgórza, a samych wolnych dwu-kierunkowych wagonów w roku szkolnym nie będzie zbyt wiele; to co już wspominano czyli brak punktu socjalnego ("21" poza szczytem nie jeździ wszystkimi kursami do Pleszowa, a kierowanie jej tam przez cały dzień nie widzi odwzorowania w napełnieniach). Lepiej już uruchomić autobusowy zatramwaj, bo jedyną opłacalną wersją dla tramwaju jest kursowanie w relacji Miśnieńska - Os. Piastów (byłby i punkt socjalny i maks dwie brygady) - ale wątpię, by miało wzięcie u pasażerów.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 22 sie 2024, 15:22

Temat pętli był poruszany na dzisiejszej radzie budowy KST-IV. Na ten moment ZTP nie widzi potencjalnych problemów w przypadku braku tramwajów na Mistrzejowicach we wrześniu. Wzmocnione zostaną do rozkładów powakacyjnych linie tramwajowe i to powinno wystarczyć.

Kwestia samej pętli, jeśli dobrze pamiętam, bodajże zabudowa zwrotnic itd. to min. 14-28 dni od wylania betonu. Więc to chwilę potrwa.

Na radzie budowy pytałem jeszcze o samą pętlę, to jest w jaki sposób, przy planowanym kształcie, ma ona obsługiwać zakładaną wg prognoz ilość tramwajów. Jako założenia projektowe przyjęto w prognozach, że na pętli będą kończyć dwie linie:
- jedna z f5 od strony Bohomolca;
- druga z f10 od strony ronda Piastowskiego;

... niemniej projekt pętli jest kompletnie niezgodny z tymi prognozami i nie pozwala na taką obsługę :mrgreen:

Wyjaśnienia:
- wg projektanta "jest ok, bo ktoś to zatwierdził, więc chyba się da";
- wg kogoś tam "przecież da się wjechać z dwóch stron";
- wg ZTP "tam nie będzie tyle linii";

W którym miejscu mają być zapewnione jakiekolwiek przerwy dla prowadzących, jak to miałoby realnie funkcjonować itd... kompletnie nikt nie był w stanie wytłumaczyć. Tak samo jak tego, czemu najpierw robi się jakieś prognozy i założenia, a następnie projektuje na opak.

I tutaj gwoli ścisłości, ja się zgadzam z tym, że tam realnie nie potrzeba za bardzo więcej linii, niż max. 1 linia (jeśli w ogóle). Ale:
- żeby tak było, sensownym wydaje się remont pętli na r. Hipokratesa oraz zbudowanie wjazdu na nią od strony Mistrzejowic;
- kompletnie nie rozumiem, na podstawie czego zostało to zaprojektowane (wg umowy prognozy / analizy -> projekt), a projekt jest totalnie niezgodny z prognozami (które zresztą są same w sobie trochę z d..., co przyznają w ich treści nawet autorzy);
- nawet w przypadku zakończenia na Mistrzejowicach jednej linii, możliwość sensownego odstawienia tam max. dwóch składów wydaje się trochę zbyt mała.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 22 sie 2024, 15:54

No to nieźle zabawa będzie. Tyle pętli mamy za małych, że chyba trzeba będzie zmienić model prowadzenia pojazdów: jeden motorniczy zostawia tramwaj na pętli i idzie na przerwę, a jego tramwaj "w locie" przejmuje drugi motorniczy i wyjeżdża od razu w trasę :lol:
kot_feliks pisze: 22 sie 2024, 15:22 I tutaj gwoli ścisłości, ja się zgadzam z tym, że tam realnie nie potrzeba za bardzo więcej linii, niż max. 1 linia (jeśli w ogóle). Ale:
- żeby tak było, sensownym wydaje się remont pętli na r. Hipokratesa oraz zbudowanie wjazdu na nią od strony Mistrzejowic;
- kompletnie nie rozumiem, na podstawie czego zostało to zaprojektowane (wg umowy prognozy / analizy -> projekt), a projekt jest totalnie niezgodny z prognozami (które zresztą są same w sobie trochę z d..., co przyznają w ich treści nawet autorzy);
- nawet w przypadku zakończenia na Mistrzejowicach jednej linii, możliwość sensownego odstawienia tam max. dwóch składów wydaje się trochę zbyt mała.
Tak, wjazd na Hipokratesa od drugiej strony by się przydał. Chociaż ja bym był za tym, żeby coś przedłużyć na os. Piastów i tam kończyć. Jakby tylko była budowana już ta linia tramwajowa z os. Piastów...

Parówczak
Specjalista
Posty: 257
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Parówczak » 22 sie 2024, 23:49

Na Pleszowie nie ma bieżącej wody w socjalnym. Ta pętla pewnie obsłuży jedną linię.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Bayer2003 » 23 sie 2024, 12:55

Scania_9640 pisze: 22 sie 2024, 12:53 Gdzie Ty chcesz postawić na Kopcu punkt socjalny (bo coś przyzwoitego jak piszesz to tylko punkt socjalny wchodzi w grę) jak tam sama zieleń?
suchy pisze: 22 sie 2024, 12:57 A co byś chciał na tym zad*piu postawić, żeby spełniało wymogi rozporządzenia - czyli dostęp do prądu oraz BIEŻĄCEJ wody i kanalizacji? ;)
Jakoś wątpię, żeby działka na terenie pętli była uzbrojona w media - a podciągnięcie takowych to nie jest hop 1-2 tygodnie, tylko raczej pewnie 1-2 lata (projekt, potem budowa).

Ponadto, do PKR musi być jakikolwiek sensowny dojazd, np. dla służb technicznych, albo dla dostawców dostarczających baniaki z wodą do picia.
A od strony tzw. "starej" ulicy Igołomskiej jest tam jedynie jakaś żwirowa wyboista dróżka - więc dodatkowo trzeba byłoby jeszcze zaprojektować i wybudować w tym miejscu drogę :D

https://www.google.pl/maps/search/kopie ... ?entry=ttu
Ok, skoro w najbliższych dniach to nierealne, pomysł ten niestety odpada, a Miśnieńska i Os. Złotego Wieku będą musiały zostać bez tramwaju.
kot_feliks pisze: 22 sie 2024, 15:22 Na radzie budowy pytałem jeszcze o samą pętlę, to jest w jaki sposób, przy planowanym kształcie, ma ona obsługiwać zakładaną wg prognoz ilość tramwajów. Jako założenia projektowe przyjęto w prognozach, że na pętli będą kończyć dwie linie:
- jedna z f5 od strony Bohomolca;
- druga z f10 od strony ronda Piastowskiego;
Ciekawi mnie skąd na Mistrzejowicach miałaby się wziąć linia z f~5, a tym bardziej z f~10? Czy założenia projektowe powstały przed 2018 rokiem, kiedy zmieniono w Krakowie system częstotliwości tramwajów?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 23 sie 2024, 13:22

W dokumentach jest założenie, że obecnie (2024) jedna linia z f7,5 i druga z f15, natomiast od 2029 jedna z f5, a druga z f10 ;)

Niemniej wiadomo, że to są trochę bajki, bo przecież to się wszystko jeszcze pozmienia tysiąc razy ;) Co nie zmienia faktu, że takie były założenia do przygotowania projektu, wiec trochę dziwi, że linia ma tradycyjnie okrojoną funkcjonalność...

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Cyjan » 30 sie 2024, 20:34

https://gazetakrakowska.pl/budowa-linii ... 1-18775987

Od września tymczasowe rondo za estakadą, może wyjdzie lepiej niż na Kocmyrzowskiej
ona/jej

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 05 wrz 2024, 22:29

Na dzisiejszej Radzie Budowy KST-IV pojawiły się dwie istotne informacje:

1. Na podstawie m.in. naszych wniosków, zwiększono ilość planowanych do nasadzenia w ramach inwestycji drzew z 1:1 (ok. 900 drzew) do 1406 szt.;

2. Poruszony został temat idiotycznej lokalizacji komory rozjazdowej w kierunku ulicy Strzelców (lokalizacja w rejonie Capgemini), co de facto oznacza, iż jeśli miasto chciałoby zdecydować na budowę tramwaju w kierunku Strzelców:
konieczne byłoby ponowne rozebranie ulicy Lublańskiej;
konieczna byłaba budowa... równoległego tunelu tramwajowego;
brak jest możliwości realizacji relacji Strzelców - Dobrego Pasterza;

Niestety nikt z przedstawicieli miasta nie był w stanie odpowiedzieć dlaczego przeniesiono lokalizację komory rozjazdowej i czy w ogóle realna jest obecnie budowa tramwaju w Strzelców...

Odnośnie drzew - jedynie od momentu polecenia zmiany nr 3 (rezygnacja z lasu ekranów akustycznych), udało się:

- zmniejszyć wycinkę o ok. 150 drzew (z planowanych ok. 1059 do ok. 900);
- zwiększyć nasadzenia o ok. 500 drzew (z planowanych 1:1, czyli ok. 900 do 1406);


Łącznie więc jedynie od tamtego momentu jesteśmy więc ok. 500 drzew do przodu, w tym 150 to drzewa, które zostały ocalone.

BIorąc pod uwagę projekt z początku PPP, czyli jeszcze sprzed polecenia zmiany nr 3, gdzie cały ciag Lublańska - Młyńska - Meissnera to miały być tunel z ekranów akustycznych, będzie to już pewnie spokojnie ponad.... 1000 drzew więcej.

Presja ma sens ;) :)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 05 wrz 2024, 23:22

Wy naprawdę zaslugujecie na jakąś nagrodę od społeczeństwa. Virtutti infrastructurali. Gdyby nie Wy, to by była kolejna autostradozo betonoza, a tak jest dowód że da się i przykład na przyszłość, że ulice mogą wyglądać po ludzku.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1395
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: GoMeZz391 » 10 wrz 2024, 11:12

Kolejne niewybuchy podczas budowy linii tramwajowej na Mistrzejowice.
Krzysztof Dziobek, dyrektor kontraktu z prowadzącej inwestycję firmy Gülermak pisze:Do tej pory znaleźliśmy 103 niewybuchy na terenie pętli w Mistrzejowicach, zarówno pod torowiskiem tramwajowym, jak i w miejscach, gdzie są podziemne sieci: energetyczne, teletechniczne, deszczowe i kanalizacja - informuje Krzysztof Dziobek.
https://www.rmf24.pl/regiony/krakow/new ... rp_state=1

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 10 wrz 2024, 11:31

"Pociski artyleryjskie znajdowały się tuż pod torowiskiem, ukryte do metra w ziemi, na wylocie z pętli w kierunku os. Piastów." :o

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości