Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Wojciech
Znawca
Posty: 171
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Wojciech » 26 wrz 2024, 22:13

elot360 pisze: 26 wrz 2024, 11:28 Ale to z zachowaniem obecnego 537 czy bez? :P
Optymalnie bez "537", za to z nieprzyśpieszoną linią z Dworca w kierunku północnym.
Tancin pisze: 26 wrz 2024, 19:57 A mnie ciekawi czy kursy 105 do os. Piastów dostaną inny numer. Skoro pasażerowie mieli straszny problem w odróżnianiu autobusów jadących na Prądnik od tych jadących pod cmentarz, to chyba tak samo będą mieć problem odróżnić 105 na Prądnik od 105 do os. Piastów :roll:
Pewnie wydłużą "405" do Os. Piastów. Powrót jako "105".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 26 wrz 2024, 22:47

Wojciech pisze: 26 wrz 2024, 22:13Pewnie wydłużą "405" do Os. Piastów. Powrót jako "105".
Myślę że będzie na odwrót, tzn. linią bazową ("105") stanie się ta na dłuższej trasie, do Piastów. "405" jeśli się utrzyma, to jako linia do Prądnika Czerwonego, może jednokierunkowa.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 27 wrz 2024, 1:18

Jak w tej chwili wygląda konsekwencja numeracji linii 4xx? 469 jest wydłużona, 494 na podobnej długości tylko inna krańcówka. 405 też jest wydłużone, o cały jeden przystanek. Planowane 438 miało być krótsze z obu stron względem linii podstawowej. A jak go wygląda w innych przypadkach?

Parówczak
Specjalista
Posty: 257
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Parówczak » 27 wrz 2024, 1:45

104 i 155 należy połączyć w jedną linię? Czy różne będą częstotliwości? 147 powinien wyjechać przez Żmujdzką na 29 Listopada. 148 pojedzie przez Nowy Przewóz czy Lipska Boczna? A dalej na Gałczyńskiego czy pod M1? 108 dotrze do Starego Dębu? 183 zawróci na Dywizjonu 303? Czy pojedzie na Wiślicką?

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 27 wrz 2024, 2:02

elot360 pisze: 27 wrz 2024, 1:18 Jak w tej chwili wygląda konsekwencja numeracji linii 4xx? 469 jest wydłużona, 494 na podobnej długości tylko inna krańcówka. 405 też jest wydłużone, o cały jeden przystanek. Planowane 438 miało być krótsze z obu stron względem linii podstawowej. A jak go wygląda w innych przypadkach?
420 to de facto kursy wariantowe, 424 objeżdża ul. Ułanów w drugim kierunku (poprawcie mnie jeśli się mylę), 425 obecnie ma krótszą oraz inną trasę, 434 ma jeden przystanek i jest odpalane jak parkingi pod zoo są pełne, żeby po staniu w korkach nie trzeba było jeszcze podchodzić pieszo; 475 omija kilka przystanków w Opatkowicach, 476 to kursy busików z 176 na ustawową przerwę odbywaną na Makach, 496 ma inną końcówkę.

Wspomnieć można też o tramwajach, gdzie zostało się tylko 49 - choć powinny to być kursy wariantowe 9; za to nie zdegradowano 19 - choć to jest wariant 17 o innej końcówce i zawieszanym przy byle okazji.

Innymi słowy, konsekwencji nie ma żadnej. Ląduje tu wszystko, co nie zasługuje na własny numerek, bo ktoś by się jeszcze domagał normalnego rozkładu i/albo trudniej by było zawieszać. Czasami też trafi tu faktycznie linia o innym wariancie na jednym z końców, ale czasami taka linia tu nie trafi (np. nie wiem czemu 136 zasługuje na osobny numer, skoro 425 albo 496 nie (nie licząc, że 494 zajeto bezsensownym wariantem na Azory - ale tak było już wcześniej przecież)).

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: scyzor663 » 27 wrz 2024, 6:27

160 będzie łapać opóźnienia, na skrzyżowaniu Jeziorko x Igołomska jest wieczny korek do wyjazdu na Igołomską i na lewoskręcie w Jeziorko.

Inna kwestia jest taka, że moim zdaniem w takim razie powinny stamtąd wylecieć 111 i 161 w DP, Ruszcza się nie rozwija tak, że potrzebuje kolejnego autobusu, a Wyciąże i Wolica mógłby dostać pewnie jakiś dodatkowy kurs z zaoszczędzonych WZKM i mieć szybszy dojazd do tramwaju.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 27 wrz 2024, 10:57

Ydhflx pisze: 27 wrz 2024, 2:02 Innymi słowy, konsekwencji nie ma żadnej
Konkluzję wyciągam z tego taką że mamy szanse 50/50 który numerek pojedzie na Piastów a który zostanie na Prądniku. Jak u Huberta
Parówczak pisze: 27 wrz 2024, 1:45 147 powinien wyjechać przez Żmujdzką na 29 Listopada
Może jakieś rozwinięcie tego pomysłu?

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 27 wrz 2024, 13:15

Wojciech pisze: 25 wrz 2024, 22:36 3) Jeżeli nowe wcielenie "137" załatwi połączenie GN z Opolską, to czy jest sens wydłużać również "169"? Już lepiej wydłużyć drugi kraniec tej linii, wszystkie kursy do Piasków Wielkich.
carver pisze: 26 wrz 2024, 10:35 Nie rozumiem zupełnie sensu wydłużania 169 do GN w kontekście nowej trasy 137. Zapewni ona postulowaną relację z GN w rejon Placu Imbramowskiego szybciej niż 169. Ponadto według planu ul. Bociana pozostanie bez obsługi autobusowej-dziwne że na Os. Gotyk 169 wjedzie, a na Bociana już nie...
Nieważne czy uważamy ten pomysł za głupi czy durny. Wygląda na to że budowa przystanku "Jabłonna" dzisiaj ruszyła, więc trudniej będzie odciągnąć decydentów od tej zmiany...
Obrazek

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 393
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 27 wrz 2024, 13:22

Parówczak pisze: 27 wrz 2024, 1:45 104 i 155 należy połączyć w jedną linię? Czy różne będą częstotliwości? 147 powinien wyjechać przez Żmujdzką na 29 Listopada. 148 pojedzie przez Nowy Przewóz czy Lipska Boczna? A dalej na Gałczyńskiego czy pod M1? 108 dotrze do Starego Dębu? 183 zawróci na Dywizjonu 303? Czy pojedzie na Wiślicką?
Co do 104 to raczej bym się tak sie bawił bo obawiam się, że ciężko wtedy będzie zadbać o punktualność, a to spóźnianie sprawiłoby, że stałaby się 204bis czego osobiście nikt nie chce w tym rejonie bo ta linia ze swoją jeżdżeniem w kratkę działa mieszkańcom na nerwy.

Lepiej byłoby by zrobić takie roszady:

104: bez zmian, z takim połączeniem stanie się 165 na sterydach, robiąca jeszcze większe kółko do Woli Duchackiej lepszym byłaby propozycja 151-ki która jest poniżej

A tu propozycja innych zmian w rejonie Malborskiej jakie powinny zaistnieć:

107: SOBONOWICE - [...] - Łużycka - Malborska - Wielicka - PODGÓRZE SKA
Nie wiem jak z pojazdami które ładują się na ZWD? Bo chyba takie na tej linii widziałem, ale może dałoby się coś wykombinować + Malborska i pasażerowie z Sobonowic mają szybkie połączenie z tramwajami na Wielickiej + pasażerowie mają więcej możliwości do przesiadek (Malborska, Kabel itp.). Możnaby było utworzyć jeszcze na Malborskiej (na odc Kamieńskiego-Wielicka) przystanek Tarnowska (Nż) aby zachęcić ludzi do KM aby nie tracili na tym, że po ich ulicy jeździ autobus do którego i tak muszą podchodzić :}
151: OS. POD FORTEM - [...] - Kościuszkowców - Zakopiańska - TŁ - Witosa - Łużycka - Malborska - BONARKA/ ew. Kamieńskiego - APŚ - PODGÓRZE SKA
linia dzięki swojej dwukierunkowości mogła by mieć naprawdę potencjał na linię łącznikową i byłaby szybszą alternatywą dojazdu do Bonarki dla os. Pod Fortem i Borku (bo bezpośrednio) . Wadą jest to, że wymagane było by zwiększenie f na co ZTP nie ma hajsu
155: albo tak jak proponuje ZTP zostawić albo:
SWOSZOWICE SKA - [...] - Halszki - Beskidzka - Klonowica - W. Sławka - Bonarka - APŚ - PODGÓRZE SKA
Wyprostowanie tej trasy sądze, że byłoby lepsze? Bo w jej miejsce weszłaby 151-ka.Gdyby zsynchronizować ją tak aby nie jechała stadnie z 174 to byłoby gites. Ponadto ktoś tą trasę tu proponował + fajnie by było 155 w przyszłości ją wydłużyć w rejony os. Pod Fortem
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Ghghgh123
Miłośnik
Posty: 57
Rejestracja: 26 wrz 2024, 18:53

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ghghgh123 » 27 wrz 2024, 15:33

Czy linia 413 przetrwa wyprowadzkę Mobilisa?

Na liście linii dla Mobilisa nie ma tej linii. Jedyna linia przenoszona do MPK to 192.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 233
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: NowaHutaWschód » 27 wrz 2024, 15:36

scyzor663 pisze: 27 wrz 2024, 6:27 160 będzie łapać opóźnienia, na skrzyżowaniu Jeziorko x Igołomska jest wieczny korek do wyjazdu na Igołomską i na lewoskręcie w Jeziorko.

Inna kwestia jest taka, że moim zdaniem w takim razie powinny stamtąd wylecieć 111 i 161 w DP, Ruszcza się nie rozwija tak, że potrzebuje kolejnego autobusu, a Wyciąże i Wolica mógłby dostać pewnie jakiś dodatkowy kurs z zaoszczędzonych WZKM i mieć szybszy dojazd do tramwaju.
O tym właśnie kiedyś pisałem, że jakoś dziwnie Ruszcza jest faworyzowana w rejonie, mimo że "osiedle" od 30 lat stoi w miejscu, a takie Chałupki czy Branice gdzie powstają mini osiedla komunikacyjnie zatrzymało się w latach 90. Co do 111/161 nie moga zostać usunięte ze względu na dojazd uczniów szkoły podstawowej przy Prawocheńskiego, jedynie można zostawić kursy które obsłużą godziny lekcyjne.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Jelczyk » 27 wrz 2024, 15:38

Ghghgh123 pisze: 27 wrz 2024, 15:33 Czy linia 413 przetrwa wyprowadzkę Mobilisa?

Na liście linii dla Mobilisa nie ma tej linii. Jedyna linia przenoszona do MPK to 192.
Może 413 zostanie wchłonięte w wyniku zapowiadanych zmian w okolicy Łęgu, Centralnej..... W obecnej formie po przeprowadzce Mobilisa i tak zostałaby bez punktów socjalnych więc musiałaby zostać wydłużona do Dworca w Czyżynach.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: LLoan » 27 wrz 2024, 16:03

Adrian14 pisze: 27 wrz 2024, 15:38 Może 413 zostanie wchłonięte w wyniku zapowiadanych zmian w okolicy Łęgu, Centralnej..... W obecnej formie po przeprowadzce Mobilisa i tak zostałaby bez punktów socjalnych więc musiałaby zostać wydłużona do Dworca w Czyżynach.
Poza zajezdnią na Na Załęczu nie ma gdzie zawracać, najbliżej jest pętla "Łęg" czy trochę dalej "Lesisko" ale to bezsensowne dryłowanie 1km. Niestety "413" czeka niepewna przyszłość, a szkoda, bo to linia stricte dedykowana Sołtysowskiej (a ta z dwoma liniami i f=15 nie da rady), ma krótką trasę dzięki czemu jest tania (tylko 1 brygada) i najmniej opóźniona. Teoretycznie w przetargu była uwzględniona, ale problemem może być brak pętli.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 27 wrz 2024, 16:04

413 mogłoby być fajnie przedłużone z Czyżyńskiego przez JPII do Stella, potem Skarżyńskiego i do Cogiteonu. O ile oczywiście w tym budynku byłaby możliwość wygospodarowania miejsca dla kierowców tak jak np na stadionie Cracovii. Akademiki PK i Cogiteon zyskałyby wtedy fajne i wygodne połączenie do tramwajów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 27 wrz 2024, 16:10

Linia mogłaby też zawrócić w układzie ulicznym gdyby była potrzeba. Acz sam zastanawiam się, czy "413" ma perspektywy. Łęg zyska linie "148" oraz "183" które też podbiorą trochę pasażerów.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości