Nadajniki GPS

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Nadajniki GPS

Post autor: Cyjan » 03 mar 2025, 11:07

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prior ... 60467.html
Do 2027 roku Kraków musi wymienić znaczną część autokomputerów w tramwajach – informował podczas poniedziałkowego posiedzenia komisji infrastruktury Łukasz Gryga, dyrektor Centrum Zarządzania Ruchem w Zarządzie Transportu Publicznego. Koszt inwestycji oszacowano na 15 mln złotych.
ona/jej

fubukiers
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
Kontakt:

Re: Nadajniki GPS

Post autor: fubukiers » 03 mar 2025, 12:26

Pytanie czy mają w planach wprowadzić priorytet także dla autobusów.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Nadajniki GPS

Post autor: Kierman » 03 mar 2025, 15:17

fubukiers pisze: 03 mar 2025, 12:26 Pytanie czy mają w planach wprowadzić priorytet także dla autobusów.
Sygnalizacja w tym mieście jest tak ustawiona, że w wielu miejscach ruszając autobusem ze świateł, dojeżdżam do przystanku, obsługuję go i ruszam po czym przed nosem zapala mi się czerwone na najbliższych światłach. Wystarczyłoby wydłużyć cykl o 5-10 sekund, by autobusy zdążyły przejechać. Ale kogo to obchodzi w tym mieście?

fubukiers
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
Kontakt:

Re: Nadajniki GPS

Post autor: fubukiers » 03 mar 2025, 17:33

Kierman pisze: 03 mar 2025, 15:17 Sygnalizacja w tym mieście jest tak ustawiona, że w wielu miejscach ruszając autobusem ze świateł, dojeżdżam do przystanku, obsługuję go i ruszam po czym przed nosem zapala mi się czerwone na najbliższych światłach. Wystarczyłoby wydłużyć cykl o 5-10 sekund, by autobusy zdążyły przejechać. Ale kogo to obchodzi w tym mieście?
Bo się liczy tylko propaganda o to jaki nowoczesny tabor jaki mamy i jaki kupujemy, a mało inwestycji w rozwój technologii. Strona MPK mówi sama za siebie.

tomek
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 19 lut 2020, 9:15

Re: Nadajniki GPS

Post autor: tomek » 03 mar 2025, 21:15

fubukiers pisze: 03 mar 2025, 17:33 Bo się liczy tylko propaganda o to jaki nowoczesny tabor jaki mamy i jaki kupujemy, a mało inwestycji w rozwój technologii. Strona MPK mówi sama za siebie.
A od kiedy MPK zajmuje się rozwojem technologii i ustawieniem świateł? :lol: :lol: :lol: :lol: Co ma pies do jeża... Niech jednostki odpowiedzialne za światła i inne bzdety, wezmą się do tego, do czego zostały powołane.

fubukiers
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
Kontakt:

Re: Nadajniki GPS

Post autor: fubukiers » 04 mar 2025, 0:41

tomek pisze: 03 mar 2025, 21:15 A od kiedy MPK zajmuje się rozwojem technologii i ustawieniem świateł? :lol: :lol: :lol: :lol: Co ma pies do jeża... Niech jednostki odpowiedzialne za światła i inne bzdety, wezmą się do tego, do czego zostały powołane.
W tym problem. Nie jest to jasne sprecyzowane, kto jest przewoźnikiem, a organizatorem. Co prawda ZTP organizuje transport, ale na przykład przystankami i systemem biletowym zarządza MPK. Z tym się zgodzę, że "nowymi" technologiami powinien się zajmować organizator, a MPK ma tylko dbać o to aby autobusy i tramwaje jeździły.

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Nadajniki GPS

Post autor: Piotr246 » 04 mar 2025, 5:34

Na pewno nadajniki można wykorzystać do zdobywania danych w celu ułożenia rozkładów jazdy. Świadczy o tym odpowiedź na interpelację Łukasza Gibały:
Z analizy zapisów z autokomputerów w autobusach linii nr 163 z okresu od 16 do 20
grudnia 2024 r. wynika, że średni czas przejazdu pomiędzy przystankami Agatowa i Bieżanów
Pomnik wynosił od 2:05 do 4:40, przy rozkładowym czasie przejazdu wynoszącym 2 lub 3
minuty. W kierunku przeciwnym średni czas przejazdu wynosił od 2:28 do 3:38, przy
rozkładowym czasie przejazdu wynoszącym 2 minuty. Przy czym w tym drugim przypadku czas
przejazdu pomiędzy kolejnymi przystankami Agatowa i Złocień wynosi zawsze poniżej
rozkładowych 2 minut (najmniej 1:36). Z powyższych danych nie wynika, aby pokonanie
przejazdów kolejowych stanowiło istotny problem w realizacji rozkładu jazdy. Jednocześnie,
w przypadku wydłużenia rozkładu i braku zamknięcia przejazdów kolejowych, autobus nie
miałby gdzie odstać w celu wyrównania rozkładu jazdy. W takiej sytuacji blokowałby nie tylko
przystanek, ale również ruch dla innych pojazdów.
Poza tym, jak widać wiele danych jest zbieranych i zachowywanych - można sprawdzić każdy kurs sprzed kilku (może więcej?) dni.

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Nadajniki GPS

Post autor: pittorseque » 05 mar 2025, 20:30

fubukiers pisze: 03 mar 2025, 12:26 Pytanie czy mają w planach wprowadzić priorytet także dla autobusów.
Priorytet dla autobusów jest obecnie w fazie testów na kilku skrzyżowaniach ;) W pełnej wersji, w pierwszej kolejności, pojawi się na Pawiej podczas wprowadzania zmian w sygnalizacji świetlnej.

fubukiers
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
Kontakt:

Re: Nadajniki GPS

Post autor: fubukiers » 06 mar 2025, 9:40

pittorseque pisze: 05 mar 2025, 20:30 Priorytet dla autobusów jest obecnie w fazie testów na kilku skrzyżowaniach ;) W pełnej wersji, w pierwszej kolejności, pojawi się na Pawiej podczas wprowadzania zmian w sygnalizacji świetlnej.
O, to jest bardzo dobra informacja.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości