Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Do Serenady i Parku Wodnego jeszcze tramwajem nie dojedziesz
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Salwator jest też węzłem przesiadkowym, dla tych pasażerów jedna przesiadka mniej to spore ułatwienie. Ale wg mnie, jak już połączenie autobusowe to nie 502 tylko bardziej byłaby tam potrzebna linia przez ATW.Dr2 pisze: 10 wrz 2024, 12:09 A to przesiadka z tramwaju "2" na Lubicz na tym samym peronie jest zbyt trudna?
Może warto w końcu ustalić czy Salwator potrzebuje dojazdu pod cmentarz, czy może jednak warto tramwaj skierować przez Mogilskie?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Według mnie z Salwatora powinien być tramwaj na Rondo Mogilskie i najlepszym kandydatem do tego w zamian za "2" byłaby "20".Dr2 pisze: 10 wrz 2024, 12:09 Może warto w końcu ustalić czy Salwator potrzebuje dojazdu pod cmentarz, czy może jednak warto tramwaj skierować przez Mogilskie ?
Ewentualnie można pomyśleć o np. skierowaniu "2" do Wieczystej (w przyszłości murowany kandydat do połączenia z "16") tylko co wtedy w zamian do Cmentarza...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Połączenie autobusowe w stronę ATW by się zdecydowanie przydało, zwłaszcza że Salwator to węzeł przesiadkowy i obecnie wiele osób, by dostać się na Aleje, musi przesiadać się dwukrotnie. Zastanawiałem się, czy kandydatem nie mogłoby być "307" skręcające od Muzeum Narodowego właśnie w stronę Salwatora.scyzor663 pisze: 10 wrz 2024, 12:15Ale wg mnie, jak już połączenie autobusowe to nie 502 tylko bardziej byłaby tam potrzebna linia przez ATW.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Moim zdaniem na Salwator mogłaby trafić linia tramwajowa z Meissnera (np. przedłużone "16"). A na razie powinno zostać 502, dopóki tramwaj na Meissnera nie powstanie.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Dojazd do Mogilskiego to nie problem, łatwa przesiadka, często kursujące tramwaje czy autobusy, gorsze jest to chodzenie po "węźle" Jubilat.
A "2" w takiej formie jest bez sensu od dawna, zarówno dla Salwatora jak i dla Rakowickiego.
A "2" w takiej formie jest bez sensu od dawna, zarówno dla Salwatora jak i dla Rakowickiego.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
No jest trudna, bo 502 nie staje na LubiczDr2 pisze: 10 wrz 2024, 12:09 A to przesiadka z tramwaju "2" na Lubicz na tym samym peronie jest zbyt trudna?
Może warto w końcu ustalić czy Salwator potrzebuje dojazdu pod cmentarz, czy może jednak warto tramwaj skierować przez Mogilskie?


Też uważam, że oprócz samych tramwajów przydałby się jakiś bezpośredni autobus z Salwatora jadący w kierunku Focha i następnie na Aleje.
Bo to takie niezbyt przyciągające do komunikacji, jak co kilka przystanków musisz się przesiadać:
- z wioski na Salwator,
- z Salwatora dosłownie 3 przystanki pod Jubilat,
- na Alejach kolejna przesiadka na autobus.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
No to do Salwatora... 189 

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Pomysł wart rozważenia! Jeśli udałoby się znaleźć na to brygady (wydłużenie jest dłuższe niż w przypadku "307" czy "502"), to takie rozwiązanie zapewniłoby kilka potrzebnych Salwatorowi połączeń: i w stronę Alej, i do Prądnika Czerwonego (biurowce, Park Wodny), i do ronda Mogilskiego (choć naokoło)

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Całotygodniowe "49"? Tak luźno myślę.Karol1994 pisze: 10 wrz 2024, 12:40 Ewentualnie można pomyśleć o np. skierowaniu "2" do Wieczystej (w przyszłości murowany kandydat do połączenia z "16") tylko co wtedy w zamian do Cmentarza...

-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Zazwyczaj tak właśnie było - dłuższy tabor na 16 (kiedyś E1+C3 później Lajkoniki) oraz przeguby na 123, 163, 174, 193. A i to nie zawsze na wszystkich tych liniach. Jedynie w 2022 r pamiętam "493" jako przedłużenie do Lesiska ówczesnego skróconego do al. Przyjaźni 193. Zresztą nie wiedzieć czemu owo "493" miało numer w kolorze czarnym a np linie dodatkowe uruchamiane na Święto Miłosierdzia Bożego miały cyfry w kolorze czerwonym - np 433 później 435judash pisze: 09 wrz 2024, 12:12 W niedzielę jest chyba odpust w Mogile. Komunikacja tam jest i tak mocniejsza, więc oprócz lajkoników na "21" i przegubów, żadnych wielkich zmian raczej chyba nie ma co się spodziewać.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Odpowiedź ws. linii "189"
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1044-2024linia 128 – zmiana następujących godzin odjazdów z pętli Górka Narodowa P+R w dni powszednie: z godz. 4:43 na godz. 4:23 oraz z godz. 5:03 na godz. 4:53
Nie powiem, świetna zmiana. Obecnie jest możliwość przesiadki na rondzie Barei z pierwszego kursu 138, na pierwszy kurs 128. Co prawda różnica między nimi to 14min, ale to czas akceptowalny jak na tę porę, co widać po grupce kilku osób, które z tego korzystają. Po korekcie pierwszy kurs 128 odjedzie 6min przed przyjazdem 138. A drugi kurs 128 będzie dopiero po 24min, więc zasadniczo już nikt nie będzie korzystał z takiej "możliwości"...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Skoro ktoś pisał do ZTP żeby zmienili godziny 128, to ty pisz żeby utrzymali z racji na przesiadkę. Niech tęgie głowy kombinują jak to zrobićyosujiro pisze: 12 wrz 2024, 14:59 https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1044-2024
Nie powiem, świetna zmiana. Obecnie jest możliwość przesiadki na rondzie Barei z pierwszego kursu 138, na pierwszy kurs 128. Co prawda różnica między nimi to 14min, ale to czas akceptowalny jak na tę porę, co widać po grupce kilku osób, które z tego korzystają. Po korekcie pierwszy kurs 128 odjedzie 6min przed przyjazdem 138. A drugi kurs 128 będzie dopiero po 24min, więc zasadniczo już nikt nie będzie korzystał z takiej "możliwości"...

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Jak dla mnie to te tęgie głowy robią wszystko aby sp...ć komunikację.ant_sm pisze: 12 wrz 2024, 19:41 Skoro ktoś pisał do ZTP żeby zmienili godziny 128, to ty pisz żeby utrzymali z racji na przesiadkę. Niech tęgie głowy kombinują jak to zrobić![]()
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Kuciak i 4 gości