Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

- Linie, trasy, rozkłady
kucyk
Ekspert
Posty: 2447
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: kucyk » 14 mar 2025, 11:54

tomaszep42 pisze: 14 mar 2025, 8:55 Do wprowadzenia "na już" 72 Bronowice- Salwator i to w pełnym wymiarze przez cały tydzień i przedłużenie 78 do GN... Jeśli szukają oszczędności to może kursować w tej sytuacji pn-pt (18ka w soboty jest i tak co 20 minut). Skandal na Bieżanowie- kolejne cięcia i marginalizacja linii 13... Tą 13kę to już niesławnej pamięci dyrektor Sapoń próbował uwalić po reformie z 2012 roku tnąc wszystkie poranne i wieczorne kursy w niedziele i święta i tym samym już wtedy uniemożliwiając w tych godzinach bezpośredni dojazd z Bronowic Małych do Filharmonii (8kę wtedy wpakowano na Cichy Kącik, który nota bene też teraz zostaje tylko z jedną 20ką).
Zgadzam siez Twoją wypowiedzią. ;) :)
tomaszep42 pisze: 14 mar 2025, 8:55 A 3ka to chyba w Krakowiakach powinna teraz jeździć...
Tego się właśnie od kilku dni obawiam. Miałem o tym pisać. :cry: :oops: :roll:

Od kilku dni słyszę wokół głosy, że nie będzie nikt z takiej krążącej i pociętej w szczycie (o połowę kursów !!!) oraz skróconej tylko do Poczty Głównej "13" korzystał. :o

Wszyscy twierdzą, że wolą jechać szybciej "3". Ale czy wszyscy do niej wsiądą? Wątpię. :evil:

Ale jak zawsze ZTP w Krakowie wie najlepiej. :twisted:

suchy
Ekspert
Posty: 1186
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: suchy » 14 mar 2025, 20:05

Ydhflx pisze: 14 mar 2025, 9:48 Na Bronowice Małe z Bagateli będzie zawroty takt 4+2+6+3 (4-8-24-8-). Po największym odstępie jedzie "8", czyli linia w najkrótszym taborze, której zabrano wsparcie "13". Na szczęście "14" wchodzi akurat w połowę 6-minutowego odstępu, ale czy to wystarczy aby "8" było zabieralne? Obawiam się, że nie.
No ale jeśli 14tka wchodzi w tą dziurę, to wtedy od Bronowic (w sumie od Głowackiego) będzie takt 4+2+3+3+3, więc w miarę regularnie. Zresztą pytanie które godziny analizujesz - bo jak patrzę na poranny szczyt, to będzie 3+4+3+5, gdzie w obecnym rozkładzie z Widoku masz praktycznie takie same 5 minutowe "dziury" i jakoś 8 bez problemu daje radę:
7:59 (24)
8:04 (8)
8:07 (4)
8:12 (8)
8:14 (24)
8:19 (8)

Owszem, na pewno w szczycie będzie brakowało 8 kursów 13tki na odcinku Rydla - Bagatela. Ale weź pod uwagę, że WSZYSTKIE linie będą pod Bagatelą skręcać w lewo pod Dworzec. A jednak pewna część osób potrzebuje się dostać w rejon Filharmonii czy PWŚ - więc teraz nie będą specjalnie czekać na 8, tylko wsiądą w cokolwiek podjedzie, żeby dojechać do Bagateli, i tam złapać 1/78 pod Filharmonię (albo pójść z buta).
Podobnie kuleje synchronizacja na Makach. W popołudniowym szczycie będzie takt 7+1+4+3. Po 7 minutach jedzie "71", linia w najkrótszym taborze. Po 4 minutach jedzie "18", linia w taborze krótszym od "52" która po pierwsze została pocięta, a po drugie, dotychczasowi pasażerowie "52" na dworzec też będą tam wsiadać. Oj będzie w nich przytulnie.
W porannym szczycie między 18, 52 i 71 będzie takt 6+2+4+3:
:02 (52)
:08 (71)
:10 (52)
:14 (18)
:17 (52)...

Owszem, może powinno się nieco bardziej przesunąć to 71 (np. 3 minuty wcześniej), tylko weź pod uwagę, że 71 jest skoordynowane z 1 (7+8 pod Pocztą, później jeszcze na Alei Pokoju z 14 i 22 (3+5+3+4):
:00 (1)
:03 (22)
:08 (71)
:11 (14)
:15 (1)

A na Czyżyńskim do 1 i 71 dochodzi 5tka (połowicznie):
:00 (1)
:05 (5)
:08 (71)
:15 (1)

Więc jak przesuniesz 71 o te wspomniane 3 minuty wcześniej - to na Makach owszem zyskasz takt 3+5+4+3, ale na Alei Pokoju zrobisz takt 3+2+6+4, a na Czyżyńskim 5 i 71 byłyby w tej samej minucie i się zajeżdżały.

Trzeba byłoby więc przesunąć cały komplet 1 + 71. Samą 1kę dość ciężko przesunąć z uwagi na to, że przez Basztową oprócz stałych linii pojedzie jeszcze objazdowa 8 i 18, więc na Słowackim od strony Basztowej odjazdy wyglądają tak:
:02 (24)
:04 (14)
:05 (1)
:06 (20)
:07 (8)
:08 (18)
:10 (4)
:13 (20)
:14 (8)
:17 (24)...

Jedyne miejsce gdzie można wcisnąć 1kę to dziura pomiędzy 4 i 20 (czyli przesuwamy o jakieś 6-7 minut do przodu) lub między 8 i 24 (przesuwamy o 10-11 minut do przodu).

Teraz tak - 1 jest skoordynowana z 78, żeby był w miarę równy takt z Salwatora (6+9):
:01 (78)
:07 (1)
:16 (78)
:22 (1).

Jak przesuniemy 1 o 6 minut w przód, to wyjdzie nam takt 3+12:
:01 (78)
:13 (1)
:16 (78)
:28 (1)
:31 (78)

A jak przesuniemy o 10 minut do przodu to wyjdzie nam 1+14:
:16 (78)
:17 (1)
:31 (78)
:32 (1)

Trzeba byłoby więc przesunąć do kompletu 78 (co by się przydało, bo nie jest ona skoordynowana z 18 - takt 2+13 na Długiej). Zatem przesuwamy 1 o 7 minut do przodu (pod Dworcem miałaby odjazd :12 czyli pomiędzy 4 i 20), do kompletu przesuwamy 78 również jakieś 7 minut do przodu (wtedy z 18tką będzie takt 9+6).

Tylko po przesunięciu 1 do przodu o 7 minut pod Pocztą między 71 masz odstęp 1+14. Znowu więc trzeba przesunąć 71 z Maków o jakieś 7 minut, więc wyjdzie nam:
02 (52)
10 (52)
14 (18)
15 (71)
17 (52)...

Czyli masz 8 minutową dziurę między dwoma kursami 52, a potem naraz 3 tramwaje w odstępie 3 minut (gdzie 71 ma przecież robić za dubel wyciętych kursów 18tki).

Jak więc widać - ruszysz cokolwiek w jednym miejscu, to rozsypiesz w drugim. Spróbujesz zmienić w drugim - to rozwali się w trzecim ;)
kucyk pisze: 14 mar 2025, 11:54 Od kilku dni słyszę wokół głosy, że nie będzie nikt z takiej krążącej i pociętej w szczycie (o połowę kursów !!!) oraz skróconej tylko do Poczty Głównej "13" korzystał. :o

Wszyscy twierdzą, że wolą jechać szybciej "3". Ale czy wszyscy do niej wsiądą? Wątpię. :evil:
Ale 3ką nie dojadą pod Koronę, Plac Wolnica czy Stradom (a jednokierunkowo również pod Wawel) ;) Przecież z Bieżanowa chociażby jeżdżą tłumy uczniów do liceum na Krzemionkach czy też gastronomika na Zamoyskiego - w godzinach porannych czasem pół wagonu nastolatków wysiada pod Koroną. Raczej wątpię, że zamienią swoją podróż na 3kę przez Starowiślną :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6923
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: Kaszmir » 14 mar 2025, 20:18

suchy pisze: 14 mar 2025, 20:05Owszem, na pewno w szczycie będzie brakowało 8 kursów 13tki na odcinku Rydla - Bagatela. Ale weź pod uwagę, że WSZYSTKIE linie będą pod Bagatelą skręcać w lewo pod Dworzec. A jednak pewna część osób potrzebuje się dostać w rejon Filharmonii czy PWŚ - więc teraz nie będą specjalnie czekać na 8, tylko wsiądą w cokolwiek podjedzie, żeby dojechać do Bagateli, i tam złapać 1/78 pod Filharmonię (albo pójść z buta).
Tak, część wybierze "4", "14" czy "24" które przecież też są bardzo zatłoczone. Zresztą argument działa w dwie strony bo i "8" teraz będzie zgarniać niektórych pasażerów tych linii.

Generalnie nie ma czarów. "4", "8", "14" i "24" są na co dzień mocno załadowane, a teraz jeszcze będą musiały przyjąć pasażerów "13".

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1902
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: Bayer2003 » 14 mar 2025, 20:45

suchy pisze: 14 mar 2025, 20:05 A jednak pewna część osób potrzebuje się dostać w rejon Filharmonii czy PWŚ - więc teraz nie będą specjalnie czekać na 8, tylko wsiądą w cokolwiek podjedzie, żeby dojechać do Bagateli, i tam złapać 1/78 pod Filharmonię (albo pójść z buta).
Dlatego właśnie powinna być "7x" Bronowice Małe - Salwator, cały ciąg bronowicki miałby wtedy połączenie z Filharmonią ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1570
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: impuls » 14 mar 2025, 21:54

Spitolono równe takty na Czerwonych Makach przez to, że '71' musi mieć dłuższe przerwy. O problemie pisałem już przed pojawieniem się rozkładów jazdy. I dlatego jedzie minutę po 52 aby mieć jak najdłuższą przerwę i wyjeżdża zaraz przed następną brygadą linii 52.
Oto jak będzie teoretycznie na przystanku Chmieleniec i odjazdy Czerwone Maki. Podaję wybrane brygady.
Chmieleniec
7:13 (52)
7:14 (11)
7:17 (18)
7:20 (52)
7:21 (71)
7:23 (17)
7:28 (52

Odjazdy tych samych brygad z Maków
7:25 (52)
7:27 (11)
7:29 (18)
7:32 (52)
7:38 (71)
7:34 (17)
7:40 (52)

Z powyższego zestawienia, wygląda że '71' musi wjeżdżać na dużą pętlę bo blokowałoby '17' na małej. Siedemnastka jedzie na Maki później za '71' a wyjeżdża wcześniej. Ale minuta różnicy to jest nic pomiędzy '52' a '71'. I na Westerplatte mogą tworzyć się opóźnienia. Wtedy '71' wjedzie przed '52'. Nie będzie wyjścia i w takich sytuacjach '71' musi cofać na żeberko. I to prawdopodobnie będzie zjawisko powszechne. Jeśli nie cofnie to będzie blokować '52' na sześć minut lub '17' na cztery minuty.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 681
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: michal49944 » 14 mar 2025, 21:59

impuls pisze: 14 mar 2025, 21:54 Z powyższego zestawienia, wygląda że '71' musi wjeżdżać na dużą pętlę bo blokowałoby '17' na małej. Siedemnastka jedzie na Maki później za '71' a wyjeżdża wcześniej. Ale minuta różnicy to jest nic pomiędzy '52' a '71'. I na Westerplatte mogą tworzyć się opóźnienia. Wtedy '71' wjedzie przed '52'. Nie będzie wyjścia i w takich sytuacjach '71' musi cofać na żeberko. I to prawdopodobnie będzie zjawisko powszechne. Jeśli nie cofnie to będzie blokować '52' na sześć minut lub '17' na cztery minuty.
Plus jest tu taki, że 52 w większości odjeżdża z Poczty punktualnie (max 1-2 minuty w godzinach szczytu), a 1 na Alei Pokoju często łapie nawet 2-3 minuty opóźnienia, co teraz dotknie 71, więc może jakoś to się nawet ułoży. Wiadomo, że bez zajechania się raczej nie obędzie, ale jest szansa na w większości zgodne z kolejnością przyjazdy na pętlę. :D

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 203
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: Bautosz » 14 mar 2025, 22:02

Skoro ścinamy szczytowe kursy "13" i zawieszamy "19", to powinno też powstać połączenie między Borkiem Fałęckim a Nowym Bieżanowem w szczycie.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 681
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: michal49944 » 14 mar 2025, 22:05

Bautosz pisze: 14 mar 2025, 22:02 Skoro ścinamy szczytowe kursy "13" i zawieszamy "19", to powinno też powstać połączenie między Borkiem Fałęckim a Nowym Bieżanowem w szczycie.
Pomysł szczerze mi się podoba. Takie przywrócenie na te kilka miesięcy dawnej "23". Taka linia spokojnie wystarczyłaby od 6 do 18 w dni powszednie. Nawet jak ZTP chce bardzo przyoszczędzić to może być tylko w godzinach szczytu (jak 19 i szczytowe kursy 13) :)

PS. Swoją drogą, mam nadzieję, że przy 13 z f15 zrezygnuje się z "przecieraka", bo oznaczało to będzie dla pasażerów nawet 30 minut czekania na niskopodłogowy tramwaj. :x

suchy
Ekspert
Posty: 1186
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: suchy » 14 mar 2025, 22:09

impuls pisze: 14 mar 2025, 21:54 Spitolono równe takty na Czerwonych Makach przez to, że '71' musi mieć dłuższe przerwy. O problemie pisałem już przed pojawieniem się rozkładów jazdy. I dlatego jedzie minutę po 52 aby mieć jak najdłuższą przerwę i wyjeżdża zaraz przed następną brygadą linii 52.
Oto jak będzie teoretycznie na przystanku Chmieleniec i odjazdy Czerwone Maki. Podaję wybrane brygady.
Chmieleniec
7:13 (52)
7:14 (11)
7:17 (18)
7:20 (52)
7:21 (71)
7:23 (17)
7:28 (52)

Odjazdy tych samych brygad z Maków
7:25 (52)
7:27 (11)
7:29 (18)
7:32 (52)
7:38 (71)
7:34 (17)
7:40 (52)

Z powyższego zestawienia, wygląda że '71' musi wjeżdżać na dużą pętlę bo blokowałoby '17' na małej. Siedemnastka jedzie na Maki później za '71' a wyjeżdża wcześniej. Ale minuta różnicy to jest nic pomiędzy '52' a '71'. I na Westerplatte mogą tworzyć się opóźnienia. Wtedy '71' wjedzie przed '52'. Nie będzie wyjścia i w takich sytuacjach '71' musi cofać na żeberko. I to prawdopodobnie będzie zjawisko powszechne. Jeśli nie cofnie to będzie blokować '52' na sześć minut lub '17' na cztery minuty.
Ale po co 71 ma być na dużej pętli? Przecież to 17tka może wjeżdżać na dużą pętlę razem z 52 i 18 (która przecież będzie pocięta do f-15), a 71+11 na małą - wtedy będziesz mieć układ (przelot Chmieleniec - pętla Maki to 2 minuty, więc poniżej podaję realne godziny przyjazdu na pętlę):

mała pętla:
7:16 - 7:27 (11)
7:23 - 7:38 (71)

duża pętla:
7:15 - 7:25 (52)
7:19 - 7:29 (18)
7:22 - 7:32 (52)
7:25 - 7:34 (17)
7:30 - 7:40 (52)
michal49944 pisze: 14 mar 2025, 22:05 PS. Swoją drogą, mam nadzieję, że przy 13 z f15 zrezygnuje się z "przecieraka", bo oznaczało to będzie dla pasażerów nawet 30 minut czekania na niskopodłogowy tramwaj. :x
Czerwona ramka dookoła 13tki na stronie z rozkładami - "WIDZISZ MNIE" ????? :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 681
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: michal49944 » 14 mar 2025, 22:18

suchy pisze: 14 mar 2025, 22:09 Czerwona ramka dookoła 13tki na stronie z rozkładami - "WIDZISZ MNIE" :lol: :lol: :lol:
Rzeczywiście nie spojrzałem. :roll: Czyli dopuszczenie jest, pytanie czy może ktoś w MPK pomyśli i nie będą katowali pasażerów, podczas, gdy NGT6 grzecznie będą stały sobie w zajezdni. :|

Ydhflx
Ekspert
Posty: 660
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: Ydhflx » 14 mar 2025, 23:08

suchy pisze: 14 mar 2025, 20:05 No ale jeśli 14tka wchodzi w tą dziurę, to wtedy od Bronowic (w sumie od Głowackiego) będzie takt 4+2+3+3+3, więc w miarę regularnie. Zresztą pytanie które godziny analizujesz - bo jak patrzę na poranny szczyt, to będzie 3+4+3+5, gdzie w obecnym rozkładzie z Widoku masz praktycznie takie same 5 minutowe "dziury" i jakoś 8 bez problemu daje radę:
7:59 (24)
8:04 (8)
8:07 (4)
8:12 (8)
8:14 (24)
8:19 (8)

Owszem, na pewno w szczycie będzie brakowało 8 kursów 13tki na odcinku Rydla - Bagatela. Ale weź pod uwagę, że WSZYSTKIE linie będą pod Bagatelą skręcać w lewo pod Dworzec. A jednak pewna część osób potrzebuje się dostać w rejon Filharmonii czy PWŚ - więc teraz nie będą specjalnie czekać na 8, tylko wsiądą w cokolwiek podjedzie, żeby dojechać do Bagateli, i tam złapać 1/78 pod Filharmonię (albo pójść z buta).
Owszem, pasażerowie na FIlharmonię pojadą dowolym, ale jak zauważył Kaszmir, pasażerowie z dworca pojadą 8, a nawet więcej: na dworcu 8/24 i 4/14 będą stawać na osobnych przystankach, i to właśnie ten z 8 będzie miał więcej poc/h, więc bym się nie zdziwił gdyby to z niego korzystało więcej osób. No i nadal wszystkie osoby z ciągu Korona-Gertrudy, które jechały 13, teraz też pojadą 8. I do tego owszem, sam zauważyłem że 14 jest w tej przerwie, ale akurat 14 ma krótszą trasę, więc nie zbierze wszystkich pasażerów. I po tym kursie który nie zbierze wszystkich, będzie jechał kurs w najkrótszym taborze któremu zabrano wsparcie w postaci "13".

8 z Widoku rano daje radę ale po pierwsze nie "bez problemu" (na pl. Inwalidów jest spokojnie po 80-90% napełnień), a po drugie weź pod uwagę, że już od Bronowic ok. połowa osób jadących w prawo z Bagateli (aż do Korony) wsiada w 13, bo obecnie te linie są skoordynowane.

Tak czy siak, zobaczymy w przyszłym tygodniu kto ma rację. Zamierzam się przejechać w godzinach szczytu i sprawdzić.

suchy pisze: 14 mar 2025, 20:05
W porannym szczycie między 18, 52 i 71 będzie takt 6+2+4+3:
:02 (52)
:08 (71)
:10 (52)
:14 (18)
:17 (52)...

Owszem, może powinno się nieco bardziej przesunąć to 71 (np. 3 minuty wcześniej), tylko weź pod uwagę, że 71 jest skoordynowane z 1 (7+8 pod Pocztą, później jeszcze na Alei Pokoju z 14 i 22 (3+5+3+4):
:00 (1)
:03 (22)
:08 (71)
:11 (14)
:15 (1)

A na Czyżyńskim do 1 i 71 dochodzi 5tka (połowicznie):
:00 (1)
:05 (5)
:08 (71)
:15 (1)

Więc jak przesuniesz 71 o te wspomniane 3 minuty wcześniej - to na Makach owszem zyskasz takt 3+5+4+3, ale na Alei Pokoju zrobisz takt 3+2+6+4, a na Czyżyńskim 5 i 71 byłyby w tej samej minucie i się zajeżdżały.

Trzeba byłoby więc przesunąć cały komplet 1 + 71. (...)
Można by też przesunąć 18 i 52. Ale zresztą jak zauważył ktoś inny, problemem są przerwy dla 71. Przyjeżdża na Maki tuż po 52, odjeżdża tuż przed. Ale to z kolei jest wina po pierwsze skopanej pętli na Makach oraz braku jakiejkolwiek woli naprawy tego bubla od lat będącego powodem (wymówką) nieoptymalnego układu. Po drugie zaś ZTP nie powinno dawać takiego układu linii, skoro on ma takie ograniczenia. Pierwszy lepszy układ: 71 jedzie z Al. Pokoju na Pocztę Główną jak w propozycji, dalej na Bieżanów zamiast proponowanego "13". Następnie robimy 73 z Maków które jedzie na Pocztę Główną jak 52, a następnie na Bieżanów po trasie 13 (mogłaby być szczytówką). W końcu "13" ma 8 kursów na godzinę, nie widzę powodu by nie miały go zastąpić dwie linie, poza kosztami. (edit: 13 ma przerwy na Bieżanowie, więc obie zastępcze by też mogły mieć.) Alternatywnie, taka linia z Maków mogłaby pojechać na Dąbie, jeśli tam jest punkt socjalny.

Swoją drogą, jeśli "8" na Bronowicach nie będzie mieć przepełnień, ani okrojone 13 na Bieżanowie, to bym się nie zdziwił gdyby po wszystkich remontach 13 zostało nam jako całodzienne f-15 bez wzmocnień szczytowych (być może w tramwajach 33m z nowego zamówienia). Obym się mylił, bo takt 8+13 na odc. Bronowice-Korona naprawdę fajnie działa.

suchy
Ekspert
Posty: 1186
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: suchy » 14 mar 2025, 23:33

Ydhflx pisze: 14 mar 2025, 23:08 Można by też przesunąć 18 i 52. Ale zresztą jak zauważył ktoś inny, problemem są przerwy dla 71. Przyjeżdża na Maki tuż po 52, odjeżdża tuż przed. Ale to z kolei jest wina po pierwsze skopanej pętli na Makach oraz braku jakiejkolwiek woli naprawy tego bubla od lat będącego powodem (wymówką) nieoptymalnego układu. Po drugie zaś ZTP nie powinno dawać takiego układu linii, skoro on ma takie ograniczenia. Pierwszy lepszy układ: 71 jedzie z Al. Pokoju na Pocztę Główną jak w propozycji, dalej na Bieżanów zamiast proponowanego "13". Następnie robimy 73 z Maków które jedzie na Pocztę Główną jak 52, a następnie na Bieżanów po trasie 13 (mogłaby być szczytówką). W końcu "13" ma 8 kursów na godzinę, nie widzę powodu by nie miały go zastąpić dwie linie, poza kosztami. Alternatywnie, taka linia z Maków mogłaby pojechać na Dąbie, jeśli tam jest punkt socjalny.
Tylko znowu - przesuniesz 18, to musisz dopasować 3, 5, 50 i 75. Przesuniesz 52 - to musisz dopasowywać do 4, 5, 9, 10, 49 i 75.

Chciałbyś zrobić 71 i 73 na Bieżanów - to musisz je obie zgrać pod Pocztą, tak żeby jechały we w miarę równym odstępie. A to mogłoby się akurat nie udać, bo przecież 71 musisz zgrać z 1 i 5 na Jarzębiny oraz 14 i 22 na Alei Pokoju, zaś potencjalne 73 - z odjazdami 11, 17, 18 i 52 na Makach.

W kwestii Dąbia - nie ma tam żadnego punktu socjalnego (chyba tylko sam toi-toi stoi), tak samo jak na Wieczystej, Prokocimiu, Kopcu Wandy oraz Rondzie Hipokratesa.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: kbieniu7 » 15 mar 2025, 10:15

Przy tym zamknięciu widać, jak bardzo by się przydało torowisko na Podzamczu. No, ale konserwatorowi się nie podoba...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6923
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: Kaszmir » 15 mar 2025, 11:50

Ydhflx pisze: 14 mar 2025, 23:08Zamierzam się przejechać w godzinach szczytu i sprawdzić.
Gdyby ktoś z Użytkowników miał zdjęcia ludzi niemieszczących się do jakichś kursów - zachęcamy by je nam wysyłać.

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 203
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej

Post autor: Bautosz » 15 mar 2025, 14:49

Może warto rozważyć linię autobusową między Starowiślną a Nowym Światem, ulicami Dietla, Stradomską, Św. Idziego, Straszewskiego i Zwierzyniecką? Wymagałoby to wyznaczenia pary przystanków "Wawel" na Św. Idziego i uruchomienia istniejących już przystanków "Filharmonia" na Straszewskiego. Przejazd takiej linii trwałby ok. 8 minut, a przerwy mogłyby odbywać się w obu miejscach, ponieważ przy tych przystankach znajduje się toaleta. Jeśli pętla na Nowym Świecie dalej jest niedostępna, linia mogłaby zawracać na skwerze na końcu Retoryki, wtedy musiałaby jeździć na MIDI (co i tak może być koniecznie z uwagi na ul. Św. Idziego).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości