Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024 [Mobilis - dyskusja o nowej umowie 19.10.2024]
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Z tego co mi wiadomo to Pan na Informacji Mobilisa był jednak dość dobrze zorientowany bo mi wmawiał, że niby skąd wiem że nic nie jeżdzi skoro w aplikacjach linia 113 i tak się nie pokazuje. I to jest kompromitacja że zajeznia autobusu jest 10 minut jazdy od każdej pętli, operator wie że nic nie jeżdzi i nie podstawi żadnej rezerwy. A dziecko mi sie pyta jak ma wrócić ze szkoły i co ja mam mu powiedzieć?
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Pisz do ZTP.kdm pisze: 28 paź 2024, 23:48 Z tego co mi wiadomo to Pan na Informacji Mobilisa był jednak dość dobrze zorientowany bo mi wmawiał, że niby skąd wiem że nic nie jeżdzi skoro w aplikacjach linia 113 i tak się nie pokazuje. I to jest kompromitacja że zajeznia autobusu jest 10 minut jazdy od każdej pętli, operator wie że nic nie jeżdzi i nie podstawi żadnej rezerwy. A dziecko mi sie pyta jak ma wrócić ze szkoły i co ja mam mu powiedzieć?
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Dzisiaj doznałem szoku. Jadąc MB405 na linii 126 wszystko działało jak należy. Wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne, kasowniki, zapowiedzi głosowe... Szok, pierwszy raz od 19 października, a korzystałem już z różnych MMI wszystko grało...! No może poza tym, że dojechaliśmy do Bronowic i Makłowicz ogłosił... zmianę strefy biletowej
Podejrzewam, że chcieli tu wgrać komunikat o końcu trasy, ale komuś się popieprzyły pliki
Natomiast zauważyłem nowość, w zapowiedziach jest też "możliwość przesiadki na pociągi szybkiej kolei aglomeracyjnej"...

Podejrzewam, że chcieli tu wgrać komunikat o końcu trasy, ale komuś się popieprzyły pliki

Natomiast zauważyłem nowość, w zapowiedziach jest też "możliwość przesiadki na pociągi szybkiej kolei aglomeracyjnej"...
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Na 126 znowu jeżdżą tylko dwie brygady z czterech i mamy kilkudziesięciominutowe dziury...
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
To już były przypadki gdzie 2 sztuki wypadały? Ja na razie widziałem jak 1 wypadała ale to masakra jest co się dzieje z tymi busami..yosujiro pisze: 29 paź 2024, 12:27 Na 126 znowu jeżdżą tylko dwie brygady z czterech i mamy kilkudziesięciominutowe dziury...
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Mobilis o problemach w kursowaniu autobusów w Krakowie. Przewoźnik ściąga kierowców z innych oddziałów
https://krakow.naszemiasto.pl/mobilis-o ... c1-9825225
https://krakow.naszemiasto.pl/mobilis-o ... c1-9825225
Mobilis pisze:Sytuacja, która ostatnio miała miejsce z jednej strony spowodowana była zwiększoną liczbą zgłoszonych zwolnień lekarskich przez naszych kierowców. Aktualnie pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu, np. ściągając kierowców z innych oddziałów.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Rychło wczas.
Swoją drogą po co miasto zwiększało udział prywatnego operatora w obsłudze miasta? Jakości usług to nie poprawiło, a pogorszyło.
Swoją drogą po co miasto zwiększało udział prywatnego operatora w obsłudze miasta? Jakości usług to nie poprawiło, a pogorszyło.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Po to, aby nie być uzależnionym od jednego przewoźnika (MPK)?
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Poprawiłoby się gdyby nie to, że przetarg był tak skonstruowany przez ZTP (za dużo jak na tak krótki okres czasu), że praktycznie zainteresowania nie było a potem za drugim razem ofertę wziął Mobilis. Ten Moblilis o którym się czytało już kilka miechów a może i rok wcześniej (z tego co pamiętam), że ma takie same problemy kadrowe jak MPK.Kojak pisze: 30 paź 2024, 22:03 Rychło wczas.
Swoją drogą po co miasto zwiększało udział prywatnego operatora w obsłudze miasta? Jakości usług to nie poprawiło, a pogorszyło.
Taki offtop ale wsm nie do końca. Taka moja opinia ale nam po prostu brakuje innego 3-go przewoźnika, który by np. wziął wszystkie linie aglomeracyjne. Byłoby to dużym odciążeniem dla MPK. Wtedy zaś mobilis pełniłby rolę skrzydłowego a nie napastnika wraz z MPK (zaje*iste porównanie naprawdę XD). Gdyby ten 3-ci przewoźnik miał przygotowaną dużą rezerwę to wtedy gminy mogły być się bardziej pewne, że coś kiedyś ruszy do ich miejscowości oraz umożliwiało być bardziej elastycznym dla potrzeb gmin.
Jednakże wtedy ZTP potrzebowałoby mieć jeszcze więcej funduszy na wsparcie aż 3 przedsiębiorstw co zważając na aktualny budżet jest praktycznie nierealne?
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Sama idea wprowadzenia konkurencyjności jest jak najbardziej słuszna. Bo to wymusza efektywniejsze zarządzanie, organizację itp
Ale niekoniecznie zwiększanie udziału dla drugiego przewoźnika w jakiś istotny sposób wywalić na uniezależnienie się od MPK.
Już lepiej było np pozostawić ilość pracy przewozowej na dotychczasowym poziomie, a za jakiś czas rozpisać kolejny przetarg na kolejne linie. W ten sposób mielibyśmy szanse na 3 operatorów w Krakowie, a zmniejszenie pracy przewozowej wykonywanej przez MPK i tak byśmy osiągnęli.
3 przewoźnik tak, ale może niekoniecznie w takiej formie jak zaproponowałeś. Wszystkie linie aglomeracyjne czyli i rejon Kocmyrzowa i Skawiny, i Brzoskwinia i Podstolice... no chyba raczej szedłbym w stronę "rozbicia dzielnicowego" jeśli już mamy stosować takie porównania.Zorza Polarna pisze: 30 paź 2024, 23:32
Taki offtop ale wsm nie do końca. Taka moja opinia ale nam po prostu brakuje innego 3-go przewoźnika, który by np. wziął wszystkie linie aglomeracyjne. Byłoby to dużym odciążeniem dla MPK. Wtedy zaś mobilis pełniłby rolę skrzydłowego a nie napastnika wraz z MPK (zaje*iste porównanie naprawdę XD). Gdyby ten 3-ci przewoźnik miał przygotowaną dużą rezerwę to wtedy gminy mogły być się bardziej pewne, że coś kiedyś ruszy do ich miejscowości oraz umożliwiało być bardziej elastycznym dla potrzeb gmin.
Jednakże wtedy ZTP potrzebowałoby mieć jeszcze więcej funduszy na wsparcie aż 3 przedsiębiorstw co zważając na aktualny budżet jest praktycznie nierealne?
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
No wsm lepsze porównanieKojak pisze: 31 paź 2024, 7:06 3 przewoźnik tak, ale może niekoniecznie w takiej formie jak zaproponowałeś. Wszystkie linie aglomeracyjne czyli i rejon Kocmyrzowa i Skawiny, i Brzoskwinia i Podstolice... no chyba raczej szedłbym w stronę "rozbicia dzielnicowego" jeśli już mamy stosować takie porównania.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
BTW mi nie tyle chodzi o porównanie, co o to, że wolałbym aby było tak jak kiedyś. Linie przypisane do zajezdni/dzielnic. A nie, że daną linię obsługują wszystkie 3 zajezdnie (dot. MPK).
Czyli zamiast wszystkich linii aglomeracyjnych dla 3 przewoźnika, dać mu jakąś dzielnicę. Np linie salwatorskie i linie ok Balic.
Komuś tam Zielonki i Kocmyrzów itp mniej więcej.
O co chodzi?
O to by np mała zajezdnia mogła powstać (o ile kwestie prawne itp) na terenach gmin ościennych.. A dlaczego?
1. Aktywizujemy zawodowo tamtejszą społeczność.
2. Nie wpychamy tych ludzi na siłę do miasta, mają blisko do pracy z domu.
3. Linie aglomeracyjne - nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś przynajmniej było tak, że zaczynały kurs i kończyły na wsi. Czyli był pusty przelot np. z Woli Duchackiej do Czernichowa, do Włosania itp a jeśli udałoby się zlokalizować taką zajezdnię - strzelam teraz - na terenie dawnego Equsa w Liszkach/Kryspinowie to jest po prostu bliżej do tych końcówek na wsiach (wieś bez znaczenia pejoratywnego, żeby jakiś wrażliwiec społeczny mnie znowu nie raportował, że nazywam kogoś wieśniakiem itp).
Czyli zamiast wszystkich linii aglomeracyjnych dla 3 przewoźnika, dać mu jakąś dzielnicę. Np linie salwatorskie i linie ok Balic.
Komuś tam Zielonki i Kocmyrzów itp mniej więcej.
O co chodzi?
O to by np mała zajezdnia mogła powstać (o ile kwestie prawne itp) na terenach gmin ościennych.. A dlaczego?
1. Aktywizujemy zawodowo tamtejszą społeczność.
2. Nie wpychamy tych ludzi na siłę do miasta, mają blisko do pracy z domu.
3. Linie aglomeracyjne - nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś przynajmniej było tak, że zaczynały kurs i kończyły na wsi. Czyli był pusty przelot np. z Woli Duchackiej do Czernichowa, do Włosania itp a jeśli udałoby się zlokalizować taką zajezdnię - strzelam teraz - na terenie dawnego Equsa w Liszkach/Kryspinowie to jest po prostu bliżej do tych końcówek na wsiach (wieś bez znaczenia pejoratywnego, żeby jakiś wrażliwiec społeczny mnie znowu nie raportował, że nazywam kogoś wieśniakiem itp).
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Gdyby takie zadanie zlecić na wschodzie miasta pod potencjalną zajezdnię w okolicy Niepołomic/Podłęża/Wieliczki to oddając 211, 221, 264, 301 i 304 można jeśli dobrze liczę zwolnić aż 30 brygad. Moim zdaniem ciekawy pomysł
Chociaż zachód aglomeracji (Liszki) wydaje się o tyle lepszy, że dziś nie ma i nie szykuje się póki co żadna zajezdnia w mieście po tamtej stronie.
Chociaż zachód aglomeracji (Liszki) wydaje się o tyle lepszy, że dziś nie ma i nie szykuje się póki co żadna zajezdnia w mieście po tamtej stronie.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Przypomnę że ZTP miał nawet plany jeszcze jednego przetargu - na obsługę AlgoX. W temacie nic się nie dzieje, prawdopodobnie przez problemy budżetowe.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Wieść niepotwierdzona: od wtorku 12.11 linia "511" ma wrócić do MPK.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości