Do tego jeszcze trzeba dodać że "119" nie jest oficjalnie zlikwidowana, tylko "zawieszona". Zawiesili ją na któreś wakacje "1997"? Po czym już nie wróciła. Zresztą czy w dzisiejszych czasach legendarna "119" na swojej trasie miałaby rację bytu?
Komunikacja miejska w 2025 roku
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 593
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
- Otrzymał polubienie: 16 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Na lekko zmodyfikowanej, wszakże 179 jest czym podobnym. Różni się tylko jedna cyfra i odcinkiem od Matecznego.
Na trasie do Łagiewnik czy Borku chyba. Nie miałaby większego sensu, ludzie się odzwyczaili już i podjeżdżają tramwajem ten kawek do Matecznego.
Na trasie do Łagiewnik czy Borku chyba. Nie miałaby większego sensu, ludzie się odzwyczaili już i podjeżdżają tramwajem ten kawek do Matecznego.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
No, ale skoro dają radę z Aleksandry w Małą Górę, ze Sławka w Klonowica czy z Makowskiego w Stachiewicza i to 18 m to i tam nie powinno być problemu...MM869 pisze: 25 sty 2025, 13:35 Przecież to nie chodzi o żadne braki wozów 12m. Chodzi o skręt z Orlej w prawo w stronę Bielan, MPK twierdzi ze za ciasny dla 12m wozu i nie zgadzają się tam jeździć dużymi autami.
Zresztą legendarne Ikarusy 280 na 184 też miały się nie złamać na skręcie w Malborską xD
Ktoś kojarzy jeszcze jakieś inne ciasne zakręty na sieci kmk?
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Po pocięciu 147 zwolnią się mikrobusy? Mogłyby iść na jakąś linię zapleszowską.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Skoro na 184 łamały się Scanie i Tantusy to tym bardziej Ikarusy mające krótszy rozstaw osi, III oś skrętna czyli wypychająca tyłek na zewnątrz i w ogóle były krótsze o 1,5mpjetrek pisze: 25 sty 2025, 14:18 No, ale skoro dają radę z Aleksandry w Małą Górę, ze Sławka w Klonowica czy z Makowskiego w Stachiewicza i to 18 m to i tam nie powinno być problemu...![]()
Zresztą legendarne Ikarusy 280 na 184 też miały się nie złamać na skręcie w Malborską xD
Ktoś kojarzy jeszcze jakieś inne ciasne zakręty na sieci kmk?
Ciasnych skrętów było więcej: 164 w Prądnicką, 112 na pętli w Tyńcu jak stały tam kolorowe śmietniki. Pewnie coś więcej ale nie pamiętam w tej chwili.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Jak 503 przegubem się łamie przy wyjeździe z osiedla Gotyk w Meiera to 102 też się złamie przy wyjeździe z Orlej
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Chciałem tylko zauważyć, że MPK jeździło wozami 12 m na linii 734, a wtedy skręt z Księcia Józefa w Orlą jest gorszy niż z Orlej do Bielan. Argument z d... Nie wiem czy pamiętacie, ale kiedyś argumentem na brak możliwości przejazdu przez to skrzyżowanie był rzekomo zbyt duży ruch na drodze wojewódzkiej, żeby móc bezpiecznie wykonać manewr. Między innymi dlatego 102 poszło do Mobilisu, który nie miał problemu. Tylko że teraz większość aut od Kryspinowa i tak jedzie obwodnicą Bielan do autostrady. Ruch dalej jest duży, ale jakoś Mobilis od wielu lat tam jeździ bez problemu nawet wozami 12 m. Zresztą skoro to jest takie niebezpieczne miejsce, to czemu MPK jeździ po uliczkach potrzasku, gdzie wbrew pozorom też jest duży ruch, a autobusy mają problem się minąć z innymi autobusami i czymkolwiek większym niż osobówka... Naprawdę jakbym miał chęci to mógłbym wymienić kilkanaście miejsc gdzie MPK jakoś nie ma problemu, a moim zdaniem są gorsze...
-
Justforfun
- Znawca
- Posty: 171
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A przypadkiem nie chodzi o zawracanie na Zakamyczu i pewną radną, która drze koparę o to aby tam powstał przystanek przelotowy by nie trzeba było zawracać w stronę Bielan?
Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Zawracanie tam 12m nie jest problematyczne, o ile nie są to niektóre numery AMZ 12, które mają fatalny skręt. A była radna właśnie w drugą stronę niż mowisz- podobno od lat blokuje nie wiedzieć czemu słupek w stronę Bielan, a do tego pisze skargi natychmiast jak tylko zauważy, że ktoś nie wjechał na placyk... Ostrzeżenie przed nią, to jest jedna z pierwszych rzeczy jakie się słyszy od kolegów jak jest mowa o 102.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Jesteś pewny? Ja pamiętam, że jeździły tam Autosany (bo nawet miałem dwa razy okazję jechać) i nie przypominam sobie żadnego taboru 12m.yosujiro pisze: 25 sty 2025, 15:45 Chciałem tylko zauważyć, że MPK jeździło wozami 12 m na linii 734, a wtedy skręt z Księcia Józefa w Orlą jest gorszy niż z Orlej do Bielan. Argument z d...
-
Bądź Wola Twoja
- Znawca
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Na różnych etapach remontu był różny tabor, najpierw 12m a potem DA.ant_sm pisze: 25 sty 2025, 18:51 Jesteś pewny? Ja pamiętam, że jeździły tam Autosany (bo nawet miałem dwa razy okazję jechać) i nie przypominam sobie żadnego taboru 12m.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
https://phototrans.pl/14,1178467,0,Merc ... DO260.htmlant_sm pisze:Jesteś pewny? Ja pamiętam, że jeździły tam Autosany (bo nawet miałem dwa razy okazję jechać) i nie przypominam sobie żadnego taboru 12m.
Najpierw jeździły 12m. Dopiero po przekierowaniu linii na wąską Jeleniową skierowano na 734 Autosany.
-
Justforfun
- Znawca
- Posty: 171
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
O tym słupku w kierunku Bielan mówię.yosujiro pisze: 25 sty 2025, 18:37 Zawracanie tam 12m nie jest problematyczne, o ile nie są to niektóre numery AMZ 12, które mają fatalny skręt. A była radna właśnie w drugą stronę niż mowisz- podobno od lat blokuje nie wiedzieć czemu słupek w stronę Bielan, a do tego pisze skargi natychmiast jak tylko zauważy, że ktoś nie wjechał na placyk... Ostrzeżenie przed nią, to jest jedna z pierwszych rzeczy jakie się słyszy od kolegów jak jest mowa o 102.
Absolutnie też nie twierdzę, że się nie da tam zawrócić 12m. To, ze MPK znajdzie wymówkę to inna sprawa.
Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ale tam jak pamiętam, po spornej stronie stoi zestaw koszy-dzwonów. Czyli raczej stoją one na działce miejskiej a nie komuś na prywatnym terenie? To można dzwony przesunąć bliżej wiaty, a w tym miejscu rozwinąć kilka metrów chodnika, wstawić słupek i gotowe!
Chyba cała inwestycja jest na miarę miasta, które planuje drążyć metro...?
Chyba cała inwestycja jest na miarę miasta, które planuje drążyć metro...?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
