Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 533
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 25 wrz 2024, 15:18

Stay tuned. :lol: W oficjalnych komunikatach, mogliby sobie darować anglicyzmy.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2024, 15:20 przez Kowalik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Cyjan » 25 wrz 2024, 15:19

Wiedzą kto czyta ;)
ona/jej

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: pjetrek » 25 wrz 2024, 15:53

A gdyby tak to 163 z Bieżanowa do MCO wydłużyć przez Aleksandry, węzeł Wielicki i Wielicką? Przesiadki na tramwaj byłyby nadal zapewnione, a 163 byłoby rekompensatą za zabrane 153 i wzmocnieniem dla 503 po tym jak ztp wyciął połowę jej kursów na potrzeby 513...

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 25 wrz 2024, 16:08

Wow, trasa linii 137 tak jak kiedyś proponowałem (przez Plac Imbramowski i A29L) ale na o wiele dłuższej trasie niż mógłbym sobie wyobrażać. Którędy to będzie jeździć do Bronowic, tak jak linia 172? Jeśli tak to będzie dodatkowa linia która pozwoli skomunikować okolice Placu Imbramowskiego z przystankiem kolejowym w Bronowicach. Choć musi być gdzieś haczyk, słaba częstotliwość albo okrojone godziny kursowania

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 25 wrz 2024, 16:38

Wychodzi, że pomysł z "438" został w ogóle odwołany. Właściwie to "137" będzie jego substytutem, tyle że na trasie do Górki Narodowej zamiast do Os. Piastów. Wieści słodko-gorzkie.
pjetrek pisze: 25 wrz 2024, 15:53A gdyby tak to 163 z Bieżanowa do MCO wydłużyć przez Aleksandry, węzeł Wielicki i Wielicką? Przesiadki na tramwaj byłyby nadal zapewnione, a 163 byłoby rekompensatą za zabrane 153 i wzmocnieniem dla 503 po tym jak ztp wyciął połowę jej kursów na potrzeby 513...
Hm, wtedy linia nie obsługiwałaby węzła "Prokocim Szpital" który jest kluczowy w wydłużeniu - dużo opcji przesiadki, sklepy itd. Nawet "153" jadące przez ten węzeł zbiera na Aleksandry minimalne potoki. Wg mnie zostawiłbym "163" wg planów, a rozwiązaniem kwestii ul. Aleksandry jest to, o czym pisaliśmy nieraz - wydłużenie "513" tamże.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 25 wrz 2024, 17:01

Z komunikatu wynika, że na razie nie będzie 183. Ciekawe kiedy planują jej uruchomienie w takim razie. I jaki jest powód, że Ciesielskiego, Życzkowskiego i Cogiteon zostają bez obsługi, imo że poniekąd miała to być sztandarowa linia wśród zaplanowanych zmian.

kry5
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kry5 » 25 wrz 2024, 17:50

Fajnie by było jakby linia 137 nie wyjeżdżała od razu po obsłużeniu przystanku "Bronowice ska" od razu na górę tylko pojechała jeszcze jeden na "Zarzecze" i potem skręt w prawo obok PSP na Lindego obok Lidl do Bronowice Małe. Nieraz człowiek chce podjechać z Conrada czymś na Czarnowiejską a 173 nie ma z ROK też 501/511. A tak można by podjechać na Zarzecze i złapać 164/199 który zjeżdża ze ślimaka.

Stahu12
Pasażer
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2023, 20:13

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Stahu12 » 25 wrz 2024, 18:08

A coś wiadomo czy nowe 537 czyli 317 dostanie przystanek Biskupa Prandoty? Skoro ma być wydłużone do Zielonek to tym bardziej fajnie by było aby się tam zatrzymywał, mamy możliwość wtedy przesiadki np na 159 ewentualnie na 129 jeżeli ktoś potrzebuje się dostać na Politechnikę Krakowską.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 25 wrz 2024, 18:13

A ja zadam inne pytanie. Jaki sens jest utrzymywać przyspieszenie tej linii? Jak dobrze pamiętam, to 115 zamieniono w 537, bo MPK nie zgodziło się jeździć przez Kuźnicy wozami 12m, więc nie chciano zapychać midików. Ale od dawna kursują znowu wozy standardowe, więc może nie zaszkodziłoby wrócić do wersji linii zwykłej?

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 205
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Mr. Passenger » 25 wrz 2024, 18:32

Kilka przemyśleń odnośnie proponowanych zmian:

1) Nawet po zakończeniu przebudowy Kościuszki ja chyba i tak zostawiłbym "126" na Podwawelskim. Dzięki temu znacznie łatwiej przesiąść się np. na autobusy do Bonarki czy Szpitala Uniwersyteckiego czy tramwaje do kampusu na Makach. A jeżeli ktoś, mimo wszystko, będzie potrzebował dostać się w stronę Salwatora to na Księcia Józefa ma do wyboru wszystkie aglo "2x9" + "109"

2) "155" przez Malborską jest zupełnie bez sensu. Nawet jadąc ze Swoszowic do Bonarki dużo szybciej będzie wysiąść na Halszki i tam łapać "174" lub "179" niż robić sobie wycieczkę przez Witosa i Malborską. Widać, że ZTP na porażce "165" niczego się nie nauczyło

3) Dla "195" lepszym i bardziej historycznie powiązanym z rejonem numerkiem było "185", no ale fetysz linii "19x" musi zostać zaspokojony

4) Zastanawia mnie ile jeszcze potrwa ten trend prowadzenia wszystkich nowych linii autobusowych do nowego terminala na Górce i na ile są to realne potoki, a na ile propagandowe wykorzystywanie tworzenia nowego połączenia do nowego terminala. Aż mnie dziwi, że nikt nie wpadł na to, żeby połączyć to nowe "137" ze "126", żeby przez Przegorzały i Mydlniki mógł dumnie przejeżdżać autobus z pętlą "Górka Narodowa P+R" na wyświetlaczu

michasss
Znawca
Posty: 132
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michasss » 25 wrz 2024, 18:54

Planowane zmiany wywołują na mnie zaskakująco pozytywne wrażenie. Nowe 137 całkiem na plus, choć widziałbym go nadal jeżdżącego przez Kuźnicy Kołłątajowskiej i Mackiewicza. Dziwi brak nowej linii do Huty z Górki Narodowej, no ale skoro mieszkańcy tak bardzo nalegali na 193, niech mają 193. Ciekawi mnie, czy po przemianowaniu 537 w 317 zmieni się tam tabor, czy może będziemy mieć drugą linię aglomeracyjną obsługiwaną przez elektryki.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 25 wrz 2024, 20:12

michasss pisze: 25 wrz 2024, 18:54 Nowe 137 całkiem na plus, choć widziałbym go nadal jeżdżącego przez Kuźnicy Kołłątajowskiej i Mackiewicza.
Wielokrotnie pisałem, że prawie nikt tam nie jeździ. Zabrano wielu osobom połączenie, które zapewniały 217/247 i teraz ZTP je odnawia. Trzeba się cieszyć z korekty trasy.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 25 wrz 2024, 20:15

Mr. Passenger pisze: 25 wrz 2024, 18:32 2) "155" przez Malborską jest zupełnie bez sensu. Nawet jadąc ze Swoszowic do Bonarki dużo szybciej będzie wysiąść na Halszki i tam łapać "174" lub "179" niż robić sobie wycieczkę przez Witosa i Malborską. Widać, że ZTP na porażce "165" niczego się nie nauczyło
Połączenie zostało odnowione na prośbę mieszkańców Malborskiej o bezpośrednie połączenie z Kurdwanowem, a nie na prośbę mieszkańców Swoszowic o bezpośrednie połączenie z Bonarką. Ja natomiast ciągle uważam, że lepszym rozwiązaniem byłoby z Malborskiej skierować od razu na Wielicką i do Podgórza SKA niż jechać trochę naokoło przez Kamieńskiego. Argument z porażką 165 jest akurat bardzo trafiony.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2024, 20:19 przez Kierman, łącznie zmieniany 1 raz.

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 25 wrz 2024, 20:16

Mr. Passenger pisze: 25 wrz 2024, 18:32 2) "155" przez Malborską jest zupełnie bez sensu. Nawet jadąc ze Swoszowic do Bonarki dużo szybciej będzie wysiąść na Halszki i tam łapać "174" lub "179" niż robić sobie wycieczkę przez Witosa i Malborską. Widać, że ZTP na porażce "165" niczego się nie nauczyło
Zdecydowanie się z tym zgadzam. Dyskusja na ten temat niedawno była w innym wątku.
No cóż, kilka osób bardziej 'słyszalnych' lobbowało za tym, więc ośmielam się stwierdzić, iż kosztem potencjalnie większej grupy będą mieć co chcieli... Wepchnięcie '155' w korki na Kamieńskiego i okrężna trasa skończy się standardowo za dwa lata wycięciem linii (jak właśnie "165"), ale uczyć na błędach to my się nie umiemy...

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: judash » 25 wrz 2024, 21:29

yosujiro pisze: 25 wrz 2024, 18:13 A ja zadam inne pytanie. Jaki sens jest utrzymywać przyspieszenie tej linii? Jak dobrze pamiętam, to 115 zamieniono w 537, bo MPK nie zgodziło się jeździć przez Kuźnicy wozami 12m, więc nie chciano zapychać midików. Ale od dawna kursują znowu wozy standardowe, więc może nie zaszkodziłoby wrócić do wersji linii zwykłej?
W pełni popieram, na 29-tego każda linia jest na wagę złota.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], kbieniu7 i 1 gość