Zabierzów, Krzeszowice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: mkm3 » 23 paź 2024, 21:20

Już to widzę jak stoi 218, 288, GZ-tki na pętli Zabierzów Młyn i jeszcze obok przejeżdża 268 lub 278 :D Po kilku kursach zrozumieją, że 288 nie będzie mogła tam kończyć.

Awatar użytkownika
Paulow
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:45

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Paulow » 23 paź 2024, 22:16

Zabierzów Młyn to jedno, a bardziej mnie zastanawia, gdzie to wszystko pomieszczą w Bronowicach Małych. Przykładowo 298 zapewne powinno stać razem z 218 i 228, chociaż z drugiej strony, skoro na dalszym odcinku trasę ma wspólną z 258 to też wygodniej byłoby mieszkańcowi Brzoskwini i Nielepic, aby 258 i 298 startowały z tego samego miejsca. No mniejsza. Dochodzi 288 i jak rozumiem kolejne kursy pozostałych linii 2x8. W międzyczasie 108 i 137. Gdzie to się pomieści? Pętla na Filtrowej wyrobi?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Bayer2003 » 23 paź 2024, 22:24

Paulow pisze: 23 paź 2024, 22:16 Zabierzów Młyn to jedno, a bardziej mnie zastanawia, gdzie to wszystko pomieszczą w Bronowicach Małych. Przykładowo 298 zapewne powinno stać razem z 218 i 228, chociaż z drugiej strony, skoro na dalszym odcinku trasę ma wspólną z 258 to też wygodniej byłoby mieszkańcowi Brzoskwini i Nielepic, aby 258 i 298 startowały z tego samego miejsca. No mniejsza. Dochodzi 288 i jak rozumiem kolejne kursy pozostałych linii 2x8. W międzyczasie 108 i 137. Gdzie to się pomieści? Pętla na Filtrowej wyrobi?
Już przed uruchomieniem "126" autobusy ledwo się tam mieściły i nie wyobrażam sobie pojawienia się tam jeszcze "108", "137", "288" i "298" - przy takiej liczbie autobusów niektóre będą chyba musiały mieć postój na dachu innych. Na samej Filtrowej mieszczą się w normalny sposób trzy 12-metrowe autobusy. Pomiędzy nimi a "wysepką" na asfalcie czasami stoi czwarty, być może zmieściłby się piąty. Przy takiej liczbie linii jednak ciężko będzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: mkm3 » 23 paź 2024, 22:39

W Bronowicach Małych można coś takiego: 172+572 zrobić końcówkę "Lindego".
126 dać na Bronowice SKA na wiadukt.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Bayer2003 » 23 paź 2024, 22:47

mkm3 pisze: 23 paź 2024, 22:39 W Bronowicach Małych można coś takiego: 172+572 zrobić końcówkę "Lindego".
Masz rację, byłoby to moim zdaniem lepsze rozwiązanie niż obecne (najbardziej wysunięty na zachód przystanek jako końcowy).
mkm3 pisze: 23 paź 2024, 22:39 126 dać na Bronowice SKA na wiadukt.
Jak dokładnie by to miało wyglądać?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Ydhflx » 23 paź 2024, 22:54

Bayer2003 pisze: 23 paź 2024, 22:47 Jak dokładnie by to miało wyglądać?
Jedzie Balicką i dalej prosto na wiadukt, zjeżdża w dół (jak 172 i pozostałe na północ), następnie wyjeżdża z powrotem na górę jak 164/199 i ma postój w zatoczce na wiadukcie. Punkt socjalny na drugiej końcówce. 164 i 199 mogą stawać za skrzyżowaniem tak jak 120->BM (albo wcale, raz im wystarczy).

cynamon
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: cynamon » 24 paź 2024, 0:54

Pomysł może fajny, ale kto za to zapłaci? Biorąc pod uwagę ilość kursów i zakładając, że umowa jest na 10 lat (jako punkt odniesienia) to byłby ogrom wyrzuconych na dodatkowe/zbędne kilometry w błoto pieniędzy.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Jelczyk » 24 paź 2024, 1:11

cynamon pisze: 24 paź 2024, 0:54 Pomysł może fajny, ale kto za to zapłaci? Biorąc pod uwagę ilość kursów i zakładając, że umowa jest na 10 lat (jako punkt odniesienia) to byłby ogrom wyrzuconych na dodatkowe/zbędne kilometry w błoto pieniędzy.
Tak mniej więcej to ok 1km dodatkowo na każdy kurs. Ale uzyskujemy dzięki temu przesiadkę z tramwaju na 126, bo w obecnej wersji masz tylko ze 126 na tramwaj.

lolek-12
Ekspert
Posty: 520
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: lolek-12 » 24 paź 2024, 9:27

Wracając do pierwotnego wątku, czyli uruchomienia 298 - właśnie z powodu nadpodaży w Nielepicach oraz na odcinku Balice-Mydlniki Granica Miasta najsensowniejszym pomysłem i z punktu widzenia gminy tańszym byłoby wydłużenie linii 228 do Brzoskwini, a może i nawet wariantowymi kursami do Nielepic. Jakby popatrzeć na napełnienie 228 to poza szczytem, wieczorami i w weekendy aż takiego zainteresowania nie ma.

Ale skoro już brniemy w opcję z 298 to może się okazać, że większość pasażerów 258 z rejonu Nielepic i Brzoskwini przerzuci się na 298, co może wpłynąć na ograniczanie linii 258, a to początkowo ZTP i Gmina zamierzała - po prostu przekierować 258 przez Mydlniki, aby skrócić czas przejazdu do Bronowic.

Warto dodać, że Nielepice zabiegają o przywrócenie busa, który dowiezie ich do Rudawy i Zabierzowa, a nawet wnioskowano o zmianę trasy linii GZ31/GZ32, aby wjeżdżała do Nielepic.

Przy okazji informacja od znajomego dotycząca 228 - mieszkańcy Chrosnej zabiegają, aby skrócone kursy do Morawicy zostały wydłużone do Chrosnej.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Jelczyk » 24 paź 2024, 9:57

lolek-12 pisze: 24 paź 2024, 9:27 Wracając do pierwotnego wątku, czyli uruchomienia 298 - właśnie z powodu nadpodaży w Nielepicach oraz na odcinku Balice-Mydlniki Granica Miasta najsensowniejszym pomysłem i z punktu widzenia gminy tańszym byłoby wydłużenie linii 228 do Brzoskwini, a może i nawet wariantowymi kursami do Nielepic. Jakby popatrzeć na napełnienie 228 to poza szczytem, wieczorami i w weekendy aż takiego zainteresowania nie ma.

Ale skoro już brniemy w opcję z 298 to może się okazać, że większość pasażerów 258 z rejonu Nielepic i Brzoskwini przerzuci się na 298, co może wpłynąć na ograniczanie linii 258, a to początkowo ZTP i Gmina zamierzała - po prostu przekierować 258 przez Mydlniki, aby skrócić czas przejazdu do Bronowic.

Warto dodać, że Nielepice zabiegają o przywrócenie busa, który dowiezie ich do Rudawy i Zabierzowa, a nawet wnioskowano o zmianę trasy linii GZ31/GZ32, aby wjeżdżała do Nielepic.

Przy okazji informacja od znajomego dotycząca 228 - mieszkańcy Chrosnej zabiegają, aby skrócone kursy do Morawicy zostały wydłużone do Chrosnej.
A nie ma technicznej możliwości żeby takie 298 wydłużyć do Rudawy w obsłudze autosanem? Ewentualnie jak się potoki przeniosą na 298, to 258 wydłużyć bo może faktycznie trochę stracić na popularności.

Awatar użytkownika
Paulow
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:45

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Paulow » 24 paź 2024, 12:45

Autosan nie nadaje się na 298, bo gdy wsiądą mieszkańcy Balic, Aleksandrowic i Szczyglic, bo akurat będzie jechać wcześniej 298 a nie 228 to masz gwarantowany tłok.

Kenoip
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 18 kwie 2023, 10:47

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Kenoip » 25 paź 2024, 0:08

Jelczyk pisze: 24 paź 2024, 1:11 Tak mniej więcej to ok 1km dodatkowo na każdy kurs. Ale uzyskujemy dzięki temu przesiadkę z tramwaju na 126, bo w obecnej wersji masz tylko ze 126 na tramwaj.
A gdyby linia nawracała wokół pętli? Jadąc do Bronowic Balicką prosto, przystanek na Balickiej. Następnie na pierwszych światłach w prawo i znowu w prawo. Przystanek dla wsiadających i miejsce postojowe za pawilonami na osiedlowej ulicy. Minus, że lokalizacja trochę dla wtajemniczonych.

cynamon
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: cynamon » 25 paź 2024, 0:47

Kenoip pisze: 25 paź 2024, 0:08 A gdyby linia nawracała wokół pętli? Jadąc do Bronowic Balicką prosto, przystanek na Balickiej. Następnie na pierwszych światłach w prawo i znowu w prawo. Przystanek dla wsiadających i miejsce postojowe za pawilonami na osiedlowej ulicy. Minus, że lokalizacja trochę dla wtajemniczonych.
Technicznie i prawnie raczej nie do wykonania. O ile się orientuję droga jest zarządzana przez SM Widok, która niekoniecznie będzie skłonna do wydania na to zgody. Po drugie w czasie choćby dostaw do sklepów i punktów lub przy nakładającym się beznadziejnym parkowaniu samochodów nawet zwykłą osobówką ciężko tamtędy czasem przejechać.

Parówczak
Specjalista
Posty: 257
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Parówczak » 25 paź 2024, 2:16

Jelczyk pisze: 24 paź 2024, 9:57 A nie ma technicznej możliwości żeby takie 298 wydłużyć do Rudawy w obsłudze autosanem? Ewentualnie jak się potoki przeniosą na 298, to 258 wydłużyć bo może faktycznie trochę stracić na popularności.
Nie trzeba Autosana. Droga ma światła wahadłowe. Ale jest odpowiednio szeroka. Na 230 jest gorzej. W Modlniczce. Nie ma świateł. Jest wąsko. A jeżdżą 12tki.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Scania_9640 » 25 paź 2024, 3:13

Parówczak pisze: 25 paź 2024, 2:16 Nie trzeba Autosana. Droga ma światła wahadłowe. Ale jest odpowiednio szeroka. Na 230 jest gorzej. W Modlniczce. Nie ma świateł. Jest wąsko. A jeżdżą 12tki.
W Modlniczce już poszerzyli drogę, w Nielepicach był przejazd techniczny autobusu i testy wyszły negatywnie to nic tam nie puszczą dopóki ulicy nie poszerzą

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości