Co do "502" do Salwatora, byłoby to super jako dodatkowe połączenie, obok "76", nie zamiast, zwłaszcza że "502" ma mniej kursów niż "76" (międzyszczyt f20 zamiast f15, weekendy rano i wieczorem f30 zamiast f20), trudno więc by Salwator był jeszcze bardziej stratny.
outofrange pisze: 18 mar 2025, 21:58Z obserwacji, pomijając inne niedoróbki i absurdy tego zastępczego układu: numery linii. Nikt z Ruczaju i Kapelanki nie wsiada w 71, wszyscy czekają na 18 jadące co kwadrans. Ta linia powinna mieć numer właśnie 78 zamiast 71, ponieważ w tej części trasy 18ki 71 kojarzy się z 11/17, które jadą przez Mateczny. Za to 78 przez Długą spokojnie mogłaby mieć numer 71 jako zastępstwo za 1 na Salwator.
Ja tu trochę stanę w obronie ZTP. "71" od Cz. Maków do Jarzębiny pokrywa się przez 15 przystanków z linią "18", a potem przez 20 z linią "1". Skoro więc największe pokrycie ma z "1", to jest zrozumiałe że dano jej taki numer. Z kolei "78" na prawie całym przebiegu pokrywa się ze stałą trasą "18", z żadną inną nie dubluje się w takim stopniu. "78" było więc naturalnym wyborem. Osobiście sam nadałbym obu liniom takie numery, jednak rozumiem też że są argumenty uzasadniające inne oznaczenia.
W pierwszych dniach ciężko oceniać zapełnienia, wiele osób jeździ wg przyzwyczajeń albo nie wie o nowych liniach. Dziś w porannym szczycie kurs "71" przyjechał na r. Grunwaldzkie kier. Jarzębiny o 8:53 bardzo zapełniony, w środku było wręcz ciasno.