Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Podobne tramwaje wzięła Łódź z Bochum tylko na rozstaw 1000 mm. W Niemczech mieli z nimi spore problemy (pękała rama wózka). Musieli coś przerabiać. Mają ograniczenie prędkości do 50 km/h. W Łodzi jeżdżą nawet. Podobne są też w Bonn(1435) i Erfurcie(1000). Moim zdaniem warto jest sprowadzić kilka wagonów z lat 90-ch i zastąpić te nasze starsze niskopodłogowe. Po pierwsze są często o dwadzieścia lat młodsze. Po drugie to są niskopodłogowe tramwaje w 100% lub 70% a nie te które mamy z członami 20% niskiej podłogi. Po trzecie nowsze technologie, mniejsze zużycie energii itd.
Pojawiły się rozkłady wakacyjne też dla tramwajów. Wydaje mi się, że wieczorem są cięcia w stosunku do tego co było. Niektóre linie już od 19 mają 20/h. np. '14'- a.
Pojawiły się rozkłady wakacyjne też dla tramwajów. Wydaje mi się, że wieczorem są cięcia w stosunku do tego co było. Niektóre linie już od 19 mają 20/h. np. '14'- a.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W Bonn i Erfurcie tramwaje faktycznie są podobne konstrukcyjnie, jednak prawie o 2 metry krótsze i mające zaledwie 3 drzwi, więc w Krakowie bardziej by zaszkodziły niż pomogły. Ograniczenie do 50 km/h raczej w krakowskich warunkach nie byłoby bardzo uciążliweimpuls pisze: 28 sie 2024, 17:32 Podobne tramwaje wzięła Łódź z Bochum tylko na rozstaw 1000 mm. W Niemczech mieli z nimi spore problemy (pękała rama wózka). Musieli coś przerabiać. Mają ograniczenie prędkości do 50 km/h. W Łodzi jeżdżą nawet. Podobne są też w Bonn(1435) i Erfurcie(1000).

Być może i warto, jednak trzeba przyjąć kilka warunków, czyli minimum 5 drzwi i najlepiej minimum 29 metrów. W Niemczech te warunki (biorąc pod uwagę tramwaje, które zostaną/mogą zostać wycofane w najbliższym czasie) spełniają jedynie magdeburskie NGT8D oraz Rostockie 6NGTWDE (jeżeli przeszkodą nie jest napięcie, w Łodzi nie było). Oczywiścia mowa o tramwajach na rozstaw 1435mm, ponieważ w Niemczech jest także sporo sieci o innych rozstawach.impuls pisze: 28 sie 2024, 17:32 Moim zdaniem warto jest sprowadzić kilka wagonów z lat 90-ch i zastąpić te nasze starsze niskopodłogowe. Po pierwsze są często o dwadzieścia lat młodsze. Po drugie to są niskopodłogowe tramwaje w 100% lub 70% a nie te które mamy z członami 20% niskiej podłogi. Po trzecie nowsze technologie, mniejsze zużycie energii itd.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A jak mieli przyjąć ofertę niespełniającą wymogów przetargu? Idąc potem do więzienia? Ty byś przyjął?Bayer2003 pisze: 28 sie 2024, 12:26 MPK samo sobie winne tego stanu rzeczy, odrzucając względnie tanią turecką ofertę nowych tramwajów.

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Niespełnienie wszystkich wymogów technicznych oznacza po prostu mniejszą ilość punktów w przetargu, jednak nie ma obowiązku odrzucenia takiej oferty. Nie wiemy poza tym co konkretnie nie spełniło warunków (bo na pewno zgadzała się liczba członów czy wózków, czyli kluczowe parametry). Nie widzę powodów dlaczego ktokolwiek za tureckie tramwaje miałby trafić do więzienia. Z kolei jeżeli nowy przetarg zostanie rozstrzygnięty, a zamówione tramwaje będą łącznie o kilkadziesiąt lub nawet kilkaset milionów złotych droższe od tych tureckich, będzie można mówić o tak znaczącej defraudacji publicznych pieniędzy, że więzienie będzie już jak najbardziej zasadne.kot_feliks pisze: 28 sie 2024, 23:36 A jak mieli przyjąć ofertę niespełniającą wymogów przetargu? Idąc potem do więzienia? Ty byś przyjął?![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Odrzucenie tureckiej oferty nie nastąpiło z powodu niespełnienia warunków technicznych, tylko oferta podlegała odrzuceniu zgodnie z ustawą "Prawo Zamówień Publicznych".
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No nie...Bayer2003 pisze: 29 sie 2024, 9:33 Niespełnienie wszystkich wymogów technicznych oznacza po prostu mniejszą ilość punktów w przetargu, jednak nie ma obowiązku odrzucenia takiej oferty. Nie wiemy poza tym co konkretnie nie spełniło warunków (bo na pewno zgadzała się liczba członów czy wózków, czyli kluczowe parametry). Nie widzę powodów dlaczego ktokolwiek za tureckie tramwaje miałby trafić do więzienia. Z kolei jeżeli nowy przetarg zostanie rozstrzygnięty, a zamówione tramwaje będą łącznie o kilkadziesiąt lub nawet kilkaset milionów złotych droższe od tych tureckich, będzie można mówić o tak znaczącej defraudacji publicznych pieniędzy, że więzienie będzie już jak najbardziej zasadne.
Masz wymogi obligatoryjne dla oferty (spełnia / nie spełnia) i wymogi punktowane. Jeśli wymagasz np. wagonu na wózkach skrętnych, a w ofercie masz na sztywnych, to no sorry, ale wagon nie spełnia wymogów technicznych...

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wiesz może o co konkretnie poszło?dsp pisze: 29 sie 2024, 15:15 Odrzucenie tureckiej oferty nie nastąpiło z powodu niespełnienia warunków technicznych, tylko oferta podlegała odrzuceniu zgodnie z ustawą "Prawo Zamówień Publicznych".
Nie znam 4-członowych tramwajów na 5 wózkach skrętnych, ani 3-członowych tramwajów na 4 wózkach skrętnych, a dokładnie takie konstrukcje zaproponowała Bozankaya. Wózki w przypadku tego przetargu na pewno były odpowiednie, a na całą resztę parametrów raczej można było przymknąć oko przy zaoferowanej cenie.kot_feliks pisze: 29 sie 2024, 16:14 No nie...
Masz wymogi obligatoryjne dla oferty (spełnia / nie spełnia) i wymogi punktowane. Jeśli wymagasz np. wagonu na wózkach skrętnych, a w ofercie masz na sztywnych, to no sorry, ale wagon nie spełnia wymogów technicznych...![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A tam nie było przypadkiem wymogu doświadczenia, którego oni nie spełniali?
Poza tym nie ma czegoś takiego, że "można przymknąć oko" na np. wymogi formalne, jeśli oferta Ci się podoba / nie podoba, litości
Nikt choć odrobinę myślący się pod czymś takim nie podpisze.
Jak chcesz kupić określony produkt / mieć określonego dostawcę, to daje się określone zapisy w SIWZ, które w jakiś tam sposób mogą faworyzować daną konstrukcję. A nie podpisuje nieprawdziwe informacje na etapie oceny ofert...
Poza tym nie ma czegoś takiego, że "można przymknąć oko" na np. wymogi formalne, jeśli oferta Ci się podoba / nie podoba, litości


Jak chcesz kupić określony produkt / mieć określonego dostawcę, to daje się określone zapisy w SIWZ, które w jakiś tam sposób mogą faworyzować daną konstrukcję. A nie podpisuje nieprawdziwe informacje na etapie oceny ofert...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Są zmiany w rozdziale taboru: Zajezdnia Podgórze zyskała 2 brygady "49" i kieruje tam 2x105Na (obecnie jedna brygada się nie wyświetla, zaś na drugiej kursuje rezerwa), na linii "13" w związku z tym o jeden skład stopiątek mniej. 3x105Na klasycznie na "52", jednak znowu - część brygad się nie wyświetla i ciężko stwierdzić w jakiej ilości, ale jednak jest tam niestety też Lajkonik. Ogólnie też dużo odstawionych przez czas wakacji wagonów już zjechało awaryjnie. Ograniczono ilość Wiedni na "75" (teraz jest tam przewaga EU8N) i niestety przywrócono je na "21" (gdzie są one zwyczajnie zbyt małe).
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
LLoan pisze: 02 wrz 2024, 6:55 Są zmiany w rozdziale taboru: Zajezdnia Podgórze zyskała 2 brygady "49" i kieruje tam 2x105Na (obecnie jedna brygada się nie wyświetla, zaś na drugiej kursuje rezerwa), na linii "13" w związku z tym o jeden skład stopiątek mniej. 3x105Na klasycznie na "52", jednak znowu - część brygad się nie wyświetla i ciężko stwierdzić w jakiej ilości, ale jednak jest tam niestety też Lajkonik. Ogólnie też dużo odstawionych przez czas wakacji wagonów już zjechało awaryjnie. Ograniczono ilość Wiedni na "75" (teraz jest tam przewaga EU8N) i niestety przywrócono je na "21" (gdzie są one zwyczajnie zbyt małe).
Na 75 jest 5 Wiedni i 4 EU8N, no chyba że już coś zdechło ale tak było rano i tak według rozpiski powinno być, na 49 dwie sztuki 2x105Na na 13 jedna sztuka, a na 52 powinno być 6 sztuk 3x105Na
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak, racja - mój błąd w przypadku "75", to wszystko przez niemałą ilość dzisiejszych porannych zjazdów awaryjnychScania_9640 pisze: 02 wrz 2024, 7:02 Na 75 jest 5 Wiedni i 4 EU8N, no chyba że już coś zdechło ale tak było rano i tak według rozpiski powinno być, na 49 dwie sztuki 2x105Na na 13 jedna sztuka, a na 52 powinno być 6 sztuk 3x105Na

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wiecie mniej więcej co i ile zjechało awaryjnie?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
RZ246+247 z "13", RZ234+233 z "49", HW130 z "75", min. 1xGT8N z "1", 1xLajkonik z "22", rezerwa była także na "52". Tyle można wywnioskować z danych.
Z pozytywnych zmian warto zaznaczyć przeniesienie Krakowiaków z "50" na "24" oraz "52" (wybrano mniejsze zło, choć przy f=7.5 na pewno w "50" luźno nie będzie)
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ok 6.20 przejeżdżał przez Podgórze z minimalną prędkością i w asyście pogotowia.LLoan pisze:RZ246+247 z "13"

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Do listy tej chyba należy też dopisać HK460. Widać efekty uziemienia niektórych rodzajów taboru przez ponad 2 miesiące - wprowadzenie ich do ruchu z dnia na dzień musiało się źle skończyć.LLoan pisze: 02 wrz 2024, 8:15 RZ246+247 z "13", RZ234+233 z "49", HW130 z "75", min. 1xGT8N z "1", 1xLajkonik z "22", rezerwa była także na "52". Tyle można wywnioskować z danych.
Z pozytywnych zmian warto zaznaczyć przeniesienie Krakowiaków z "50" na "24" oraz "52" (wybrano mniejsze zło, choć przy f=7.5 na pewno w "50" luźno nie będzie)
Sam rozdział taboru niestety tragiczny. Tabor 40m+ w całości jedynie na jednej linii, na "21" solówki wiedeńskie, które przy zawieszeniu "16" mogą nie wyrobić, a na "75" EU8N, które również na Górce Narodowej mogą mieć problemy - powinny tam być E1+c3 wspomagane Lajkonikami, bez 26m eunuchów.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości