[PESA BYDGOSZCZ] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Ale chyba jeszcze będą nabory w ramach FENIKS i nie wiem, czy coś jest w ramach FEM?
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 85837.html
To bardzo dobra wiadomość. Oby przyznano Krakowowi pełną pulę. Wtedy ten przetarg uda się zrealizować. Będzie MPK miało więcej środków na wkład własny.
To bardzo dobra wiadomość. Oby przyznano Krakowowi pełną pulę. Wtedy ten przetarg uda się zrealizować. Będzie MPK miało więcej środków na wkład własny.
-
- Pasażer
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Wiadomo kiedy będą wyniki przetargu?
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Związanie ofertą jest do 03.04.25. Ale po ogłoszeniu wyboru jeszcze musi całość sprawdzić UZP i wydać werdykt. No i na najdłuższe tramwaje jest dwóch producentów jeden może się odwołać.
A od wyniku z KPO odwołały się na pewno Szczecin i Łódź.
Wiadomo w przypadku Krakowa, że sytuacja dotyczy dofinansowania poprzedniego przetargu Stadlerów II z tej serii 50 sztuk. Na 10 sztuk dofinansowanie było dostaliśmy wcześniej. Ma to jednak znaczenie na obecnie prowadzony przetarg i sytuacje finansową MPK. Jeśli pieniądze otrzyma MPK w pełnej puli, będzie mieć lepszą kondycje finansową do zaciągnięcia kolejnych kredytów. Przez to może MPK zwlekać z ogłoszeniem wyników tego przetargu. Oferty są drogie, ale jeśli otrzymamy KPO w pełnej puli to pokuszą się na te oferty. Straciliśmy punk za to, że Stadlery mają tylko 70% niskiej podłogi a na skraju członów podest i stopień. Gdyby tam była równa podłoga z całością wąski korytarz nawet na kilkadziesiąt centymetrów a siedzenia na podestach to wtedy mielibyśmy pełną pulę.
A od wyniku z KPO odwołały się na pewno Szczecin i Łódź.
Wiadomo w przypadku Krakowa, że sytuacja dotyczy dofinansowania poprzedniego przetargu Stadlerów II z tej serii 50 sztuk. Na 10 sztuk dofinansowanie było dostaliśmy wcześniej. Ma to jednak znaczenie na obecnie prowadzony przetarg i sytuacje finansową MPK. Jeśli pieniądze otrzyma MPK w pełnej puli, będzie mieć lepszą kondycje finansową do zaciągnięcia kolejnych kredytów. Przez to może MPK zwlekać z ogłoszeniem wyników tego przetargu. Oferty są drogie, ale jeśli otrzymamy KPO w pełnej puli to pokuszą się na te oferty. Straciliśmy punk za to, że Stadlery mają tylko 70% niskiej podłogi a na skraju członów podest i stopień. Gdyby tam była równa podłoga z całością wąski korytarz nawet na kilkadziesiąt centymetrów a siedzenia na podestach to wtedy mielibyśmy pełną pulę.
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Co do finansowania, to tam chyba na razie zwyciężyła biurokracja. Pula pieniędzy nie została wyczerpana, ale osiągnięto założony limit sztuk. Są podobno plany zwiększenia limitu sztuk aby wydać wszystkie pieniądze, ale to na pewno musi się procedować w odpowiednich urzędach. Gdyby rozdysponowano wszystkie środki (co uważam za dość możliwe), a odwołanie Łodzi się nie udało, to również dostaniemy pełną pulę.
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Był gdzie też artykuł że złożono wniosek o wykorzystanie środków w całości i powiększenie puli pojazdów. I wtedy Kraków otrzyma nie ok 150 mln tylko ok. 350 mln. To straszna różnica. No ale mieszają w tym inne Miasta i się odwołują. Więc trzeba czekać na ostateczne decyzje.
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Według słów pana Prezydenta wychodzi na to, że przetargi zostały już po cichu rozstrzygnięte, a umowy podpisane bez błysku fleszy

W ostatnim czasie podpisano umowy na dostawę nawet 90 nowych tramwajów. Realizacja tej inwestycji sprawi, że z krakowskich torowisk ostatecznie znikną wszystkie wysokopodłogowe tramwaje.
https://www.facebook.com/share/p/15p4UvxzDf/
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Właśnie też się tak mocno zdziwiłem jak to zobaczyłem. Przecież nie mogli podpisać umowy bez ogłoszenia wyników i jego uprawomocnienia.suchy pisze: 18 lut 2025, 14:44 Według słów pana Prezydenta wychodzi na to, że przetargi zostały już po cichu rozstrzygnięte, a umowy podpisane bez błysku fleszy![]()
Edit: widzę że post został poprawiony
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
W marcu należy spodziewać się rozstrzygnięcia przetargu. Do 16.03.2024 mają czas Komisje z KPO, aby ustosunkować się do odwołania, które złożyły cztery miasta w Polsce. Wtedy będzie wiadomo ile też Kraków faktycznie otrzyma pieniędzy z KPO. To będzie pula na wkład własny w obecnie prowadzonym przetargu. Im więcej pieniędzy z KPO tym większa szansa, że przetargi wszystkich opcji przejdą. Nie bez znaczenia jest dofinansowanie z Feniksu. Jaką pulę Kraków otrzyma na prowadzone przetargi. Razem te dwa dofinansowania będą mieć znaczenie do wyniku przetargu. Do 3.04.25 ma MPK czas na związanie z ofertą. Czas już nagli i będą musieli podjąć decyzję. Ze względu na olbrzymi wzrost kosztów, być może będą musieli z czegoś zrezygnować. Najbardziej prawdopodobne jest, że wezmą dwukierunki i najdłuższe a z jednokierunkowych zrezygnują.
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Zdaje się że jeszcze czekamy czy podwyższą ilość tramwajów aby wykorzystać całą pulę. Poza tym, trafna analiza.impuls pisze: 03 mar 2025, 23:10 W marcu należy spodziewać się rozstrzygnięcia przetargu. Do 16.03.2024 mają czas Komisje z KPO, aby ustosunkować się do odwołania, które złożyły cztery miasta w Polsce. Wtedy będzie wiadomo ile też Kraków faktycznie otrzyma pieniędzy z KPO.
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Z mojego punktu widzenia powinni uwalić przetarg na krótkie jednokierunkowe i brać dwukierunki i te najdłuższe.impuls pisze: 03 mar 2025, 23:10 W marcu należy spodziewać się rozstrzygnięcia przetargu. Do 16.03.2024 mają czas Komisje z KPO, aby ustosunkować się do odwołania, które złożyły cztery miasta w Polsce. Wtedy będzie wiadomo ile też Kraków faktycznie otrzyma pieniędzy z KPO. To będzie pula na wkład własny w obecnie prowadzonym przetargu. Im więcej pieniędzy z KPO tym większa szansa, że przetargi wszystkich opcji przejdą. Nie bez znaczenia jest dofinansowanie z Feniksu. Jaką pulę Kraków otrzyma na prowadzone przetargi. Razem te dwa dofinansowania będą mieć znaczenie do wyniku przetargu. Do 3.04.25 ma MPK czas na związanie z ofertą. Czas już nagli i będą musieli podjąć decyzję. Ze względu na olbrzymi wzrost kosztów, być może będą musieli z czegoś zrezygnować. Najbardziej prawdopodobne jest, że wezmą dwukierunki i najdłuższe a z jednokierunkowych zrezygnują.
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
MAMY ROZSTRZYGNIĘCIE


MPK Kraków właśnie rozstrzygnęło trzy ramowe postępowania przetargowe na dostawę nowych tramwajów.
Dostawy 32-metrowych wozów jednokierunkowych oraz 32-metrowych dwukierunkowych - w obu przypadkach MPK wybrało ofertę Pesy jako najkorzystniejszą z oceną 92 na 100 możliwych do zdobycia punktów.
Najciekawiej wyglądała rywalizacja o dostawy długich, 42-metrowych tramwajów. Także w tej części postępowania zwyciężyła Pesa, uzyskując 92 na 100 możliwych punktów. Oferta skody otrzymała 77,72 pkt na 100 możliwych.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 86257.html
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Ponad 40-metrowe tramwaje PESY - to nie może skończyć się dobrze.
Mam nadzieję, że do podpisania umowy na 33-metrowe tramwaje jednokierunkowe ostatecznie nie dojdzie - taki tabor jest niepotrzebny.
Mam nadzieję, że do podpisania umowy na 33-metrowe tramwaje jednokierunkowe ostatecznie nie dojdzie - taki tabor jest niepotrzebny.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Oj już nie bądź takim defetystąBayer2003 pisze: 04 mar 2025, 15:52 Ponad 40-metrowe tramwaje PESY - to nie może skończyć się dobrze.
Mam nadzieję, że do podpisania umowy na 33-metrowe tramwaje jednokierunkowe ostatecznie nie dojdzie - taki tabor jest niepotrzebny.

Dobrze, że w końcu przetarg rozstrzygnięty. A PESA w ciągu tych 10 lat mogła już dopracować swoje produkty. Bez przesady, wtedy się mocno pogubili, na pewno wnioski zostały wyciągnięte. I raczej nie będziemy znowu wysyłać mechaników z Krakowa do Bydgoszczy
Re: [OCENA OFERT] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
Nie wierzę w poprawę jakości wytworów bydgoskiego producenta (chociaż oczywiście chciałbym się mylić), moim zdaniem lepiej było zrezygnować z zamówienia dwóch lub trzech krótszych tramwajów, a w przypadku ponad 40-metrowego taboru dopłacić te 41 milionów złotych do tramwajów Škody. Niemniej jednak dobrze, że przetarg po 15 miesiącach (:!:) został rozstrzygnięty - mam nadzieję, że dojdzie do podpisania umowy przede wszystkim na tramwaje 40m+, w drugiej kolejności na dwukierunkowe 33m, a jednokierunkowe 33m dopiero po zapewnieniu finansowania pozostałych 60 egzemplarzy (chociaż zastanawiam się, czy nie lepsze byłoby tutaj niepodpisanie umowy i ogłoszenie kolejnego przetargu na tabor 40m+, nawet jeżeli w mniejszej liczbie egzemplarzy).Kojak pisze: 04 mar 2025, 15:58 Oj już nie bądź takim defetystą![]()
Dobrze, że w końcu przetarg rozstrzygnięty. A PESA w ciągu tych 10 lat mogła już dopracować swoje produkty. Bez przesady, wtedy się mocno pogubili, na pewno wnioski zostały wyciągnięte. I raczej nie będziemy znowu wysyłać mechaników z Krakowa do Bydgoszczy![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości