[PESA BYDGOSZCZ] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: kbieniu7 » 05 gru 2024, 13:09

Ydhflx pisze: 05 gru 2024, 13:01 Moim zdaniem to pozostało szukać rozwiązań alternatywnych. Używane nawet w średnim stanie, byleby coś było. Używane z głęboką modernizacją i wydłużaniem. Używane 26m + wydłużanie maszyn NGT6. Przyczepy bierne do NGT6. Krótkie używane i łączenie ich w składy. Nowy przetarg i dopuścić Turków do udziału w nim.

Tak, te wszystkie rozwiązania są gorsze od kupna nowych. Ale nie stać nas na te ceny - tudzież stać kosztem wstrzymania inwestycji na kilka dobrych lat. Przypominam że nie wydano 8mln (chyba) na szlifierkę bo brakuje pieniędzy.
Nowych 26metrów - nawet używanych - moim zdaniem nie warto. Tego taboru mamy nadmiar, przecież o to też walczono przy pierwszym podejściu do przetargu rok temu, by wykreślić je z listy zakupów. No chyba, że byłoby absurdalnie tanie.

Doczepy bierne do NGT6 - da się skądś je łatwo skombinować? No i ja bym powrócił do pomysłu spinania NGT6 razem ze sobą. Czy to faktycznie się da zrobić?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Bayer2003 » 05 gru 2024, 13:13

kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 13:09 Doczepy bierne do NGT6 - da się skądś je łatwo skombinować? No i ja bym powrócił do pomysłu spinania NGT6 razem ze sobą. Czy to faktycznie się da zrobić?
Na doczepy bierne do NGT6 zapewne także trzeba byłoby ogłosić przetarg - tutaj pytanie o ceny potencjalnych ofert.

Jeżeli chodzi o spinanie ze sobą, widzę dwa problemy. Po pierwsze konieczne byłoby wtedy wydłużenie przystanków, po drugie znacząco spadłby ilostan (a przecież E1 oraz 105Na będą stopniowo wycofywane, nawet przy chęci ich utrzymania). Niestety najmniejsze zło, czyli tramwaje tureckie, zostało odrzucone, zresztą ze sporym poparciem tutejszych forumowiczów...

Są i oferty na tramwaje ponad 40-metrowe i to aż dwie. PESA z ceną 856.286.713,80 zł (przekroczenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia o 50%) oraz droższa jednostkowa, ale tańsza, bo bez podatku Škoda z ceną 727 436 979,00 zł (przekroczenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia o 28%). Być może widząc jak wygląda sytuacja, warto?
Ostatnio zmieniony 05 gru 2024, 13:24 przez Bayer2003, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: pasazer_mobilisu » 05 gru 2024, 13:21

Nie mogę już edytować wcześniejszego postu.

Oferty:

jednokierunkowe 42-45m
SKODA 727 436 979,00 zł* w tym:
PESA 856.286.713,80 zł w tym:

*Dostawa towaru zostanie zrealizowana
w trybie zwolnienia z podatku VAT dla
dostaw wewnątrzwspólnotowych zgodnie
z art. 64 ustawy nr 235/2004 Dz.U. o
podatku od wartości dodanej oraz art.
138 dyrektywy UE 2006/112/WE.
Nie karmić troli :!:

fubukiers
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
Kontakt:

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: fubukiers » 05 gru 2024, 13:22

O proszę. Skoda. Tego się nie spodziewałem. Tutaj może być ciekawie.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: kbieniu7 » 05 gru 2024, 13:26

Bayer2003 pisze: 05 gru 2024, 13:13 Jeżeli chodzi o spinanie ze sobą, widzę dwa problemy. Po pierwsze konieczne byłoby wtedy wydłużenie przystanków, po drugie znacząco spadłby ilostan (a przecież E1 oraz 105Na będą stopniowo wycofywane, nawet przy chęci ich utrzymania). Niestety najmniejsze zło, czyli tramwaje tureckie, zostało odrzucone, zresztą ze sporym poparciem tutejszych forumowiczów...

Tak, długość przystanków jest problemem. Chociaż jest tutaj pewna szansa, gdyby spinać je jednostką z pierwszej serii z tyłu. Wtedy mielibyśmy po ~5m długości pojazdu bez drzwi z przodu i z tyłu składu. Powinniśmy dążyć do wydłużenia peronów, ale może umożliwiłoby to obsługę tam, gdzie były z tym problem, jako że pojazd mógłby wystawać poza peron.

A co do PESY - nie wiem, z punktu widzenia pasażera Krakowiaki są ok. Był okres dużej ilości chorób wieku dziecięcego, ale no może ta konstrukcja jest już bardziej sprawdzona niż w 2015.
pasazer_mobilisu pisze: 05 gru 2024, 13:21 Oferty:

jednokierunkowe 42-45m
SKODA 727 436 979,00 zł* w tym:
PESA 856.286.713,80 zł w tym:

*Dostawa towaru zostanie zrealizowana
w trybie zwolnienia z podatku VAT dla
dostaw wewnątrzwspólnotowych zgodnie
z art. 64 ustawy nr 235/2004 Dz.U. o
podatku od wartości dodanej oraz art.
138 dyrektywy UE 2006/112/WE.
O proszę. Tylko jak to czytać? Do wartości skody trzeba doliczyć VAT 23%?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: pasazer_mobilisu » 05 gru 2024, 13:30

Wychodzi na to że tak bo ceny netto to
Skoda 24 068 000,00 zł
Pesa 23.055.000,00 zł
Nie karmić troli :!:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Bayer2003 » 05 gru 2024, 13:31

kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 13:26 Tak, długość przystanków jest problemem. Chociaż jest tutaj pewna szansa, gdyby spinać je jednostką z pierwszej serii z tyłu. Wtedy mielibyśmy po ~5m długości pojazdu bez drzwi z przodu i z tyłu składu. Powinniśmy dążyć do wydłużenia peronów, ale może umożliwiłoby to obsługę tam, gdzie były z tym problem, jako że pojazd mógłby wystawać poza peron.
Weź pod uwagę, że Bombardierów z pierwszej serii jest zaledwie 14, a połączenie jej z trzecią wyglądałoby głupio (chociaż to chyba najmniejszy problem).
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 13:26 A co do PESY - nie wiem, z punktu widzenia pasażera Krakowiaki są ok. Był okres dużej ilości chorób wieku dziecięcego, ale no może ta konstrukcja jest już bardziej sprawdzona niż w 2015.
Wykorzystanie Krakowiaków sporadycznie przekracza 80%, co w przypadku nawet Stadlerów jest raczej normą.
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 13:26 O proszę. Tylko jak to czytać? Do wartości skody trzeba doliczyć VAT 23%?
Ja to rozumiem, że nic nie trzeba doliczać i po prostu ewentualne tramwaje Škody nie będą objęte podatkiem VAT, przez co będą tańsze. Ale prawnikiem nie jestem, więc mogę się mylić.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: kbieniu7 » 05 gru 2024, 13:41

Takie moje policzenia na szybko, ale nie ręczę nic, bo nie ogarniam jak dokładnie VAT doliczać (nie spina mi się ze zwykłym pomnożeniem przez 1,23)

Cały budżet zamawiającego netto:
1 158 750 000 zł

Złożone oferty razem netto:
519 390 000 + 558 540 000 + 691 650 000 = 1 769 580 000 zł

Gdyby zamówić tylko 33m duo i 44m:
558 540 000 + 691 650 000 = 1 250 190 000 zł

Gdyby kupić tylko 44m to zostaje nam:
1 158 750 000 - 691 650 000 = 467 100 000 zł

To by pozwoliło jeszcze zamówić tylko część dwukierunków, to starczyłoby na 24-25 sztuki 18 618 000 zł/szt * 25 szt = 465 450 000.

Robert
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Robert » 05 gru 2024, 13:55

Brać tylko 42-45m. A reszta na nowy przetarg - przy okazji wyeliminowałbym wtedy jednokierunkowe 33m i zostawił tylko dwukierunkowe 33m + więcej jednokierunkowych 42-45m

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: yosujiro » 05 gru 2024, 15:21

Pesa szarpnęła się nawet na wizualizację.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 7cb9be.jpg

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Cyjan » 05 gru 2024, 15:42

yosujiro pisze: 05 gru 2024, 15:21 Pesa szarpnęła się nawet na wizualizację.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 7cb9be.jpg
Może to jakaś forma konwergencji, ale czy to nie wygląda jak obły Lajkon :lol: ?
ona/jej

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: michal49944 » 05 gru 2024, 15:45

Cyjan pisze: 05 gru 2024, 15:42 Może to jakaś forma konwergencji, ale czy to nie wygląda jak obły Lajkon :lol: ?
Škody, które mają być w Krakowie, również nie różnią się zbytnio od Lajkoników, więc nowości pod kątem wizualnym raczej nie ma co się spodziewać.

Karol1994
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Karol1994 » 05 gru 2024, 16:58

Po cichu liczyłem, że Modertrans się zgłosi do przetargu... Ogólnie nie pogniewałbym się na dwukierunkowce od PESY. Miałem okazję jechać w Częstochowie tym nowszym Twistem i muszę przyznać, że przyjemnie się tym tramwajem jechało w przeciwieństwie do swoich starszych odpowiedników z TŚ czy też z Częstochowy.

fubukiers
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
Kontakt:

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: fubukiers » 05 gru 2024, 18:30

yosujiro pisze: 05 gru 2024, 15:21 Pesa szarpnęła się nawet na wizualizację.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 7cb9be.jpg
Te tramwaje wyglądają paskudnie. A miałem nadzieję że modertrans złoży ofertę. Bardzo bym chciał zobaczyć gammy w barwach krakowskich.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: yosujiro » 05 gru 2024, 18:44

Wcale nie jest powiedziane, że Modertrans zaoferowałby Gammę. Do Szczecina trafi takie paskudztwo:Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość