Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Hajki
Pasażer
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2023, 21:13

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Hajki » 21 paź 2024, 18:37

Jechałem dziś 125. Taka mnie naszła refleksja - po co autobus jedzie ul. Cystersów, jak i tak po zatrzymaniu na przystanku Fabryczna, następnym przystankiem jest Rondo Mogilskie.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 21 paź 2024, 19:03

Hajki pisze: 21 paź 2024, 18:37 Jechałem dziś 125. Taka mnie naszła refleksja - po co autobus jedzie ul. Cystersów, jak i tak po zatrzymaniu na przystanku Fabryczna, następnym przystankiem jest Rondo Mogilskie.
To już było dyskutowane ale dla przypomnienia:

1. Aby nie zabierać pasażerów 14. Jak wiemy, 14 ma na tym odcinku wysokie napełnienia, i jeździ tylko co 15 minut. Chodzi nawet w zasadzie o dłuższy odcinek -Fabryczna-Lubicz oraz dojazd na dworzec. Wspomaganie "14" byłoby dobrym pomysłem, i dokładnie dlatego nie zostało wprowadzone.

2. Aby jechała wolniej i utykała w korkach na Cystersów.

3. Być może będą tam kiedyś jakieś przystanki. Kto wie. Być może nie ma takich planów, a być może plany są, ale kalendarz ustalony przez ZTP zaskoczył ludzi, którzy go ułożyli. To jest argumentem przeciwko szczególnie w świetle punktów poprzednich: gdyby wówczas zmieniono trasę to niezadowoleni byliby ludzie zarówno z pomijanych przystanków, przelotowi którzy by musieli więcej stać w korkach, oraz z odcinka na Złocień, którym by pogorszono punktualność linii.

Dlatego więc najlepiej zrobić tak, żeby wszyscy mieli źle już dzisiaj.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 393
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 21 paź 2024, 19:53

Wgl to nie wiem co się dziś stało, ale jeden kurs linii 126 nie został zrealizowany. Ten MMI, który ten kurs miał wykonać musiał się coś ściufić, bo kierowca próbował coś w nim naprawić.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kbieniu7 » 21 paź 2024, 20:37

Moja pierwsza przygoda z wydłużonym "155". Dzisiaj moja podróż Witosa -> Swoszowice Szkoła o godzinie 16:34 przyjechał na pierwszy przystanek opóźniony +13 minut. Wysiadając już +17 minut. Google Maps pokazywał korek na Kamieńskiego, domyślam się, że niestety przez to...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 21 paź 2024, 20:44

Kojak pisze: 18 paź 2024, 17:47Co to znaczy, że autobus jest niekonkurencyjny względem tramwaju?
To, że utyka w korkach na trasie gdzie równolegle jedzie tramwaj bez opóźnień. Tak było np. z dawnym "502" na Wielickiej - wiele osób potwierdzało, że kto mógł to wysiadał na Dworcowej i przeskakiwał do tramwajów. ZIKiT swoją drogą chciał potem zlikwidować tę linię, nam udało ją uratować poprzez przetrasowanie na Kamieńskiego jako "503".

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 21 paź 2024, 22:59

Hajki pisze: 21 paź 2024, 18:37 Jechałem dziś 125. Taka mnie naszła refleksja - po co autobus jedzie ul. Cystersów, jak i tak po zatrzymaniu na przystanku Fabryczna, następnym przystankiem jest Rondo Mogilskie.
1. Żeby zrobić fotki na nowej trasie;
2. Żeby się pochwalić w mediach, że na kolejnej ulicy jest autobus;

W sumie to chyba tyle, bo sensu to nie ma kompletnie jakiegokolwiek :roll:

Trochę taki miś na miarę naszych możliwości.

A, i w ogóle to jak ładnie przegubowce skręcają z Mogilskiej w Cystersów :mrgreen:

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 393
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 21 paź 2024, 23:33

kot_feliks pisze: 21 paź 2024, 22:59 A, i w ogóle to jak ładnie przegubowce skręcają z Mogilskiej w Cystersów :mrgreen:
Bawi to biorąc pod uwagę, że w innych częściach Krakowa nie można puścić KM bo za wąska ulica (wg ZTP). Jak to się mówi jak się popieści to wszystko się zmieści :lol:
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1600
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: damian_krk2 » 22 paź 2024, 0:52

Zorza Polarna pisze: 21 paź 2024, 23:33 Bawi to biorąc pod uwagę, że w innych częściach Krakowa nie można puścić KM bo za wąska ulica (wg ZTP). Jak to się mówi jak się popieści to wszystko się zmieści :lol:
Chociażby wjazd w ul. Ogrodową z tymi słupkami jest cięższy niż skręt w Cystersów.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 393
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 22 paź 2024, 1:01

damian_krk2 pisze: 22 paź 2024, 0:52 Chociażby wjazd w ul. Ogrodową z tymi słupkami jest cięższy niż skręt w Cystersów.
Tak czy siak. Jak można to się da.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 22 paź 2024, 6:41

Skręcając w Ogrodową może i trudniej, ale bezpieczniej, bo nie musisz blokować dwóch pasów ruchu, aby wykonać manewr

tomaszep42
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 22 paź 2024, 9:12

Zorza Polarna pisze: 22 paź 2024, 1:01 Tak czy siak. Jak można to się da.
Lata całe "nie dało się" puścić przegubowców na liniach przejeżdżających w kierunku Azorów lub Krowodrzy pod starym wiaduktem na Łobzowie. "Nie zmieści się" i koniec... Skutkiem tego na liniach 103, 130, 144, C nie było autobusów przegubowych, nieraz 144 na Kijowskiej była niezabieralna. Raz jednak w 1998 zapomnieli się na Wszystkich Świętych i puścili "901" w przegubach (wcześniej pilnowano także by cmentarną "P" dawać też w krótkich autobusach). No i nie mieli argumentu - po marszrutyzacji i zabraniu linii "C" gdy "130" nie wyrabiała musiano dać mix 12/18 m...

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 22 paź 2024, 12:54

Kolejny kwiatek synchronizacji: 130 i 494 z Azorów. Wspólny odcinek: Azory - Łobzów SKA. Niby nie dużo, ale zawsze coś.

Tymczasem ich takt w międzyszczycie to 0+10+10 (odjazdy o tej samej minucie przy f10 na 130 i f20 na 494). Wieczorami jeszcze gorzej: 1+19 (o godzinach 20 i 22) albo 0+20 (o 21).

tomaszep42
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 22 paź 2024, 13:04

Ydhflx pisze: 22 paź 2024, 12:54 Kolejny kwiatek synchronizacji: 130 i 494 z Azorów. Wspólny odcinek: Azory - Łobzów SKA. Niby nie dużo, ale zawsze coś.

Tymczasem ich takt w międzyszczycie to 0+10+10 (odjazdy o tej samej minucie przy f10 na 130 i f20 na 494). Wieczorami jeszcze gorzej: 1+19 (o godzinach 20 i 22) albo 0+20 (o 21).
IMHO w ogóle to 494 powinno zostać w całości scalone w 194, ta linia powstała przecież tylko po to by przy każdej okazji ją zawieszać (Święta, ferie) i mieć oszczędności na kursach linii podstawowej 194. 130, 138 i 173 z Azorów w/g mnie w zupełności wystarczy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 22 paź 2024, 13:10

Jakiś pozytyw z "494" jest taki, że w godz. 20-23 wzrosła częstotliwość - dawniej "194" miało f20, teraz "194+494" zapewniają f10. Też zgodzę się, że docelowo dobrze byłoby scalić je znów w jedną, mocną linię. Niestety raz dane mieszkańcom połączenie ciężko odebrać (co jest zrozumiałe), dlatego tym trudniej będzie cofnąć zmiany typu "194+494" czy "132+139". Mam wrażenie, że jedyną dobrą okazją będzie otworzenie torowiska w danym rejonie, np. uruchomienie tramwaju przez Meissnera będzie jakąś szansą by scalić "132+139" czy "152+189" (albo "152+502", albo "189+502").

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 22 paź 2024, 13:11

Z moich obserwacji wynika, że 494 z Azorów nie ma nawet połowy zapełnienia 194 z Krowoderskich Zuchów... Więc pytanie czy przy tak marnej frekwencji miałby kto protestować. Bo na razie to wygląda jakby 3/4 pasażerów to byli przypadkowi ludzie na zasadzie "jak już jest, to kawałek podjadę"

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], cynamon, suchy i 3 gości