Zgadzam się. Ale zaskoczyłeś mnie z tym czasem przejazdu. Byłem kilka lat temu. Nową trasą nie jechałem, ale na starych trasach to cisnęli ile się dało.kot_feliks pisze: 14 lis 2024, 18:26 Z Olsztynem jest jeszcze ten problem, że mimo nowej sieci, mają bezsensowny układ wnętrza w tramwajach (a planowane do zakupu Saatz to już w ogóle będzie jakiś kosmos), a same tramwaje jeżdżą z prędkością żółwia. Dlatego właśnie polecam się przejechać tamtejszą KZ, bo to, że tramwaj jest ładny na zdjęciu nie oznacza, że to funkcjonuje sprawnie.
Z Gdańskiem natomiast dokładnie tak, jak napisałeś: połowa taboru to pomodernizowane N8, w sporej części za małe do potrzeb, jeszcze bardziej bezsensowny układ linii jak u nas, a do tego prawie brak priorytetu (przejazd np. 2 przystanków na nowej trasie potrafi trwać 5, 6,7 minut...).
[PESA BYDGOSZCZ] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Mówisz o Olsztynie? My byliśmy jakiś miesiąc temu, ale właśnie na nowej trasie, generalnie "lekka" masakra
Niemniej to nie tylko moja opinia, jest sporo podobnych również w wątku na SSC.
Natomiast faktycznie, jak byłem kilka lat temu to nie pamiętam takiej padaki

Natomiast faktycznie, jak byłem kilka lat temu to nie pamiętam takiej padaki

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
O Gdańsku. Sorki nie dodałem.kot_feliks pisze: 14 lis 2024, 22:26 Mówisz o Olsztynie? My byliśmy jakiś miesiąc temu, ale właśnie na nowej trasie, generalnie "lekka" masakraNiemniej to nie tylko moja opinia, jest sporo podobnych również w wątku na SSC.
Natomiast faktycznie, jak byłem kilka lat temu to nie pamiętam takiej padaki![]()
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Nie zachwycam się tramwajowo Gdańskiem ani Olsztynem.
W Gdańsku mają faktycznie 100% wagony z udziałem niskiej podłogi. Ale są to w dużej mierze wagony z odzysku N8S, które otrzymały powierzchowny remont. A wewnątrz konstrukcyjnie to złomy. Ostatni zakup to bydłowozy Jazzy. O miejsce siedzące jest bardzo trudno, bo jest ich jak na lekarstwo. A częstotliwość jest słaba i często tramwaje na południe jadą przepełnione.
Olsztyn same sztywniaki i już po kilku latach musieli remontować kilka fragmentów torów.
Trudno też o porównanie do Krakowa, bo są to mniejsze sieci. Kraków można porównywać tylko do sieci o podobnych rozmiarach, do Poznania, GOP-u, Wrocławia i Warszawy. Czy te miasta lepiej sobie taborowo poradziły?
W Gdańsku mają faktycznie 100% wagony z udziałem niskiej podłogi. Ale są to w dużej mierze wagony z odzysku N8S, które otrzymały powierzchowny remont. A wewnątrz konstrukcyjnie to złomy. Ostatni zakup to bydłowozy Jazzy. O miejsce siedzące jest bardzo trudno, bo jest ich jak na lekarstwo. A częstotliwość jest słaba i często tramwaje na południe jadą przepełnione.
Olsztyn same sztywniaki i już po kilku latach musieli remontować kilka fragmentów torów.
Trudno też o porównanie do Krakowa, bo są to mniejsze sieci. Kraków można porównywać tylko do sieci o podobnych rozmiarach, do Poznania, GOP-u, Wrocławia i Warszawy. Czy te miasta lepiej sobie taborowo poradziły?
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Wydaje się, że lepiej sobie poradził Poznań, przy czym jest to w sporej części "zasługa" aż 70 (czyli prawie 1/3 taboru!) w postaci "nowych" moderusów alfa i beta. Czy to lepiej, można by pewnie dyskutować. Z jednej strony było to kupowane jako nowe wagony, z drugiej już w momencie zakupu konstrukcje te były przestarzałe.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
To co... czekamy na jutro...
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Aż mi się nie chce wierzyć, że znowu nie przełożyli...

-
- Pasażer
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Miejmy nadzieję, że w końcu dojdzie do przetargu. Osobiście mam nadzieję na Škodę.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Ja kibicuję Gamie... ale z drugiej strony skoro MPK i ich serwery zaatakowali hakerzy i internet by MPK nie funkcjonuje to skąd możemy wiedzieć czy właśnie nie przełożyli...
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Na 99% albo do otwarcia nie dojdzie, albo oferty przekroczą budżet. Z polskich producentów Modertrans jako jedyny może się w nim zmieścić, z zagranicznych chyba tylko niszowi producenci jak Končar czy Astra. Na Škodę nie ma co liczyć, cena jednokierunkowego 33-metrowego tramwaju przekroczy 20 milionów złotych. PESA i Stadler mogą być bliżej 18-19 milionów, jednak jak już widzieliśmy, to także nie przejdzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Ja osobiście w przetargu liczę na nowinkę od PESY.
Myślę, że z kosztami trzeba się pogodzić, bo taniej raczej nie będzie, a nowe tramwaje i tak są potrzebne na wczoraj.
Myślę, że z kosztami trzeba się pogodzić, bo taniej raczej nie będzie, a nowe tramwaje i tak są potrzebne na wczoraj.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Eksperymentalną konstrukcję PESY już w Krakowie mamy i wygląda to źle. Z dwojga złego już wolę Modertrans, a nawet Končar czy Astrę. Koszty z każdym przełożeniem przetargu będą coraz większe, więc z każdym miesiącem maleje szansa na jakiekolwiek nowe tramwajemichal49944 pisze: 04 gru 2024, 22:40 Ja osobiście w przetargu liczę na nowinkę od PESY.
Myślę, że z kosztami trzeba się pogodzić, bo taniej raczej nie będzie, a nowe tramwaje i tak są potrzebne na wczoraj.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Myślę, że MPK też liczy na PESĘ.
Krakowiaki wyglądają blado na tle Bombardierów, ale w porównaniu ze Stadlerami wcale nie są takie najgorsze, a w niektórych aspektach są nawet lepsze.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Jeszcze do 12 jest czas

Na szczęście postępowanie przetargowe jest na platformie Logintrade.Arni pisze: 04 gru 2024, 22:32 Ja kibicuję Gamie... ale z drugiej strony skoro MPK i ich serwery zaatakowali hakerzy i internet by MPK nie funkcjonuje to skąd możemy wiedzieć czy właśnie nie przełożyli...
To nie jest tak, że każda konstrukcja PESY będzie prototypem na złość zamawiającego. Myślę, że sytuacja z 2014N nauczyła coś obie strony i nie powtórzy się.Bayer2003 pisze: 04 gru 2024, 22:43 Eksperymentalną konstrukcję PESY już w Krakowie mamy i wygląda to źle. Z dwojga złego już wolę Modertrans, a nawet Končar czy Astrę.
Nie karmić troli 

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Ludzie się jakąś eurowizją podniecają, a to tu są prawdziwe emocje konkursowe! :S
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości