Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: MichalTyniec » 04 maja 2025, 21:29

Kierman pisze: 04 maja 2025, 19:53 Na 112 dołożyć brygadę, f30 i do Podgórek Skawińskich wydłużyć. Wtedy się to dobrze zepnie z przerwami dla kierowców.
Fajnie by było ale z tym betonem którzy rządzi nic się nie da załatwić.

Quackked
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 18 kwie 2024, 14:42

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Quackked » 04 maja 2025, 23:06

Gołąb_NGT8 pisze: 04 maja 2025, 11:02 To może być najwyżej 65m.
Ale 2 NGT6 nie przekraczałyby górnego limitu.
Gołąb, Ty czytasz w ogóle wpisy innych, czy rzucasz swoimi nieprzemyślanymi tezami bez zaczerpnięcia jakiegokolwiek feedbacku?
Jeśli nie, to przeczytaj teraz:
suchy pisze: 03 maja 2025, 18:44 No na przykład z takich powodów tego nie robią, że Bombardiery NIE POSIADAJĄ GNIAZD UKROTNIENIA, jak również komputery pokładowe nie są przystosowane do jazdy ukrotnionej (obsługa 2 wagonu z kabiny 1 wagonu - np. otwieranie drzwi, wyświetlacze, kasowniki, itp).
Swoją drogą, dalej nie wskazałeś na jaką linię byś chciał umieścić taki tabor. Przez większość dnia by woził powietrze, a nie pasażerów.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 74
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Gołąb_NGT8 » 05 maja 2025, 18:40

Na przykład: 50, 52, 4.

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 05 maja 2025, 18:54

Gołąb_NGT8 pisze: 05 maja 2025, 18:40 Na przykład: 50, 52, 4.
Uwzględniłeś ograniczenia infrastrukturalne w postaci DŁUGOŚCI przystanków? Pierwszy i wiecznie powtarzany przykład z brzegu - Dworzec Towarowy, gdzie z ledwością mieści się 43 metrowa Pesa (jak motorniczy ustawi idealnie wagon, to i tak zastawia przejścia dla pieszych z przodu i z tyłu po jakieś 0,5 metra. Tutaj na mapce akurat wagon stanął odrobinę zbyt szybko (powinien był podjechać jakieś 1 metr do przodu).

Zaś 2 wagony NGT6 to 2 x 26m = 52m, doliczając około 1-1,5 metra sprzęgu, to masz około 54 metry = czyli prawie 11 metrów więcej. Gdzie chcesz to zmieścić?

Podobnie nie mam pewności, czy w tunelu na Politechnice peron nie jest tak około 48-50 metrów - więc tutaj też tył drugiego wagonu wystawałby poza peron do środka tunelu.

Ankin
Specjalista
Posty: 202
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ankin » 05 maja 2025, 19:11

Widząc w jakim kierunku zmierza dyskusja w tym temacie może prościej byłoby wymienić przystanki, gdzie na dzień dzisiejszy, TEORETYCZNIE tramwaje o długości ok. +/- 50 metrów mogłyby się zmieścić i bezproblemowo dokonać wymiany pasażerów.
W chwili obecnej jedyne sensowne i jednocześnie czysto hipotetyczne rozważania o trakcji ukrotnionej na krakowskich torach można odnosić do planowanej w bliższej bądź dalszej perspektywie czasowej budowy, REALNEGO szybkiego tramwaju, który propagandowo nazywany jest metrem.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 08 maja 2025, 12:31

Są już rozkłady jazdy. Wygląda na to, że '71' będzie mieć siedem brygad i wszystkie z Huty. Zatem GT8N trafią na '72'. Chociaż cały czas trwają szkolenia motorniczych na GT8SU. Być może już w poniedziałek jakiś GT8SU na linii '72' się pojawi.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 08 maja 2025, 12:36

impuls pisze: 08 maja 2025, 12:31 Są już rozkłady jazdy. Wygląda na to, że '71' będzie mieć siedem brygad i wszystkie z Huty. Zatem GT8N trafią na '72'. Chociaż cały czas trwają szkolenia motorniczych na GT8SU. Być może już w poniedziałek jakiś GT8SU na linii '72' się pojawi.
Czyli brygad dwukierunkowych na mieście będzie mniej niż dotychczas, a GT8SU i tak już mają się pojawić :?:
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 08 maja 2025, 14:25

Bayer2003 pisze: 08 maja 2025, 12:36 Czyli brygad dwukierunkowych na mieście będzie mniej niż dotychczas, a GT8SU i tak już mają się pojawić :?:
"72" w rozkładach jest oznaczona z niebieską ramką, wraz z pozostałymi liniami obsługiwanymi przez dwukierunkowce.

miki3uwu
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: miki3uwu » 08 maja 2025, 18:08

Jeśli GT8SU nie wyjadą na miasto podczas remontu, to czy w ogóle doczekamy się liniowego debiutu tych pojazdów? W końcu zostały pomalowane, a to by było kompletnie niepotrzebne, jakby miały w tej formie nie wyjechać. Może 71 pojedzie na Wzgórza Krzesławickie np tydzień czy dwa po rozpoczęciu remontu mostu Grunwaldzkiego, bo nie widzę za bardzo kiedy indziej, Mogilska będzie robiona w wakacje, gdzie mniej brygad wyjeżdża na miasto.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 08 maja 2025, 18:43

miki3uwu pisze: 08 maja 2025, 18:08 Jeśli GT8SU nie wyjadą na miasto podczas remontu, to czy w ogóle doczekamy się liniowego debiutu tych pojazdów? W końcu zostały pomalowane, a to by było kompletnie niepotrzebne, jakby miały w tej formie nie wyjechać. Może 71 pojedzie na Wzgórza Krzesławickie np tydzień czy dwa po rozpoczęciu remontu mostu Grunwaldzkiego, bo nie widzę za bardzo kiedy indziej, Mogilska będzie robiona w wakacje, gdzie mniej brygad wyjeżdża na miasto.
Remont mostu Grunwaldzkiego potrwa... długo, a na pewno dłużej niż dziś się komukolwiek wydaje. Gdy "1" wróci na Franciszkańską z f~7,5, GT8SU mogą się przydać.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 08 maja 2025, 20:29

miki3uwu pisze: 08 maja 2025, 18:08Może 71 pojedzie na Wzgórza Krzesławickie np tydzień czy dwa po rozpoczęciu remontu mostu Grunwaldzkiego, bo nie widzę za bardzo kiedy indziej, Mogilska będzie robiona w wakacje, gdzie mniej brygad wyjeżdża na miasto.
Też przez chwilę miałem taką nadzieję, jednak "71" będzie jedynym tramwajem do Grodzkiego Urzędu Pracy i Elektromontażu bo "4" przestanie je obsługiwać. Stąd spodziewam się, że zostawią je tam na dłużej, chyba że jakiś inny remont spowoduje zmiany tras kolejnych linii i coś można będzie skierować do Elektromontażu w zamian.

Inna sprawa, że i "71" ma ograniczony rozkład - w tygodniu po godz. 19-20 i przez cały weekend przystanki te zostaną bez obsługi tramwajowej.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 531
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » 09 maja 2025, 9:03

Czy w związku z przycięciem 52 zmieni się rozdział taboru 40+? Uwolnione PESY wyjadą na kolejne linie, czy będą odpoczywać w zajezdni? Co z Uffokami? Przecież nie mogą długo odpoczywać?

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 09 maja 2025, 9:49

Kowalik pisze: 09 maja 2025, 9:03 Czy w związku z przycięciem 52 zmieni się rozdział taboru 40+? Uwolnione PESY wyjadą na kolejne linie, czy będą odpoczywać w zajezdni? Co z Uffokami? Przecież nie mogą długo odpoczywać?
Jakim przycięciem? Przecież w tygodniu normalnie będzie kursować co 7,5 minuty w dodatku na trasie objazdowej przez Krakowską i Kalwaryjską, więc czas przejazdu będzie nawet dłuższy o 5 minut (obecnie ze Stradomia do Lipińskiego jest 12 minut, objazdem będzie 17 minut).

Obcięte będą jedynie weekendy, ale wtedy chyba nie ma zbytniej potrzeby na innych liniach, żeby wypuszczać tabor 40+.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 09 maja 2025, 11:31

Za to o 5 minut krócej będzie jechać '4' przez Solidarności do obecnego stanu. Mogą jedną brygadę zdjąć z '4' i dać na '52'.

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 09 maja 2025, 11:40

impuls pisze: 09 maja 2025, 11:31 Za to o 5 minut krócej będzie jechać '4' przez Solidarności do obecnego stanu. Mogą jedną brygadę zdjąć z '4' i dać na '52'.
Mam nadzieję, że tego nie zrobią - bo wtedy motorniczy będzie mieć ledwo 7 minut "przerwy" na zajezdni (którą w całości wykorzysta praktycznie na zawrócenie wagonu od 1 Bramy przez plac postojowy, wyjazd 2 bramą i przyjazd na przystanek początkowy).

Czyli praktycznie 2h jazdy bez chwili wolnego na chociażby skorzystanie z toalety.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości