Do tego "H" kursowała tylko w weekendy (sobota-niedziela) i tylko w godz 6:00-14:00, była na niej osobna taryfa, kupowało się specjalny bilet u konduktora. Był w każdym autobusie na każdej z brygad. Mam wrażenie że to była linia utworzona na potrzeby ówczesnej giełdy samochodowej zlokalizowanej przy lotnisku. Na terenie Krakowa jednym z jej przystanków był przystanek Imbramowska, kolejny dopiero Motel Krak (obecnie ROK).Kojak pisze: 19 mar 2025, 11:49 Linią pośpieszną, która kursowała na lotnisko była linia H, jadąca spod Tandety (końcówka na ul. Szklarskiej, dalej - jeśli dobrze pamiętam, a było to 30 lat temu, plac Getta, Westerplatte i dalej do Opolskiej) co ciekawe, linia ta była oznaczona kolorem niebieskim, a nie jak inne pośpieszne na czerwono.
Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Też mi się wydaje, że linia H była głownie linią handlową tandeta - plac Imbramowski - giełda samochodowa. A kończyła na lotnisku, bo to było tuż obok. Co do dojazdu do lotniska, to tutaj aż prosi się 192 o te dwa przystanki. Obecnie linia ma około 12 minutowe postoje na Borach i jakieś 24-25 na Dworcu. Minimalnie, ale coś można by tu ponaciągać. Może nawet nie każdym kursem, choć wtedy mielibyśmy trzy warianty DGW - Chełm, DGW - Bory i DGW - Lotnisko. Ale wtedy można by zostawić 300 jako linię ekstraprzyspieszoną z minimalną ilością przystanków.tomek_m pisze: 19 mar 2025, 17:41 Do tego "H" kursowała tylko w weekendy (sobota-niedziela) i tylko w godz 6:00-14:00, była na niej osobna taryfa, kupowało się specjalny bilet u konduktora. Był w każdym autobusie na każdej z brygad. Mam wrażenie że to była linia utworzona na potrzeby ówczesnej giełdy samochodowej zlokalizowanej przy lotnisku. Na terenie Krakowa jednym z jej przystanków był przystanek Imbramowska, kolejny dopiero Motel Krak (obecnie ROK).
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
To jest całkiem dobry trop, stąd może właśnie literka H, zamiast np F, które wtedy było wolne (D jeździło do Wieliczki, później do Chełma po innej trasie, a linia E do Nowego Brzeska).pjetrek pisze: 19 mar 2025, 21:07 Też mi się wydaje, że linia H była głownie linią handlową tandeta - plac Imbramowski - giełda samochodowa. A kończyła na lotnisku, bo to było tuż obok.
Tak w istocie było.tomek_m pisze: 19 mar 2025, 17:41
Do tego "H" kursowała tylko w weekendy (sobota-niedziela) i tylko w godz 6:00-14:00, była na niej osobna taryfa, kupowało się specjalny bilet u konduktora. Był w każdym autobusie na każdej z brygad. Mam wrażenie że to była linia utworzona na potrzeby ówczesnej giełdy samochodowej zlokalizowanej przy lotnisku. Na terenie Krakowa jednym z jej przystanków był przystanek Imbramowska, kolejny dopiero Motel Krak (obecnie ROK).
A tutaj mała ciekawostka zdjęciowa

https://zapodaj.net/plik-2Q7Zwz0lx5
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Ale to raczej nie z czasów kursowania tej linii, a jeśli tak to raczej z końcowego okresuKojak pisze: 20 mar 2025, 8:04 A tutaj mała ciekawostka zdjęciowa![]()
https://zapodaj.net/plik-2Q7Zwz0lx5

Korzystałem niejednokrotnie z tej linii na odcinku Imbramowska - Balice giełda(linia H miała w okolicy giełdy specjalny przystanek zlokalizowany tuz po zjeździe z autostrady w stronę portu lotniczego oraz tuz przed wjazdem na autostradę w stronę Krakowa. Linie 208 i 209 miały swój przestanek zlokalizowany ok 300m za węzłem autostradowym w stronę miejscowości Balice. Pamiętam również że Ikarusy 280 nieźle sobie radziły na A4, absolutnie nie były zawalidrogą.
Ale to pierwsza połowa lat 90. Sam węzeł autostradowy przy lotnisku obecnie przebudowany oraz zupełnie inna okolica.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
No a z jakich czasów miałaby to być naklejka? Przecież nie robili naklejek dla nieistniejącej linii.tomek_m pisze: 20 mar 2025, 15:37 Ale to raczej nie z czasów kursowania tej linii, a jeśli tak to raczej z końcowego okresuPamiętam przegubowe Ikarusy 280 na linii H, to była inna czcionka, oraz przebieg trasy w trzech linijkach, w środkowej była jeszcze wyszczególniona Autostrada A4.
Korzystałem niejednokrotnie z tej linii na odcinku Imbramowska - Balice giełda(linia H miała w okolicy giełdy specjalny przystanek zlokalizowany tuz po zjeździe z autostrady w stronę portu lotniczego oraz tuz przed wjazdem na autostradę w stronę Krakowa. Linie 208 i 209 miały swój przestanek zlokalizowany ok 300m za węzłem autostradowym w stronę miejscowości Balice. Pamiętam również że Ikarusy 280 nieźle sobie radziły na A4, absolutnie nie były zawalidrogą.
Ale to pierwsza połowa lat 90. Sam węzeł autostradowy przy lotnisku obecnie przebudowany oraz zupełnie inna okolica.
Ta akurat pochodzi z zajezdni w Płaszowie co dowodzi, że solówki też obslugiwaly tą linie.
I tak mi się coś kojarzy, że tam były różne okresy funkcjonowania tej linii i ona była linia weekendowa w pewnym okresie, a w innym już nie.
Jeśli kojarzysz ikarusy 280 na linii H z inna czcionka i trzyrzędowe napisy, to musiala byc obsługiwana linia przez zajezdnie w Czyzynach. Na Woli nie było H, tego jestem pewien.
Niektóre ikarusy jak dostały szybszy most to potrafiły osiągać nawet do 90km/h, od np 24591 lub 24570 pod odbudowie jak się bidulek zapalił.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
A tak swoją droga Nowa Huta nie ma bezpośredniego połączenia z lotniskiem. Czy taka przyspieszona linia jadąca np: po trasie 172/572 i dalej albo autostradą (co mało realne ze względu na częste korki na a4 w stronę Balic) albo Balicką i przez Podkamycze miałaby sens?
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Pamiętam także Scanię 111 na tej linii H. I chyba kursowała ona tylko w niedziele. Początkowo do Tandety a później to nie wiem czy przypadkiem nie była skrócona do Dworca Gł... Na pewno jeszcze kursowała w listopadzie 1992 - pamiętam że wtedy Wszystkich Świętych było w niedzielę a komunikaty w prasie mówiły o jej nie kursowaniu w dniu 1 listopada
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Nie prościej lekko wzmocnić i wydłużyć 152? Mamy z głowy obsługę Huty, ścisłego centrum i Królowej Jadwigi za jednym razem. Oczywiście powinno to iść razem z wydłużeniem 192.tomek_m pisze: 20 mar 2025, 20:54 A tak swoją droga Nowa Huta nie ma bezpośredniego połączenia z lotniskiem. Czy taka przyspieszona linia jadąca np: po trasie 172/572 i dalej albo autostradą(co mało realne ze względu na częste korki na a4 w stronę Balic) albo Balicką i przez Podkamycze miałaby sens?

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Wg nieistniejącej już strony "KMK Kraków", linia ta kursowała w latach 1990-1993 i faktycznie w 1992 skrócona do Dworca Głównego. I raczej nie jest to błąd co do roku likwidacji linii, gdyż nie kojarzę już na niej Jelczy 120M, które pojawiły się w Krakowie właśnie w 1993. Najczęściej to widziałem na niej Ikarusy280 oraz Jelcze M11. Scanii CR111 nigdy nie widziałem na linii H.tomaszep42 pisze: 20 mar 2025, 21:04 Początkowo do Tandety a później to nie wiem czy przypadkiem nie była skrócona do Dworca Gł... Na pewno jeszcze kursowała w listopadzie 1992
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości