Komunikacja miejska w 2025 roku
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Dodatkowa pętla w centrum jest potrzebna nawet gdy skończy się remont Grunwaldzkiego, także trzymam kciuki za utrzymanie tej "tymczasowej pętli".
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Czy ulicą Podzamcze mogą jeździć autobusy?
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 669
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Skoro MPK przeprowadziło testy i uznało, że nie ma problemu, aby autobusy zaracały na pętli przy Podwalu to raczej znaczy, że tak.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Chodzi mi od odcinek pomiędzy Stradomską i Straszewskiego. Bo wjazd od Zwierzynieckiej, to raczej ulica Powiśle.
Dawniej jeździły tam linie C, 103, 502, a teraz są jakieś przeszkody?
Dawniej jeździły tam linie C, 103, 502, a teraz są jakieś przeszkody?
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 669
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A rzeczywiście kompletnie mi się pomieszały ulice.Piotr246 pisze: 10 lut 2025, 0:22 Chodzi mi od odcinek pomiędzy Stradomską i Straszewskiego. Bo wjazd od Zwierzynieckiej, to raczej ulica Powiśle.
Dawniej jeździły tam linie C, 103, 502, a teraz są jakieś przeszkody?

Jedynym problemem chyba byłaby jednokierunkowość tej ulicy, gdyż za bardzo nie sensownej alternatywy w przeciwnym kierunku.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Z powrotem przez Straszewskiego.michal49944 pisze: 10 lut 2025, 0:54 A rzeczywiście kompletnie mi się pomieszały ulice.![]()
Jedynym problemem chyba byłaby jednokierunkowość tej ulicy, gdyż za bardzo nie sensownej alternatywy w przeciwnym kierunku.
Czy jakaś linia od strony Kazimierza lub Podgórza, która by kończyła na tej pętli miałaby sens? Np. wydłużenie 184?
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Teoretycznie mogą jeździć. Jest znak B-1 (nie dotyczy pewnych grup, w tym KMK), ale w praktyce tam jest teraz ciaśniej przez stojące doniczki na ulicy.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Trochę brakuje połączenia z Salwatora w kierunku Podgórza. Cichy Kącik powinien mieć dwie linie - po jednej w każdą stronę na rozjazdach UJ, jednak i Salwator potrzebuje dawnych trzech połączeń. Chyba żeby jakoś sprytnie zamienić "2" na tramwaj który jechałby do T. Słowackiego, a potem odbijał w stronę Kazimierza.kot_feliks pisze: 09 lut 2025, 21:07- odnośnie linii tramwajowych na Salwator, to moim zdaniem akurat układ z dwoma liniami na Salwatorze (jedna w kierunku Bagateli, druga na pl. WŚW) + autobusem na ATW oraz dwoma liniami na Cichym Kąciku (również w obu kierunkach) jest zdecydowanie bardziej optymalny, niż 3 linie na Salwator i jedna na Cichy Kącik.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
https://www.facebook.com/10006910836035 ... l/?app=fbl
Jeżeli zły temat to przepraszam i proszę o umieszczenie w odpowiednim
Jeżeli zły temat to przepraszam i proszę o umieszczenie w odpowiednim

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Jeżeli to nie będzie wydłużenie z Czyżyńskiego, tylko przekierowanie na Nowohucką, to lepiej niech nic z tą linią nie robią 

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Też tak uważam. A właśnie wygląda na taki plan, bo po co byłoby im skrzyżowanie Nowohucka x Centralna..... Czyli chcą zrobić ze 148 pustaka i powoli go degradować. No i najważniejsze pytanie: Nie będzie linii do ZTP?yosujiro pisze: 10 lut 2025, 9:29 Jeżeli to nie będzie wydłużenie z Czyżyńskiego, tylko przekierowanie na Nowohucką, to lepiej niech nic z tą linią nie robią![]()
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ja się odnosiłem do opcji 2+2 vs. 3+1Kaszmir pisze: 10 lut 2025, 8:04 Trochę brakuje połączenia z Salwatora w kierunku Podgórza. Cichy Kącik powinien mieć dwie linie - po jednej w każdą stronę na rozjazdach UJ, jednak i Salwator potrzebuje dawnych trzech połączeń. Chyba żeby jakoś sprytnie zamienić "2" na tramwaj który jechałby do T. Słowackiego, a potem odbijał w stronę Kazimierza.

Natomiast odnośnie Salwatora, to może najsensowniejsza opcją byłby np. układ:
- jedna linia w kierunku Bagateli, ale nie do Cmentarza Rakowickiego, a dalej w kierunku NH (z obsługą Mogilskiego, JPII itd.);
- druga linia w kierunku Podgórza;
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ma być jeszcze linia przez Ciesielskiego (roboczy nr "183") i jej uruchomienie jest właśnie uzależnione od zakończenia przebudowy wspomnianego skrzyżowania. Możliwe, że chcą po prostu wprowadzić wszystkie zmiany w okolicy za jednym zamachem i stąd czekają ze "148".Jelczyk pisze: 10 lut 2025, 10:41A właśnie wygląda na taki plan, bo po co byłoby im skrzyżowanie Nowohucka x Centralna.....
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Uruchomienie nowych linii, korekta rozkładów jazdy oraz zmiany w funkcjonowaniu linii KMK
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 15.02.2025 r. (sobota) nastąpią zmiany w funkcjonowaniu autobusowych linii KMK:
linia 104 – zostanie uruchomiona nowa linia na trasie:
Czerwone Maki P+R – Bunscha, Babińskiego, Zawiła, Borkowska, Krygowskiego, Bartla – Os. Pod Fortem – Bartla, Krygowskiego, Forteczna, Kąpielowa – Swoszowice SKA;
przystanki Kliny Zacisze 01/02 będą obsługiwane każdorazowo w obu kierunkach;
przystanek Os. Pod Fortem 02 będzie obsługiwany w obu kierunkach;
na pętli Czerwone Maki P+R 04 będzie obsługiwane stanowisko nr 2 (razem z linią 204);
częstotliwość kursowania: w dni powszednie co 24 min w godzinach szczytu i co 30 min poza tymi godzinami oraz w soboty i święta co 40 min przez cały dzień;
Operatorem linii będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie;
linia 109 – zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy (dostosowana do nowej linii 299);
linia 121 – zostanie wprowadzona nowa, stała trasa w kierunku pętli Borek Fałęcki:
Kliny Poranne – … – Borkowska, Zawiła, Zakopiańska – Borek Fałęcki;
na nowej, stałej trasie będą dodatkowo obsługiwane przystanki: Cmentarz Borek Fałęcki 02, Góra Borkowska 02;
nie będą obsługiwane przystanki: Polana Żywiecka 02, Łuczyńskiego 02, Żywiecka 02, Rynek Fałęcki 02, Kościuszkowców 04;
częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
w kierunku przystanku Kliny Poranne trasa pozostanie bez zmian;
linia 126 – zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy:
zostanie uruchomiony dodatkowy przystanek przelotowy Bronowice Małe 09 w kierunku Os. Podwawelskiego – zlokalizowany na ul. Na Błonie (na wysokości pętli tramwajowej);
linia 127 – zostanie wprowadzona nowa, stała trasa w obu kierunkach:
Podgórze SKA – … – Płaszowska, Myśliwska, ulica łącząca ul. Myśliwską z rondem przy skrzyżowaniu ul. Przewóz z ul. Rzebika, Rzebika (powrót: Motyla, Goszczyńskiego, Łanowa) – … – Bagry;
na nowej, stałej trasie będą dodatkowo obsługiwane przystanki: Saska 07, Myśliwska Szkoła 01/02, Os. Przewóz 01/02
nie będą obsługiwane przystanki: Saska 03, Szczecińska 01/02;
częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 151 – zostanie wprowadzona nowa, stała trasa w kierunku pętli Os. Pod Fortem:
Borek Fałęcki – Zakopiańska, Zbrojarzy, Montwiłła-Mireckiego, Żywiecka, Zawiła, Borkowska – … – Os. Pod Fortem;
na nowej, stałej trasie będą dodatkowo obsługiwane przystanki: Borek Fałęcki 02, Kościuszkowców 06, Zbrojarzy 01, Rynek Fałęcki 01, Żywiecka 01, Łuczyńskiego 01, Polana Żywiecka 01;
nie będą obsługiwane przystanki: Góra Borkowska 01, Cmentarz Borek Fałęcki 01;
częstotliwość kursowania: w dni powszednie co 15 min w godzinach szczytu i co 20 min poza tymi godzinami oraz w soboty i święta co 30 min przez cały dzień;
w kierunku pętli Borek Fałęcki trasa pozostanie bez zmian;
linia 191 – nastąpi korekta rozkładu jazdy we wszystkie dni tygodnia;
linia 299 – zostanie uruchomiona nowa linia na stałej trasie:
Os. Podwawelskie – Bułhaka (powrót: Konopnickiej, Barska), Monte Cassino, Zielińskiego, Księcia Józefa (pierwotna droga), DW 780 – Kryspinów Rondo;
na pętli Os. Podwawelskie 01 będzie obsługiwane stanowisko nr 3 (razem z linią 219);
przystanek końcowo-początkowy Kryspinów Rondo będzie zlokalizowany po zawróceniu autobusu na rondzie w zatoce (w kierunku Krakowa);
częstotliwość kursowania: linia będzie kursować tylko w dni powszednie co ok. 65 min;
Operatorem linii będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie;
linia 300 – w dalszym ciągu będzie kursowała na obecnej trasie czasowo-zmienionej:
na trasie czasowo-zmienionej będą dodatkowo obsługiwane przystanki: Panieńskich Skał 01/02;
linia 307 – zostanie wprowadzona kolejna trasa czasowo-zmieniona:
Michałowice P+R – … – Al. Mickiewicza, Al. Krasińskiego, Zwierzyniecka, Powiśle – Nowy Świat;
przystanek końcowo-początkowy Nowy Świat 71 będzie zlokalizowany na parkingu przy ul. Powiśle, naprzeciwko posesji nr 3 i 4;
na trasie czasowo-zmienionej zostanie przywrócona obsługa przystanku: Jubilat 04;
nie będą obsługiwane przystanki: Cracovia Stadion 02, Jubilat 03;
częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 501 – zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy we wszystkie dni tygodnia.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Zasady zachowania ważności biletów
Linia 299:
przystanki na odcinku Os. Podwawelskie – Bielany (w obu kierunkach) będą należeć do I strefy biletowej;
przystanek Bielany Obwodnica (w obu kierunkach) będzie należeć do I i II strefy biletowej;
przystanek Kryspinów Rondo będzie należeć do II strefy biletowej.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
https://ztp.krakow.pl/wszystkie-aktualn ... 2AwA_PcHkAObsługa linii 100, 101, 131, 141, 143, 181 zostanie przekazana Operatorowi Mobilis, w przypadku wszystkich linii oprócz 143, do obsługi wykonywanych kursów będą wysyłane pojazdy midi+, oznacza to, że od soboty na tych liniach zobaczymy dłuższe niż dotychczas autobusy. W przypadku linii 143 do obsługi wykorzystywany dalej będzie tabor standardowy.(...) Obsługa linii 102 zostanie przekazana miejskiemu MPK.
Czemu powyższego nie dali do komunikatu, a jedynie w artykule to nie wiem...
Swoją drogą zabawne, że ktoś wrzucając ewidentnie na szybko komunikaty o zmianach i nowych przystankach dał je do sekcji obowiązujące, dopiero parę minut temu poprawili

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 3 gości