Obie trasy w 2032 roku? Aktywiści krytykują:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trasy ... 54989.html
Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka
Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trasy ... 59119.html
Spółka Trasa Łagiewnicka zakłada, że w połowie przyszłego roku będzie dysponować decyzją środowiskową dla budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Chciałaby do 2033 roku zakończyć budowę, ale na to potrzeba kilku miliardów złotych.
(...)u zbiegu z ul. Księcia Józefa, ma powstać węzeł przesiadkowy z podziemnym parkingiem Park&Ride, naziemnym parkingiem dla autokarów, terminalem autobusowym i pętlą tramwajową. Linia tramwajowa miałaby tutaj zostać przedłużona z Salwatora – obecna pętla musiałaby zostać zlikwidowana, a torowisko byłoby prowadzone w jezdni, podobnie jak obecnie na ul. Kościuszki. Linia tramwajowa w ramach samej obwodnicy nie jest planowana.
Inwestycja ma przekroczyć Wisłę tunelem, co ma w założeniu pomóc ochronić tereny, przez które będzie przebiegać, m.in. las łęgowy.
ona/jej
Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka
Eh i pomyśleć że za kilka lat pętle na Salwatorze, nówkę sztukę nieśmiganą jak na krakowskie standardy będzie trzeba zlikwidować. To naprawdę dobrze dysponujemy pieniędzmi i myślimy kilka lat do przodu. Z tramwajem na Os. Pod Fortem jest to samo. Na zachód od osiedla są ogromne łąki na których i tak infrastruktura drogowa powstanie a co za tym idzie kolejne osiedla. i zamiast stworzyć wariant zakładający linie z rejonów 8PU/Borku Fałęckiego z zakończeniem na pętli w rejonie ul. Działowskiego (jak to jest na MPZP "Kliny Południe" - 2KU.2.) czyli pociągnąć tramwaj maksymalnie jak tylko się da w jakiś rejon, to przedstawiane są warianty które idą przez tereny Szpitala Babińskiego XD.Love Kraków pisze: [...] miałaby tutaj zostać przedłużona z Salwatora – obecna pętla musiałaby zostać zlikwidowana, a torowisko byłoby prowadzone w jezdni, podobnie jak obecnie na ul. Kościuszki. [...]
Streszczę to poniższą infografiką

A wracając co tego co cytowałem. To tak zupełnie na poważnie. To mam nadzieje, że tylko tak biadolą, a Salwator zostawią chociaż jako pętlę rezerwową jak Prokocim.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

-
- Ekspert
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka
W tekście na samym końcu jest napisane, że Trasa Balicka może zostać wykreślona z planów. Wiadomo coś więcej na ten temat?
Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka
Aktualizacja dokumentacji i trwający audyt:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... chowickiej
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... chowickiej
Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka
Ws. zmian w zarządzie spółki TŁ SA oraz ciągle niepoprawionego projektu głos Koalicji Ruchów Krakowskich:
https://www.facebook.com/share/p/1CQL1npeyS/
https://www.facebook.com/share/p/1CQL1npeyS/
Stanowisko Koalicji Ruchów Krakowskich "Wspólnie dla Miasta" ws. Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej
W związku z decyzją prezydenta Krakowa, wyrażoną w wystąpieniu medialnym na łamach portalu LoveKraków, z uznaniem przyjmujemy decyzję o zmianach personalnych w spółce Trasa Łagiewnicka SA, polegających na odwołaniu z funkcji prezesa zarządu p. Mariusza Piątkowskiego oraz członka zarządu p. Krzysztofa Migdała. Uważamy jednak, że w obliczu jawnego ignorowania poleceń prezydenta Krakowa przez władze spółki oraz w związku z fatalną jakością dotychczasowych prac projektowych należy podjąć bardziej radykalne kroki. Liczymy, że model w którym funkcjonuje spółka zostanie gruntownie przemyślany i poddany korektom, tak aby ewentualna kontynuacja jej działalności opierała się na zasadzie poszanowania środków i większego stopnia profesjonalizacji. W szczególności niezwykle potrzebny jest otwarty i transparentny konkurs na stanowisko prezesa oraz podniesienie fachowości zespołu projektowego w spółce. Niestety tylko takie głębokie zmiany mogą doprowadzić do opracowania projektu obu tras, który będzie dobrze przemyślany i racjonalny pod względem ekonomicznym i technicznym.
Jednocześnie przypominamy i podtrzymujemy swoje uwagi, które przesłaliśmy w 2024 roku, a które nadal nie zostały wzięte pod uwagę. Obecny projekt wciąż opiera się na przestarzałych założeniach, które priorytetowo traktują tylko zwiększający się ruch drogowy, kosztem komunikacji miejskiej, ruchu pieszych i rowerzystów. Jest to niezgodne z oficjalnymi celami przyjętymi przez władze Krakowa (np. Strategia Rozwoju Krakowa 2030), gdzie jasno podkreśla się, że to rozwój zrównoważonego transportu (tj. komunikacji zbiorowej oraz ruchu pieszego i rowerowego) jest priorytetem dla miasta. Obecny projekt stoi w jaskrawej sprzeczności z tym strategicznymi celami i powiela szereg istotnych błędów. Nie wprowadzono w nim również kluczowych postulatów, które były zgłaszane przy poprzednich konsultacjach i audytach m.in.
Zgadzamy się z tym, że Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka są potrzebne. Nie może jednak być zgody, na przyjęcie niefunkcjonalnych rozwiązań komunikacyjnych, z którymi pozostaniemy na dekady - jak to miało miejsce np. przy Trasie Łagiewnickiej. Projekt powinien zostać wykonany od nowa, z uwzględnieniem uwag i wniosków z konsultacji społecznych, a także zapewniać optymalne i nowoczesne rozwiązania dla komunikacji miejskiej oraz niechronionych uczestników ruchu.
- Węzeł “Bronowice SKA” jest punktem integrującym autobusy, tramwaje, kolej, a kiedyś również i metro. Mimo to projekt w ogóle nie dostrzega tej kwestii i brak jest przejawów jakiegokolwiek myślenia o funkcjonalnym ich spięciu. W konsekwencji tworzy się jeszcze mniej wygodne rozwiązania dla pasażerów.
- Kładka dla pieszych została przewidziana nad główną jezdnią TZ, ale już nie przez jezdnie lokalne/zbiorcze. Jest to rozwiązanie kompletnie niefunkcjonalne i skrajnie niewygodne dla pieszych i rowerzystów. Jeśli w projekcie ma być uwzględniona kładka to powinna przekraczać całość układu drogowego i wykorzystywać naturalne ukształtowanie terenu.
- Brak kładki pieszej z os. Wizjonerów do stacji “Bronowice SKA” - projekt, który od lat jest niezrealizowaną obietnicą miasta nawet w tak horyzontalnym projekcie nie został uwzględniony.
- Wycinki szpaleru drzew przy ul. Armii Krajowej od strony os. Widok, mimo, że przekrój pozostaje taki sam, jak obecnie. Wydaje się, że jest to robione tylko aby zachować maksymalnie możliwe szerokie pasy ruchu i odsunąć się od ogródków działkowych - a przecież to osiedle mieszkaniowe jest ważniejsze do ochrony!
- Na lokalnym układzie ul. Armii Krajowej przewidziano buspasy, jednak nieciągłe i bez śluz na skrzyżowaniach - nie zapewnią one w pełni uprzywilejowanego przejazdu mimo dostępnego na to miejsca. Muszą one zostać zmienione na ciągłe, wraz z własnymi pasami na wlotach skrzyżowań.
- Projekt wciąż zakłada wpięcie Trasy Balickiej w przekroju 2x2, co wpływa na kształt wspomnianego węzła, mimo iż ze strony Magistratu padały zapowiedzi rezygnacji z jej budowy.
- Na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej ze wspomnianą Trasą Balicką zaprojektowano rondo o monstrualnych rozmiarach (porównywalne tylko do Ronda Mogilskiego), przez co będzie to skrajnie niewygodne miejsce do przesiadek. Jednocześnie brak na nim w pełni funkcjonalnego uprzywilejowania autobusów. Zaproponowana łącznica przez środek ronda ma wady.
Wygląda to niestety na podejście w stylu “mamy ogrom miejsca, to przeznaczmy po prostu całość na asfalt”, jakby to był węzeł dróg ekspresowych. Koncepcja tego skrzyżowania musi powstać od nowa, zakładać prawdziwy priorytet dla KMK (konieczne wspólnie z ZTP!) oraz, funkcjonalność dla pieszych i rowerzystów jak i oszczędne gospodarowanie miejscem.
Do tego z samych analiz ruchu przedstawionych w dokumentacji wynika, że główną relacją będzie ruch z Trasy Balickiej do centrum (wprowadzającą dodatkowy ruch w najgęściej zabudowane obszary Łobzowa i Krowodrzy i utrudniająca ruch KMK) - a przecież dokładnie tego chcemy uniknąć budując III obwodnicę! Jest to całkowite zaprzeczenie podstawowych założeń projektu. Skupianie się w projekcie na zapewnieniu maksymalnej przepustowości oznaczać będzie szkodliwy wpływ na okoliczne dzielnice.- Węzeł przesiadkowy na Przegorzałach nie uwzględnia przystanków dla autobusów, jadących przelotowo Trasą Zwierzyniecką, co uniemożliwi integrację tych kierunków. Układ i trasy przesiadek również nie są dobrze przemyślane.
- Zieleńce między jezdniami a chodnikami są przewidziane o szerokości 1,0m (i to nie wszędzie), co nie pozwoli na nasadzenie drzew, mimo takich próśb w dotychczasowych uwagach. Wygląda to niestety jakby podejście projektowe było: “zrobimy absolutne minimum” dla wygody pieszych i poprawy estetyki.
- Duży rozmiar skrzyżowania TP/Norymberska oznaczać będzie długie czasy ewakuacji, co będzie się szczególnie negatywnie odbijało na przepustowości linii tramwajowej. A jest ona już obecnie mocno obciążona, będzie zaś jeszcze bardziej po jej przedłużeniu.
- Brak rezerwy na tramwaj Kapelanka - Cichy Kącik (i utworzenie “III obwodnicy tramwajowej”), dla którego padły deklaracje po konsultacjach w 2022 roku.
Jednym z celów Trasy Zwierzynieckiej jest wyprowadzenie ruchu z centrum i z ATW. Tak więc na ATW trzeba mieć plan już teraz, z harmonogramem dla poszczególnych etapów projektowania i realizacji. Należy się tym zająć już teraz i to nawet jeśli nie mamy zgody co do szczegółowych rozwiązań na każdym skrzyżowaniu. Pierwszym krokiem - już pierwszego dnia po otwarciu TZ - powinno być przeznaczenie jednego pasa ruchu na buspas od Wielickiej do Opolskiej. Ciągły, bez kompromisów, wraz ze wzmocnieniem oferty przewozowej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Kierman i 2 gości