Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 10 wrz 2024, 12:13

Do Serenady i Parku Wodnego jeszcze tramwajem nie dojedziesz

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: scyzor663 » 10 wrz 2024, 12:15

Dr2 pisze: 10 wrz 2024, 12:09 A to przesiadka z tramwaju "2" na Lubicz na tym samym peronie jest zbyt trudna?
Może warto w końcu ustalić czy Salwator potrzebuje dojazdu pod cmentarz, czy może jednak warto tramwaj skierować przez Mogilskie?
Salwator jest też węzłem przesiadkowym, dla tych pasażerów jedna przesiadka mniej to spore ułatwienie. Ale wg mnie, jak już połączenie autobusowe to nie 502 tylko bardziej byłaby tam potrzebna linia przez ATW.

Karol1994
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Karol1994 » 10 wrz 2024, 12:40

Dr2 pisze: 10 wrz 2024, 12:09 Może warto w końcu ustalić czy Salwator potrzebuje dojazdu pod cmentarz, czy może jednak warto tramwaj skierować przez Mogilskie ?
Według mnie z Salwatora powinien być tramwaj na Rondo Mogilskie i najlepszym kandydatem do tego w zamian za "2" byłaby "20".
Ewentualnie można pomyśleć o np. skierowaniu "2" do Wieczystej (w przyszłości murowany kandydat do połączenia z "16") tylko co wtedy w zamian do Cmentarza...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 10 wrz 2024, 12:41

scyzor663 pisze: 10 wrz 2024, 12:15Ale wg mnie, jak już połączenie autobusowe to nie 502 tylko bardziej byłaby tam potrzebna linia przez ATW.
Połączenie autobusowe w stronę ATW by się zdecydowanie przydało, zwłaszcza że Salwator to węzeł przesiadkowy i obecnie wiele osób, by dostać się na Aleje, musi przesiadać się dwukrotnie. Zastanawiałem się, czy kandydatem nie mogłoby być "307" skręcające od Muzeum Narodowego właśnie w stronę Salwatora.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 10 wrz 2024, 12:46

Moim zdaniem na Salwator mogłaby trafić linia tramwajowa z Meissnera (np. przedłużone "16"). A na razie powinno zostać 502, dopóki tramwaj na Meissnera nie powstanie.

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: scyzor663 » 10 wrz 2024, 13:09

Dojazd do Mogilskiego to nie problem, łatwa przesiadka, często kursujące tramwaje czy autobusy, gorsze jest to chodzenie po "węźle" Jubilat.
A "2" w takiej formie jest bez sensu od dawna, zarówno dla Salwatora jak i dla Rakowickiego.

suchy
Ekspert
Posty: 1170
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: suchy » 10 wrz 2024, 14:02

Dr2 pisze: 10 wrz 2024, 12:09 A to przesiadka z tramwaju "2" na Lubicz na tym samym peronie jest zbyt trudna?
Może warto w końcu ustalić czy Salwator potrzebuje dojazdu pod cmentarz, czy może jednak warto tramwaj skierować przez Mogilskie?
No jest trudna, bo 502 nie staje na Lubicz :lol: :lol:

Też uważam, że oprócz samych tramwajów przydałby się jakiś bezpośredni autobus z Salwatora jadący w kierunku Focha i następnie na Aleje.

Bo to takie niezbyt przyciągające do komunikacji, jak co kilka przystanków musisz się przesiadać:
- z wioski na Salwator,
- z Salwatora dosłownie 3 przystanki pod Jubilat,
- na Alejach kolejna przesiadka na autobus.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 10 wrz 2024, 14:21

No to do Salwatora... 189

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 10 wrz 2024, 14:29

yosujiro pisze: 10 wrz 2024, 14:21No to do Salwatora... 189 Obrazek
Pomysł wart rozważenia! Jeśli udałoby się znaleźć na to brygady (wydłużenie jest dłuższe niż w przypadku "307" czy "502"), to takie rozwiązanie zapewniłoby kilka potrzebnych Salwatorowi połączeń: i w stronę Alej, i do Prądnika Czerwonego (biurowce, Park Wodny), i do ronda Mogilskiego (choć naokoło) :)

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 10 wrz 2024, 15:31

Karol1994 pisze: 10 wrz 2024, 12:40 Ewentualnie można pomyśleć o np. skierowaniu "2" do Wieczystej (w przyszłości murowany kandydat do połączenia z "16") tylko co wtedy w zamian do Cmentarza...
Całotygodniowe "49"? Tak luźno myślę. ;)

tomaszep42
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 10 wrz 2024, 22:50

judash pisze: 09 wrz 2024, 12:12 W niedzielę jest chyba odpust w Mogile. Komunikacja tam jest i tak mocniejsza, więc oprócz lajkoników na "21" i przegubów, żadnych wielkich zmian raczej chyba nie ma co się spodziewać.
Zazwyczaj tak właśnie było - dłuższy tabor na 16 (kiedyś E1+C3 później Lajkoniki) oraz przeguby na 123, 163, 174, 193. A i to nie zawsze na wszystkich tych liniach. Jedynie w 2022 r pamiętam "493" jako przedłużenie do Lesiska ówczesnego skróconego do al. Przyjaźni 193. Zresztą nie wiedzieć czemu owo "493" miało numer w kolorze czarnym a np linie dodatkowe uruchamiane na Święto Miłosierdzia Bożego miały cyfry w kolorze czerwonym - np 433 później 435

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: judash » 11 wrz 2024, 8:32

Odpowiedź ws. linii "189"

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 12 wrz 2024, 14:59

linia 128 – zmiana następujących godzin odjazdów z pętli Górka Narodowa P+R w dni powszednie: z godz. 4:43 na godz. 4:23 oraz z godz. 5:03 na godz. 4:53
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1044-2024

Nie powiem, świetna zmiana. Obecnie jest możliwość przesiadki na rondzie Barei z pierwszego kursu 138, na pierwszy kurs 128. Co prawda różnica między nimi to 14min, ale to czas akceptowalny jak na tę porę, co widać po grupce kilku osób, które z tego korzystają. Po korekcie pierwszy kurs 128 odjedzie 6min przed przyjazdem 138. A drugi kurs 128 będzie dopiero po 24min, więc zasadniczo już nikt nie będzie korzystał z takiej "możliwości"...

ant_sm
Specjalista
Posty: 421
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: ant_sm » 12 wrz 2024, 19:41

yosujiro pisze: 12 wrz 2024, 14:59 https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1044-2024

Nie powiem, świetna zmiana. Obecnie jest możliwość przesiadki na rondzie Barei z pierwszego kursu 138, na pierwszy kurs 128. Co prawda różnica między nimi to 14min, ale to czas akceptowalny jak na tę porę, co widać po grupce kilku osób, które z tego korzystają. Po korekcie pierwszy kurs 128 odjedzie 6min przed przyjazdem 138. A drugi kurs 128 będzie dopiero po 24min, więc zasadniczo już nikt nie będzie korzystał z takiej "możliwości"...
Skoro ktoś pisał do ZTP żeby zmienili godziny 128, to ty pisz żeby utrzymali z racji na przesiadkę. Niech tęgie głowy kombinują jak to zrobić :D

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 12 wrz 2024, 22:47

ant_sm pisze: 12 wrz 2024, 19:41 Skoro ktoś pisał do ZTP żeby zmienili godziny 128, to ty pisz żeby utrzymali z racji na przesiadkę. Niech tęgie głowy kombinują jak to zrobić :D
Jak dla mnie to te tęgie głowy robią wszystko aby sp...ć komunikację.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Kuciak, Leonard, Semrush [Bot] i 6 gości