Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: mkm3 » 17 paź 2024, 7:59

Jelczyk pisze: 17 paź 2024, 1:11 126 w Bronowicach będzie zaczynało z przystanku 172 czyli z tramwaju nie będzie przesiadki....
A nie tam, gdzie stoją teraz 218 i 228? Szkoda, że nie zaczyna z Bronowice SKA. Mógłby objeżdżać wiadukt i stać na górze.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Jelczyk » 17 paź 2024, 8:08

mkm3 pisze: 17 paź 2024, 7:59 A nie tam, gdzie stoją teraz 218 i 228? Szkoda, że nie zaczyna z Bronowice SKA. Mógłby objeżdżać wiadukt i stać na górze.
Może coś źle odczytuję ale zobacz sam na rozkład Bronowice M. 03, tak jak 172. A następny Giełda Balicka.
218 itp mają Bronowice 05.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1646
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 17 paź 2024, 15:19

Od poniedziałku w związku z zakończeniem sezonu będzie zawieszone kursowanie dodatkowych kursów 134 oraz linii 434 i LR0.

Do tego 134 przystanek Sielanka w kierunku ZOO będzie obsługiwać na ul 21 lipca zamiast w obecnej lokalizacji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 17 paź 2024, 16:24

elot360 pisze: 16 paź 2024, 21:47Czy to potwierdzona informacja że ZTP, mimo otwarcia łącznika w ciągu ulicy Słomczyńskiego, ma zamiar puścić nocne 669 przez A29L, czy powielana treść planowanej trasy przejazdu wynika z tego że ówcześnie ten łącznik nie istniał?
Nie mam nowych informacji w tej sprawie ;) Jak będę coś wiedział, dam znać.
Kierman pisze: 16 paź 2024, 16:23Tak to jest jak mieszkańcy chodzą i narzekają że jest źle i proszę zmienić. Mieli stare dobre, lecz niepunktualne 125 (potoki pasażerskie i zmiana taboru na 18m o tym świadczy, że była ok trasa)
Tam było inaczej. Z tego co wiem, mieszkańcy nie protestowali przeciwko staremu "125", za to w czasie zamknięcia Półłanki, gdy uruchomiono "725" (Złocień - Lipska), wielu osobom się ta linia spodobała i prosili ZTP o jej utrzymanie. Zaznaczę, prosili o zostawienie "725", nie o skracanie "125". Skrócenie "125" było decyzją ZTP, zrobioną w pośpiechu z powodu braku brygad i przez to wg mnie nieprzemyślaną.
kot_feliks pisze: 16 paź 2024, 16:36Generalnie wróżę tej linii (125) sukces w sb i nd, bo wtedy przy f20 na tramwajach, na Złocień faktycznie będzie się tym opłacało jechać.
A ja myślę, że będzie mieć wzięcie w szczycie, tak samo jak w szczycie ma "128". Znów zaznaczę, że to linia nie tylko dla pasażerów ze Złocienia, lecz również dla tych z Ofiar Dąbia czy z Saskiej.
Bautosz pisze: 16 paź 2024, 19:45125 będzie kursowało niczym linia przyspieszona, tylko nie wiadomo po co. Jakby 125 kursowało przez ronda, mieszkańcy Alei Pokoju zyskaliby wygodne połączenie na dworzec + wsparcie 14stki, która potrafi być zatłoczona. Na dawnej trasie zyskałoby dużo osób.
Mam wrażenie, że ZTP proponując trasę przez Cystersów (jeszcze w grudniu 2023), chciało osiągnąć dwie rzeczy: zapewnić połączenie al. Pokoju z Mogilską oraz nie dublować tramwajów na al. Pokoju. Co do pierwszego, być może zakładano że uda się wyznaczyć przystanki przy skrzyżowaniu Cystersów / Mogilska, zresztą ten w stronę r. Mogilskiego jest nawet naniesiony na mapę kmk. Może rzeczywistość się rozminęła z planami, a może jeszcze uda się go wyznaczyć w terminie późniejszym, podobnie jak np. po kilku tygodniach wyznaczono przystanki "198" na Mistrzejowickiej.

Jeśli jednak by się to nie udało, to faktycznie lepiej by linia jechała al. Pokoju bo więcej osób skorzysta. Do tego mieszkańcy al. Pokoju wielokrotnie prosili o połączenie w stronę Dworca Głównego Wschód, dawniej zapewniane przez "185".

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 17 paź 2024, 19:02

Kaszmir pisze: 17 paź 2024, 16:24
Tam było inaczej. Z tego co wiem, mieszkańcy nie protestowali przeciwko staremu "125", za to w czasie zamknięcia Półłanki, gdy uruchomiono "725" (Złocień - Lipska), wielu osobom się ta linia spodobała i prosili ZTP o jej utrzymanie. Zaznaczę, prosili o zostawienie "725", nie o skracanie "125". Skrócenie "125" było decyzją ZTP, zrobioną w pośpiechu z powodu braku brygad i przez to wg mnie nieprzemyślaną.
Aha, no to widzisz. Raz, trzeba było precyzyjnie formułować prośby, bo jak widać ZTP to taka złota rybka, albo dżinn z Aladyna, który wszystko bierze dosłownie. Na zasadzie chcieliście 725 zostawić, ale że nie powiedzieliście nic o 125... :) A dwa to skoro wywalenie 125 było w pośpiechu i nie przemyślane, to dlaczego nie wróciło po swojej starej trasie skrócone do DGW, tylko przez Cystersów się buja? No chyba, że dołożą tam przystanki jak wspomniałeś, to może decyzja się wybroni.

Edit: Noi trzecia rzecz jeszcze. Skoro mieszkańcom spodobała się trasa ZŁOCIEŃ - LIPSKA, to dlaczego to cholerne 425 jeździło tylko na Mały Płaszów uniemożliwiając wygodną przesiadkę na 50-tke czy 9-tke?

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 17 paź 2024, 19:41

Kaszmir pisze: 17 paź 2024, 16:24 Mam wrażenie, że ZTP proponując trasę przez Cystersów (jeszcze w grudniu 2023), chciało osiągnąć dwie rzeczy: zapewnić połączenie al. Pokoju z Mogilską oraz nie dublować tramwajów na al. Pokoju.
Mam nadzieję że to wrażenie nie jest poparte żadną historią z biura przy ulicy Wielopole. Przecież to nie jest GOP gdzie autobusy i tramwaje jadą razem przez kilkanaście kilometrów i to rzeczywiście można nazwać dublowaniem. Jeśli autobus przejedzie trzy przystanki razem z tramwajem to przecież magicznie nie sprawi że pasażerów z tramwaju ubędzie. Myślałem żeby nawiązać do Warszawy ale nawet nie muszę daleko szukać, trzy przystanki (Fabryczna - Rondo Grzegórzeckie) dla linii 125 to za dużo dla ZTP, ale trzy przystanki (Ofiar Dąbia - TAK Aleja Pokoju) dla linii 128 jest już okej? Może 184 też skrócą do Ronda Grzegórzeckiego bo hurr durr tramwaje dubluje?

Wydaje mi się że okolice Dąbia są na tyle zurbanizowane że tramwaj, autobus czy nawet pociąg na podobnych potokach zawsze będą mile widziane i nie będzie to wzajemne wyżynanie środków transportu między sobą...

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 17 paź 2024, 21:48

elot360 pisze: 17 paź 2024, 19:41 Mam nadzieję że to wrażenie nie jest poparte żadną historią z biura przy ulicy Wielopole. Przecież to nie jest GOP gdzie autobusy i tramwaje jadą razem przez kilkanaście kilometrów i to rzeczywiście można nazwać dublowaniem. Jeśli autobus przejedzie trzy przystanki razem z tramwajem to przecież magicznie nie sprawi że pasażerów z tramwaju ubędzie. Myślałem żeby nawiązać do Warszawy ale nawet nie muszę daleko szukać, trzy przystanki (Fabryczna - Rondo Grzegórzeckie) dla linii 125 to za dużo dla ZTP, ale trzy przystanki (Ofiar Dąbia - TAK Aleja Pokoju) dla linii 128 jest już okej? Może 184 też skrócą do Ronda Grzegórzeckiego bo hurr durr tramwaje dubluje?

Wydaje mi się że okolice Dąbia są na tyle zurbanizowane że tramwaj, autobus czy nawet pociąg na podobnych potokach zawsze będą mile widziane i nie będzie to wzajemne wyżynanie środków transportu między sobą...
Gwoli ścisłości to "14" byłoby dublowane na odcinku Fabryczna - Lubicz. Z drugiej strony, obecnie... też jest, tylko że będzie jechać wolniej przez korki ale za to nie stawać po drodze.

Poza tym, ja jestem spokojnie skłonny w to uwierzyć. 184 już raz było do r. Grzegórzeckiego skrócone, jeśli się nie mylę. Planowano skrócić (albo nawet skrócono) nawet zastępcze 701! Były też zakusy na 194, które dubluje tramwaj aż na odcinku Grota-Roweckiego - r. Grunwaldzkie.

Niestety, u nas są pasażerowie dwóch kategorii. Jak masz tramwaj, to jest świetnie. Jak nie masz - to tragedia. Prawie na pewno nie dostaniesz mocnej linii autobusowej - takich z lepiej niż f15 mamy ledwie 3 miejskie, i to razem z nową na Żabiniec. Następnie albo dostaniesz słabą dowozówkę która się spóźnia i to jak akurat przyjedzie, albo dostaniesz linię która nawet gdzieś jedzie ale omija centrum i też się spóźnia; a przy odrobinie szczęścia dostaniesz rzadką linię do centrum również z raczej fikcyjnym rozkładem, ale przypadkiem nie do I obwodnicy, bo nie masz tramwaju to nie zasłużyłeś. Zauważ też że w każdym wariancie autobus się spóźnia - przerwy na pętlach są obecnie poskracane tak, żeby na papierze było na styk - co przy korkach kończy się tragicznie (ale za to uzasadnia kolejne cięcia). Tramwaje dostają też bezwzględny priorytet na skrzyżowaniach, a dla autobusów nie można doprosić się buspasów w miejscach gdzie by nie ograniczały przepustowości, bo korki są i tak za skrzyżowaniem.

Wspomnieć też można o zabraniu tramwaju na Mistrzejowicach bez absolutnie żadnej rekompensaty. Skoro nie jest potrzebny, to po co w ogóle tam jeździł?

Dlaczego w tym mieście autobus nie może być po prostu traktowany jak tramwaj bez szyn, co zabiera mniej osób? Są szyny i potoki na daną relację - jedzie tramwaj, nie ma - jedzie autobus. A nie taka komunikacja dwóch prędkości jak jest obecnie.

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 18 paź 2024, 12:15

Ydhflx pisze: 17 paź 2024, 21:48 Dlaczego w tym mieście autobus nie może być po prostu traktowany jak tramwaj bez szyn, co zabiera mniej osób? Są szyny i potoki na daną relację - jedzie tramwaj, nie ma - jedzie autobus. A nie taka komunikacja dwóch prędkości jak jest obecnie.
Od paru dobrych lat zastanawia mnie dokładnie to samo... Są regiony miasta, gdzie tramwaju nie ma i to autobus jest podstawą komunikacji. Urzędnicze widzimisię (żeby nie rzec pyszna wiara w swą nieomylność) jakiś czas temu postanowiło, że część mieszkańców ma mieć pod górkę i kropka. W imię idei. Dlatego z uporem godnym wyższej sprawy mamy kolejne remarszrutyzacje / cięcia / rozcinanie linii / skracanie / cięcia - wszystkie od lat bez wyjątku pogarszające całokształt korzystania z komunikacji autobusowej. Dokąd to zmierza - widać dokładnie po coraz bardziej zakorkowanych ulicach, zwiększającej się liczbie aut rejestrowanych w Krakowie i zapchanych parkingach... No ale urząd ma FB i tyle dla niego się liczy, więc można na przykład pochwalić się "125" na Cystersów, mimo że przystanku tam nie ma. Kuriozum.
Drogi rowerowe mieszkańcy sami zaczęli nocami naprawiać, to ZDMK wreszcie wziął się do roboty po latach bezczynności...
Czy przez analogię mieszkańcy mają sami zacząć się wozić nawzajem autobusami, żeby w ZTP też drgnęło;-P?

Bo taki szczegół jak niżej to podsumowanie działań krakowskich 'niedasiów':
Kaszmir pisze: 17 paź 2024, 16:24 być może zakładano że uda się wyznaczyć przystanki przy skrzyżowaniu Cystersów / Mogilska, zresztą ten w stronę r. Mogilskiego jest nawet naniesiony na mapę kmk. Może rzeczywistość się rozminęła z planami, a może jeszcze uda się go wyznaczyć w terminie późniejszym, podobnie jak np. po kilku tygodniach wyznaczono przystanki "198" na Mistrzejowickiej.
Przecież 10 miesięcy to zdecydowanie zbyt mało, żeby ZTP z ZDMK potrafiły ogarnąć dodanie przystanku. Zapewne zaskoczyła ich skala i tempo zmian... a nie, czekaj, przecież...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 18 paź 2024, 12:59

Ydhflx pisze: 17 paź 2024, 21:48Poza tym, ja jestem spokojnie skłonny w to uwierzyć. 184 już raz było do r. Grzegórzeckiego skrócone, jeśli się nie mylę. Planowano skrócić (albo nawet skrócono) nawet zastępcze 701! Były też zakusy na 194, które dubluje tramwaj aż na odcinku Grota-Roweckiego - r. Grunwaldzkie.
Nawet we wrześniu, w odpowiedzi na naszą prośbę o skierowanie "155" z Malborskiej przez Wielicką, ZTP jako jeden z powodów na nie podało:
W przypadku realizacji złożonego wniosku, linia 155 musiałaby jednak kontynuować jazdę co najmniej do pętli Dworzec Płaszów, a najpewniej aż do dworca Podgórze SKA. Wzdłuż ulicy Wielickiej kursuje kilka linii tramwajowych i ZTP chciałoby uniknąć kierowania tam kolejnej linii autobusowej, jadącej równolegle na znacznym odcinku do komunikacji tramwajowej.
Czyli "155" nie może jechać Wielicką bo dublowałoby tramwaje, choć "143" i "274" mogą tam jechać i to dublując tramwaje na dłuższym odcinku. Z przykładów w ostatnich latach to również skrócenie "142", początkowo nawet do Kombinatu, ZTP też podawało argument o dublowaniu tramwaju.

Niestety, taka polityka panuje przynajmniej od kilkunastu lat. Był okres, gdy ZIKiT/ZTP stosowało się do niej mniej, jednak ostatnio znów przybrała na sile. Czasem takie podejście ma sens, zwłaszcza jeśli autobus na danym odcinku utyka w korkach i przez to nie jest konkurencyjny wobec komunikacji szynowej. Jeśli tramwaje są na danym ciągu wzmacniane, zapewniają wszystkie popularne relacje, a autobusy można w zamian skierować na odcinek gdzie nie ma tramwaju i obsługa jest słabsza (jak np. wysłano "174" w głąb Woli Duchackiej w 2012), to ma to sens.

Niemniej w wielu przypadkach jest to wylanie dziecka z kąpielą. Skrócenie "142" skutkowało znacznym pogorszeniem sytuacji na Dąbrowskiej i odcięciem rejonu od węzła DH "Wanda" i Nowej Huty (dobrze, że się z tego wycofano). Zabranie "194" z Czerwonych Maków sprawiło, że pasażerowie ze Skotnik, Sidziny i Skawiny muszą się przesiadać dwukrotnie by dotrzeć do Alej. Usunięcie "125" z Ofiar Dąbia doprowadziło do tego, że ludzie zaczęli chodzić pieszo bo zostawiono im tylko notujące kilkudziesięciominutowe spóźnienia "128". Itd.
Ydhflx pisze: 17 paź 2024, 21:48Niestety, u nas są pasażerowie dwóch kategorii. Jak masz tramwaj, to jest świetnie. Jak nie masz - to tragedia. Prawie na pewno nie dostaniesz mocnej linii autobusowej - takich z lepiej niż f15 mamy ledwie 3 miejskie, i to razem z nową na Żabiniec.
Czuć to też w częstotliwościach. Tramwaje które mają f15, kursują z takim taktem cały dzień. Tymczasem autobusy poza szczytem schodzą do f20. W weekendy tramwaje mają f20 cały czas (oprócz niedzielnych poranków). A autobusy tylko połowę czasu bo rankami i popołudniami zostają z f30, i to nawet główne linie jak "194" dla Klin czy "179" dla Kurdwanowa. Ok, dotychczas tłumaczono to brakami taborowo-kadrowymi. Jednak od jutra sytuacja się zmienia - może czas to poprawić?

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Cyjan » 18 paź 2024, 13:22

Być może to kontrowersyjna opinia, ale cały ten spiel z dublowaniem tramwaju to moim zdaniem bujda, wystarczy zapytać jakąkolwiek osobę, która jeździ właśnie takimi 143, 182, 152. ZTP chciałoby najchętniej, żeby autobus po dotknięciu przystanku z przesiadką tramwajową znikał w portalu i pojawiał się jak najdalej od torowiska, natomiast komfort pasażerów jest większy, jeśli mają do wyboru kilka przystanków, co też skutkuje bardziej wyrównaną wymianą pasażerów.

Dla przykładu niektóre osoby jadące 143 wysiadają już na Bieżanowskiej, bo jadą ws. Kurdwanowa albo Borku, inne na Kablu, bo tam jest mniej chodzenia, jeszcze inne na Cmentarzu Podgórskim, bo tam jest UM i różne korpo, a finalnie na Podgórzu SKA zostają wyłącznie osoby, które przesiadają się na kolej, albo 174/178/578. I to jest moim zdaniem poprawnie wykonane łączenie autobusu z tramwajem, biorąc pod uwagę, że każdy przystanek ma coś innego do zaoferowania.
ona/jej

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 18 paź 2024, 14:09

Zastanawia mnie jak przy teorii dublowania tramwaju uchowała się taka linia jak 124/424, która przecież dubluje tramwaj od Muzeum Narodowego aż do Ronda Mogilskiego przez sam środek Starego Miasta. Albo 502 które nawet pomija przystanek na Basztowej więc przecież jest szybszy od tramwaju na konkretnym odcinku. Czy wraz z tramwajem w ciągu Meissnera autobus przez ulicę Ułanów zniknie?

Konkluzje mam dwie, albo ZTP są hipokrytami i wybierają metodą losową którym mieszkańcom można zrobić dobrze a którym można zabrać, albo nasze zwrócenie na tą hipokryzje skończy się tym że wspomniane linie albo urżną albo przemodelują w taki sposób aby popyt sam się wygasił. Wszystkim równo, byle gówno

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 18 paź 2024, 15:36

Już kiedyś tłumaczyłem, że gdyby ZTP było konsekwentne z tym dublowaniem tramwajów, to wg ich logiki wszystkie linie jadące z Kamieńskiego w kierunku Wieliczki, powinny zawracać na Bieżanowskiej, ludzie potem powinni podjeżdżać 3 przystanki na Prokocim Szpital i dalej przesiadka w jakieś dowozówki na osiedla. To brzmi jak obłęd, ale w innych rejonach miasta ZTP uparcie stosuje właśnie taką "logikę" i nie idzie na rękę mieszkańcom.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kojak » 18 paź 2024, 17:47

elot360 pisze: 18 paź 2024, 14:09 Konkluzje mam dwie, albo ZTP są hipokrytami i wybierają metodą losową którym mieszkańcom można zrobić dobrze a którym można zabrać, albo nasze zwrócenie na tą hipokryzje skończy się tym że wspomniane linie albo urżną albo przemodelują w taki sposób aby popyt sam się wygasił. Wszystkim równo, byle gówno
Hipokryzja to chyba nie jest dobre określenie. Raczej są to kompletni dyletanci, którzy dokonują zmian w sposób nieprzemyślany i losowy.
Kwestia numeracji, kwestia zmian tras, zamykania linii, ponownego ich otwierania. Przecież jak się na to patrzy z boku, to widać od razu, że ci ludzie tam odbijają się od ściany do ściany. Wielokrotnie podawaliśmy tutaj przykłady niekonsekwencji oraz niepotrzebnego zamieszania.
Kaszmir pisze: 18 paź 2024, 12:59 Niestety, taka polityka panuje przynajmniej od kilkunastu lat. Był okres, gdy ZIKiT/ZTP stosowało się do niej mniej, jednak ostatnio znów przybrała na sile. Czasem takie podejście ma sens, zwłaszcza jeśli autobus na danym odcinku utyka w korkach i przez to nie jest konkurencyjny wobec komunikacji szynowej. Jeśli tramwaje są na danym ciągu wzmacniane, zapewniają wszystkie popularne relacje, a autobusy można w zamian skierować na odcinek gdzie nie ma tramwaju i obsługa jest słabsza (jak np. wysłano "174" w głąb Woli Duchackiej w 2012), to ma to sens.
Co to znaczy, że autobus jest niekonkurencyjny względem tramwaju?
Czy oznacza to, że skoro jeździ tamtędy tramwaj po wydzielonym torowisku to nie ma sensu pchać tam autobusu?
Czy oznacza to, że na tym odcinku autobus ma znikome zapełnienie? Bo jeśli ma dobre zapełnienie to chyba jest jednak konkurencyjny mimo utykania w korkach. I ludzie z jakichś względów wybierają ten autobus a nie tramwaj.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 531
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 18 paź 2024, 18:47

Z tym dublowaniem wystarczyło spojrzeć jak sporo osób podjeżdża 204 na odcinku Bieżanowska - Kurdwanów P+R. Również dubluje tramwaj i były zakusy by przegonić ją w głąb Woli Duchackiej. Wielokrotnie ratowały te linie skórę, pasażerów, gdy coś sie wykrzaczyło na sieci tramwajowej. Bo przecież "Za tramwaje" nie stoją na każdej pętli pod parą.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 18 paź 2024, 18:55

Kojak pisze: 18 paź 2024, 17:47 Hipokryzja to chyba nie jest dobre określenie. Raczej są to kompletni dyletanci, którzy dokonują zmian w sposób nieprzemyślany i losowy.
Kwestia numeracji, kwestia zmian tras, zamykania linii, ponownego ich otwierania. Przecież jak się na to patrzy z boku, to widać od razu, że ci ludzie tam odbijają się od ściany do ściany. Wielokrotnie podawaliśmy tutaj przykłady niekonsekwencji oraz niepotrzebnego zamieszania.
Rzeczywiście, hipokryzja to chyba za mocne słowo. Niekonsekwencja brzmi o wiele lepiej i bardziej wyważono, zgadzam się.

Pytanie z innej beczki, można się spodziewać że linia 137 w ramach nowej trasy dalej będzie obsługiwać Osiedle Gotyk?

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość