Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024 [Mobilis - dyskusja o nowej umowie 19.10.2024]

- Linie, trasy, rozkłady
kdm
Pasażer
Posty: 12
Rejestracja: 28 wrz 2024, 20:08

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: kdm » 28 paź 2024, 23:48

Z tego co mi wiadomo to Pan na Informacji Mobilisa był jednak dość dobrze zorientowany bo mi wmawiał, że niby skąd wiem że nic nie jeżdzi skoro w aplikacjach linia 113 i tak się nie pokazuje. I to jest kompromitacja że zajeznia autobusu jest 10 minut jazdy od każdej pętli, operator wie że nic nie jeżdzi i nie podstawi żadnej rezerwy. A dziecko mi sie pyta jak ma wrócić ze szkoły i co ja mam mu powiedzieć?

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: krawiec » 29 paź 2024, 6:50

kdm pisze: 28 paź 2024, 23:48 Z tego co mi wiadomo to Pan na Informacji Mobilisa był jednak dość dobrze zorientowany bo mi wmawiał, że niby skąd wiem że nic nie jeżdzi skoro w aplikacjach linia 113 i tak się nie pokazuje. I to jest kompromitacja że zajeznia autobusu jest 10 minut jazdy od każdej pętli, operator wie że nic nie jeżdzi i nie podstawi żadnej rezerwy. A dziecko mi sie pyta jak ma wrócić ze szkoły i co ja mam mu powiedzieć?
Pisz do ZTP.

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: pjetrek » 29 paź 2024, 12:24

Dzisiaj doznałem szoku. Jadąc MB405 na linii 126 wszystko działało jak należy. Wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne, kasowniki, zapowiedzi głosowe... Szok, pierwszy raz od 19 października, a korzystałem już z różnych MMI wszystko grało...! No może poza tym, że dojechaliśmy do Bronowic i Makłowicz ogłosił... zmianę strefy biletowej :lol:
Podejrzewam, że chcieli tu wgrać komunikat o końcu trasy, ale komuś się popieprzyły pliki 8-)

Natomiast zauważyłem nowość, w zapowiedziach jest też "możliwość przesiadki na pociągi szybkiej kolei aglomeracyjnej"...

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: yosujiro » 29 paź 2024, 12:27

Na 126 znowu jeżdżą tylko dwie brygady z czterech i mamy kilkudziesięciominutowe dziury...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Scania_9640 » 29 paź 2024, 14:44

yosujiro pisze: 29 paź 2024, 12:27 Na 126 znowu jeżdżą tylko dwie brygady z czterech i mamy kilkudziesięciominutowe dziury...
To już były przypadki gdzie 2 sztuki wypadały? Ja na razie widziałem jak 1 wypadała ale to masakra jest co się dzieje z tymi busami..

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kaszmir » 30 paź 2024, 21:46

Mobilis o problemach w kursowaniu autobusów w Krakowie. Przewoźnik ściąga kierowców z innych oddziałów
https://krakow.naszemiasto.pl/mobilis-o ... c1-9825225
Mobilis pisze:Sytuacja, która ostatnio miała miejsce z jednej strony spowodowana była zwiększoną liczbą zgłoszonych zwolnień lekarskich przez naszych kierowców. Aktualnie pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu, np. ściągając kierowców z innych oddziałów.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kojak » 30 paź 2024, 22:03

Rychło wczas.

Swoją drogą po co miasto zwiększało udział prywatnego operatora w obsłudze miasta? Jakości usług to nie poprawiło, a pogorszyło.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: kot_feliks » 30 paź 2024, 23:02

Po to, aby nie być uzależnionym od jednego przewoźnika (MPK)?

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 393
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Aułrora » 30 paź 2024, 23:32

Kojak pisze: 30 paź 2024, 22:03 Rychło wczas.

Swoją drogą po co miasto zwiększało udział prywatnego operatora w obsłudze miasta? Jakości usług to nie poprawiło, a pogorszyło.
Poprawiłoby się gdyby nie to, że przetarg był tak skonstruowany przez ZTP (za dużo jak na tak krótki okres czasu), że praktycznie zainteresowania nie było a potem za drugim razem ofertę wziął Mobilis. Ten Moblilis o którym się czytało już kilka miechów a może i rok wcześniej (z tego co pamiętam), że ma takie same problemy kadrowe jak MPK.

Taki offtop ale wsm nie do końca. Taka moja opinia ale nam po prostu brakuje innego 3-go przewoźnika, który by np. wziął wszystkie linie aglomeracyjne. Byłoby to dużym odciążeniem dla MPK. Wtedy zaś mobilis pełniłby rolę skrzydłowego a nie napastnika wraz z MPK (zaje*iste porównanie naprawdę XD). Gdyby ten 3-ci przewoźnik miał przygotowaną dużą rezerwę to wtedy gminy mogły być się bardziej pewne, że coś kiedyś ruszy do ich miejscowości oraz umożliwiało być bardziej elastycznym dla potrzeb gmin.

Jednakże wtedy ZTP potrzebowałoby mieć jeszcze więcej funduszy na wsparcie aż 3 przedsiębiorstw co zważając na aktualny budżet jest praktycznie nierealne?
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kojak » 31 paź 2024, 7:06

kot_feliks pisze: 30 paź 2024, 23:02 Po to, aby nie być uzależnionym od jednego przewoźnika (MPK)?
Sama idea wprowadzenia konkurencyjności jest jak najbardziej słuszna. Bo to wymusza efektywniejsze zarządzanie, organizację itp
Ale niekoniecznie zwiększanie udziału dla drugiego przewoźnika w jakiś istotny sposób wywalić na uniezależnienie się od MPK.
Już lepiej było np pozostawić ilość pracy przewozowej na dotychczasowym poziomie, a za jakiś czas rozpisać kolejny przetarg na kolejne linie. W ten sposób mielibyśmy szanse na 3 operatorów w Krakowie, a zmniejszenie pracy przewozowej wykonywanej przez MPK i tak byśmy osiągnęli.
Zorza Polarna pisze: 30 paź 2024, 23:32
Taki offtop ale wsm nie do końca. Taka moja opinia ale nam po prostu brakuje innego 3-go przewoźnika, który by np. wziął wszystkie linie aglomeracyjne. Byłoby to dużym odciążeniem dla MPK. Wtedy zaś mobilis pełniłby rolę skrzydłowego a nie napastnika wraz z MPK (zaje*iste porównanie naprawdę XD). Gdyby ten 3-ci przewoźnik miał przygotowaną dużą rezerwę to wtedy gminy mogły być się bardziej pewne, że coś kiedyś ruszy do ich miejscowości oraz umożliwiało być bardziej elastycznym dla potrzeb gmin.

Jednakże wtedy ZTP potrzebowałoby mieć jeszcze więcej funduszy na wsparcie aż 3 przedsiębiorstw co zważając na aktualny budżet jest praktycznie nierealne?
3 przewoźnik tak, ale może niekoniecznie w takiej formie jak zaproponowałeś. Wszystkie linie aglomeracyjne czyli i rejon Kocmyrzowa i Skawiny, i Brzoskwinia i Podstolice... no chyba raczej szedłbym w stronę "rozbicia dzielnicowego" jeśli już mamy stosować takie porównania.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 393
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Aułrora » 31 paź 2024, 9:52

Kojak pisze: 31 paź 2024, 7:06 3 przewoźnik tak, ale może niekoniecznie w takiej formie jak zaproponowałeś. Wszystkie linie aglomeracyjne czyli i rejon Kocmyrzowa i Skawiny, i Brzoskwinia i Podstolice... no chyba raczej szedłbym w stronę "rozbicia dzielnicowego" jeśli już mamy stosować takie porównania.
No wsm lepsze porównanie
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kojak » 31 paź 2024, 10:02

BTW mi nie tyle chodzi o porównanie, co o to, że wolałbym aby było tak jak kiedyś. Linie przypisane do zajezdni/dzielnic. A nie, że daną linię obsługują wszystkie 3 zajezdnie (dot. MPK).
Czyli zamiast wszystkich linii aglomeracyjnych dla 3 przewoźnika, dać mu jakąś dzielnicę. Np linie salwatorskie i linie ok Balic.
Komuś tam Zielonki i Kocmyrzów itp mniej więcej.
O co chodzi?
O to by np mała zajezdnia mogła powstać (o ile kwestie prawne itp) na terenach gmin ościennych.. A dlaczego?
1. Aktywizujemy zawodowo tamtejszą społeczność.
2. Nie wpychamy tych ludzi na siłę do miasta, mają blisko do pracy z domu.
3. Linie aglomeracyjne - nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś przynajmniej było tak, że zaczynały kurs i kończyły na wsi. Czyli był pusty przelot np. z Woli Duchackiej do Czernichowa, do Włosania itp a jeśli udałoby się zlokalizować taką zajezdnię - strzelam teraz - na terenie dawnego Equsa w Liszkach/Kryspinowie to jest po prostu bliżej do tych końcówek na wsiach (wieś bez znaczenia pejoratywnego, żeby jakiś wrażliwiec społeczny mnie znowu nie raportował, że nazywam kogoś wieśniakiem itp).

Kacper
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kacper » 31 paź 2024, 10:27

Gdyby takie zadanie zlecić na wschodzie miasta pod potencjalną zajezdnię w okolicy Niepołomic/Podłęża/Wieliczki to oddając 211, 221, 264, 301 i 304 można jeśli dobrze liczę zwolnić aż 30 brygad. Moim zdaniem ciekawy pomysł
Chociaż zachód aglomeracji (Liszki) wydaje się o tyle lepszy, że dziś nie ma i nie szykuje się póki co żadna zajezdnia w mieście po tamtej stronie.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Ydhflx » 31 paź 2024, 11:11

Przypomnę że ZTP miał nawet plany jeszcze jednego przetargu - na obsługę AlgoX. W temacie nic się nie dzieje, prawdopodobnie przez problemy budżetowe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kaszmir » 06 lis 2024, 23:59

Wieść niepotwierdzona: od wtorku 12.11 linia "511" ma wrócić do MPK.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości