Ydhflx pisze: 14 mar 2025, 9:48
Na Bronowice Małe z Bagateli będzie zawroty takt 4+2+6+3 (4-8-24-8-). Po największym odstępie jedzie "8", czyli linia w najkrótszym taborze, której zabrano wsparcie "13". Na szczęście "14" wchodzi akurat w połowę 6-minutowego odstępu, ale czy to wystarczy aby "8" było zabieralne? Obawiam się, że nie.
No ale jeśli 14tka wchodzi w tą dziurę, to wtedy od Bronowic (w sumie od Głowackiego) będzie takt 4+2+3+3+3, więc w miarę regularnie. Zresztą pytanie które godziny analizujesz - bo jak patrzę na poranny szczyt, to będzie 3+4+3+5, gdzie w obecnym rozkładzie z Widoku masz praktycznie takie same 5 minutowe "dziury" i jakoś 8 bez problemu daje radę:
7:59 (24)
8:04 (8)
8:07 (4)
8:12 (8)
8:14 (24)
8:19 (8)
Owszem, na pewno w szczycie będzie brakowało 8 kursów 13tki na odcinku Rydla - Bagatela. Ale weź pod uwagę, że WSZYSTKIE linie będą pod Bagatelą skręcać w lewo pod Dworzec. A jednak pewna część osób potrzebuje się dostać w rejon Filharmonii czy PWŚ - więc teraz nie będą specjalnie czekać na 8, tylko wsiądą w cokolwiek podjedzie, żeby dojechać do Bagateli, i tam złapać 1/78 pod Filharmonię (albo pójść z buta).
Podobnie kuleje synchronizacja na Makach. W popołudniowym szczycie będzie takt 7+1+4+3. Po 7 minutach jedzie "71", linia w najkrótszym taborze. Po 4 minutach jedzie "18", linia w taborze krótszym od "52" która po pierwsze została pocięta, a po drugie, dotychczasowi pasażerowie "52" na dworzec też będą tam wsiadać. Oj będzie w nich przytulnie.
W porannym szczycie między 18, 52 i 71 będzie takt 6+2+4+3:
:02 (52)
:08 (71)
:10 (52)
:14 (18)
:17 (52)...
Owszem, może powinno się nieco bardziej przesunąć to 71 (np. 3 minuty wcześniej), tylko weź pod uwagę, że 71 jest skoordynowane z 1 (7+8 pod Pocztą, później jeszcze na Alei Pokoju z 14 i 22 (3+5+3+4):
:00 (1)
:03 (22)
:08 (71)
:11 (14)
:15 (1)
A na Czyżyńskim do 1 i 71 dochodzi 5tka (połowicznie):
:00 (1)
:05 (5)
:08 (71)
:15 (1)
Więc jak przesuniesz 71 o te wspomniane 3 minuty wcześniej - to na Makach owszem zyskasz takt 3+5+4+3, ale na Alei Pokoju zrobisz takt 3+2+6+4, a na Czyżyńskim 5 i 71 byłyby w tej samej minucie i się zajeżdżały.
Trzeba byłoby więc przesunąć cały komplet 1 + 71. Samą 1kę dość ciężko przesunąć z uwagi na to, że przez Basztową oprócz stałych linii pojedzie jeszcze objazdowa 8 i 18, więc na Słowackim od strony Basztowej odjazdy wyglądają tak:
:02 (24)
:04 (14)
:05 (1)
:06 (20)
:07 (8)
:08 (18)
:10 (4)
:13 (20)
:14 (8)
:17 (24)...
Jedyne miejsce gdzie można wcisnąć 1kę to dziura pomiędzy 4 i 20 (czyli przesuwamy o jakieś 6-7 minut do przodu) lub między 8 i 24 (przesuwamy o 10-11 minut do przodu).
Teraz tak - 1 jest skoordynowana z 78, żeby był w miarę równy takt z Salwatora (6+9):
:01 (78)
:07 (1)
:16 (78)
:22 (1).
Jak przesuniemy 1 o 6 minut w przód, to wyjdzie nam takt 3+12:
:01 (78)
:13 (1)
:16 (78)
:28 (1)
:31 (78)
A jak przesuniemy o 10 minut do przodu to wyjdzie nam 1+14:
:16 (78)
:17 (1)
:31 (78)
:32 (1)
Trzeba byłoby więc przesunąć do kompletu 78 (co by się przydało, bo nie jest ona skoordynowana z 18 - takt 2+13 na Długiej). Zatem przesuwamy 1 o 7 minut do przodu (pod Dworcem miałaby odjazd :12 czyli pomiędzy 4 i 20), do kompletu przesuwamy 78 również jakieś 7 minut do przodu (wtedy z 18tką będzie takt 9+6).
Tylko po przesunięciu 1 do przodu o 7 minut pod Pocztą między 71 masz odstęp 1+14. Znowu więc trzeba przesunąć 71 z Maków o jakieś 7 minut, więc wyjdzie nam:
02 (52)
10 (52)
14 (18)
15 (71)
17 (52)...
Czyli masz 8 minutową dziurę między dwoma kursami 52, a potem naraz 3 tramwaje w odstępie 3 minut (gdzie 71 ma przecież robić za dubel wyciętych kursów 18tki).
Jak więc widać - ruszysz cokolwiek w jednym miejscu, to rozsypiesz w drugim. Spróbujesz zmienić w drugim - to rozwali się w trzecim
kucyk pisze: 14 mar 2025, 11:54
Od kilku dni słyszę wokół głosy, że nie będzie nikt z takiej krążącej i pociętej w szczycie (o połowę kursów !!!) oraz skróconej tylko do Poczty Głównej "13" korzystał.
Wszyscy twierdzą, że wolą jechać szybciej "3". Ale czy wszyscy do niej wsiądą? Wątpię.
Ale 3ką nie dojadą pod Koronę, Plac Wolnica czy Stradom (a jednokierunkowo również pod Wawel)

Przecież z Bieżanowa chociażby jeżdżą tłumy uczniów do liceum na Krzemionkach czy też gastronomika na Zamoyskiego - w godzinach porannych czasem pół wagonu nastolatków wysiada pod Koroną. Raczej wątpię, że zamienią swoją podróż na 3kę przez Starowiślną
