"148" oraz "183" nie będą w żaden sposób pokrywać się potokami z obecnymi liniami w Łęgu (a także trasą, ta pierwsza jedynie na odcinku Rondo Czyżyńskie - Gałczyńskiego). Obecnie z przystanku "Sołtysowska Osiedle" (od którego najbliższe przystanki nowych linii będą oddalone o odpowiednio 1,7km i 950m) w stronę Ronda Czyżyńskiego w szczycie porannym o godzinie 7 autobusy odjeżdżają co 7.5 minuty - po zabraniu "413" byłoby to co 15 minut. Nowe linie będą miały własne grono pasażerów i moim zdaniem nie odciążą zbytnio autobusów na Sołtysowskiej, wszakże nie będą po niej kursować.Kaszmir pisze: 27 wrz 2024, 16:10 Acz sam zastanawiam się, czy "413" ma perspektywy. Łęg zyska linie "148" oraz "183" które też podbiorą trochę pasażerów.
Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Mam jeszcze pytanie odnośnie 442.
Skoro 142 wraca do Czyżyn, to 442 od DH Wanda pojedzie tak jak obecnie, czy Dąbrowskiej, Medweckiego i Stella Sawickiego?
Skoro 142 wraca do Czyżyn, to 442 od DH Wanda pojedzie tak jak obecnie, czy Dąbrowskiej, Medweckiego i Stella Sawickiego?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Stara pętla "Na Załęczu" do niczego się nie nadaje. Bez przebudowy obecnie nic tam nie wjedzie. A już na pewno nie 183 od strony przystanku "Archiwum UMK". Ktoś zapomniał też o nocnej linii 603, którą do tej pory obsługiwał Mobilis, a która po ich wyprowadzce też nie będzie miała gdzie zawrócić. Problem w Łęgu jest taki, że deweloperzy zabudowują wszystkie możliwe działki blokami, a nie ma stąd sensownego wyjazdu. Stąd cały Łęg rano i popołudniu to jeden wielki korek. 183 utknie w korkach na Centralnej i Nowohuckiej. Ulica Niepokalanej Marii Panny to jedna wielka dziura na dziurze. Ulica nie była remontowana ze 40 lat i aż dziw, że ciągle jeździ tam autobus. Na ulicy Siwka: 113 ledwo się przeciska w okolicach magazynu przeciwpowodziowego. Szkoda, że najpierw urzędnicy rysują kreski na mapie z nowymi liniami, a nikt nie sprawdzi jak to wygląda w realu.
Dodatkowo wszystkie linie do Łęgu 103, 113 i 413 gubią w godzinach szczytu po parę minut na agrafce na al. Pokoju. Żeby wjechać w ul Centralną muszą odczekać parę minut.
Dodatkowo wszystkie linie do Łęgu 103, 113 i 413 gubią w godzinach szczytu po parę minut na agrafce na al. Pokoju. Żeby wjechać w ul Centralną muszą odczekać parę minut.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Spokojnie, zajmą się tym tematem po budowie 3go etapu metra. Jak już się za 10 mld poprawi czas przejazdu między Czyżynami a Bronowicami o 3 minuty, tnąc przy okazji tramwaje, to przyjdzie czas na Łęg, Złocień, Kliny itd. Gdzieś tak ok. 2045.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Pisałem jakiś czas temu, mieszkańcy oburzają się o brak tej linii na GN, jak widać dało się naprawić błąd.Kaszmir pisze: 25 wrz 2024, 15:14 Pełen komunikat:
* Wydłużymy linię 193 z pętli Prądnik Czerwony do dworca Górka Narodowa P+R, przywracając bezpośrednie połączenie z rejonu Górki Narodowej i Osiedla Gotyk w kierunku Nowej Huty.
https://ztp.krakow.pl/wszystkie-aktualn ... ancow.html
Wieści fatalne, bo takiego połączenia brakuje na Piastów.Kaszmir pisze: 25 wrz 2024, 16:38 Wychodzi, że pomysł z "438" został w ogóle odwołany. Właściwie to "137" będzie jego substytutem, tyle że na trasie do Górki Narodowej zamiast do Os. Piastów. Wieści słodko-gorzkie.
Wojciech pisze: 25 wrz 2024, 22:36 4) Wydłużanie "105" to wpuszczanie w miarę punktualnej linii w korki na wschodniej części ul. Powstańców. Prądnik będzie stratny.
Urzędnicy proponując linie "105" i "438" chcieli zmniejszyć ilość samochodów w tym obszarze. Niestety każde zmiany w siatce autobusowej na Piastów są głośno krytykowane przez Was.Ydhflx pisze: 25 wrz 2024, 23:07 Odnośnie Prądnika: kiedyś było częste 105, oraz 184 jadące na południe. Tłumacząc się korkami skrócono 184, po czym pocięte mocne 105 - rekompensując linią jadącą w inne miejsca i mniej punktualną, a to co zostało teraz planuje się wrzucić w korki na Piastów.
Tramwajem nie wszędzie się dojedzie, co widać na co dzień poprzez zakorkowany odcinek od nowego przystanku kolejowego przez Rondo Piastowskie do Wiślickiej. Wybudowane masę bloków, a siatkę połączeń mamy od lat jedynie pudrowaną nieadekwatną do ilości mieszkańców.Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:51 Dlatego nieco spóźnione i mało efektywne będą kolejne linie 105 i 438.
Np. linie 159 i 193 od Piastów do Kleeberga potrafią jechać nawet 10-12 minut, gdy tramwaj jedzie 2 minuty.
Zaproponowane połączenia miały pomóc Piastów rozładować tutejsze korki, tworząc nową siatkę połączeń. Nie mogę zrozumieć, że rozdzielenie linii "501" i "511" nikomu nie przeszkadza, w koordynacji, korkach na Okulickiego, a już rozdzielenie "138"/"438" jest tak przez Was krytykowane. Zapewne gdyby zaproponowano skierowanie "438" w inny obszar Huty zostałoby przez Was pochlebnie zaakceptowane.Szymi pisze: 08 wrz 2024, 23:21 Połączenie "168" z np. "138"/"438" utworzy linię widmo, która kompletnie nie będzie się trzymać rozkładu przez korki. Myślę, że "168" to jest rodzaj linii dowozowej, która ma mieć jak najmniejsze opóźnienie. Pomysł ze zwiększeniem częstotliwości "138", "168" do f15 wydaje się lepszym pomysłem niż utworzenie "438".
Kiedy zrozumiecie, że osiedle Piastów potrzebuje nowych linii autobusowych, a nie dowozówek na krótkim odcinku, która jedynie zapcha pętle nie wnosząc wartości dodatniej.Ghghgh123 pisze: 26 wrz 2024, 19:56 Może w takim wypadku 183 z Łęgu i Życzkowskiego na Piastów. Ale koniecznie z obsługą Popielidów i Kruszwickiej.
Ps ciekawe kiedy urzędnicy ogarną zmiany postojowe na Piastów. Powinno się przystanek początkowy dla "159" przenieść niżej, a w te miejsce zostawić przystanek dla "193", co by zawsze puste miejsce było do łatwiejsze zawracania "105" - zatrzymującego się na obecnym przystanku technicznym.
Na koniec mówi się, że linia "14"po uruchomieniu trasy przez Meissnera może nie zostać skierowana na Piastów, Byłaby to dobra decyzja, obecnie linia "14" ma gorsze napełnienie na Kleeberga w roku szkolnym niż "9" w wakacje jadąca po Aleja Pokoju.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. 

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Wiem co chcieli zrobić, niestety obawiam się również co zrobią - zwiększa liczbę samochodów na Prądniku Czerwonym. Przy zmianach które pogarszają jednym żeby pomóc drugim, naturalne jest że będą dyskusje czy ten balans nie jest łącznie na minus, a to forum przecież dokładnie do takich dyskusji zostało powołane.brovar pisze: 29 wrz 2024, 16:22 Urzędnicy proponując linie "105" i "438" chcieli zmniejszyć ilość samochodów w tym obszarze. Niestety każde zmiany w siatce autobusowej na Piastów są głośno krytykowane przez Was.
Po ostatnie to może najłatwiej napisać że "my wszyscy wszystko krytykujemy", ale ja akurat - cytowany dokładnie przy tym przez Ciebie - na temat 438 się nie wypowiadałem, a na pewno nie na temat jej wschodniej części.
-
- Znawca
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Ja się pytam co z liniami 100/101, 133, 135, 175, (120/420 nie liczę bo i tak musiały zostać wymienione) które miały iść do Mobilisu. Przejdą jak przyjadą wszystkie wozy i Mobilis będzie miał odpowiednią liczbę kierowców? Zwiększą liczbę brygad na wskazanych obecnie liniach? Bo trochę się liczba brygad nie będzie zgadzać przy obecnej potwierdzonej liczbie linii przejmowanych przez Mobilis.
Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Rzeczywiście.
Mobilis ma teraz 43 brygady przegubowe, a dochodzi 129x6, 184x5, 163x7 i 511x9, czyli 60 brygad i to daleko do 91 przegubowych.
Tak samo MPK oddaje 27 brygad przegubowych, a raczej dostaje linie które będą obsługiwane taborem 12 metrowymi, jak 104,148,195 lub obecne, ale wydłużone 108 i 137. Chyba, że jakieś linie awansują i będą mieć dłuższy tabor.
Mobilis ma teraz 43 brygady przegubowe, a dochodzi 129x6, 184x5, 163x7 i 511x9, czyli 60 brygad i to daleko do 91 przegubowych.
Tak samo MPK oddaje 27 brygad przegubowych, a raczej dostaje linie które będą obsługiwane taborem 12 metrowymi, jak 104,148,195 lub obecne, ale wydłużone 108 i 137. Chyba, że jakieś linie awansują i będą mieć dłuższy tabor.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
43+27 = 70Ghghgh123 pisze: 30 wrz 2024, 17:54 Rzeczywiście.
Mobilis ma teraz 43 brygady przegubowe, a dochodzi 129x6, 184x5, 163x7 i 511x9, czyli 60 brygad i to daleko do 91 przegubowych.
Tak samo MPK oddaje 27 brygad przegubowych, a raczej dostaje linie które będą obsługiwane taborem 12 metrowymi, jak 104,148,195 lub obecne, ale wydłużone 108 i 137. Chyba, że jakieś linie awansują i będą mieć dłuższy tabor.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Zapomniałeś jeszcze o 8 brygadach 189. Jeden wóz ma być jeszcze wykorzystywany jako rezerwa na mieście. W każdym razie widać że czegoś tu brakuje.Ghghgh123 pisze: 30 wrz 2024, 17:54 Rzeczywiście.
Mobilis ma teraz 43 brygady przegubowe, a dochodzi 129x6, 184x5, 163x7 i 511x9, czyli 60 brygad i to daleko do 91 przegubowych.
Tak samo MPK oddaje 27 brygad przegubowych, a raczej dostaje linie które będą obsługiwane taborem 12 metrowymi, jak 104,148,195 lub obecne, ale wydłużone 108 i 137. Chyba, że jakieś linie awansują i będą mieć dłuższy tabor.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
78 + ta rezerwa wydaje się być już ok. 79/91 to takie normalne wykorzystanie taboru raczej.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
163 będzie wydłużony, więc chyba dojdzie jeden autobus, co daje 80 brygad.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Rzeczywiście.
Ale w dalszym ciągu pozostaje pytanie, o to, że MPK oddaje 5 linii przegubowych, a poza wydłużeniem 105 i 169, tworzone lub wydłużane będą linie na krótki tabor?
1. Brovar, jeśli w tym korku od linii kolejowej do Wiślickiej, stałoby 5-6 razy więcej autobusów kilku linii, to w jaki sposób zmniejszyłyby się korki? Jeśli autobus w dalszym ciągu będzie jechał 20-30 minut ten odcinek?brovar pisze: 29 wrz 2024, 16:22Urzędnicy proponując linie "105" i "438" chcieli zmniejszyć ilość samochodów w tym obszarze.
Tramwajem nie wszędzie się dojedzie, co widać na co dzień poprzez zakorkowany odcinek od nowego przystanku kolejowego przez Rondo Piastowskie do Wiślickiej. Wybudowane masę bloków, a siatkę połączeń mamy od lat jedynie pudrowaną nieadekwatną do ilości mieszkańców.
Zaproponowane połączenia miały pomóc Piastów rozładować tutejsze korki, tworząc nową siatkę połączeń.
Kiedy zrozumiecie, że osiedle Piastów potrzebuje nowych linii autobusowych, a nie dowozówek na krótkim odcinku, która jedynie zapcha pętle nie wnosząc wartości dodatniej.
2. Tramwajem nie dojedzie wszędzie, ale jakbym miał jechać pod Arkę lub na Żeromskiego, to zamiast wsiadać do 193 na pętli i stać w korku, podjechałbym tramwajem na Dunikowskiego i może dogoniłbym poprzednie 193, ewentualnie 132 lub 139. Nie rozumiem ludzi, którzy jadą dalej, a wsiadają do autobusu, który od razu od pętli stoi w korku, a później zwiedzają Kruszwicką i Popielidów. Nawet lepiej jechać dwa przystanki tramwajowe i na Piastowskim łapać wcześniejsze 159 lub 132,139 lub 182 w zależności od kierunku, lub coś pod Wandą.
3. Mój pomysł ze 183 na Piastów wynika z tego, że bardzo dużo osób, szczególnie starszych czeka na Kleberga i podjeżdża 159 i 193 jeden, dwa przystanki. Tak samo 159 w sporej ilości wyludnia się na Łęczyckiej (Kaufland) i obok Serenady i na Bora, czasami ponad połowa lub 3/4 autobusu nie jedzie dalej. Daj dowód, że większość pasażerów z odcinka Piastów - Popielidów jedzie dalej niż Kleparz, Plac Inwalidów to pogadamy.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2024, 20:47 przez Ghghgh123, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista
- Posty: 272
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Według mnie na wszystkie brygady 123 będzie można wysłać brygady przegubowe. Pytanie czym obsadzone będzie 195, a na wydłużone 125 bezwzględnie powinny być przeguby, więc jakieś zadania dla nich się znajdą.Ghghgh123 pisze: 30 wrz 2024, 20:33 Rzeczywiście.
Ale w dalszym ciągu pozostaje pytanie, o to, że MPK oddaje 5 linii przegubowych, a poza wydłużeniem 105 i 169, tworzone lub wydłużane będą linie na krótki tabor?
-
- Znawca
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Przeliczmy brygady nieprzegubowe żeby dostać lepszy ogląd sytuacji.
Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: LLoan, Semrush [Bot] i 6 gości