Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Jechałem dziś 125. Taka mnie naszła refleksja - po co autobus jedzie ul. Cystersów, jak i tak po zatrzymaniu na przystanku Fabryczna, następnym przystankiem jest Rondo Mogilskie.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
To już było dyskutowane ale dla przypomnienia:Hajki pisze: 21 paź 2024, 18:37 Jechałem dziś 125. Taka mnie naszła refleksja - po co autobus jedzie ul. Cystersów, jak i tak po zatrzymaniu na przystanku Fabryczna, następnym przystankiem jest Rondo Mogilskie.
1. Aby nie zabierać pasażerów 14. Jak wiemy, 14 ma na tym odcinku wysokie napełnienia, i jeździ tylko co 15 minut. Chodzi nawet w zasadzie o dłuższy odcinek -Fabryczna-Lubicz oraz dojazd na dworzec. Wspomaganie "14" byłoby dobrym pomysłem, i dokładnie dlatego nie zostało wprowadzone.
2. Aby jechała wolniej i utykała w korkach na Cystersów.
3. Być może będą tam kiedyś jakieś przystanki. Kto wie. Być może nie ma takich planów, a być może plany są, ale kalendarz ustalony przez ZTP zaskoczył ludzi, którzy go ułożyli. To jest argumentem przeciwko szczególnie w świetle punktów poprzednich: gdyby wówczas zmieniono trasę to niezadowoleni byliby ludzie zarówno z pomijanych przystanków, przelotowi którzy by musieli więcej stać w korkach, oraz z odcinka na Złocień, którym by pogorszono punktualność linii.
Dlatego więc najlepiej zrobić tak, żeby wszyscy mieli źle już dzisiaj.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Wgl to nie wiem co się dziś stało, ale jeden kurs linii 126 nie został zrealizowany. Ten MMI, który ten kurs miał wykonać musiał się coś ściufić, bo kierowca próbował coś w nim naprawić.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Moja pierwsza przygoda z wydłużonym "155". Dzisiaj moja podróż Witosa -> Swoszowice Szkoła o godzinie 16:34 przyjechał na pierwszy przystanek opóźniony +13 minut. Wysiadając już +17 minut. Google Maps pokazywał korek na Kamieńskiego, domyślam się, że niestety przez to...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
To, że utyka w korkach na trasie gdzie równolegle jedzie tramwaj bez opóźnień. Tak było np. z dawnym "502" na Wielickiej - wiele osób potwierdzało, że kto mógł to wysiadał na Dworcowej i przeskakiwał do tramwajów. ZIKiT swoją drogą chciał potem zlikwidować tę linię, nam udało ją uratować poprzez przetrasowanie na Kamieńskiego jako "503".
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
1. Żeby zrobić fotki na nowej trasie;Hajki pisze: 21 paź 2024, 18:37 Jechałem dziś 125. Taka mnie naszła refleksja - po co autobus jedzie ul. Cystersów, jak i tak po zatrzymaniu na przystanku Fabryczna, następnym przystankiem jest Rondo Mogilskie.
2. Żeby się pochwalić w mediach, że na kolejnej ulicy jest autobus;
W sumie to chyba tyle, bo sensu to nie ma kompletnie jakiegokolwiek

Trochę taki miś na miarę naszych możliwości.
A, i w ogóle to jak ładnie przegubowce skręcają z Mogilskiej w Cystersów

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Bawi to biorąc pod uwagę, że w innych częściach Krakowa nie można puścić KM bo za wąska ulica (wg ZTP). Jak to się mówi jak się popieści to wszystko się zmieścikot_feliks pisze: 21 paź 2024, 22:59 A, i w ogóle to jak ładnie przegubowce skręcają z Mogilskiej w Cystersów![]()

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Chociażby wjazd w ul. Ogrodową z tymi słupkami jest cięższy niż skręt w Cystersów.Zorza Polarna pisze: 21 paź 2024, 23:33 Bawi to biorąc pod uwagę, że w innych częściach Krakowa nie można puścić KM bo za wąska ulica (wg ZTP). Jak to się mówi jak się popieści to wszystko się zmieści![]()
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Tak czy siak. Jak można to się da.damian_krk2 pisze: 22 paź 2024, 0:52 Chociażby wjazd w ul. Ogrodową z tymi słupkami jest cięższy niż skręt w Cystersów.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Skręcając w Ogrodową może i trudniej, ale bezpieczniej, bo nie musisz blokować dwóch pasów ruchu, aby wykonać manewr 

-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Lata całe "nie dało się" puścić przegubowców na liniach przejeżdżających w kierunku Azorów lub Krowodrzy pod starym wiaduktem na Łobzowie. "Nie zmieści się" i koniec... Skutkiem tego na liniach 103, 130, 144, C nie było autobusów przegubowych, nieraz 144 na Kijowskiej była niezabieralna. Raz jednak w 1998 zapomnieli się na Wszystkich Świętych i puścili "901" w przegubach (wcześniej pilnowano także by cmentarną "P" dawać też w krótkich autobusach). No i nie mieli argumentu - po marszrutyzacji i zabraniu linii "C" gdy "130" nie wyrabiała musiano dać mix 12/18 m...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Kolejny kwiatek synchronizacji: 130 i 494 z Azorów. Wspólny odcinek: Azory - Łobzów SKA. Niby nie dużo, ale zawsze coś.
Tymczasem ich takt w międzyszczycie to 0+10+10 (odjazdy o tej samej minucie przy f10 na 130 i f20 na 494). Wieczorami jeszcze gorzej: 1+19 (o godzinach 20 i 22) albo 0+20 (o 21).
Tymczasem ich takt w międzyszczycie to 0+10+10 (odjazdy o tej samej minucie przy f10 na 130 i f20 na 494). Wieczorami jeszcze gorzej: 1+19 (o godzinach 20 i 22) albo 0+20 (o 21).
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
IMHO w ogóle to 494 powinno zostać w całości scalone w 194, ta linia powstała przecież tylko po to by przy każdej okazji ją zawieszać (Święta, ferie) i mieć oszczędności na kursach linii podstawowej 194. 130, 138 i 173 z Azorów w/g mnie w zupełności wystarczy.Ydhflx pisze: 22 paź 2024, 12:54 Kolejny kwiatek synchronizacji: 130 i 494 z Azorów. Wspólny odcinek: Azory - Łobzów SKA. Niby nie dużo, ale zawsze coś.
Tymczasem ich takt w międzyszczycie to 0+10+10 (odjazdy o tej samej minucie przy f10 na 130 i f20 na 494). Wieczorami jeszcze gorzej: 1+19 (o godzinach 20 i 22) albo 0+20 (o 21).
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Jakiś pozytyw z "494" jest taki, że w godz. 20-23 wzrosła częstotliwość - dawniej "194" miało f20, teraz "194+494" zapewniają f10. Też zgodzę się, że docelowo dobrze byłoby scalić je znów w jedną, mocną linię. Niestety raz dane mieszkańcom połączenie ciężko odebrać (co jest zrozumiałe), dlatego tym trudniej będzie cofnąć zmiany typu "194+494" czy "132+139". Mam wrażenie, że jedyną dobrą okazją będzie otworzenie torowiska w danym rejonie, np. uruchomienie tramwaju przez Meissnera będzie jakąś szansą by scalić "132+139" czy "152+189" (albo "152+502", albo "189+502").
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Z moich obserwacji wynika, że 494 z Azorów nie ma nawet połowy zapełnienia 194 z Krowoderskich Zuchów... Więc pytanie czy przy tak marnej frekwencji miałby kto protestować. Bo na razie to wygląda jakby 3/4 pasażerów to byli przypadkowi ludzie na zasadzie "jak już jest, to kawałek podjadę" 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości