Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 27 mar 2025, 12:27

Bayer2003 pisze: 27 mar 2025, 11:26 Ale przecież właśnie tak liczy się wykorzystanie taboru.
Aha, czyli wykorzystanie taboru liczymy, uwzględniając również NIEDOSTĘPNE wagony? :lol: :lol: No świetnie - czyli podajemy że mamy 45 wagonów, mimo że FIZYCZNIE dostępne są tylko 42 (bo pozostałe 3 są w remoncie) :D :D

To może jeszcze bardziej zawyżymy posiadany tabor - "wirtualnie" spinając w myślach 3 składy 105tek w 2 ufoki = wtedy możemy się pochwalić, że możemy mieć dostępne AŻ 47 WAGONÓW 40M :lol: :lol:
Jeżeli przydział brygad do poszczególnych zajezdni jest nieodpowiedni, należy go zmienić. Nie uważam jednak, żeby na chwilę obecną było to konieczne - do pełnej obsady "24" i "52" taborem ponad 40-metrowym brakuje dziś 3 brygad z Nowej Huty i 2 z Podgórza. Wczoraj były to po 2 brygady z każdej z zajezdni.
Aha, zmienić przydział do zajezdni - czyli rozumiem, że Podgórze będzie wyjeżdżać wagonami na Piastów, żeby tam zacząć 1 kurs na 52? :lol: :lol:
Nie wierzę w tą wersję, ale załóżmy że faktycznie wykorzystanie 36/45 jest niemożliwe z powodu napraw i awarii. Dlaczego w takim razie przewoźnik nie przygotował najdłuższego taboru do maksymalnego wykorzystania, wiedząc że remontowy układ linii spowoduje dodatkowy przypływ pasażerów do "24" i "52", które przecież nawet w stałym układzie linii są mocno obciążone?
No tak, przewoźnik ma zacząć robić remonty 1-2 lata wcześniej, gdy jeszcze nie ma takiej potrzeby (bo remonty wykonuje się co X lat albo co XXX kilometrów przebiegu) - bo przecież niedługo będzie remont Grunwaldzkiego i pewnie będą potrzebne dłuższe wagony :roll:

Rozumiem że pojęcie "niegospodarności finansowej w jednostkach budżetowych" w dalszym ciągu jest ci nieznane - no ale trudno się dziwić, skoro sam niedawno proponowałeś, że MPK powinno wybrać w przetargu ofertę niespełniającą wymogów formalnych albo też ofertę droższą z mniejszą ilością punktów, niezgodnie z przepisami Ustawy o Zamówieniach Publicznych :lol: :lol:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 mar 2025, 13:05

suchy pisze: 27 mar 2025, 12:27 Aha, czyli wykorzystanie taboru liczymy, uwzględniając również NIEDOSTĘPNE wagony? :lol: :lol: No świetnie - czyli podajemy że mamy 45 wagonów, mimo że FIZYCZNIE dostępne są tylko 42 (bo pozostałe 3 są w remoncie) :D :D
Wykorzystanie taboru dotyczy wszystkich tramwajów widniejących w ilostanie.
suchy pisze: 27 mar 2025, 12:27 To może jeszcze bardziej zawyżymy posiadany tabor - "wirtualnie" spinając w myślach 3 składy 105tek w 2 ufoki = wtedy możemy się pochwalić, że możemy mieć dostępne AŻ 47 WAGONÓW 40M :lol: :lol:
Wagonów ponad 40-metrowych można mieć fizycznie i 100, a dalej wysyłać na linie około 30 - jeżeli jest się antypasażerskim przewoźnikiem, zawsze jakaś wymówka się znajdzie.
suchy pisze: 27 mar 2025, 12:27 Aha, zmienić przydział do zajezdni - czyli rozumiem, że Podgórze będzie wyjeżdżać wagonami na Piastów, żeby tam zacząć 1 kurs na 52? :lol: :lol:
Z Podgórza na Piastów jest podobna odległość jak na Jarzębiny, gdzie przecież Podgórze ma wyjazdy. Jeżeli jednak konieczna byłaby zmiana przydziału, myślałem bardziej o "24" niż "52" (chociaż obecnie nie to jest problemem).
suchy pisze: 27 mar 2025, 12:27 Rozumiem że pojęcie "niegospodarności finansowej w jednostkach budżetowych" w dalszym ciągu jest ci nieznane - no ale trudno się dziwić, skoro sam niedawno proponowałeś, że MPK powinno wybrać w przetargu ofertę niespełniającą wymogów formalnych albo też ofertę droższą z mniejszą ilością punktów, niezgodnie z przepisami Ustawy o Zamówieniach Publicznych :lol: :lol:
Oczywiście, odrzucenie oferty na ponad 40-metrowe tramwaje z ceną jednostkową wagonu wynoszącą 16 milionów złotych i następnie w nowym przetargu wybranie tej z ceną jednostkową wagonu w okolicach 23 milionów złotych, na dodatek od producenta z którym w Krakowie mamy zdecydowanie złe doświadczenia jest gospodarnością finansową ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ydhflx » 27 mar 2025, 13:14

suchy pisze: 27 mar 2025, 12:27 Aha, czyli wykorzystanie taboru liczymy, uwzględniając również NIEDOSTĘPNE wagony? :lol: :lol: No świetnie - czyli podajemy że mamy 45 wagonów, mimo że FIZYCZNIE dostępne są tylko 42 (bo pozostałe 3 są w remoncie) :D :D
Jeżeli do wykorzystania liczymy tylko wagony które mogą wyjechać, to wynosi ono 100% od kilku lat (chyba że MPK nie wysyła wagonów które mogłyby wyjechać) :lol: :lol:

Właśnie dlatego zakłada się wykorzystanie 80%, żeby pozostałym 20% wagonów robić remonty. Ale powtórzę jeszcze raz: wykorzystanie Pes jest niskie nawet wyłączając wagony w większych remontach. Owszem, prawdopodobnie pozostałe akurat mają jakieś awarie - ale właśnie dokładnie w tym widzę problem:
krakus pisze: 27 mar 2025, 12:02 Jeśli Pesy są sprawne i nie odstawione do przeglądu lub remontu to MPK się postara. Wystarczy wspomnieć 4 września ubiegłego roku, kiedy wyjechała duża ilość Krakowiaków...
Dokładnie. Skoro więc wyjeżdża ich tak (relatywnie) mało, mniej niż 80% nie licząc większych remontów, to czy to oznacza że są bardziej awaryjne niż tramwaje Bombardiera czy Stadlera? Prawdopodobnie niestety tak. Oznacza to, że dając w przetargu wymóg doświadczenia kupiono tramwaje od firmy której wyroby owszem są sprawdzone - ale efekt tego sprawdzenia jest negatywny :lol: .

tomek_m
Ekspert
Posty: 511
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: tomek_m » 27 mar 2025, 13:25

Bayer2003 pisze: 26 mar 2025, 10:13 W Gorzowie Wielkopolskim i Częstochowie starsze tramwaje odstawiono na kilka lat, po czym powróciły one w warunkach zwiększonego zapotrzebowania na tabor. Kilkuletni postój nie sprawił, że nie były one w stanie wyjechać z zajezdni o własnych siłach
Ale gdzie w tym czasie były trzymane, pod chmurką czy gdzieś pod zadaszeniem? Kilkuletni postój pod chmurką może spowodować że wagony zgniją od rdzy.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 mar 2025, 14:06

Ydhflx pisze: 27 mar 2025, 13:14 Jeżeli do wykorzystania liczymy tylko wagony które mogą wyjechać, to wynosi ono 100% od kilku lat (chyba że MPK nie wysyła wagonów które mogłyby wyjechać) :lol: :lol:

Właśnie dlatego zakłada się wykorzystanie 80%, żeby pozostałym 20% wagonów robić remonty. Ale powtórzę jeszcze raz: wykorzystanie Pes jest niskie nawet wyłączając wagony w większych remontach. Owszem, prawdopodobnie pozostałe akurat mają jakieś awarie - ale właśnie dokładnie w tym widzę problem:
Niewysyłanie sprawnych wagonów niestety wydaje się być realnym scenariuszem - pomimo problemów z tymi tramwajami nie wierzę, żeby aż 11 egzemplarzy (według wykorzystania dzisiejszego) było niesprawnych.
tomek_m pisze: 27 mar 2025, 13:25 Ale gdzie w tym czasie były trzymane, pod chmurką czy gdzieś pod zadaszeniem? Kilkuletni postój pod chmurką może spowodować że wagony zgniją od rdzy.
Pewności nie mam, jednak w żadnym z tych dwóch miast zajezdnia nie mieści pod zadaszeniem wszystkich tramwajów, więc wątpię że akurat tramwaje odstawione były traktowane lepiej niż codziennie kursujące.

Niestety EU8N na "75" o którym pisał impuls nie jest rezerwą, ponieważ wyjechał na linię także po południu. Czy zajezdnia Nowa Huta nie ma jeszcze jednego sprawnego Lajkonika lub w ostateczności składu wiedeńskiego, który mogłaby wysłać do obsługi kursującej jedynie przez kilka godzin brygady szczytowej? Niestety wydaje mi się, że w MPK jest jakaś chęć wysyłania na niektóre linie tramwajów krótszych od potrzeb i nie wynika to wcale z problemów technicznych z taborem (a przynajmniej w zdecydowanej większości przypadków). Obecnie jestem w stanie wymienić cztery linie, gdzie nieodpowiedni rozdział taboru powoduje przepełnienia: "21", "24", "52" oraz "75". Czy naprawdę na żadnej z nich nie da się zrezygnować z miksu taborowego i wysyłać wyłącznie te dłuższe pojazdy?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Piotr246 » 27 mar 2025, 18:58

Bayer2003 pisze: 27 mar 2025, 13:05 Jeżeli jest się antypasażerskim przewoźnikiem, zawsze jakaś wymówka się znajdzie.
Powtarzasz to stwierdzenie tak często. Vce prezesi MPK mają każdego tygodnia godziny otwarte dla petentów z ulicy.

Może wybierzesz się i zapytasz osobiście, czy rozdział taboru wynika z nienawiści do pasażerów, czy z innych powodów?

Ciekawe czy w realnym życiu byłbyś taki wygadany? (Nie bronię zarządu, ale może zamiast coś pisać dziesiąty raz, warto zasięgnąć opinii u źródła).

Ankin
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ankin » 27 mar 2025, 19:07

Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 18:58 [...]
Może wybierzesz się i zapytasz osobiście, czy rozdział taboru wynika z nienawiści do pasażerów, czy z innych powodów?
[...]
(Nie bronię zarządu, ale może zamiast coś pisać dziesiąty raz, warto zasięgnąć opinii u źródła).
Piotrze,
posiadasz wiedzę zaczerpniętą bezpośrednio "u źródła", skąd wynika taki a nie inny rozdział taboru? - pytam całkiem poważnie, bez żadnych szyderstw czy robienia sobie jaj z poważnych spraw, które mocno wpływają na komfort odbywania podróży tramwajem przez pasażerów w odniesieniu do niektórych linii.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 mar 2025, 19:19

Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 18:58 Powtarzasz to stwierdzenie tak często. Vce prezesi MPK mają każdego tygodnia godziny otwarte dla petentów z ulicy.

Może wybierzesz się i zapytasz osobiście, czy rozdział taboru wynika z nienawiści do pasażerów, czy z innych powodów?

Ciekawe czy w realnym życiu byłbyś taki wygadany? (Nie bronię zarządu, ale może zamiast coś pisać dziesiąty raz, warto zasięgnąć opinii u źródła).
Nie potrafię sobie wyobrazić wiceprezesa, udzielającego odpowiedzi na temat rozdziału taboru na każdej brygadzie, jednak jeżeli sytuacja z rozdziałem taboru się nie poprawi, być może będzie trzeba rozważyć wizytę w tym pandemonium. Pytanie skąd masz informację o tych otwartych godzinach?
Ankin pisze: 27 mar 2025, 19:07 Piotrze,
posiadasz wiedzę zaczerpniętą bezpośrednio "u źródła", skąd wynika taki a nie inny rozdział taboru? - pytam całkiem poważnie, bez żadnych szyderstw czy robienia sobie jaj z poważnych spraw, które mocno wpływają na komfort odbywania podróży tramwajem przez pasażerów w odniesieniu do niektórych linii.
Niestety w środowisku "miłośników" są niektórzy, będący w stanie obronić każdą decyzję MPK lub ZTP, choćby nie miała ona absolutnie żadnego logicznego uzasadnienia i bezpośrednio szkodziła pasażerom. Kilkukrotnie między innymi padł już tutaj argument o naprawach, które uziemiają ponad 30% taboru najdłuższego. Ciekawe jednak jest, że żadnych napraw nie wymagają dwuskłady 105Na - dziś kolejny dzień z rzędu mieliśmy wykorzystanie 3/3 (100%). Jak obrońcy MPK są w stanie to wytłumaczyć?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Piotr246 » 27 mar 2025, 19:36

Nie jestem obrońcą MPK, nawet ,, miłośnikiem" nie jestem. Co najwyżej ,,interesujący się" - dawno nie robię zdjęć, nie chodzę na parady ani KLM, nie znam na pamięć wszystkich pojazdów itp.

Po prostu łatwo napisać o antypasażerskim Zarządzie, a skąd wiesz co taki Dyrkacz lub Świerczyński ma w głowie?

Sam kilka postów wyżej proponowałem całkowicie wycofać Konstale i Wiednie.

Bayer2003 pisze: 27 mar 2025, 19:19 Pytanie skąd masz informację o tych otwartych godzinach?
Wiedzę o otwartych godzinach posiadam, bo sam odbyłem taką rozmowę, ale na inny temat. Można zadzwonić na sekretariat i umówić się.
Ankin pisze: 27 mar 2025, 19:07 Piotrze,
posiadasz wiedzę zaczerpniętą bezpośrednio "u źródła", skąd wynika taki a nie inny rozdział taboru? - pytam całkiem poważnie, bez żadnych szyderstw czy robienia sobie jaj z poważnych spraw, które mocno wpływają na komfort odbywania podróży tramwajem przez pasażerów w odniesieniu do niektórych linii.
Nie, bardziej mi chodziło o zjawisko ,, aktywizmu internetowego " vs. realne życie. Od napisania kolejne 100 razy ,,zarząd MPK jest antypasażerskim i należy wysłać o 5 Krakowiaków więcej" nie stanie się cud, tylko robi się to nudne. Trzeba bezpośrednio działać.

Chyba, że rzeczywiście osoby z Zarządu i Działu projektowania i analiz eksploatacyjnych zamiast fachowej pracy, rano wstają z celem jak tu dziś uprzykrzyć pasażerom życie?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2025, 19:50 przez Piotr246, łącznie zmieniany 1 raz.

quartson
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 30 paź 2022, 21:18

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: quartson » 27 mar 2025, 19:38

W ostatnich dwóch tygodniach zwiększyła się ilość ZTP w pojazdach. Ostatnio musieli podmieniać wagon bo nie wyświetlały się mapki na choinkach.
Jeśli patrzą na takie detale to może rzeczywiście problemem jest brak "sprawnych" wozów.

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Piotr246 » 27 mar 2025, 19:42

A co do 100% wykorzystania 2×105Na to napisałem w widzianych, że RZ242+243 jeździ ,,podkuty", ponadto jest przekrzywiony. Więc wysyła się niesprawny wagon.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2025, 19:48 przez Piotr246, łącznie zmieniany 1 raz.

fubukiers
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fubukiers » 27 mar 2025, 19:44

quartson pisze: 27 mar 2025, 19:38 W ostatnich dwóch tygodniach zwiększyła się ilość ZTP w pojazdach. Ostatnio musieli podmieniać wagon bo nie wyświetlały się mapki na choinkach.
Jeśli patrzą na takie detale to może rzeczywiście problemem jest brak "sprawnych" wozów.
Akurat bardzo dobrze, że kładą nacisk na system informacji pasażerskiej, bo MPK totalnie ten system zaniedbywał zawsze. To jest jedna z rzeczy, które trzeba poprawić w KMK na już.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 mar 2025, 19:50

Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 19:36 Nie jestem obrońcą MPK, nawet ,, miłośnikiem" nie jestem. Co najwyżej ,,interesujący się" - dawno nie robię zdjęć, nie chodzę na parady ani KLM, nie znam na pamięć wszystkich pojazdów itp.

Po prostu łatwo napisać o antypasażerskim Zarządzie, a skąd wiesz co taki Dyrkacz lub Świerczyński ma w głowie?
Szczerzę wątpię, że w ich głowie cokolwiek się znajduje - niestety mają oni pewne, niepodważalne stanowisko, więc nie muszą już o niczym myśleć, może jedynie o tym czy co miesiąc na ich konto wpływa pięciocyfrowa kwota...
Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 19:36 Sam kilka postów wyżej proponowałem całkowicie wycofać Konstale i Wiednie.
Czyli też niezupełnie byłoby to działanie prowadzące do wysyłania liniowo tramwajów o jak największej pojemności.
Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 19:36 Wiedzę o otwartych godzinach posiadam, bo sam odbyłem taką rozmowę, ale na inny temat. Można zadzwonić na sekretariat i umówić się.
Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 19:42 Na Brożka na piętrze gdzie są biura Zarządu jest na tabliczce przed wejściem informacja, kiedy przyjmuje każdy z członków Zarządu.
Dziękuję za informację.
Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 19:36 Nie, bardziej mi chodziło o zjawisko ,, aktywizmu internetowego " vs. realne życie. Od napisania kolejne 100 razy ,,zarząd MPK jest antypasażerskim i należy wysłać o 5 Krakowiaków więcej" nie stanie się cud, tylko robi się to nudne. Trzeba bezpośrednio działać.
Pytanie jakie działania można podjąć, żeby osoby odpowiedzialne za rozdział taboru zostały jak najszybciej zwolnione, a następnie zastąpione osobami bardziej od nich kompetentnymi?
quartson pisze: 27 mar 2025, 19:38 W ostatnich dwóch tygodniach zwiększyła się ilość ZTP w pojazdach. Ostatnio musieli podmieniać wagon bo nie wyświetlały się mapki na choinkach.
Jeśli patrzą na takie detale to może rzeczywiście problemem jest brak "sprawnych" wozów.
Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 19:42 A co do 100% wykorzystania 2×105Na to napisałem w widzianych, że RZ242+243 jeździ ,,podkuty", ponadto jest przekrzywiony. Więc wysyła się niesprawny wagon.
Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 19:36 Chyba, że rzeczywiście osoby z Zarządu i Działu projektowania i analiz eksploatacyjnych zamiast fachowej pracy, rano wstają z celem jak tu dziś uprzykrzyć pasażerom życie?
Czyli niesprawny system informacji pasażerskiej oznacza natychmiastową konieczność wymiany wagonu, a przekrzywiony tramwaj na "kwadratowych" kołach, na dodatek 26-metrowy oraz wysokopodłogowy jest już ok? Jeżeli tak, myślę że naprawdę celem jest uprzykrzenie życia pasażerom.
fubukiers pisze: 27 mar 2025, 19:44 Akurat bardzo dobrze, że kładą nacisk na system informacji pasażerskiej, bo MPK totalnie ten system zaniedbywał zawsze. To jest jedna z rzeczy, które trzeba poprawić w KMK na już.
Z jednej strony masz rację, z drugiej w przepełnionym tramwaju i tak do tablicy z informacją pasażerską ciężko się dopchać. Czy wiadome jest w tramwaju jakiej długości miała miejsce sytuacja z wymuszeniem podmiany "zepsutego" w ten sposób egzemplarza?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Piotr246 » 27 mar 2025, 19:57

Bayer2003 pisze: 27 mar 2025, 19:50 Pytanie jakie działania można podjąć, żeby osoby odpowiedzialne za rozdział taboru zostały jak najszybciej zwolnione, a następnie zastąpione osobami bardziej od nich kompetentnymi?
Jeśli chodzi o drobne zmiany w stylu zmiana rozdziału taboru, dodanie kursu, zmiany tras, to można podjąć działania:
1. Uchwała Rady Dzielnicy, ale to nie jest wiążące i ZTP oraz MPK, często olewają te uchwały.
2. Interpelacja radnych miejskich, tu zawsze jest cacy i wybielanie.
3. Pisma przez Epuap lub Krakowskie Centrum Kontaktu, też słabe i często automatyczne odpowiedzi z kalki.
4. Post na PKK lub nagłośnienie w mediach. Też różnie z efektem.

Co do poważnych spraw, to musi się oprzeć o Radę Nadzorczą/Walne Zgromadzenie, a tego już oddolnie się raczej nie załatwi. Trzeba czekać do końca kadencji, bo odwołanie Zarządu przed czasem nie jest łatwe.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 mar 2025, 19:59

Piotr246 pisze: 27 mar 2025, 19:57 Jeśli chodzi o drobne zmiany w stylu zmiana rozdziału taboru, dodanie kursu, zmiany tras, to można podjąć działania:
1. Uchwała Rady Dzielnicy, ale to nie jest wiążące i ZTP oraz MPK, często olewają te uchwały.
2. Interpelacja radnych miejskich, tu zawsze jest cacy i wybielanie.
3. Pisma przez Epuap lub Krakowskie Centrum Kontaktu, też słabe i często automatyczne odpowiedzi z kalki.
4. Post na PKK lub nagłośnienie w mediach. Też różnie z efektem.

Co do poważnych spraw, to musi się oprzeć o Radę Nadzorczą/Walne Zgromadzenie, a tego już oddolnie się raczej nie załatwi.
Czyli żadne z czterech proponowanych przez Ciebie działań prawdopodobnie nie doprowadzi do pozytywnej dla pasażerów zmiany...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości