Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

- Linie, trasy, rozkłady
suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: suchy » 10 paź 2024, 13:50

kucyk pisze: 09 paź 2024, 20:52 Chyba w relacji Wzgórza - Łowińskiego? :shock:
Racja, chciałem napisać Elektromontaż, ale się zawiesiłem na moment i się wpisało ponownie Wańkowicza :lol: :lol:
scyzor663 pisze: 09 paź 2024, 19:24 Jest łuk, są gęsto słupy, nie widzę problemu, pewnie i tak tam będzie ograniczenie do 20km/h, a pozostałe luki są łagodniejsze.
No patrz, a od samego Urzędu Pracy już wisi ograniczenie 20/h (bo jest ostry łuk wyjazdowy z przystanku) - i to jakoś nie przeszkodziło, żeby w tym miejscu zrobić sieć podwójną, tylko dopiero od zwrotnicy rozjazdowej :D

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: scyzor663 » 11 paź 2024, 6:11

To, że teraz wisi "20" nie oznacza, że odcinek jest zaprojektowany na taką prędkość, może to widzimisię MPK, a może ograniczenie wynikające z placu budowy. Sieci już teraz nikt nie projektuje "ręcznie", robi się to w dedykowanych programach, z obliczeń wyszło, że wystarczy sieć płaska, to jest płaska i tyle ;)

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Cyjan » 20 paź 2024, 22:17

Wszystkich Świętych za 11 dni, miasto się ostatnio chwaliło że w zasadzie to Jarzębiny już za chwileczkę jest gotowe, są przystanki, dojście jest zrobione.

Obrazek

Uwaga, pokazuję dojście z tramwajowego do autobusowego i pasów na Kocmyrzowskiej :D

Obrazek

Jeśli chodzi o dojście z Jarzębiny do cmentarza, to też bym chciała pokazać, ale jest to kawałek usypanej drogi przez drzewa, gdzie jest tak ciemno, że nie da się zrobić zdjęcia nawet z flashem. Wiat na przystankach nie ma, z tego co rozumiem ten w stronę miasta nadal nie jest wyłożony kostką, świateł brak, barierek brak. Między autobusowym Darwina a Jarzębiny jest kawałek błota.

Znamienne jest to, że wcześniej była mowa o "Wszystkich Świętych" a teraz mówią już o "Dniu Zmarłych" (już pomijam że ten termin nic nie znaczy). Przewiduję scenariusz, że 1 Listopada będą jeszcze doklepywać bauma, czas pokaże.
ona/jej

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: suchy » 28 paź 2024, 13:14

No i mamy oficjalnie wznowienie ruchu do Jarzębiny od 31.10. Dodatkowo linia 4 zostanie przekierowana przez Kocmyrzowską do Elektromontażu (aby zapewnić dojazd do Urzędu Pracy):
Szanowni Pasażerowie,

od dnia 31.10.2024 r. (czwartek) przywrócony zostanie ruch tramwajowy do przystanku Jarzębiny. Wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:

linia 1 zostanie skierowana na trasę czasowo-zmienioną: Cichy Kącik – AJ/AST – Filharmonia – … – Wańkowicza – Jarzębiny;
linia 4 zostanie skierowana na trasę czasowo-zmienioną: Bronowice Małe – … – Plac Centralny – Rondo Kocmyrzowskie – Wańkowicza – Grodzki Urząd Pracy – Elektromontaż;
linia 5 zostanie skierowana na trasę czasowo-zmienioną: Krowodrza Górka P+R – … – Wańkowicza – Jarzębiny;
linia 701 ulegnie likwidacji;
linia 704:
zostanie skierowana na trasę: Al. Przyjaźni – Al. Solidarności – Ujastek – Łowińskiego – Blokowa – Darwina – Kocmyrzowska (Architektów, Poległych w Krzesławicach) – Wzgórza Krzesławickie;
będzie kursować w dni powszednie co 15 min w godz. szczytu i co 20 min poza, a w soboty i dni świąteczne co 20 min (w godz. porannych co 30 min);
obsługiwać będzie nową parę tymczasowych przystanków Łempickiego NŻ 71 (w kierunku Kombinatu) i 72 (w kierunku Placu Centralnego), zlokalizowanych w ciągu al. Solidarności, w pobliżu tymczasowej przełączki w rejonie budowanej drogi ekspresowej S7;
linia 742 ulegnie likwidacji.
Uwaga!: Przystanek Darwina dla linii 1 i 5 będzie nieczynny i zostanie uruchomiony w późniejszym terminie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 28 paź 2024, 14:25

Zmiana "4" w mojej opinii całkiem sensowna i sprytnie pomyślana. Trochę szkoda pogorszenia dojazdu z/do Kombinatu który zostanie z samym "22" (z tramwajów), jednak znaczenie kombinatu i tak zmalało na przestrzeni lat. Gorzej, że nie będzie się dało przesiąść z "242/272" na "4" i to jest spory minus.

PS. Prosimy o dodawanie linków do artykułów, komunikatów itp.
Tu link do komunikatu o Jarzębiny -> https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1109-2024

goracygreg
Pasażer
Posty: 41
Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: goracygreg » 28 paź 2024, 14:49

4 powinna jeździć do Kopca Wandy

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Scania_9640 » 28 paź 2024, 14:59

goracygreg pisze: 28 paź 2024, 14:49 4 powinna jeździć do Kopca Wandy
Tam chyba miejsca nie ma, przez to, że postoje ma 21 a drugim torem jadą tramwaje w stronę kombinatu

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 28 paź 2024, 15:14

Scania_9640 pisze: 28 paź 2024, 14:59Tam chyba miejsca nie ma, przez to, że postoje ma 21 a drugim torem jadą tramwaje w stronę kombinatu
Jeśli "4" i warianty "21" by się nie pomieściły na jednym torze, zawsze można wydłużyć warianty "21" do Zaj. Nowa Huta. Mowa i tak o garstce kursów głównie w międzyszczycie i w weekendy.

Dr2
Specjalista
Posty: 441
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Dr2 » 29 paź 2024, 12:06

Kaszmir pisze: 28 paź 2024, 15:14 Jeśli "4" i warianty "21" by się nie pomieściły na jednym torze, zawsze można wydłużyć warianty "21" do Zaj. Nowa Huta. Mowa i tak o garstce kursów głównie w międzyszczycie i w weekendy.
Można wyznaczyć rozkładowy przejazd techniczny wokół pętli, na przepuszczenie tramwaju linii "4".

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: judash » 29 paź 2024, 22:03

Podczas dzisiejszej "Ławki z Miszalskim" na Wzgórzach Krzesławickich, Kracik publicznie polecił obecnemu przedstawicielowi ZTP wycofanie likwidacji "701" do czasu uruchomienia przystanku tramwajowego "Darwina". Były ogromne protesty mieszkańców.
Ten sam człowiek z ZTP kłamał, że będzie w zamian "704" jako połączenie ... z "701". Jeden z uczestników - nomen omen czternastoletni chłopiec - publicznie powiedział mu to wprost, że wprowadza ludzi w błąd.
Ponadto kolejne kłamstwo padło ws. "122" i "422", że muszą tam jeździć małe wozy, z uwagi na szpital. Otóż z "422" zgoda, ale ze "122" już nie. Wystarczy wymóc na MPK zaprzestanie łączenia prac brygad. Proste.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: yosujiro » 29 paź 2024, 22:21

Ale na co to 701? Populizm w czystej postaci. No chyba, że na trasie ze Stoków na Wańkowicza. Na obecnej trasie to przepalanie kasy. Na Kocmyrzowskie będzie można się dostać 142 704+4 i x22+ tramwaje/2x2 , na Plac Bieńczycki x22 oraz 704+4. Na tramwaje 1 i 5 również x22 w obu kierunkach oraz 180 na Darwina i króciutki spacer. Ja rozumiem, że to nie są bezpośrednie połączenia, wiem że powinno się równać do góry, a nie w dół, ale przy obecnym budżecie, tym że w wielu rejonach miasta mają ludzie na co dzień równie źle, to uważam, że bez 701 będzie dało się żyć. A już pragnę przypomnieć, że przed przebudową nie było połączenia zapewniającego taką relację jak 701 i jakoś wszyscy żyli i sobie radzili... Jeżeli 701 zostanie na pełnej trasie, to moim zdaniem 704 należy obowiązkowo skrócić do trasy AP- Elektromontaż

A co do większych wozów na 122- czy nie licząc pojedynczych kursów one są tam potrzebne? Widziałem tę linię wypełnioną na full ledwie kilka razy w ciągu ostatniego roku. Autosany wydawały mi się do tej pory idealnym rozmiarem dla tej linii. Ewentualnie 12m miałoby sens na czas dalszej budowy tramwaju w momencie kiedy nie będzie 701 i 122 przejmie część jej pasażerów

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Cyjan » 30 paź 2024, 6:23

Co do 701 się zgadzam. Absolutnie nikt nie chce dobrowolnie jechać 10 minut z Osiedla Na Stoku Szkoła do Wańkowicza 10-15min. Z 122 - ja bym bardzo poczekała na powrót tramwajów do Jarzębiny, bo one mogą zmienić wszystko. Nieraz napełnienia w 122 są, bo jest dziura 15min i czymś z Kocmyrzowskiej trzeba dojechać na Wzgórza, mniejsze czym. Jedyne co, to można by stworzyć jakąś linię albo ulepszyć 180, bo to jednak ważne, żeby z Architektów był dojazd do tramwaju.
ona/jej

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: yosujiro » 30 paź 2024, 11:15

No i mamy potwierdzenie...
linia 701 – zostanie zawieszona w dniach 31.10 – 03.11.2024 r.:

od dnia 04.11.2024 r. zostanie przywrócona na trasę funkcjonującą przed dniem 31.10.2024 r.;

linia 704:

w dniach 31.10 – 03.11.2024 r. zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną:

Al. Przyjaźni – Al. Solidarności – Ujastek – Łowińskiego – Blokowa – Darwina – Kocmyrzowska (Architektów, Poległych w Krzesławicach) – Wzgórza Krzesławickie;

w dniach 31.10 – 03.11.2024 r. będzie kursowała według specjalnego rozkładu jazdy;

od dnia 04.11.2024 r. zostanie przywrócona na stałą trasę;
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1109-2024


krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 30 paź 2024, 13:26

Szanowni Pasażerowie,

od dnia 31.10.2024 r. (czwartek) przywrócony zostanie ruch tramwajowy do przystanku Jarzębiny. Wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:



AKTUALIZACJA KOMUNIKATU w dniu 30.10.2024 r.
linia 1 – zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną: Cichy Kącik – AJ/AST – Filharmonia – … – Wańkowicza – Jarzębiny;
linia 4 – zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną: Bronowice Małe – … – Plac Centralny – Rondo Kocmyrzowskie – Wańkowicza – Grodzki Urząd Pracy – Elektromontaż;
linia 5 – zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną: Krowodrza Górka P+R – … – Wańkowicza – Jarzębiny;
linia 701 – zostanie zawieszona w dniach 31.10 – 03.11.2024 r.:
od dnia 04.11.2024 r. zostanie przywrócona na trasę funkcjonującą przed dniem 31.10.2024 r.;
linia 704:
w dniach 31.10 – 03.11.2024 r. zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną:
Al. Przyjaźni – Al. Solidarności – Ujastek – Łowińskiego – Blokowa – Darwina – Kocmyrzowska (Architektów, Poległych w Krzesławicach) – Wzgórza Krzesławickie;
w dniach 31.10 – 03.11.2024 r. będzie kursowała według specjalnego rozkładu jazdy;
od dnia 04.11.2024 r. zostanie przywrócona na stałą trasę;
obsługiwać będzie nową parę tymczasowych przystanków Łempickiego NŻ 71 (w kierunku Kombinatu) i 72 (w kierunku Placu Centralnego), zlokalizowanych w ciągu al. Solidarności, w pobliżu tymczasowej przełączki w rejonie budowanej drogi ekspresowej S7;
linia 742 – ulegnie likwidacji.
Uwaga!: Przystanek Darwina dla linii 1 i 5 będzie nieczynny i zostanie uruchomiony w późniejszym terminie.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1109-2024

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 30 paź 2024, 13:50

yosujiro pisze: 30 paź 2024, 11:15No i mamy potwierdzenie...
I wg mnie wylano dziecko z kąpielą. "704" nie będzie przedłużone do Wzgórz (nie licząc 31.10-03.11), a "742" ulega likwidacji więc Wzgórza Krzesławickie będą odcięte od dojazdu w stronę Kombinatu i al. Solidarności. Co z tego że zostanie "701", skoro wracając w stronę Wzgórz nawet nie będzie jak się przesiąść ze "142" na "701". W zamian zostawiono "701" na całej trasie aż do Czyżyn, gdzie prawdopodobnie kto może będzie od razu przeskakiwał do tramwajów przy Wańkowicza, a dalej będzie jechało, a właściwie stało w korku puste "701".

W mojej opinii trzeba było zostawić "701" jednak na skróconej trasie, np. do Zajezdni Bieńczyce - tak by dowiozło ludzi do tramwaju na Wańkowicza a potem jak najszybciej kończyło trasę zamiast stać w korkach. A zwolnione brygady przeznaczyć na planowane wydłużenie "704" do Wzgórz albo chociaż utrzymanie "742" w jakiejś sensowniejszej częstotliwości.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości