
Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Stay tuned.
W oficjalnych komunikatach, mogliby sobie darować anglicyzmy.

Ostatnio zmieniony 25 wrz 2024, 15:20 przez Kowalik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A gdyby tak to 163 z Bieżanowa do MCO wydłużyć przez Aleksandry, węzeł Wielicki i Wielicką? Przesiadki na tramwaj byłyby nadal zapewnione, a 163 byłoby rekompensatą za zabrane 153 i wzmocnieniem dla 503 po tym jak ztp wyciął połowę jej kursów na potrzeby 513...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Wow, trasa linii 137 tak jak kiedyś proponowałem (przez Plac Imbramowski i A29L) ale na o wiele dłuższej trasie niż mógłbym sobie wyobrażać. Którędy to będzie jeździć do Bronowic, tak jak linia 172? Jeśli tak to będzie dodatkowa linia która pozwoli skomunikować okolice Placu Imbramowskiego z przystankiem kolejowym w Bronowicach. Choć musi być gdzieś haczyk, słaba częstotliwość albo okrojone godziny kursowania
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Wychodzi, że pomysł z "438" został w ogóle odwołany. Właściwie to "137" będzie jego substytutem, tyle że na trasie do Górki Narodowej zamiast do Os. Piastów. Wieści słodko-gorzkie.
Hm, wtedy linia nie obsługiwałaby węzła "Prokocim Szpital" który jest kluczowy w wydłużeniu - dużo opcji przesiadki, sklepy itd. Nawet "153" jadące przez ten węzeł zbiera na Aleksandry minimalne potoki. Wg mnie zostawiłbym "163" wg planów, a rozwiązaniem kwestii ul. Aleksandry jest to, o czym pisaliśmy nieraz - wydłużenie "513" tamże.pjetrek pisze: 25 wrz 2024, 15:53A gdyby tak to 163 z Bieżanowa do MCO wydłużyć przez Aleksandry, węzeł Wielicki i Wielicką? Przesiadki na tramwaj byłyby nadal zapewnione, a 163 byłoby rekompensatą za zabrane 153 i wzmocnieniem dla 503 po tym jak ztp wyciął połowę jej kursów na potrzeby 513...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Z komunikatu wynika, że na razie nie będzie 183. Ciekawe kiedy planują jej uruchomienie w takim razie. I jaki jest powód, że Ciesielskiego, Życzkowskiego i Cogiteon zostają bez obsługi, imo że poniekąd miała to być sztandarowa linia wśród zaplanowanych zmian.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Fajnie by było jakby linia 137 nie wyjeżdżała od razu po obsłużeniu przystanku "Bronowice ska" od razu na górę tylko pojechała jeszcze jeden na "Zarzecze" i potem skręt w prawo obok PSP na Lindego obok Lidl do Bronowice Małe. Nieraz człowiek chce podjechać z Conrada czymś na Czarnowiejską a 173 nie ma z ROK też 501/511. A tak można by podjechać na Zarzecze i złapać 164/199 który zjeżdża ze ślimaka.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A coś wiadomo czy nowe 537 czyli 317 dostanie przystanek Biskupa Prandoty? Skoro ma być wydłużone do Zielonek to tym bardziej fajnie by było aby się tam zatrzymywał, mamy możliwość wtedy przesiadki np na 159 ewentualnie na 129 jeżeli ktoś potrzebuje się dostać na Politechnikę Krakowską.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A ja zadam inne pytanie. Jaki sens jest utrzymywać przyspieszenie tej linii? Jak dobrze pamiętam, to 115 zamieniono w 537, bo MPK nie zgodziło się jeździć przez Kuźnicy wozami 12m, więc nie chciano zapychać midików. Ale od dawna kursują znowu wozy standardowe, więc może nie zaszkodziłoby wrócić do wersji linii zwykłej?
-
- Specjalista
- Posty: 205
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Kilka przemyśleń odnośnie proponowanych zmian:
1) Nawet po zakończeniu przebudowy Kościuszki ja chyba i tak zostawiłbym "126" na Podwawelskim. Dzięki temu znacznie łatwiej przesiąść się np. na autobusy do Bonarki czy Szpitala Uniwersyteckiego czy tramwaje do kampusu na Makach. A jeżeli ktoś, mimo wszystko, będzie potrzebował dostać się w stronę Salwatora to na Księcia Józefa ma do wyboru wszystkie aglo "2x9" + "109"
2) "155" przez Malborską jest zupełnie bez sensu. Nawet jadąc ze Swoszowic do Bonarki dużo szybciej będzie wysiąść na Halszki i tam łapać "174" lub "179" niż robić sobie wycieczkę przez Witosa i Malborską. Widać, że ZTP na porażce "165" niczego się nie nauczyło
3) Dla "195" lepszym i bardziej historycznie powiązanym z rejonem numerkiem było "185", no ale fetysz linii "19x" musi zostać zaspokojony
4) Zastanawia mnie ile jeszcze potrwa ten trend prowadzenia wszystkich nowych linii autobusowych do nowego terminala na Górce i na ile są to realne potoki, a na ile propagandowe wykorzystywanie tworzenia nowego połączenia do nowego terminala. Aż mnie dziwi, że nikt nie wpadł na to, żeby połączyć to nowe "137" ze "126", żeby przez Przegorzały i Mydlniki mógł dumnie przejeżdżać autobus z pętlą "Górka Narodowa P+R" na wyświetlaczu
1) Nawet po zakończeniu przebudowy Kościuszki ja chyba i tak zostawiłbym "126" na Podwawelskim. Dzięki temu znacznie łatwiej przesiąść się np. na autobusy do Bonarki czy Szpitala Uniwersyteckiego czy tramwaje do kampusu na Makach. A jeżeli ktoś, mimo wszystko, będzie potrzebował dostać się w stronę Salwatora to na Księcia Józefa ma do wyboru wszystkie aglo "2x9" + "109"
2) "155" przez Malborską jest zupełnie bez sensu. Nawet jadąc ze Swoszowic do Bonarki dużo szybciej będzie wysiąść na Halszki i tam łapać "174" lub "179" niż robić sobie wycieczkę przez Witosa i Malborską. Widać, że ZTP na porażce "165" niczego się nie nauczyło
3) Dla "195" lepszym i bardziej historycznie powiązanym z rejonem numerkiem było "185", no ale fetysz linii "19x" musi zostać zaspokojony
4) Zastanawia mnie ile jeszcze potrwa ten trend prowadzenia wszystkich nowych linii autobusowych do nowego terminala na Górce i na ile są to realne potoki, a na ile propagandowe wykorzystywanie tworzenia nowego połączenia do nowego terminala. Aż mnie dziwi, że nikt nie wpadł na to, żeby połączyć to nowe "137" ze "126", żeby przez Przegorzały i Mydlniki mógł dumnie przejeżdżać autobus z pętlą "Górka Narodowa P+R" na wyświetlaczu
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Planowane zmiany wywołują na mnie zaskakująco pozytywne wrażenie. Nowe 137 całkiem na plus, choć widziałbym go nadal jeżdżącego przez Kuźnicy Kołłątajowskiej i Mackiewicza. Dziwi brak nowej linii do Huty z Górki Narodowej, no ale skoro mieszkańcy tak bardzo nalegali na 193, niech mają 193. Ciekawi mnie, czy po przemianowaniu 537 w 317 zmieni się tam tabor, czy może będziemy mieć drugą linię aglomeracyjną obsługiwaną przez elektryki.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Wielokrotnie pisałem, że prawie nikt tam nie jeździ. Zabrano wielu osobom połączenie, które zapewniały 217/247 i teraz ZTP je odnawia. Trzeba się cieszyć z korekty trasy.michasss pisze: 25 wrz 2024, 18:54 Nowe 137 całkiem na plus, choć widziałbym go nadal jeżdżącego przez Kuźnicy Kołłątajowskiej i Mackiewicza.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Połączenie zostało odnowione na prośbę mieszkańców Malborskiej o bezpośrednie połączenie z Kurdwanowem, a nie na prośbę mieszkańców Swoszowic o bezpośrednie połączenie z Bonarką. Ja natomiast ciągle uważam, że lepszym rozwiązaniem byłoby z Malborskiej skierować od razu na Wielicką i do Podgórza SKA niż jechać trochę naokoło przez Kamieńskiego. Argument z porażką 165 jest akurat bardzo trafiony.Mr. Passenger pisze: 25 wrz 2024, 18:32 2) "155" przez Malborską jest zupełnie bez sensu. Nawet jadąc ze Swoszowic do Bonarki dużo szybciej będzie wysiąść na Halszki i tam łapać "174" lub "179" niż robić sobie wycieczkę przez Witosa i Malborską. Widać, że ZTP na porażce "165" niczego się nie nauczyło
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2024, 20:19 przez Kierman, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Zdecydowanie się z tym zgadzam. Dyskusja na ten temat niedawno była w innym wątku.Mr. Passenger pisze: 25 wrz 2024, 18:32 2) "155" przez Malborską jest zupełnie bez sensu. Nawet jadąc ze Swoszowic do Bonarki dużo szybciej będzie wysiąść na Halszki i tam łapać "174" lub "179" niż robić sobie wycieczkę przez Witosa i Malborską. Widać, że ZTP na porażce "165" niczego się nie nauczyło
No cóż, kilka osób bardziej 'słyszalnych' lobbowało za tym, więc ośmielam się stwierdzić, iż kosztem potencjalnie większej grupy będą mieć co chcieli... Wepchnięcie '155' w korki na Kamieńskiego i okrężna trasa skończy się standardowo za dwa lata wycięciem linii (jak właśnie "165"), ale uczyć na błędach to my się nie umiemy...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
W pełni popieram, na 29-tego każda linia jest na wagę złota.yosujiro pisze: 25 wrz 2024, 18:13 A ja zadam inne pytanie. Jaki sens jest utrzymywać przyspieszenie tej linii? Jak dobrze pamiętam, to 115 zamieniono w 537, bo MPK nie zgodziło się jeździć przez Kuźnicy wozami 12m, więc nie chciano zapychać midików. Ale od dawna kursują znowu wozy standardowe, więc może nie zaszkodziłoby wrócić do wersji linii zwykłej?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ankrpl i 2 gości