Na Mogilskiej jeszcze 4 p/h się zmieszczą (miejsce po zlikwidowanej "12", wcześniej po f~5 na "52"). To niewiele wobec oddania Meissnera, jednak akurat ta "16" powinna jeszcze się zmieścić (chociaż nie wiem jak z tym będzie po wpuszczeniu "125" na dolną płytę Ronda Mogilskiego właśnie od strony Mogilskiej).Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 19:20 Wiadomo że lepiej byłoby gdyby 16 jeździła jeszcze bardziej w strone Centrum, żeby daleko nie szukać np. do takiego Cmentarza Rakowickiego (chociaż nie wiem jak tam z tym jednym torem na pętli bo to może być troche kłopotliwe) lub Dworca Towarowego, ale skoro Mogilska jest przeciążona to już lepszy Rydz w postaci Wieczystej niż nic. Z resztą gdyby taką np. 128 poprzekierowywać w jakiś sposób, tak aby nie jeździła przez Meissnera, to i na 16 większe potoki mogłby się pojawić - siłą rzeczy. I tak pewnie 128 będzie czekać los zmiany trasy, w taki sposób aby nie dublowała się z ciągiem tramwajowym, na tak długim odcinku.
Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
125 ma być wpuszczone na dolną płytę? kto to wymyślił i dlaczego
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Już zostało wpuszczone, kursuje tam bodajże od 19 października.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
A to tego to nie wiedziałem, no ale i tak, dolne Mogilskie powinno być tylko dla tramwajów, lub ewentualnie autobusów nocnych, kiedy nie ma takiego ruchu na rondzie. Po coś zostało ono tak podzielone. Jeszcze brakuje żeby 184 puścić tunelem pod Dworcem 

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Chyba musisz znaleźć mocniejszy argument, bo ten zdecydowanie nie wystarcza

Puszczenie 125 dołem oznacza dużo łatwiejsze przesiadki na tramwaje. A miejsca wystarczy: to nie perony na Mogilskim są punktem ograniczającym przepustowość Mogilskiej. Na Kablu mamy 44 poc/h. Ograniczeniem na Mogilskiej niemal z pewnością będzie skrzyżowanie z Meissnera, gdzie ten autobus nie jeździ - więc czemu nie puścić go dołem?
Natomiast, 16 do centrum pojechać powinno. Gdzie konkretnie to sprawa drugorzędna (ja bym widział Salwator, ale to osobna dyskusja). Inaczej taka linia będzie z jednej strony wozić powietrze, a z drugiej to 52 może nie wyrobić.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
No nie wiem, jakoś mi nie pasuje to żeby autobus jechał dołem, jak dla mnie to wygląda na taki zapychacz, który będzie powodował problemy z przepustowością na dolnym rondzie, bo to zawsze jedna dodatkowa linia , która mogłaby jeździć inną trasą, i to bez większych szkód względem pasażerów. Poza tym mam lekkie obawy czy autobus w towarzystwie tramwaju jadącego jadącego od stronu lubiczu lub na odwrót byłby w stanie bez ryzyka otarcia się o ścianę ronda, tamtędy przejechać.
Nie wiem, może mi się coś źle wydaje, ale przy zjeździe na rondo od strony centrum to jest dość ciasno.
Nie wiem, może mi się coś źle wydaje, ale przy zjeździe na rondo od strony centrum to jest dość ciasno.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Być może niepoularna opinia: cyżyńskie obecnie jest za dobre, kosztem reszty Huty, tylko dlatego że jest na zbiegu tras każdej linii. Tyle że tam nikt nie mieszka(oprócz paru bloków) a do Carrefoura lepiej jechać na dworzec, albo na Bieńczycką. Jeśli 16 pojedzie przez Meissnera to trochę przejmie po czyżyńskim moc Kocmyrzowskie. Marzeniem moim jest żeby dzięki temu Plac Centralny i szczególnie Zgody wreszcie odżyje.Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:48 Zgodzę się z tym że Rondo Czyżyńskie byłoby w takiej sytuacji zbyt stratne, jednak szczerze, jeśli nie 9, to co?
ona/jej
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Nawet jeżeli tak jest, myślę że utrata "52" będzie wystarczająco dotkliwa. Mowa tutaj nie tylko o Rondzie Czyżyńskim, ale także chociażby o przystankach Czyżyny czy Stella-Sawickiego, przy których jednak sporo ludzi mieszka i zabranie oprócz "52" także "9" byłoby zbytnim cięciem tam.Cyjan pisze: 02 lis 2024, 20:31 Być może niepoularna opinia: cyżyńskie obecnie jest za dobre, kosztem reszty Huty, tylko dlatego że jest na zbiegu tras każdej linii. Tyle że tam nikt nie mieszka(oprócz paru bloków) a do Carrefoura lepiej jechać na dworzec, albo na Bieńczycką. Jeśli 16 pojedzie przez Meissnera to trochę przejmie po czyżyńskim moc Kocmyrzowskie. Marzeniem moim jest żeby dzięki temu Plac Centralny i szczególnie Zgody wreszcie odżyje.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Rondo Czyżyńskie to w głównej mierze punkt przesiadkowy dla pasażerów z aglomeracji, Pleszowa i terenów zapleszowskich (ci oczywiscie akurat mogą jechać dalej, a nie koniecznie przesiadać się na Rondzie) czy Łęgu. Jednak Ci pierwsi i ostatni więcej wyboru nie mają. Obecnie to tam jest najlepsza opcja do dalszej podróży w miasto właśnie ze względu mnogość różnych linii.Cyjan pisze: 02 lis 2024, 20:31 Być może niepoularna opinia: cyżyńskie obecnie jest za dobre, kosztem reszty Huty, tylko dlatego że jest na zbiegu tras każdej linii. Tyle że tam nikt nie mieszka(oprócz paru bloków) a do Carrefoura lepiej jechać na dworzec, albo na Bieńczycką. Jeśli 16 pojedzie przez Meissnera to trochę przejmie po czyżyńskim moc Kocmyrzowskie. Marzeniem moim jest żeby dzięki temu Plac Centralny i szczególnie Zgody wreszcie odżyje.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Samo Rondo Czyżyńskie, owszem, ale wspomniany przez ciebie Carrefour też by oberwał, bo 52 i 9 poza Czyżyńskim kursują właśnie przez Bieńczycką.Cyjan pisze: 02 lis 2024, 20:31 Być może niepoularna opinia: cyżyńskie obecnie jest za dobre, kosztem reszty Huty, tylko dlatego że jest na zbiegu tras każdej linii. Tyle że tam nikt nie mieszka(oprócz paru bloków) a do Carrefoura lepiej jechać na dworzec, albo na Bieńczycką.
Co więcej oberwałoby się też sporej części osiedli na Bieńczycach, Tomexowi i Szpitalowi Rydygiera, a także też dość sporemu węzłowi przesiadkowemu jakim jest Rondo Kocmyrzowskie
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Jak widzę "125" jadące od centrum na dół Mogilskiego to podjeżdża bardzo szybko, także jak kierowcy rozpędzają takie prędkości to chyba musi być wystarczająco miejsca.Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 20:20 Nie wiem, może mi się coś źle wydaje, ale przy zjeździe na rondo od strony centrum to jest dość ciasno.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Funkcja cytowania generuje tobie odnośnik do wybranego przez Ciebie posta i jego treść. Jeśli chcesz w jednym poście cytować więcej postów, musisz sobie "wygenerować" więcej takich cytatów i albo wklejać je do utworzonego już postu (Poprzez edycję swojego posta) albo otworzyć forum w nowej karcie, wygenerować sobie interesujące Ciebie treści i potem w jednym miejscu sklejać je do jednej wypowiedzi.Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:59 (Przepraszam że piszę tak na raty, ale nie za bardzo ogarniam funkcję cytowania)
Jak chcesz cytować osobne fragmenty z jednego postu to po prostu kopiuj to co ci wyskakuje w "quote=", bo to zawartość tego kwadratowego nawiasu definiuje do którego postu konkretnie się odnosisz. A jeśli o to nie dbasz, wystarczy że wkleisz jakąś treść w samo "quote" "/quote" (Zamiast cytatu kwadratowe nawiasy), też wystarczy.
Mam nadzieję że pomogłem
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Można też dodać drugi cytat (i dalsze) poprzez znalezienie interesującego nas postu (i analogicznie kliknięcie ikonki cytatu) w przewijanym widoku poniżej okienka do edycji komentarza w pełnym edytorze - do którego wchodzimy albo klikając odpowiedni guzik, albo kogoś cytując. Więc nie trzeba otwierać dwóch kart ani kombinować z edytowaniem. Cytat powinien pojawić się w miejscu kursora. Mam nadzieję że rozumiecie co mam na myśli (i że to działa nie tylko u mnie xD).elot360 pisze: 02 lis 2024, 21:35 Funkcja cytowania generuje tobie odnośnik do wybranego przez Ciebie posta i jego treść. Jeśli chcesz w jednym poście cytować więcej postów, musisz sobie "wygenerować" więcej takich cytatów i albo wklejać je do utworzonego już postu (Poprzez edycję swojego posta) albo otworzyć forum w nowej karcie, wygenerować sobie interesujące Ciebie treści i potem w jednym miejscu sklejać je do jednej wypowiedzi.
Jak chcesz cytować osobne fragmenty z jednego postu to po prostu kopiuj to co ci wyskakuje w "quote=", bo to zawartość tego kwadratowego nawiasu definiuje do którego postu konkretnie się odnosisz. A jeśli o to nie dbasz, wystarczy że wkleisz jakąś treść w samo "quote" "/quote" (Zamiast cytatu kwadratowe nawiasy), też wystarczy.
Mam nadzieję że pomogłem
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Jest wystarczająco miejsca.Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 20:20 Nie wiem, może mi się coś źle wydaje, ale przy zjeździe na rondo od strony centrum to jest dość ciasno.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
A gdyby tak po prostu połączyć 49 z 16 w jedną całodzienną linię (przez Meissnera oczywiście)?
Wiadomo, powstałby trochę tasiemiec, ale byłoby to i tak o wiele lepsze wykorzystanie tych linii niż dotychczas.
Odpadają dzięki temu też problemy z przepustowością.
Jest to trochę bieda wersja, bo zostawia na Meissnera tylko 52 i 49/16 czyli 12p/h (raczej za mało?), ale z perspektywy ZTP sami wiecie...
Wiadomo, powstałby trochę tasiemiec, ale byłoby to i tak o wiele lepsze wykorzystanie tych linii niż dotychczas.
Odpadają dzięki temu też problemy z przepustowością.
Jest to trochę bieda wersja, bo zostawia na Meissnera tylko 52 i 49/16 czyli 12p/h (raczej za mało?), ale z perspektywy ZTP sami wiecie...