Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

- Linie, trasy, rozkłady
krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: krawiec » 23 sie 2024, 14:51

Bayer2003 pisze: 23 sie 2024, 14:06 Nie jestem przekonany czy w obecnej sytuacji torowisko na Lema byłoby wybawieniem.
Wybawieniem byłoby przedłużenie torowiska na Rakowickiej ale przecież ktoś wydał zgodę na budowę bloku w skrajni planowanego torowiska.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: elot360 » 23 sie 2024, 16:06

Którędy torowisko z Rakowickiej miałoby zostać przedłużone? Przez Brogi i Miechowity czy przez Pilotów do Ronda Młyńskiego?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 23 sie 2024, 20:58

elot360 pisze: 23 sie 2024, 16:06Którędy torowisko z Rakowickiej miałoby zostać przedłużone? Przez Brogi i Miechowity czy przez Pilotów do Ronda Młyńskiego?
Plany były by biegło między ul. Trębacza i Radomską, tam nawet jest zostawiony pas zieleni. Potem w rejonie stacji Circle K miało skręcić i biec wzdłuż Lublańskiej.

Wojciech
Znawca
Posty: 168
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Wojciech » 24 sie 2024, 13:00

Czy obecna zabudowa tego terenu całkowicie wyklucza budowę tramwaju przez Rakowicką, Radomską i Lublańską?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2024, 18:32

Wojciech pisze: 24 sie 2024, 13:00Czy obecna zabudowa tego terenu całkowicie wyklucza budowę tramwaju przez Rakowicką, Radomską i Lublańską?
Zdania są podzielone. Część osób uważa, że wyklucza i że blok koło stacji paliw jest za blisko. Część z kolei uważa, że nie i że tramwaj by się tam zmieścił.

Jeden Radny (obecnie Poseł) bardzo naciskał na trasę przez Meissnera, właśnie zasłaniając się że oryginalna trasa została zabudowana. Acz pytanie o szczerość intencji, swojego czasu komentowano w mediach że był w tym interes polityczny bo na Meissnera jest więcej wyborców z dzielnicy Radnego.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kojak » 24 sie 2024, 20:05

Kaszmir pisze: 24 sie 2024, 18:32 Zdania są podzielone. Część osób uważa, że wyklucza i że blok koło stacji paliw jest za blisko. Część z kolei uważa, że nie i że tramwaj by się tam zmieścił.
Nie żebym się czepiał, ale.. co to znaczy, że zdania są podzielone...
Albo się mieści, albo się nie mieści. Są normy, które mówią jakie odległości mają być zachowane i wystarczy zrobić pomiary.

Akurat ten ciąg jest bardzo potrzebny, bo jest to zupełnie alternatywne połączenie huty, odciążające dwie łącznice czyli Mogilską i Aleję Pokoju.
Plus - o czym nie można zapominać- bliskość tramwaju znacząco podnosi atrakcyjność lokalizacji i momentalnie pojawiają się tam inwestycje. Te chałupy stamtąd prędzej czy później i tak znikną.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » 24 sie 2024, 20:33

Kojak pisze: 24 sie 2024, 20:05 Nie żebym się czepiał, ale.. co to znaczy, że zdania są podzielone...
Albo się mieści, albo się nie mieści. Są normy, które mówią jakie odległości mają być zachowane i wystarczy zrobić pomiary.
Pomiędzy przystankami Siewna Wiadukt i Bociana tramwaj przeciska się między budynkami stojącymi w bardzo małych odległościach. Krakowskie tramwaje mają szerokość 2,4m - to nie jest wiele. Gdzie nie zmieszczą się dwa tory, można zrobić jeden i mijankę. Ograniczy to przepustowość znacznie, ale Lubicz i tak wiele więcej kursów nie przyjmie, a przedłużona "2" i jakaś jedna inna linia (nawet z f~7,5) nie powinny stanowić dla takiej mijanki problemu. Tramwaj w jakiejś formie na pewno się zmieści, jednak musi być wola jego powstania.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kojak » 24 sie 2024, 21:27

Mijanka ostatecznie też może być. Aczkolwiek argument, że ten ciąg wiele nie przyjmie, działa akurat na niekorzyść tej inwestycji. Raczej chcemy budować tam, gdzie korzyści są znaczne.

Aczkolwiek po oddaniu Meissnera szanse na przedłużenie Rakowickiej spadną jeszcze bardziej. Ważne by utrzymać rezerwę terenową.

Już nie powiem co należałoby zrobić z tymi, którzy wydają pozwolenia likwidując rezerwy terenowe...

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: impuls » 24 sie 2024, 23:45

Robert

Oto moje propozycje do Twojego układu.
Nie można już zwiększać potoków na ciągu bronowickim. (dlatego proponuję pozostawienie obecnego 75 z innym numerem)
Jeśli zabrałeś 4 spod Kombinatu rejon ten utracił połączenie z I obwodnicą – dlatego jest 15 lub 25 jest konieczne
'19' zostaw w spokoju gdzie jest, tam jest jej miejsce, zawsze w tym rejonie była
Według mojej propozycji '16' z '9' utworzą wspólny takt.
Rejony Bieńczyc muszą mieć połączenia z al. JPII i al. Pokoju dlatego „14” i „10” kieruję na oś. Piastów
‘50’ więcej nawiązuje do '7' a z '15' nie ma nic wspólnego.

[1] Salwator – Wzgórza Krzesławickie f7,5
[2] Cmentarz Rakowicki – Kurdwanów f15 (p. Westerplatte, Krakowska, Wadowicka, przyszłościowo Prokocim)
[3] Nowy Bieżanów – Krowodrza Górka f7,5 (przyszłościowo Azory)
[4] Bronowice Małe – Wzgórza Krzesławickie f15 (p. Kocmyrzowska)
[5] Wzgórza Krzesławickie – Krowodrza Górka f15 (p. Ujastek, przyszłościowo Azory)
[6] Mały Płaszów – Cichy Kącik f15 (przyszłościowo Bronowice Wielkie, p. Piastowska/Głowackiego)
[19] Dworzec Towarowy – Borek Fałęcki f15
[17] Dworzec Towarowy – Czerwone Maki f15 [19+17 f7,5]
[8] Bronowice Małe – Borek Fałęcki f7,5
[9] Nowy Bieżanów – Mistrzejowice f15 (p.Meissnera)
[10] Os Piastów– Cichy Kącik f15 (p. Bieńczycka, p. Basztowa)
[11] Czerwone Maki – Mały Płaszów f15
[12] Czerwone Maki – Os. Piastów f7,5 (ex 52, p. Meissnera)
[13] Bronowice – Nowy Bieżanów f7,5
[14] Os. Piastów- Bronowice f15 (trasa jak obecnie, przyszłościowo Bronowice Wielkie, p. Głowackiego)
[7] Górka Narodowa – Kurdwanów/Borek Fałęcki f5 (ex 50)
[16] N.Bieżanów – Kopiec Wandy/Pleszów f15 (po trasie 9, Meissnera i po trasie 16 pełny rozkład, p. Ptaszyckiego)
[18] Górka Narodowa – Czerwone Maki f7,5
[20] Salwator – Mały Płaszów f7,5 (p. Basztowa)
[21] (likwidacja)
[22] Borek Fałęcki – Zajezdnia N.Huta f15 (p. Ptaszyckiego)
[23] (brak)
[24] Bronowice Małe – Kurdwanów f15
[15 lub 25] Górka Narodowa – Pleszów f15 (wydłużona trasa obecnej 75 całodzienna)

Reszta propozycji mi się podoba.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: impuls » 25 sie 2024, 0:29

Po przemyśleniach, jeszcze Robert do Twojego układu dodałbym jedną linię. Powyższa propozycja to trochę ograniczenie do obecnego układu. A przecież na oddanie Meissnera powinny znaleźć się dodatkowe wozokilometry a nie ograniczenia. Dlatego proponuję pozostawić '21' lub zrobić '23' na nowej trasie. Wzgórza K. - Wieczysta przez Kombinat i Mistrzejowice.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kojak » 25 sie 2024, 6:43

Skąd taka przemożna chęć zmiany nr 50 na 7?

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: impuls » 25 sie 2024, 8:29

Kojak pisze: 25 sie 2024, 6:43 Skąd taka przemożna chęć zmiany nr 50 na 7?
A mamy 50 linii w Krakowie? Trzeba skończyć z ideologią tramwaju szybkiego, którego w Krakowie nie ma. Jest priorytet, który przyspiesza na mniejszych skrzyżowaniach, nowoczesne tramwaje, bezkolizyjne odcinki tunelowe. Ale w wielu miejscach tramwaj musi zwalniać i obecna linia 50 nie różni się od innych.
Linia '7' w swojej historii niemal zawsze związana była z połączeniem rejonów Dworca T. z Grzegórzkami a później też z Kurdwanowem.
http://kmk.krakow.pl/linietram_0_9.html

Proponuję powrót do źródeł i uporządkowanie numeracji.

Szymi
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 04 lip 2021, 14:07

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Szymi » 25 sie 2024, 11:25

impuls pisze: 24 sie 2024, 23:45 Robert

Oto moje propozycje do Twojego układu.
Nie można już zwiększać potoków na ciągu bronowickim. (dlatego proponuję pozostawienie obecnego 75 z innym numerem)
Jeśli zabrałeś 4 spod Kombinatu rejon ten utracił połączenie z I obwodnicą – dlatego jest 15 lub 25 jest konieczne
'19' zostaw w spokoju gdzie jest, tam jest jej miejsce, zawsze w tym rejonie była
Według mojej propozycji '16' z '9' utworzą wspólny takt.
Rejony Bieńczyc muszą mieć połączenia z al. JPII i al. Pokoju dlatego „14” i „10” kieruję na oś. Piastów
‘50’ więcej nawiązuje do '7' a z '15' nie ma nic wspólnego.

[1] Salwator – Wzgórza Krzesławickie f7,5
[2] Cmentarz Rakowicki – Kurdwanów f15 (p. Westerplatte, Krakowska, Wadowicka, przyszłościowo Prokocim)
[3] Nowy Bieżanów – Krowodrza Górka f7,5 (przyszłościowo Azory)
[4] Bronowice Małe – Wzgórza Krzesławickie f15 (p. Kocmyrzowska)
[5] Wzgórza Krzesławickie – Krowodrza Górka f15 (p. Ujastek, przyszłościowo Azory)
[6] Mały Płaszów – Cichy Kącik f15 (przyszłościowo Bronowice Wielkie, p. Piastowska/Głowackiego)
[19] Dworzec Towarowy – Borek Fałęcki f15
[17] Dworzec Towarowy – Czerwone Maki f15 [19+17 f7,5]
[8] Bronowice Małe – Borek Fałęcki f7,5
[9] Nowy Bieżanów – Mistrzejowice f15 (p.Meissnera)
[10] Os Piastów– Cichy Kącik f15 (p. Bieńczycka, p. Basztowa)
[11] Czerwone Maki – Mały Płaszów f15
[12] Czerwone Maki – Os. Piastów f7,5 (ex 52, p. Meissnera)
[13] Bronowice – Nowy Bieżanów f7,5
[14] Os. Piastów- Bronowice f15 (trasa jak obecnie, przyszłościowo Bronowice Wielkie, p. Głowackiego)
[7] Górka Narodowa – Kurdwanów/Borek Fałęcki f5 (ex 50)
[16] N.Bieżanów – Kopiec Wandy/Pleszów f15 (po trasie 9, Meissnera i po trasie 16 pełny rozkład, p. Ptaszyckiego)
[18] Górka Narodowa – Czerwone Maki f7,5
[20] Salwator – Mały Płaszów f7,5 (p. Basztowa)
[21] (likwidacja)
[22] Borek Fałęcki – Zajezdnia N.Huta f15 (p. Ptaszyckiego)
[23] (brak)
[24] Bronowice Małe – Kurdwanów f15
[15 lub 25] Górka Narodowa – Pleszów f15 (wydłużona trasa obecnej 75 całodzienna)

Reszta propozycji mi się podoba.
Po Twojej propozycji Huta będzie stratna o 4 kursy na godzinę, a Al. Solidarności będzie stratna nawet o 8 kursów na godzinę, więc po przeniesieniu tramwajów na ul. Meissnera potrzebna jest linia magistralna, która będzie docierać do Placu Centralnego i "52" -> "12" idealnie by się tam nadała.

"1" Salwator - Wzg. Krzesławickie f7,5 (bez zmian)
"2" Cm. Rakowicki - Kurdwanów f15 (przez Westerplatte, Krakowską, Wadowicką)
"3" Krowodrza Górka - Nowy Bieżanów f7,5
"4" Os. Piastów - Bronowice Małe f7,5 (przez Meissnera)
"5" Wzg. Krzesławickie - Krowodrza Górka f15 (bez zmian)
"6" Mały Płaszów - Cichy Kącik f15 (bez zmian)
"50" -> "7" Górka Narodowa - Kurdwanów/Borek Fałęcki f7,5 (bez zmian)
"8" Bronowice Małe - Borek Fałęcki f7,5 (bez zmian)
"9" Os. Piastów - Nowy Bieżanów f15 (przez Meissnera)
"10" Wzg. Krzesławickie - Bronowice f15 (przez Ujastek, Al. Pokoju, Basztową)
"11" Czerwone Maki - Mały Płaszów f15 (bez zmian)
"52" -> "12" Pleszów - Czerwone Maki f7,5 (przez Al. Solidarności, Al. Jana Pawła II)
"13" Nowy Bieżanów - Bronowice f15 (bez zmian)
"14" Os. Piastów - Dworzec Towarowy f15 (przez DH Wanda, Al. Jana Pawła II, Tunel)
"15" Górka Narodowa - Salwator f15 (przez Długą, Podwale)
"16" Kopiec Wandy - Salwator f15 (przez Ptaszyckiego, DH Wanda, Meissnera, Basztową)
"17" Krowodrza Górka - Czerwone Maki f15 (wydłużenie trasy)
"18" Górka Narodowa - Czerwone Maki f7,5 (bez zmian)
"19" Kopiec Wandy - Nowy Bieżanów f15 (przez Ptaszyckiego, Al. Jana Pawła II)
"20" Mały Płaszów - Cichy Kącik f7,5 (bez zmian)
"21" likwidacja
"22" Mistrzejowice- Borek Fałęcki f15 (przez DH Wanda, Al. Pokoju)
"24" Bronowice Małe - Kurdwanów f15 (bez zmian)
"44" likwidacja
"49" likwidacja

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kojak » 25 sie 2024, 11:33

impuls pisze: 25 sie 2024, 8:29 A mamy 50 linii w Krakowie? Trzeba skończyć z ideologią tramwaju szybkiego, którego w Krakowie nie ma. Jest priorytet, który przyspiesza na mniejszych skrzyżowaniach, nowoczesne tramwaje, bezkolizyjne odcinki tunelowe. Ale w wielu miejscach tramwaj musi zwalniać i obecna linia 50 nie różni się od innych.
Linia '7' w swojej historii niemal zawsze związana była z połączeniem rejonów Dworca T. z Grzegórzkami a później też z Kurdwanowem.
http://kmk.krakow.pl/linietram_0_9.html

Proponuję powrót do źródeł i uporządkowanie numeracji.
Propagandowo się trochę różni ta 50.
A jak porządkujemy to może 24 na 23 zamienimy?

michasss
Znawca
Posty: 132
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: michasss » 25 sie 2024, 17:41

Nikogo spoza forum i może jakiejś garstki pasjonatów zmiana numeru pięćdziesiątki nie usatysfakcjonuje, a wręcz przeciwnie. Serio, przestańmy myśleć jak zrobić pod górę. To że nie ma jakiejś tam siódemki czy dwunastki od lat to nie jest żaden problem. Od zawsze 50 była 50, nie ma sensu tego zmieniać, bo poza tym że będzie ładnie po kolei nie przyniesie to żadnej korzyści, a tylko przysporzy miliona pytań, co to za linia, gdzie to jedzie, komu to potrzebne, komu to przeszkadzało. Otóż nie przeszkadza nikomu normalnemu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: gadolin i 2 gości