Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

- Linie, trasy, rozkłady
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » 02 lis 2024, 19:24

Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 19:20 Wiadomo że lepiej byłoby gdyby 16 jeździła jeszcze bardziej w strone Centrum, żeby daleko nie szukać np. do takiego Cmentarza Rakowickiego (chociaż nie wiem jak tam z tym jednym torem na pętli bo to może być troche kłopotliwe) lub Dworca Towarowego, ale skoro Mogilska jest przeciążona to już lepszy Rydz w postaci Wieczystej niż nic. Z resztą gdyby taką np. 128 poprzekierowywać w jakiś sposób, tak aby nie jeździła przez Meissnera, to i na 16 większe potoki mogłby się pojawić - siłą rzeczy. I tak pewnie 128 będzie czekać los zmiany trasy, w taki sposób aby nie dublowała się z ciągiem tramwajowym, na tak długim odcinku.
Na Mogilskiej jeszcze 4 p/h się zmieszczą (miejsce po zlikwidowanej "12", wcześniej po f~5 na "52"). To niewiele wobec oddania Meissnera, jednak akurat ta "16" powinna jeszcze się zmieścić (chociaż nie wiem jak z tym będzie po wpuszczeniu "125" na dolną płytę Ronda Mogilskiego właśnie od strony Mogilskiej).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Fidzi PL
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 07 sie 2022, 18:24
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Fidzi PL » 02 lis 2024, 19:40

125 ma być wpuszczone na dolną płytę? kto to wymyślił i dlaczego

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » 02 lis 2024, 19:42

Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 19:40 125 ma być wpuszczone na dolną płytę? kto to wymyślił i dlaczego
Już zostało wpuszczone, kursuje tam bodajże od 19 października.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Fidzi PL
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 07 sie 2022, 18:24
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Fidzi PL » 02 lis 2024, 19:50

A to tego to nie wiedziałem, no ale i tak, dolne Mogilskie powinno być tylko dla tramwajów, lub ewentualnie autobusów nocnych, kiedy nie ma takiego ruchu na rondzie. Po coś zostało ono tak podzielone. Jeszcze brakuje żeby 184 puścić tunelem pod Dworcem :lol:

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Ydhflx » 02 lis 2024, 20:09

Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 19:50 Po coś zostało ono tak podzielone.
Chyba musisz znaleźć mocniejszy argument, bo ten zdecydowanie nie wystarcza :roll:

Puszczenie 125 dołem oznacza dużo łatwiejsze przesiadki na tramwaje. A miejsca wystarczy: to nie perony na Mogilskim są punktem ograniczającym przepustowość Mogilskiej. Na Kablu mamy 44 poc/h. Ograniczeniem na Mogilskiej niemal z pewnością będzie skrzyżowanie z Meissnera, gdzie ten autobus nie jeździ - więc czemu nie puścić go dołem?

Natomiast, 16 do centrum pojechać powinno. Gdzie konkretnie to sprawa drugorzędna (ja bym widział Salwator, ale to osobna dyskusja). Inaczej taka linia będzie z jednej strony wozić powietrze, a z drugiej to 52 może nie wyrobić.

Awatar użytkownika
Fidzi PL
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 07 sie 2022, 18:24
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Fidzi PL » 02 lis 2024, 20:20

No nie wiem, jakoś mi nie pasuje to żeby autobus jechał dołem, jak dla mnie to wygląda na taki zapychacz, który będzie powodował problemy z przepustowością na dolnym rondzie, bo to zawsze jedna dodatkowa linia , która mogłaby jeździć inną trasą, i to bez większych szkód względem pasażerów. Poza tym mam lekkie obawy czy autobus w towarzystwie tramwaju jadącego jadącego od stronu lubiczu lub na odwrót byłby w stanie bez ryzyka otarcia się o ścianę ronda, tamtędy przejechać.
Nie wiem, może mi się coś źle wydaje, ale przy zjeździe na rondo od strony centrum to jest dość ciasno.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Cyjan » 02 lis 2024, 20:31

Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:48 Zgodzę się z tym że Rondo Czyżyńskie byłoby w takiej sytuacji zbyt stratne, jednak szczerze, jeśli nie 9, to co?
Być może niepoularna opinia: cyżyńskie obecnie jest za dobre, kosztem reszty Huty, tylko dlatego że jest na zbiegu tras każdej linii. Tyle że tam nikt nie mieszka(oprócz paru bloków) a do Carrefoura lepiej jechać na dworzec, albo na Bieńczycką. Jeśli 16 pojedzie przez Meissnera to trochę przejmie po czyżyńskim moc Kocmyrzowskie. Marzeniem moim jest żeby dzięki temu Plac Centralny i szczególnie Zgody wreszcie odżyje.
ona/jej

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » 02 lis 2024, 20:38

Cyjan pisze: 02 lis 2024, 20:31 Być może niepoularna opinia: cyżyńskie obecnie jest za dobre, kosztem reszty Huty, tylko dlatego że jest na zbiegu tras każdej linii. Tyle że tam nikt nie mieszka(oprócz paru bloków) a do Carrefoura lepiej jechać na dworzec, albo na Bieńczycką. Jeśli 16 pojedzie przez Meissnera to trochę przejmie po czyżyńskim moc Kocmyrzowskie. Marzeniem moim jest żeby dzięki temu Plac Centralny i szczególnie Zgody wreszcie odżyje.
Nawet jeżeli tak jest, myślę że utrata "52" będzie wystarczająco dotkliwa. Mowa tutaj nie tylko o Rondzie Czyżyńskim, ale także chociażby o przystankach Czyżyny czy Stella-Sawickiego, przy których jednak sporo ludzi mieszka i zabranie oprócz "52" także "9" byłoby zbytnim cięciem tam.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: LLoan » 02 lis 2024, 20:42

Cyjan pisze: 02 lis 2024, 20:31 Być może niepoularna opinia: cyżyńskie obecnie jest za dobre, kosztem reszty Huty, tylko dlatego że jest na zbiegu tras każdej linii. Tyle że tam nikt nie mieszka(oprócz paru bloków) a do Carrefoura lepiej jechać na dworzec, albo na Bieńczycką. Jeśli 16 pojedzie przez Meissnera to trochę przejmie po czyżyńskim moc Kocmyrzowskie. Marzeniem moim jest żeby dzięki temu Plac Centralny i szczególnie Zgody wreszcie odżyje.
Rondo Czyżyńskie to w głównej mierze punkt przesiadkowy dla pasażerów z aglomeracji, Pleszowa i terenów zapleszowskich (ci oczywiscie akurat mogą jechać dalej, a nie koniecznie przesiadać się na Rondzie) czy Łęgu. Jednak Ci pierwsi i ostatni więcej wyboru nie mają. Obecnie to tam jest najlepsza opcja do dalszej podróży w miasto właśnie ze względu mnogość różnych linii.

Awatar użytkownika
Fidzi PL
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 07 sie 2022, 18:24
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Fidzi PL » 02 lis 2024, 20:52

Cyjan pisze: 02 lis 2024, 20:31 Być może niepoularna opinia: cyżyńskie obecnie jest za dobre, kosztem reszty Huty, tylko dlatego że jest na zbiegu tras każdej linii. Tyle że tam nikt nie mieszka(oprócz paru bloków) a do Carrefoura lepiej jechać na dworzec, albo na Bieńczycką.
Samo Rondo Czyżyńskie, owszem, ale wspomniany przez ciebie Carrefour też by oberwał, bo 52 i 9 poza Czyżyńskim kursują właśnie przez Bieńczycką.
Co więcej oberwałoby się też sporej części osiedli na Bieńczycach, Tomexowi i Szpitalowi Rydygiera, a także też dość sporemu węzłowi przesiadkowemu jakim jest Rondo Kocmyrzowskie

Mikix
Znawca
Posty: 187
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Mikix » 02 lis 2024, 21:26

Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 20:20 Nie wiem, może mi się coś źle wydaje, ale przy zjeździe na rondo od strony centrum to jest dość ciasno.
Jak widzę "125" jadące od centrum na dół Mogilskiego to podjeżdża bardzo szybko, także jak kierowcy rozpędzają takie prędkości to chyba musi być wystarczająco miejsca.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: elot360 » 02 lis 2024, 21:35

Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:59 (Przepraszam że piszę tak na raty, ale nie za bardzo ogarniam funkcję cytowania)
Funkcja cytowania generuje tobie odnośnik do wybranego przez Ciebie posta i jego treść. Jeśli chcesz w jednym poście cytować więcej postów, musisz sobie "wygenerować" więcej takich cytatów i albo wklejać je do utworzonego już postu (Poprzez edycję swojego posta) albo otworzyć forum w nowej karcie, wygenerować sobie interesujące Ciebie treści i potem w jednym miejscu sklejać je do jednej wypowiedzi.

Jak chcesz cytować osobne fragmenty z jednego postu to po prostu kopiuj to co ci wyskakuje w "quote=", bo to zawartość tego kwadratowego nawiasu definiuje do którego postu konkretnie się odnosisz. A jeśli o to nie dbasz, wystarczy że wkleisz jakąś treść w samo "quote" "/quote" (Zamiast cytatu kwadratowe nawiasy), też wystarczy.

Mam nadzieję że pomogłem

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Ydhflx » 02 lis 2024, 21:58

elot360 pisze: 02 lis 2024, 21:35 Funkcja cytowania generuje tobie odnośnik do wybranego przez Ciebie posta i jego treść. Jeśli chcesz w jednym poście cytować więcej postów, musisz sobie "wygenerować" więcej takich cytatów i albo wklejać je do utworzonego już postu (Poprzez edycję swojego posta) albo otworzyć forum w nowej karcie, wygenerować sobie interesujące Ciebie treści i potem w jednym miejscu sklejać je do jednej wypowiedzi.

Jak chcesz cytować osobne fragmenty z jednego postu to po prostu kopiuj to co ci wyskakuje w "quote=", bo to zawartość tego kwadratowego nawiasu definiuje do którego postu konkretnie się odnosisz. A jeśli o to nie dbasz, wystarczy że wkleisz jakąś treść w samo "quote" "/quote" (Zamiast cytatu kwadratowe nawiasy), też wystarczy.

Mam nadzieję że pomogłem
Można też dodać drugi cytat (i dalsze) poprzez znalezienie interesującego nas postu (i analogicznie kliknięcie ikonki cytatu) w przewijanym widoku poniżej okienka do edycji komentarza w pełnym edytorze - do którego wchodzimy albo klikając odpowiedni guzik, albo kogoś cytując. Więc nie trzeba otwierać dwóch kart ani kombinować z edytowaniem. Cytat powinien pojawić się w miejscu kursora. Mam nadzieję że rozumiecie co mam na myśli (i że to działa nie tylko u mnie xD).

Bautosz
Znawca
Posty: 169
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bautosz » 02 lis 2024, 22:23

Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 20:20 Nie wiem, może mi się coś źle wydaje, ale przy zjeździe na rondo od strony centrum to jest dość ciasno.
Jest wystarczająco miejsca.

Kacper
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kacper » 02 lis 2024, 22:29

A gdyby tak po prostu połączyć 49 z 16 w jedną całodzienną linię (przez Meissnera oczywiście)?
Wiadomo, powstałby trochę tasiemiec, ale byłoby to i tak o wiele lepsze wykorzystanie tych linii niż dotychczas.
Odpadają dzięki temu też problemy z przepustowością.

Jest to trochę bieda wersja, bo zostawia na Meissnera tylko 52 i 49/16 czyli 12p/h (raczej za mało?), ale z perspektywy ZTP sami wiecie...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: cynamon, PionneR i 8 gości